Sari la conținut

Voi întâmpina probleme daca voi inlocui carburator original cu altul de la alta marca de scuter?


Începător Sibiu
 Share

Postări Recomandate

Hai sa o iau de la început.  Am schimbat set cilindru ,piston si segmenti. Locașul segmentilor alezat astfel încât să nu rămână blocați segmenti pe piston . Am curățat carburatorul spălat cu decarbusol. .Surpriza este ca nu il mai pot porni . Cu setul vechi pornea cu același carburator iar acum nici un semn macar 

Ideea mea era daca pot monta carburatorul de la alta marca de scuter cu aceeași prindere . Prinderea de colectorul de admisie fiind cu flansa  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, easy ride on! a spus:

Începutul este greşit. Locaşul segmenţilor nu se alezează. Doar cilindrul se alezează (honuire sau rectificare) după "fusta" pistonului. Segmenţii se ajustează cu deschidere pentru acel "ring gap". Orice producător îi face puţin mai mari, în acest sens. Puţini ştiu asta.

Şi ai pus concluzia că s-ar fi stricat carburatorul deşi nu ai umblat la el ci la setul motor   😂

Îmi dai voie să râd de "logica" asta?

Ai măsurat compresia după "reparaţie"?

Dar etanşeitatea carterelor (cilindru, chiulasă)?

 

Mai ştiu pe cineva care a demontat şi stricat un carburator ... ca să constate până la urmă că avea toba de evacuare înfundată.

Imi asum replicile negative cu alezaj locas segmenti . Iar pe partea de compresie sa sti ca nu am făcut proba , însă ca aspect pe acest subiect vreau sa iti spun ca am văzut motor care a pornit cu un segment jumate , bineînțeles că nu avea putere dar a pornit la sfert de pedala . De umblat la carburator normal ca am umblat cand am curățat  jigloarele. 

Acum vreau totusi sa aflu daca pot comanda carburator de la alt model de scuter  ptr ca nu gasesc ptr modelul meu . Si daca o sa meargă fara probleme pornire si putere 

Am întrebat în ideea că ați probat vreodata voi carburator de alt model si a funcționat în aceeași parametri motorul 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, easy ride on! a spus:

Eu am "probat" un carburator de MZ TS 125 (nou) "adaptat" pe un cilindru de MZ TS 150, cu o altă flanşă de prindere.

Pornea dar se oprea la cald când ridicam obturatorul peste regimul de relanti şi nu mai puteam schimba vitezele în sus.

Că "murea" la o anumită poziţie a acceleraţiei. Asta doar la cald.

La rece cu şoc, totul eera o.k. La cald nici cu şoc nu puteam depăşi 1500 r/m.

După mulţi nervi şi pomeniri de motoare, mergeam cu un bidon cu apă la mine, cu duş, ca să răcoresc motorul la "figuri".

După muultă vreme l-am nimerit (cu apă). Era o zonă unde carterul nu era perfect etanş (exact sub ţeava de evacuare), sub cilindru. Când se încălzea mai mult, se dilata aluminiul şi trăgea aer fals pe acolo. Şi era imposibil de accelerat.

Cu ochiul liber nu se vedea absolut nimic, doar că în contact cu apa de la "duş" dispărea brusc fenomenul.

Un por sau o zgârietură insesizabilă la montaj.

Soluţia a fost ori să desfac iar tot motorul, ori să reglez carburatorul pe amestec eva mai bogat ca să compensez aerul fals.

Am preferat ultima versiune şi am crescut nivelul la plutitor cu 2 mm.

Dar a trebuit să compensez şi amestecul prea bogat la sarcini mari prin alt jiglor principal (mai mic) şi alt reglaj al acului dozator crestat.

Deci cu destulă bătaie de cap.

 

 

Pe partea cu aerul fals am trăit si eu această experiență , la prinderea tobei cu evacuarea din motor . Exact aceleași simptome,  ba chiar oprirea brusca în mers cand se încingea motorul ( fiind pe răcire cu aer iar afara cald 30° ). Problema rezolvată dupa sesizarea problemei prin schimbarea gariturii de etansare.  

Editat de Începător Sibiu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 06.10.2020 la 22:31, easy ride on! a spus:

 

 

 

Doar dacă elimini mai întâi din "ecuaţie" principala variabilă: cauza defectării carburatorului.

Bănuieşti pe cineva?  😂 

 

Scuterul a stat câțiva ani nepornit . Între timp mai " mulți experți " care au dorit să îl cumpere  au încercat să pornească un motor uzat din cauza ruperii unui segment care a distrus întreg cilindru piston prin forțarea pornirii . Eu nefiind de față.  Nu stiu ce au facut acei experți în lipsa mea . Iar acum vreau sa il fac pentru unica folosință fara gând de înstrăinare 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Începător Sibiu a spus:

Scuterul a stat câțiva ani nepornit . Între timp mai " mulți experți " care au dorit să îl cumpere  au încercat să pornească un motor uzat din cauza ruperii unui segment care a distrus întreg cilindru piston prin forțarea pornirii . Eu nefiind de față.  Nu stiu ce au facut acei experți în lipsa mea . Iar acum vreau sa il fac pentru unica folosință fara gând de înstrăinare 

În această idee am ajuns sa cumpăr si carburator , ca sa elimin complect defecțiuni în timpul mersului 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, easy ride on! a spus:

 

Deci ...

Dacă motorul nu porneşte, schimbăm (sau umblăm) şi la carburator, ca să obţinem o ecuaţie de grad superior, cu o necunoscută în plus (de gradul 2, 3 ... n) :) 

Aşa s-a învăţat la şcoală?

Altfel ar fi fost doar o ecuaţie de gradul 1 (set motor).

Ecuaţie care se poate rezolva mai uşor decât una de grad superior.

Corect?

E mai simplu sa elimini probleme prin schimb cu piesa noua , decât să cârcotezi zile întregi problema. Trăim în zile în care timpul este prețios pentru lucruri mult mai importante. ( nu deschid garaj de reparații ) Dacă găseam modelul meu de carburator nici nu mai eram pe forum cu întrebari.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, easy ride on! a spus:

dar dimensionată pentru alt utilaj.

Faci asta şi cu rulmenţii?  :D

Sau şi cu bujiile?

Problemele se rezolvă, nu se elimină.

 

Eu am găsit (pe comandă) modelul meu de piston (Almot PL), l-am montat (pe încredere), fără să-l măsor.

După montaj primele tentative de gripare (cu emoţii) l-am demontat şi măsurat cu micrometrul. Nu avea conicitatea şi ovalitatea corectă şi a fost necesară o lepuire sănătoasă (de câteva zile), cu hârtie abrazivă, manual, până să intre în dimensiunile corecte (acum). Pistoanele se fac conice spre zona cu segmenţi şi ovale pe direcţia bolţului.

Dacă aş fi verificat asta din start aş fi economisit o demontare-montare în plus.

Arăta frumos ...

 

piesă nouă, nici măcar din PRC.

 

Concluzia: şi cu piese noi cu pretenţia că ar fi originale (replică în realitate) poţi avea surprize.

Asta ai întrebat. Am răspuns, din experienţă.

 

P.S. La Sibiu parcă au mai rămas ceva nemţi (saşi).

Nu te-au învăţat că se măsoară şi se cugetă de 7 ori înainte de ... :)

Eu zic ca un set complect care vine format din cilindru piston segmenti , sunt măsurati normal pe masa 3d. asta daca se da certificat de conformitate din fabrica . Iar daca ai cunostinte de ceea ce fac sașii , de ce nu ai procedat asa inainte sa imi aduci asta la cunoștință?😄

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, easy ride on! a spus:

Set comple(c)t? Glumeşti, nemţii nu mai fabrică clindrii din fontă. De ... vreo 50 de ani. :lol:

Dacă au folosit aliaj Si 20 la forjare sau altceva ... mai greu de stabilit. Şi dimensiunile, chestiune de sutimi.

De saşi nu prea ştiu ce fac, doar de şvabi (prin părţile astea).

 

 

Glumeşti, nemţii nu mai fabrică clindrii din fontă. De ... vreo 50 de ani. 

Ce treaba au nemtii cu koreeni  ??? Hyosung este scuter korean. Si ca idee asa cum sti si tu , în depozitele din românia foarte rar găsești produse fabricate în țara de origine . Majoritatea sunt facute in micile fabrici din România sub reprezentanta mărcii corespunzătoare . Dacă ești meseriaș la zecime am o turbina de ford iar axul (călit) imi trebuie strunjit 0.015 ca sa pot folosi acea turbina . Deci ce spui colaborăm în ideea asta ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut timp weekendul asta sa merg sa mai verific odata pornirea cu vechiul carburator . Era intr-adevar dereglare jigloarele. A pornit la sfert de pedala asa cum pornea inainte . Însă acum e alta problema . Nu se accelereaza suficient .cand ajunge la jumate incepe sa se înece sau sa moara motorul. Ca si cum nu ii vine benzina destulă sau nu mai are scânteie. 

Ce ar putea fi ? CDI sau aer fals ?

La 10.10.2020 la 2:18, easy ride on! a spus:

Ai greşit site-ul sau ai rămas de căruţă  :lol:

Nu sunt "meseriaş". Vise plăcute!

Ma gândeam ca poti cu hartie abraziva , la fel cum ai facut conicitatea si ovalitatea la pistonul tau măsurat cu micrometru 😅

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, easy ride on! a spus:

Pistonul este aliaj de aluminiu  - siliciu, material relativ moale.

Axul turbinei tale este din oţel cementat prin carburare. Dur. Pe strung nu poţi centra o piesă cu o precizie de 0,015 mm.

 

 

Sutimile de mm se prelucrează pe maşini de rectificat.

Sau prin lepuire.

Îmi place de tine cum cugeţi!  :D

Da' cred că iar ai încurcat pe undeva ceva jigloare (dereglate,cu zici). Cum zici că şi astea se reglează ... 

:lol:

Eu le înlocuiesc cu altele, calibrate pe debit.

Cum zici că le reglezi?

Hai sa lăsăm absurdul la o parte , ca te inteleg ca esti meseriaș si esti bun la glume . Acum sa vorbim la subiect fara sa lungim ața la extremități dacă vrei să comunicăm în ceea ce mă privește si nu sa socializam la infinit . 

Motorul dupa o anumita turatie tinde să moară sau sa se înece.  Nu se tureaza până la capat  Acestea sunt simptomele.  Care ar fi cauza ??? Dacă sti e bine daca nu ,  mai bine nu imi strica topicul cu absurdități. Multumesc de intelegere 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...