Sari la conținut

Sfat achizitie Honda Transalp


Cotor
 Share

Postări Recomandate

Salutare! De luni m-am hotarat sa incep scoala de soferi cat. A. In primavara doresc sa achizitionez si motocicleta. Am 31 ani, 1.86 si 85 kg. Ma gandesc la o Honda Transalp. Sper sa nu fi postat aiurea, dar am cautat prin forum si gasesc multe sfaturi generale, m-ar interesa unul legat strict de modelul asta. Mersi anticipat.

Specific ca merg cu bicicleta in regim off road si am permis cat. B de 13 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buget? Model 600, 650, 700?

Sunt motoare de nadejde in general, daca ne spui si ce model urmaresti, probabil ca vor veni si sfaturile mai specifice.

Ia-l cat mai accesorizat, nu te uita la km cat la starea generala a mobrei.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E OK pentru incepator. Nu ajungi la o viteza uriasa in primele secunde, ca la SS, e iertatoare. E doar senzatia de tanc pe care o ai cand te urci pe ea, ca e lata pe fata, dar daca te inveti cu partea asta e foarte OK

Am un transalp de 400, 23kw, si m-am urcat si pe 600 si pe 650. E fix aceeasi senzatie, sunt foarte mici diferentele intre modele. Cu a mea ajung repede la 80 km/h, pe la 90  merge OK, la 110 incepe sa se chinuie si la 140 ajung doar daca trag tare de acceleratie. La 600 si 650 tot pana la 80 ajungi repede, se sint bine pe la 110 si top speed pe la 160. 

Dar in oras se comporta exact la fel, nu simti diferenta de cilindree.

Ca si probleme, exista destul de putine. La modelele pana in 97 erau CDI-urile care mai picau din cand in cand, dar au fost inlocuite cu TCI-uri dupa 1997 si s-a rezolvat. Si mai e o problema cu membranele la carburator, care mai imbatranesc, dar asta rar de tot. Si trebuie sa ai grija sa ungi melcul de la kilometraj anual ca sa te tina.

Per total, eu in 10 ani de posesor de transalp am cumparat odata CDI-uri (150 euro), niciodata membranele de carburator, de vreo 2 ori melcul (100 lei/buc).

Cam atat. In rest apa, paie si bataie.

 

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Experienta de B ajuta enorm, asta daca ai invatat ceva in 13 ani, ca-s unii de merg de o viata dar tot prost si nu pot anticipa nimic si pe moto sa anticipi manevre cretine ale colegilor pe 4 roti = iti poate salva viata.

 

Si cu bicla daca te dai pe off e un mare plus ca intelegi cum se simte, ca nu poti sa sari pe frane ca disperatu etc.

 

Am mai zis-o si o zic, cred ca e f dubios sa dai de A fara sa stii sa mergi pe bici.

 

Succes!

 

*legat de transalp e V2 deci cuplu de jos = ar trebui sa se dea usor pe-o roata, sa ne spuna colegii care au daca e asa :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu țin minte că am făcut o "lumânare" cu transșlapul de 600 vrând să demarez în trombă de la un semafor. 🙈 Deci se poate. 

Parcă la generația deținută de mine ('93 era) și releul de încărcare suferea de la prea multă căldură, îl repoziționa lumea, făcea grile de aerisire în carena laterală sau chiar îi puneau un ventilator de calculator. 

Aș zice MUSAI cu 2 discuri pe față, cele vechi cu 1 singur frânează mai mlădiat. Dar moto de +23 de ani clar nu aș recomanda decât ca hobby/proiect, nu ca primă motocicletă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum am spus, in 10 ani am inlocuit (abia anul trecut) CDI-urile. Si al meu e din 94. Adica 150 euro. Adica CDI-urile puse pe TA-urile de dinainte de 1997 mai pot face probleme, se mai schimba odata la 20-25 ani. TCI-urile puse dupa 1997 sunt fara moarte, nu am auzit pe cineva sa le schimbe vreodata

Deci, daca gasesti inainte de 97, eu zic sa iei fara probleme. Daca CDI-urile au fost schimbate in ultimii 5-10 ani, mai tin inca pe atat de acum inainte. 

Singurul lucru care nu-mi place la al meu si pentru care eu as lua peste 1996 e faptul ca eu am un singur disc de frana pe fata, dupa 96 s-au facut cu 2 discuri. Si mise pare frana mai buna la alea.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Știu că pe mufele de la cdi-uri apăsa șaua la midelele vechi, apoi au venit cu un suport care le ținea culcate, facusem upgrade-ul ăsta la a mea și ~50k cât am călărit-o n-am avut treabă. 

A, toate discuțiile astea sunt degeaba dacă optezi pt >2000. 👍

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am luat în 2012 1300 sau 1350€ pe un TA din 93 în stare bună, fără consum excesiv de ulei, cu discuri de frână schimbate și furcă servisată nu cu mult înainte, kit lanț cam la 1/2 din viață, cauciucuri bune si topcase mare. Probabil că 7 ani mai târziu nu vei găsi unul din 2000 în stare similară în 1500€...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut prima motoreta Transalp 650 din 2000. Foarte buna pentru inceput, iarta greselile, trebuie sa te chinui un pic sa intri in belele cu ea. N-am avut nici un fel de problema cu ea timp de 2 ani cat am avut-o. Un pic cam grea (top heavy), dar sa fim seriosi, toate din clasa asta sunt la fel de grele. Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

 

On 8/17/2020 at 11:23 PM, Cotor said:

Mersi mult de raspunsuri. Azi am facut prima sedinta demo si deja sunt indragostit. 😍

Putin off topic, dar stie cineva un site bun de chestionare pentru examen?

 

Recomandam pentru cei cu telefoane android aplicatia noastra de chestionare pentru categoria A. o gasiti pe linkul acesta : https://chestionaremoto.page.link/ext

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...