Sari la conținut

Fum alb și ulei în eșapament kawasaki vulcan vn 800


Postări Recomandate

Salut, vin și eu aici cu o problemă la motocicleta nevestei. Un kawasaki vulcan vn800 din 95'. 

Azi am decis să o scot de la iernat, nepornită din noiembrie anul trecut. Normal, baterie moartă, buuun. Am pus bateria la redresor, încărcat și remontat. I-am dat cheie cu șoc, a prins viață. Am lăsat motorul să se încălzească și am dat o tură prin curte la muncă. Și am mers la un moment dat în accelerație a început să dea în  nas. La un moment dat se aude un "plici" și începe să scoată fum alb. Trag ambreajul și motorul moare. Opresc, îmi aprind o țigară și observ ca eșapamentul fumegă. Și surpriză, ulei în eșapament. Îi dau la automat, a pornit dar dacă nu o țin accelerată, moare. 

 

Ce cred eu că s-a întâmplat:

 

1. S-au bulit segmenții și aruncă ulei/benzină pe eșapament (cel mai probabil. Deoarece, uleiul, nu-i mai văd maximul-> deci bagă benzină în ulei și a crescut peste maxim)

2. S-au dus dracu supapele/scaunele de supape.

3. S-au crăpat pistoanele

 

Mai a întâlnit cineva o chestie asemănătoare? Ponturi/sfaturi.

 

Atașat, poze cu uleiul. 

IMG-20190521-WA0001.jpeg

20190521_190014.jpg

20190521_184643.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1, nu mai pornesti motocicleta pana nu schimbi uleiul.

2. poti pune orice ulei de motor , lidl etc .. 

3. verifici daca iti inchide robinetul de benzina si cuiele pontou...cu ocazia asta cureti si carburatoarele.

4. bujii noi si pornit motorul, un pic de ulei pe evacuare nu inseamna ca s-a stricat complet motorul.

 

fara panica.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intai scurge uleiul si vezi ce e in el, antigel,benzina .Foloseste si un magnet,daca e pilitura sau bucati de metal,filtrul de ulei vezi ce a prins in el...nu te panica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pățit-o, chiar imediat după ce am cumpărat-o. Motorul avea doar 19.000 km, dar proprietarul nu mai mersese de ceva timp cu ea. Avea cuiul pontou blocat. De atunci nu am mai avut probleme, motocicleta având peste 100.000 km. Baftă!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, superbec a spus:

1, nu mai pornesti motocicleta pana nu schimbi uleiul.

2. poti pune orice ulei de motor , lidl etc .. 

3. verifici daca iti inchide robinetul de benzina si cuiele pontou...cu ocazia asta cureti si carburatoarele.

4. bujii noi si pornit motorul, un pic de ulei pe evacuare nu inseamna ca s-a stricat complet motorul.

 

fara panica.

 

Nu e panică, și stricatul segmenților nu e un capăt de țară. O să îți urmez recomandările să vedem ce iese. O să postez aici rezultatele

Acum 15 ore, megamotoreta a spus:

Intai scurge uleiul si vezi ce e in el, antigel,benzina .Foloseste si un magnet,daca e pilitura sau bucati de metal,filtrul de ulei vezi ce a prins in el...nu te panica.

Antigel nu e, ca am băgat un colier de plastic pe la bușonul de umplere să văd ce e in baie. Nu avea textura aia de înghețată de cacao topită. Cum face când intră antigel în ulei. (Sunt pățit cu asta deja)

Acum 4 ore, Bart Bz a spus:

Eu am pățit-o, chiar imediat după ce am cumpărat-o. Motorul avea doar 19.000 km, dar proprietarul nu mai mersese de ceva timp cu ea. Avea cuiul pontou blocat. De atunci nu am mai avut probleme, motocicleta având peste 100.000 km. Baftă!

Moto are 52k km la bord...nu-i cred. Dar în fine. Verific. De menționat, mobra, pornește dar nu stă fără puțin gaz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uleiul ala pe langa faptul ca e diluat cu ceva (probabil benzina) arata si foarte uzat. Zic sa urmezi sfatul lui superbec si sa nu o mai pornesti pana nu schimbi uleiul (nici cu putin gaz, nici fara) pentru ca risti sa faci daune serioase motorului. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deznodamantul:

 

Schimbat ulei și filtru ulei. Am golit 5.1L ulei amestecat cu benzină din mobră, introdus ulei nou Motul 5100 15w50. Vulcanul a pornit la sfert, a scos puțin fum pana s-a evaporat/ars  depunerea de pe eșapament. Lăsat să meargă 15 min pentru a ajunge cât de cât la temperatură și dat o tură, moto trage la fel, nu se simte nici o diferență. Avantajul unei motorete simple mecanic. Cauza: cel mai probabil uitat robinet benzină deschis între porniri (porneam moto din când în când pentru a menține bateria vie pe perioada iernii)

 

Totul e bine când se termină cu bine.

 

Mulțumesc mult colegilor pentru sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauza probabilă: tocmai acele porniri și lăsatul motorului să meargă pe loc, și cu șocul tras o (mare) parte din timp!

Amestec bogat (șoc), ardere incompletă, și iaca rezultatul! Cel mai bun lucru e să întreții bateria încărcând-o periodic, preferabil demontată, și mobra lăsată nepornită peste iarnă, eventual cu admisia de aer și evacuarea astupate.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, john17 a spus:

Cauza probabilă: tocmai acele porniri și lăsatul motorului să meargă pe loc, și cu șocul tras o (mare) parte din timp!

Amestec bogat (șoc), ardere incompletă, și iaca rezultatul! Cel mai bun lucru e să întreții bateria încărcând-o periodic, preferabil demontată, și mobra lăsată nepornită peste iarnă, eventual cu admisia de aer și evacuarea astupate.

Nu o lăsam să meargă pe loc. O țin la mine la servici la iernat, într-o hală. O scot, o pornesc o las să se încălzească puțin, îmi luam cea mai groasă șubă pe mine și o călăream 30 de min că altfel nu se încarcă bateria, după care la benzinărie să îi fac plinul și înapoi la iernat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, john17 a spus:

Tot aia, mitorul mergea tot rece!

În 5 min (o țigaretă) și un ride de 30 de minute, motorul ajunge la temperatură (dacă nu sunt -20°C și nu merg pe temperaturi dinastea). Nu e motorină să nu ajungă la temperatură.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 minute, john17 a spus:

Tot aia, mitorul mergea tot rece!

vezi dc e bine sa dai sfaturi ? dupa ce le spui ce sa faca te invata si ei cate ceva :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, superbec a spus:

vezi dc e bine sa dai sfaturi ? dupa ce le spui ce sa faca te invata si ei cate ceva :)

:))))))

Razvane, colegii incearca sa iti spuna ca in alea 30 minute nu apuci sa faci nici o treaba. Adica faci, fix ce ai facut acum :)))

Este inutila pornirea pe loc sau mers cateva minute, pe frig. Lasa naibii fieru in pace iarna, plin facut,  bateria scoasa, si o incarci in casa. Iei un jaf de incarcator baterii de la lidl, ca sunt in trend pe forum, si ai rezolvat problema. arzi mai mult gaz, decat dai bani pe un incarcator simplu :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, Adrian M. a spus:

:))))))

Razvane, colegii incearca sa iti spuna ca in alea 30 minute nu apuci sa faci nici o treaba. Adica faci, fix ce ai facut acum :)))

Este inutila pornirea pe loc sau mers cateva minute, pe frig. Lasa naibii fieru in pace iarna, plin facut,  bateria scoasa, si o incarci in casa. Iei un jaf de incarcator baterii de la lidl, ca sunt in trend pe forum, si ai rezolvat problema. arzi mai mult gaz, decat dai bani pe un incarcator simplu :)))

Stiu ce zici, la F3-ul pe care l-am avut asta a fost procedura. Baterie scoasă și remontată la primăvară, nu a fost necesar redresorul. Acum 2 ierni (2017-2018) am folosit procedura asta cu pornitul ocazional și nu am avut probleme. Mobra se încălzea, eu îmi faceam damblaua că dădeam niște ture cu ea. În opinia voastră cât ar trebui să meargă o mobră pentru a se încălzi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În primul rând se încălzește mult mai repede în mers decât cât stai tu să fumezi lângă ea. În al 2-lea rând pornirea la rece și funcționarea sub temperatura normală de lucru, pe lângă ce ai văzut singur acum, uzează motorul probabil cam cât s-ar uza într-un sezon de plimbări. În al 3-lea rând ciclurile repetate de pornit/oprit înseamnă și încălzit/răcit, ceea ce determină apariția condensului în interiorul motorului.

Cât trebuie să meargă motorul ca să atingă temperatura normală de lucru nu poate nimeni să-ți spună, ai putea tu să montezi un termometru de ulei și să urmărești cam cât trebuie să meargă pâna atinge uleiul măcar 60°C!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...