Jump to content

Recommended Posts

Salutare membrii

in urma cu 3 saptamani am achizitionat un suzuki dr 125 cross 1998, am optat pentru acest model pentru ca sunt incepator in motociclism mai exact enduro. In localitatea de unde sunt eu sunt 7-8 pasionati si incerc usor sa ma prind de ei pentru ca zona este ideala pentru enduro, in fine acum revin la problema care ma facut sa sciu acest topic:

Motocicleta nu se mai tureaza de ceva timp mai mult de jumatate , adica de manerul de acceleratie invarti dar ea dupa ce trece de jumatate de cursa nu se mai tureaza, ci doar da rateuri si foc pe teava de evacuare, am desfacut carburatorul, lam curatat, cei drept nu avea mizerie in el, la montaj e o mica diferenta in rau , crosul porneste foarte usor insa nu se tureaza cum ar trebui. Sunt pe youtube o gramada de tutoriale despre carburatorul MIKUNI Corp insa cu toate astea nu reusesc sa nimeresc reglajul optim, ba chiar il fac sa mearga mai rau, banuiesc ca totul este din surubul de reglaj de sub carburator , la care apropo se ajunge extraordinar de greu si de fiecare data desfac carburatorul pentru a rotii 5-10 grade la stanga sau la dreapta. Are cineva de pe forum un model asemanator sa ma ajute cu nr de ture si pozitia acelui surub de reglaj? reglajul se face obligatoriu cu filtru de aer montat (eu am facut doar fara el) ? pana acum cel mai bun  reglaj este 3ture deschis complet exact, daca dau mai putine da sa se inece iar daca dau mai mult ramane la fel , adica se tureaza numai pana la jumatate.

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki DR 125 este dual sport,nu cross.

Iti atasez mai jos un link cu manualul de Suzuki DR-Z 125 ce are acelasi motor,carburator,parte electrica.Descarca-l si studiaza ce scrie acolo la capitolul reglaje carburator:

https://ufile.io/2cxxtgza

Succes! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Chistian

Foarte interesant manualul , o sa il studiez cu siguranta si ma va ajuta la micile reparatii acestui model, am rasfoit repede prin el si ce am observat ca, carburatorul din imagini nu se potriveste cu carburatorul meu care are cablul de acceleratie in stanga lui nu in partea de sus asa cum e prezentat in imagini , sus la mine este o capsula cu o membrana care actioneaza acul de la pilot main jet, iar in partea din dreapta exista in senzor care citeste pozitia clapetei de acceleratie. Tot incerc sa ma joc cu acel surub de amestec dar nu da deloc rezultate. Multumesc si mai astept ceva sugestii 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mai am un manual,il atasez si acesta:

https://ufile.io/ozfr3dok

Da-l si pe acesta jos si vezi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Multumesc inca o data, aici am gasit ceva ,pentru tipul meu de carburator Mikuni Bs 26  -este 1 1/8ture la surubul de amestec setat de fabrica, o sa incerc maine sa vedem ce reusesc insa altceva am observat in schema explodata a carburatorului: la surubul de amestec mai sunt prezente un arc, o saiba si un o-ring , la mine exista doar surubul si arcul nicidecum o ring si saiba....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate aia sa fie problema.

Ma bucur daca te-am putut ajuta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Membrana e întreagă, are elasticitate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

reglajul de carburatie nu e pt oricine..ajuta mult daca ai acces la tester de noxe gen itp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 6 ore, Ilieraduioan a spus:

Da, Multumesc inca o data, aici am gasit ceva ,pentru tipul meu de carburator Mikuni Bs 26  -este 1 1/8ture la surubul de amestec setat de fabrica, o sa incerc maine sa vedem ce reusesc insa altceva am observat in schema explodata a carburatorului: la surubul de amestec mai sunt prezente un arc, o saiba si un o-ring , la mine exista doar surubul si arcul nicidecum o ring si saiba....

Salutari,

 

as putea sa te ajut cu instructiuni pentru un BDS26. Banuiesc ca D vine de la double. Eu am un Suzuki Intruder de 125 , in 2 cilindrii.

 

Poti gasi procedura de reglaj. Cum sa reglezi plutitorul de la camera de nivel constant. Acuma nu stiu daca la fel este si la al tau. La asta de la chopper a trebuit sa imi fac un dispozitiv sa pun carburatorul la un unghi de 80 de grade.

 

Am extras din manualul de service partea de carburator.

 

Na ca nu ma pricep sa il atasez fiind un pdf ...🤬

 

Mai sap si revin

 

 

Edited by Silver Arrow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, mihai c a spus:

reglajul de carburatie nu e pt oricine..ajuta mult daca ai acces la tester de noxe gen itp

Și care este procedura de a regla cu testerul ITP? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

CO in medie 4,5 % pentru motocicletele fabricate inainte de 2000. Eu folosesc air fuel ratio si acolo urmaresc amestecul sa fie intre 12.5-15 afr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am desfacut din nou azi carburatorul complet si am constatat urmatoarele:

1.Saiba si o ringul de la surubul de reglaj erau in carburator doar ca nu au iesit odata cu surubul si arcul.

2.Acul care intra in jiclerul principal din centru, adica cel care e actionat de membrana  era pus pe canalul cel mai de jos  adica cel mai aproape varful acului (am vazut ca are 5 pozitii), lam trecut prin toate si nu am observat nici o diferenta.

3. Membrana care actioneaza acest ac a fost sparta si probabil vechiul proprietar a lipito, acum pare sa functioneze, o sa caut pe net sa comand pentru a inlocui aceasta membrana ,,,dar are un pret UAU !!!!

4 Aceasta membrana este prinsa pe un suport dreptunghiular care optureaza sau nu aerul ce intra in carburator . In timpul functionarii se vede un tremurat pronuntat al acestui opturator in plan orizontal .Cand opresti motorul si misti cu mana de el se observa un joc de 2mm , posibil peacolo sa traga aer suplimentar,,,,nu stiu  ce sa zic poate asa trebuie sa fie acel joc

5. Filtru de aer influenteaza major acest reglaj, initial nu am avut acum am montat altceva a fost original ceva K&N sport,ma rog pare mai mult o plasa decat un filtru dar e o diferenta in bine.

Dupa ce am mentat din nou am urmat un tutorial de pe youtube si am facut pasii urmatori

-am portnit motorul cu surubul de amestec deschis 1 1/2 ture 

-am turat relantiul u pic mai mult din surub

-am inceput sa deschid in mers surubul de amestec , motorul a inceput sa se tureze, cand am ajuns la un maxim al turatiei , adica daca deschideam mai mult nu se mai schimba mersul am dat 1/4 ture inapio si asta a fost.

Acum pare sa mearga un pic mai bine dar tot nu e asa cum ar trebui

am si un mic video cu aceasta problema:

 in clip nu era filtru de aer  montat, ,dupa am montat si e o schimbare in bine dar nu suficient.

Multumesc baieti de sfaturi, inca aprofundez problema sa vedem daca rezolv sau nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca cu alta bujie si alta bobina de inductie.Chiar si cu un alt CDI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW-ul meu facea la fel cand avea un canal din carburator infundat cu depuneri de creta din benzina.

Sufla foarte bine carburatorul si verifica iar jigloarele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare din nou, 

Colegii de pe forum mi-au trimis materiale despre acest carburator si într-un final am reusit sa il reglez cat de cat, intre timp am comandat altul sh, dar cum am zis acum merge acceptabil. Dar acum am o alta situatie ciudata, am schimbat uleiul si filtru, am pus motul 5100 4t 10w40 (scie pe motor 10w40) si nu mai pot baga i N decat foate greu si atunci cand reusesc la cea mai mica vibratie intra singur in viteza. Am zis ca sunt eu incepator insa prietenii mei nu au reusit sa bage in n iar ei au ani de mers pe crosuri. Scrie pe cutia la ulei for wet cluch, dar cu vechiul ulei schimba foarte ok. Ce ulei ttrbuie sa pun? Multumesc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand verifica care e jocul liber la capatul manetei de ambreiaj,daca e mai mare de 7-8 mm,redu-l.

Aceiasi problema am avut-o si eu cu Motul(ani de zile l-am folosit),dar doar de la un moment dat.Si nu la 1 motocicleta,ci la 3.Ceva s-a intamplat calitativ cu Motul.Am trecut pe Ipone si problema a disparut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...