Jump to content
Gabrielll1994

Problema ambreiaj Suzuki gsx-r 600 K8

Recommended Posts

Salut. Numele meu Este Gabriel, locuiesc in Germania si posed in Gsx-r. 

Ieri Mi-am ridicat motocicleta pe Ständer ca Sa II curat lantul si Sa o bag la iernat. Si am observat ca motocicleta mea in treapta 1 Desi sunt cu ambreiajul tras roata Inca se invarte cu cca 9-10 km/h. Se invarte cu aceeasi viteza fie ca trag ambreiajul fie ca il Las liber. 

Mentionez ca acum o Luna /doua cand am Curata lantul motocicleta functiona normal adica daca trageam de ambreiaj roata se oprea. 

Motocicleta o am din iunie are Garantie si are undeva la 13.000 km. 

O data am unblat eu la reglajul ambreiajului de la manele pt ca tinea in ultimii cm.. 

VA multumesc pt ajutor! 

IMG_20190616_143125.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vâscozitate ai auzit? Ai idee cum arată un ambreiaj de motocicletă?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 27 minute, vis-a-vis a spus:

De vâscozitate ai auzit? Ai idee cum arată un ambreiaj de motocicletă?

Am Postat aici intocmai ca Nu ma pricep. De Vascozitate am auzit dar Idee e ca motocicleta avea 100 de grade si lafel facea. S-a oprit o data cand am turato tare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambreiajul e multidisc în baie de ulei. Acționează ca un vâscocuplu. Deci, e normal să se învârtă roata la liber când e în viteză mai ales.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai pe romaneste , e normal bre . Si ai sa vezi ca poti opri roata cu manutzele tale fara nici o jena .  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi s-a parut ca totusi se invarte cam redepe si de Asta. Multumesc mult pentru ajutor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e in garantie si tu traiesti intr-o tara cu apa calda, nu mai bine puneai intrebarea asta la reprezentanta de unde ai luat mobra?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 minute, Speedy.K a spus:

Daca e in garantie si tu traiesti intr-o tara cu apa calda, nu mai bine puneai intrebarea asta la reprezentanta de unde ai luat mobra?

 

Stau la cateva zeci de km de reprezentanta in primul Rand si in AL doilea Rand primul raspuns La Intrebarea Asta AR fi fost " Adu motocicleta aici Sa o verific Si atunci iti spun daca e Ceva in neregula sau Nu". 

Nustiu daca m-ar fi costat verificarea Asta Ceva dar motocicleta e inmatriculata cu numere sezoniere din Martie pana in Octombrie si implicit o puteam duce acolo doar pe platforma. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, Gabrielll1994 a spus:

Salut. Numele meu Este Gabriel, locuiesc in Germania si posed in Gsx-r. 

Ieri Mi-am ridicat motocicleta pe Ständer ca Sa II curat lantul si Sa o bag la iernat. Si am observat ca motocicleta mea in treapta 1 Desi sunt cu ambreiajul tras roata Inca se invarte cu cca 9-10 km/h. Se invarte cu aceeasi viteza fie ca trag ambreiajul fie ca il Las liber. 

Mentionez ca acum o Luna /doua cand am Curata lantul motocicleta functiona normal adica daca trageam de ambreiaj roata se oprea. 

Motocicleta o am din iunie are Garantie si are undeva la 13.000 km. 

O data am unblat eu la reglajul ambreiajului de la manele pt ca tinea in ultimii cm.. 

VA multumesc pt ajutor! 

IMG_20190616_143125.jpg

1. Nu mai curata/unge lantul cu motorul pornit si bagata in viteza ! Daca iti prinzi un deget in lant ramai fara el ! Eu l-am prins dand manual si incet la roata si tot m-a taiat bine de tot 😐Cauta poze pe net si o sa vezi cioturi mai multe ca in Retezat  ;)

2. Probabil ti se invarteste acum mai tare decat acum cateva luni pentru ca e mai frig si uleiul mai vascos. Daca schimba vitezele bine e ok.

3. Nu sunt mecanic profesionist, deci indicatiile de la 1 si 2 pot fi complet gresite :P

4. A nins deja, sau de ce bagi la iernat biciclul motorizat ?

Edited by shztecker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 minute, shztecker a spus:

1. Nu mai curata/unge lantul cu motorul pornit si bagata in viteza ! Daca iti prinzi un deget in lant ramai fara el ! Eu l-am prins dand manual si incet la roata si tot m-a taiat bine de tot 😐Cauta poze pe net si o sa vezi cioturi mai multe ca in Retezat  ;)

2. Probabil ti se invarteste acum mai tare decat acum cateva luni pentru ca e mai frig si uleiul mai vascos. Daca schimba vitezele bine e ok.

3. Nu sunt mecanic profesionist, deci indicatiile de la 1 si 2 pot fi complet gresite :P

4. A nins deja, sau de ce bagi la iernat biciclul motorizat ?

 Referitor la raspunsul numarul 1 , am o perie speciala pt lant . Peria perie pe toate partile , si mana mea se afla la circa 15 cm distanta de lant . Cu mecanismul ala de curatat nu am reusit sa ma impac . Am vazut ce se poate intampla si sunt constient de riscuri . Mersi mult .
 2 . Asta ar fi cea mai rentabila chestie pt mine pana acum pt ca daca vreau sa aflu mai multe va trebui sa o duc la service , si acolo probabil ca vor verifica tot si ma v-a costa .
 Referitor la ultimul punct eu stau in zona de munte , acum la mine sunt cca 5-7 grade ziua , din acest motiv am inmatriculat motocicleta cu numere sezoniere din Martie pana in Octrombrie . Am mers o data asta vara cu ea pe autostrada pe o ploaie torentiala si pot spune ca desi eram in modul C ( cel mai slab , asanumitul mod de ploaie , simteam cum motocicleta da sa faca ce vrea ea ).
Mersi mult pt raspuns !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prietene, cat te-a costat motocicleta? Si permis de cand ai? E prima motocicleta?

Edited by Speedy.K

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 17 ore, Gabrielll1994 a spus:

Mentionez ca acum o Luna /doua cand am Curata lantul motocicleta functiona normal adica daca trageam de ambreiaj roata se oprea. 

Observaţie corectă. Cu ulei de iarnă în cutia de viteze s-ar opri roata şi acum. Doar că ai probabil ulei de vară (sau multigrad) a cărui vâscozitate variază binişor cu temperatura. Ceea ce şi vezi din corelaţia ambreiaj - roată pe "Ständer".

Contrar reclamelor :D

Acum 12 ore, shztecker a spus:

Nu mai curata/unge lantul cu motorul pornit si bagata in viteza !

Nu! Niciodată.

Static, motor oprit, pe "Ständer", cu o mână roteşti roata iar cu cealaltă mână cureţi / ungi lanţul.

Cu ochii în permanenţă pe mâna de lângă lanţ (probabil stânga). Şi în linişte, cu atenţie.

Eu prefer modelele "de mâna dreaptă", cu lanţul pe dreapta şi închis în ghidaje din cauciuc.  :)

Acum 17 ore, Gabrielll1994 a spus:

O data am unblat eu la reglajul ambreiajului de la manele pt ca tinea in ultimii cm.

Dacă acum ţine ambreiajul în primii cm (în loc de ultimul cm / manetă) - ai dereglat chiar tu mecanismul..

Scopul lui este să decupleze transmisia (deşi se numeşte Kupplung).

Cam după un centimetru de "luft" (cursă liberă, joc măsurat la capătul manetei) ar trebui să înceapă să-şi facă treaba, progresiv, dacă este corect reglat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, easy ride on! a spus:

Observaţie corectă. Cu ulei de iarnă în cutia de viteze s-ar opri roata şi acum. Doar că ai probabil ulei de vară (sau multigrad) a cărui vâscozitate variază binişor cu temperatura. Ceea ce şi vezi din corelaţia ambreiaj - roată pe "Ständer".

Contrar reclamelor :D

Nu! Niciodată.

Static, motor oprit, pe "Ständer", cu o mână roteşti roata iar cu cealaltă mână cureţi / ungi lanţul.

Cu ochii în permanenţă pe mâna de lângă lanţ (probabil stânga). Şi în linişte, cu atenţie.

Eu prefer modelele "de mâna dreaptă", cu lanţul pe dreapta şi închis în ghidaje din cauciuc.  :)

Dacă acum ţine ambreiajul în primii cm (în loc de ultimul cm / manetă) - ai dereglat chiar tu mecanismul..

Scopul lui este să decupleze transmisia (deşi se numeşte Kupplung).

Cam după un centimetru de "luft" (cursă liberă, joc măsurat la capătul manetei) ar trebui să înceapă să-şi facă treaba, progresiv, dacă este corect reglat.

Mersi mult de raspuns! O Sa Incerc Sa pun in practica CE MI-ai spus. 

Nu tine in primii cm tine Sa spun Intre jumatate si 3 sferturi Asa cum am crezut eu ca ar fi normal sa Tina. 

Nu am Idee CE ulei are in ea, cei de la reprezentat I-au facut revizia inainte Sa o cumpar EU. Dar avand in vedere ca atunci erau 30-32 de grade cred si eu ca are ulei de vara. 

Acum 8 ore, Speedy.K a spus:

Prietene, cat te-a costat motocicleta? Si permis de cand ai? E prima motocicleta?

Motocicleta m-a costat 6000 de Euro

De la reprezentanta Suzuki, a avut un singur proprietär si doar 9700 km. 

Am A2 de la 19 ani,  am mers aproape 2 Ani pe un Aprilia rs125. 

A-ul il am din vara dupa permis Mi-am Luat Gsx-ul. 

Si la celalalt lafel am facut cu curatatul lantului deci ma repet sunt constient de riscuri. Voi incerca totusi Sa fac si cu motorul oprit. 

 

Edited by Gabrielll1994

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, deci nu esti la prima mobra. Deci ar trebui sa stii tot ce ti-au zis colegii mai sus despre curatarea lantului. Treaba cu uleiul n-o baga in seama, inteleg ca mobra ta sta pe bara iarna. Baga ce recomanda producatorul mobrei, respectiv un multigrad, si schimba-l la cel mult un an sau nr de km recomandat. Suntem in 2019, exista uleiuri care corespund intre -20 si +50 de grade.

Cat despre reprezentanta, era suficient sa pui mana pe telefon sa le pui aceeasi intrebare si te-ar fi lamurit. Ma indoiesc ca te chemau la ei pentru atata lucru, chiar germani fiind.

Si nu uita sa te duci la vot zilele astea.

Acum 9 ore, easy ride on! a spus:

Observaţie corectă. Cu ulei de iarnă în cutia de viteze s-ar opri roata şi acum. Doar că ai probabil ulei de vară (sau multigrad) a cărui vâscozitate variază binişor cu temperatura. Ceea ce şi vezi din corelaţia ambreiaj - roată pe "Ständer".

Contrar reclamelor :D

Nu! Niciodată.

Static, motor oprit, pe "Ständer", cu o mână roteşti roata iar cu cealaltă mână cureţi / ungi lanţul.

Cu ochii în permanenţă pe mâna de lângă lanţ (probabil stânga). Şi în linişte, cu atenţie.

Eu prefer modelele "de mâna dreaptă", cu lanţul pe dreapta şi închis în ghidaje din cauciuc.  :)

Dacă acum ţine ambreiajul în primii cm (în loc de ultimul cm / manetă) - ai dereglat chiar tu mecanismul..

Scopul lui este să decupleze transmisia (deşi se numeşte Kupplung).

Cam după un centimetru de "luft" (cursă liberă, joc măsurat la capătul manetei) ar trebui să înceapă să-şi facă treaba, progresiv, dacă este corect reglat.

Nu mai zapaci copilu’ cu uleiuri de vara si de iarna, nu mai baga nimeni altceva decat multigrad. Fac pariu ca are un 10w50.  

Edited by Speedy.K

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Speedy.K a spus:

Bun, deci nu esti la prima mobra. Deci ar trebui sa stii tot ce ti-au zis colegii mai sus despre curatarea lantului. Treaba cu uleiul n-o baga in seama, inteleg ca mobra ta sta pe bara iarna. Baga ce recomanda producatorul mobrei, respectiv un multigrad, si schimba-l la cel mult un an sau nr de km recomandat. Suntem in 2019, exista uleiuri care corespund intre -20 si +50 de grade.

Cat despre reprezentanta, era suficient sa pui mana pe telefon sa le pui aceeasi intrebare si te-ar fi lamurit. Ma indoiesc ca te chemau la ei pentru atata lucru, chiar germani fiind.

Si nu uita sa te duci la vot zilele astea.

Nu mai zapaci copilu’ cu uleiuri de vara si de iarna, nu mai baga nimeni altceva decat multigrad. Fac pariu ca are un 10w50.  

Mersi mult pentru raspuns! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 9.11.2019 la 2:21, Speedy.K a spus:

Bun, deci nu esti la prima mobra. Deci ar trebui sa stii tot ce ti-au zis colegii mai sus despre curatarea lantului. Treaba cu uleiul n-o baga in seama, inteleg ca mobra ta sta pe bara iarna. Baga ce recomanda producatorul mobrei, respectiv un multigrad, si schimba-l la cel mult un an sau nr de km recomandat. Suntem in 2019, exista uleiuri care corespund intre -20 si +50 de grade.

Cat despre reprezentanta, era suficient sa pui mana pe telefon sa le pui aceeasi intrebare si te-ar fi lamurit. Ma indoiesc ca te chemau la ei pentru atata lucru, chiar germani fiind.

Si nu uita sa te duci la vot zilele astea.

Nu mai zapaci copilu’ cu uleiuri de vara si de iarna, nu mai baga nimeni altceva decat multigrad. Fac pariu ca are un 10w50.  

P-aia cu ghidajele de cauciuc ai ratat-o. Mare hâtru, Easy 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 08.11.2019 la 20:21, Speedy.K a spus:

Suntem in 2019, exista uleiuri care corespund intre -20 si +50 de grade.

Posibil.

Însă nu mai corespund (termic) anvelopele. Cândva erau "multigrad".

Funcţie de temperatură, doar acestea se schimbă acum, vara şi iarna, nu şi uleiurile  :lol:

 

 

Lumea a devenit puţin cam ciudată, nu?

Am uitat. Vara şi iarna se schimbă ora  :P pentru că nu mai există oră multigrad (potrivit normelor U.E.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai, hai...se schimba toamna si primavara (s-a introdus ora de vara de vreo 100 de ani in Romania). 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai degrabă de vreo 45...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...