Sari la conținut

alfa, 159, benzen


mihaio07
 Share

Postări Recomandate

Ultima oara cand am cerut sfaturi pe-aici s-a terminat cu bine, deci mai apelez o data.

A inceput sa ma framante un gand cu Alfa. Am un soft spot pentru 159 de cand ma stiu, si ma gandesc in viitorul apropiat sa imi fortez norocul si cu o masina italiana :laugh:

Deci musai 159, musai benzina, buget pe la 8k euro cu totul, poate 10k in conditii exceptionale. M-ar interesa in primul rand pareri (cat de cat informate) despre fiabilitatea modelului, defectiuni / costuri majore care apar, interactiunea cu service-uri / reprezentanta.

In al doilea rand, m-ar interesa o recomandare de motor. Oscilez intre 1.7-le de generatie noua si 2.2-ul clasic, dar nu exclud nici 3.2-ul, daca gasesc ieftin si bun.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Eu am Brera (aceeasi platforma) dar 2.4 diesel. Nu o sa ma apuc sa ridic in slavi dieselul desi sunt foarte incantat de el, o sa iti zic doar ca din ce am cercetat eu 2.2-ul e slab.

1.750 TBI-ul e ce vrei daca vrei impozit mic, dar distractia cred ca e cu 3.2-ul ala. :) Dar e cam 5.000lei impozitul.

Iti recomand sa cauti un Q4, adica 4x4, dar nu stiu daca s-a pus pe 1,7. In schimb, pe 3.2 sigur e. De asemenea pe 3.2 sigur e si cutie automata (q-tronic) pe care o am si eu pe Brera si e ce trebuie. Sunt echipari si cu padele pe volan. Pe motorul de 1,7, la Brera nu s-a pus automata, nu stiu la 159.

Nu te grabi si cauta sa aiba cat mai multe optiuni, dar nu te uita dupa navigatie ca e praf, mai bine ii pui o navigatie chinezeasca de 200-400E. In plus, daca o iei cu navigatie, o sa ai probleme pe viitor, daca vrei sa ii pui una aftermarket (2DIM) deoarece decupatura e mai mare si va trebui sa schimbi consola centrala cu una care a avut doar radio pt ca aia e pe dimensiunea standard 2DIM.

Poti sa mai cauti varianta TI (turismo internazionale), care vine cu roti pe 19", suspensie o idee mai sportiva si mici chestii de aspect.

Editat de dan.c.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19 minutes ago, dan.c. said:

1.750 TBI-ul e ce vrei daca vrei impozit mic, dar distractia cred ca e cu 3.2-ul ala. :) Dar e cam 5.000lei impozitul.

Iti recomand sa cauti un Q4, adica 4x4, dar nu stiu daca s-a pus pe 1,7. In schimb, pe 3.2 sigur e. De asemenea pe 3.2 sigur e si cutie automata (q-tronic) pe care o am si eu pe Brera si e ce trebuie. Sunt echipari si cu padele pe volan. Pe motorul de 1,7, la Brera nu s-a pus automata, nu stiu la 159.

Nu te grabi si cauta sa aiba cat mai multe optiuni, dar nu te uita dupa navigatie ca e praf, mai bine ii pui o navigatie chinezeasca de 200-400E. In plus, daca o iei cu navigatie, o sa ai probleme pe viitor, daca vrei sa ii pui una aftermarket (2DIM) deoarece decupatura e mai mare si va trebui sa schimbi consola centrala cu una care a avut doar radio pt ca aia e pe dimensiunea standard 2DIM.

La 3.2 iau in considerare 2 ani de impozit ca parte din pretul de achizitie. Nu exista 4x4 pe 1.7, doar pe 3.2, dar exista 3.2 si fara 4x4. Nu stiu daca merita complexitatea si costurile in plus.

Nu ma intereseaza cutie automata si nici selespeed. Nu ma intereseaza optiuni.

 

15 minutes ago, Metal Heart said:

Nu prea am increderesa iau din tara. Cine si-a luat 3.2, clar l-a luat sa il alerge. Si eu as vrea sa ma tina macar 2 ani / 20k km fara investitii majore. Deci mai degraba as cauta in Germania, poate Italia.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, mihaio07 a spus:

Nu exista 4x4 pe 1.7, doar pe 3.2, dar exista 3.2 si fara 4x4. Nu stiu daca merita complexitatea si costurile in plus.

Nu ma intereseaza cutie automata si nici selespeed. Nu ma intereseaza optiuni.

E pacat sa nu iei un 4x4. E oricum o masina scumpa, care consuma mult si are impozit mare, ce mai conteaza ceva piese in plus care se pot strica? :))

Automata e destul de intuitiva, nu o incurca cu selespeedul de pe modelele anterioare care am inteles ca a fost praf. In plus, daca iei modelul cu padele, crede-ma, e maxim de fun daca vrei sa te joci pe serpentine sa nu iei mana de pe volan. 

Cat despre dotari, e o masina de 10 ani, acum alea sunt dotari de bun simt, ti se pare prea mult sa ai xenoane, clima automata, scaune incalzite, pilot automat, bluetooth(care apropo, stie doar apel, nu si streaming audio)? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre 1750tbi nu stiu nimic (a apărut după "era mea" 😛 ), 1.8 si 2.2 sunt motoare GM, deci cauta pe forumuri Opel feedback! Nu aș lua 3.2 nici mort, e mult prea inghesuit si multa greutate in bot + că mereu a avut probleme. Drept însă că nici nu îl ia nimeni ca să meargă bătrânește la piață...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, john17 said:

Despre 1750tbi nu stiu nimic (a apărut după "era mea" 😛 ), 1.8 si 2.2 sunt motoare GM, deci cauta pe forumuri Opel feedback! Nu aș lua 3.2 nici mort, e mult prea inghesuit si multa greutate in bot + că mereu a avut probleme. Drept însă că nici nu îl ia nimeni ca să meargă bătrânește la piață...

Asa papa john, pe tine te asteptam.

Ce probleme are 3.2-ul? Chestii banale gen consum de ulei si antigel? Sau treburi mai serioase?

Cat despre 1.7 vs 2.2, nu prea imi explic cum 2.2-ul scoate mai putini cai, desi ambele sunt turbo.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. 2.2 nu este turbo, are variatoare de faze pe axele cu came. Am avut brera 2.2 si intr-adevar este slabut dpdv dinamic pe caroseria aia. Probleme am avut cu variatoarele dar a fost un easy fix plus diverse erori minore pe electrica carora mecanicii nu le dadeau de cap(daca esti din bucuresti recomand bogdan tzivvi - peforum alfa). Iti recomand un 1.8 este generatie mai noua, euro 5, dar vezi ca si ala papa multicel, mai mult decat 2.2. Pe exterior 2.2 consuma un 7.5-8 la mers legal, 1.8 cam 9. La 1.8 poti sa ii faci un soft (vezi Iluzoriu tot pe forum alfa) si scoti performante de 3.2 din el. Bafta la alegeri, inca sunt niste masini frumoase si interesante de condus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, megamotoreta a spus:

Ai rabdare sa vezi cum e cu taxa asta noua...

 

Acum 13 ore, Paca a spus:

Sunt in aceiasi dilema ...nu neaparat de un model de suflet . 

Dar inconsistenta astora de la guvernare / primarie , ma pun pe hold pana anu viitor cand tre sa dea ceva ...

Este pacat sa iei o masina si sa nu te poti bucura de ea prin bucale peste 2-3-4 ani .

 

Ce taxa? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vin mai greu și mai rar de când m-au ingălbenit 🤢

In primul rând 2.2 e "transpirat", nu turbo! Te-o fi păcălit T-ul din jts (=Jet Thrust Stoichiometric). V6 de pe 159/Brera n-are nici o treaba cu Alfa și Fiat, provine din ceva Holden australian pe care macaronarii au grefat variatoare de faze. Nu am un feedback relevant pt ca nu prea m-am întâlnit cu el, dar știu ca omoară planetare, cutii, frâne și e genul care îl face pe electrician să se îmbolnăvească subit când are de dat jos un electromotor... Dpmdv mașina nu oferă cine știe ce satisfacții, parcă nici puterea nu te dă pe spate, iar bolovanul ăla în bot o face dornică să meargă numa' înainte, volanul fiind un instrument cu care poți ajusta scrâșnetul gumelor și mai puțin traiectoria 😛 Nici nu știu, au făcut din asta 4x4? Dpmdv sunt alte mașini care oferă plăcere mult mai mare decât cuore sportivo.

Colegului care zice de 1.8 cu performanțe de 3.2 îi amintesc zicala "there's no replacement for displacement!" Probabil imi va răspunde că viața fără turbo e pustiu :D

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, mihaio07 a spus:

Asa papa john, pe tine te asteptam.

Ce probleme are 3.2-ul? Chestii banale gen consum de ulei si antigel? Sau treburi mai serioase?

Cat despre 1.7 vs 2.2, nu prea imi explic cum 2.2-ul scoate mai putini cai, desi ambele sunt turbo.

 

Eu din ce stiu la 2.2 si la 3.2 sunt posibile probleme cu distributia. La ambele e pe lant, dar se duc dracu ghidajele in timp care sunt de plastic.

Acum 2 minute, john17 a spus:

Colegului care zice de 1.8 cu performanțe de 3.2 îi amintesc zicala "there's no replacement for displacement!" Probabil imi va răspunde că viața fără turbo e pustiu :D

Ai fi surprins ce poate face un turbat resoftat. Intr-adevar nu o sa raspunda la fel de liniar ca un motor de capacitate mai mare. este un compromis totusi, parerea mea e ca merita din plin avand in vedere costuri intretinere, fiabilitate, impozite samd

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi pentru raspunsuri.

Stai linistit Paca, sunt milioane de oameni in situatia ta. Stiam ceva legat de moatoarele diesel,vor sa le interzica.

Numai nasoale aud in tara asta,dar hey, majoreaza salariul minim si mediu,so they say..

Cat deapre on topic: nu am avut,nu vorbesc. Dar recomand Lancia Thesis, un fel de passat italian mai rafinat,(urata ar spune unii) combina stilul retro cu cel modern,are o gama de motorizari pentru toate buzunarele,insa intretinerea,oarecum scumputa, as spune. Impresioneaza mult la capitotul dotari si comfort.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, l.u.v said:

Un om batran imi spunea odata ca pe lumea asta pantofii sunt italienesti, parfumurile frantuzesti si masinile nemtesti.

Si romancele curve mai trebuie adaugat, nu?

Ce-mi plac mie stereotipurile astea.

 

Legat de diesel, multi producatori au cam taiat macaroana motoarelor, de ex. stiu ca Honda deja nu mai produce Diesel, VW au anuntat si ei ca or sa le opreasca si ei. Samd... Plus ca in capitalele cu apa calda deja motoarele E2 si E3 diesel fie sunt suprataxate, fie interzise. La noi o astfel de masura nu cred ca o sa se ia prea curand. Ar insemna sa-si traga astia presul de sub picioare. Voiau de la 1 ian 2019 sa bage taxa de care zicea Paca, dar se pare ca nu au gasit nici o solutie. Sau au vrut doar sa le mai taie elanul astora de au adus masini vechi grupa mare... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, Ice-D a spus:

Dar recomand Lancia Thesis, un fel de passat italian mai rafinat,(urata ar spune unii) combina stilul retro cu cel modern,are o gama de motorizari pentru toate buzunarele,insa intretinerea,oarecum scumputa, as spune. Impresioneaza mult la capitotul dotari si comfort.

 

Buuuuna recomandare! O mizerie de masina, alt succes marca Fiat la clasa premium, plina de electronica buboasa, costa sh nimica toata (de aia castiga "fani" care cu banii de ciunga isi iau masina "ful da ful") dar pretul va fi depasit (cu mult) de prima reparatie! Nu mai zic ca, la cat e de raspandita, sa dea dracii sa ai nevoie de vreo piesa... Aftermarket mai salcam, in dezmembrari putine si la care ai mari sanse sa fie stricat tocmai reperul cautat etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare, de ce isi cumpara romanu masina diesel, in conditiile in care, o turbina este 1000 euro si de cele mai multe ori, salariul lui este pe  jumatate(daca e si atat)?  Sa mai vorbim de fap si injectoare? Unde este asa zisa economie?

Edit: John, am zis ca este costisitoare! Nu e atat de comuna pe strazile patriei, ma gandeam ca vrea sa iasa in evidenta?!

Editat de Ice-D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Ice-D a spus:

Am si eu o intrebare, de ce isi cumpara romanu masina diesel, in conditiile in care, o turbina este 1000 euro si de cele mai multe ori, salariul lui este pe  jumatate(daca e si atat)?  Sa mai vorbim de fap si injectoare? Unde este asa zisa economie?

Pentru ca au fost intr-avar niste motoare dieasel foarte fiabile si economice - 1.9 tdi pe pompe duze. De atunci dieselurile s-au complicat si oamenii au uitat sa se adapteze. Anul trecut am vrut sa iau din Ro un e39 2.5 benzina automat si am cautat mult si bine ... nimic ... 0 asa ca m-am multumit cu 2.5 d

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2.5d M57 macar e un motor bun. Si eu acum 3 ani cautam ceva rezonabil pe benzina, dar taxa mediu de atunci calculata in functie de emisie de CO2 era in dezavantajul motoarelor pe benzina, asa ca m-am ales tot cu diesel. Si intradevar, oferte SH cele mai multe erau masini pe motorina. Stau sa vad ce se va introduce anul viitor, caci bineinteles acum nu se stie absolut nimic despre o taxa noua despre care se vorbeste de peste un an, si care se vrea introdus in ianuarie sau martie anul viitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 41 minute, romanady a spus:

 Anul trecut am vrut sa iau din Ro un e39 2.5 benzina automat si am cautat mult si bine ... nimic ... 0 asa ca m-am multumit cu 2.5 d

Asta din postul 67 ti-ar fi placut? :-))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, romanady a spus:

Pentru ca au fost intr-avar niste motoare dieasel foarte fiabile si economice - 1.9 tdi pe pompe duze. De atunci dieselurile s-au complicat si oamenii au uitat sa se adapteze. Anul trecut am vrut sa iau din Ro un e39 2.5 benzina automat si am cautat mult si bine ... nimic ... 0 asa ca m-am multumit cu 2.5 d

Aha, n-ai auzit bancul cu posesorul de passat?!? Care cica ar mai fi mers mult si bine, mai avea 1/2 de rezervor cu motorina. Dar i s-a terminat uleiul! :lol:

E39 525d (si 530d)  automat are cea mai mare mizerie de cutie de viteze vazuta vreodata, un "chef d'oeuvre" de la gm! Se dau astea ca painea calda din dezmembrari cu 8-900 euro, mai mult decat platesc breakerii de obicei pe donator. Si e rara avis una functionala in mintile ei.

A, daca tot am ajuns la bancuri si oricum mi-am consumat cota de postari pe ziua de azi, mai era unul: cica sa ai o Alfa e ca si cum ai fi insurat cu o curva! :crack:

Later edit: acu' vaz ca tu ai cautat un benzinar, alea au cutii automate fara moarte. Dieselul pe care l-ai luat e automat..? Ai pus-o daca da...

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, john17 a spus:

Aha, n-ai auzit bancul cu posesorul de passat?!? Care cica ar mai fi mers mult si bine, mai avea 1/2 de rezervor cu motorina. Dar i s-a terminat uleiul! :lol:

E39 525d (si 530d)  automat are cea mai mare mizerie de cutie de viteze vazuta vreodata, un "chef d'oeuvre" de la gm! Se dau astea ca painea calda din dezmembrari cu 8-900 euro, mai mult decat platesc breakerii de obicei pe donator. Si e rara avis una functionala in mintile ei.

A, daca tot am ajuns la bancuri si oricum mi-am consumat cota de postari pe ziua de azi, mai era unul: cica sa ai o Alfa e ca si cum ai fi insurat cu o curva! :crack:

Unele e39 diesel au zf-ul care e o cutie mult mai buna. Eu am intr-adevar gm-ul care merge destul de ok dar a fost schimbata in trecut de unul din proprietari si eu o tin din scurt cu uleiul si filtrul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...