Sari la conținut

Sa zicem ca m-ar interesa cum este (si) pe pista


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Vizitator _Raul_

Mi-a zis mie un baiat ca cica cu japonezele sport nu se merge la padure.

Eu sunt mai pe modul rough, cu slickuri ma stiu mai putin, dar am disponibilitate sa incerc, sa progresez.

A venit frigul si chiar si pentru mine este cam inghesuit la padure in ultimul timp.  

Parca nu as zice nu unei camere de hotel, unui dus dupa.

Peste EuroRing am dat din intamplare cand veneam spre casa, asa, mai pe chill.  

Dar nu m-au lasat sa bag nici macar un ochi. Pesemne ca era un fel de pay per view. Mai vedem.

In schimb, in Romania am inteles ca este mai misto.

Cica locurile astea de intalnire au denumiri mai oneste, mai apropiate de spiritul si caldura specifica noua, romanilor.  

Musai trebuie sa fie frumos la Adancata. As zice ca a fost clar o idee mai buna sa deschida acolo decat, sa zicem, la... Fundata? 

Si exista si un loc de ii zice AMC? Da, am ce (trebuie). Zic eu. 

 

Acum, bineinteles ca eu intreb pentru un prieten, nu pentru mine. 

Am zis sa intreb prima data pentru el, fiindca el e mai mediu asa, nu ca mine. (La bani, bineinteles.)

 

Tragand o linie:

* Cam cu ce japoneza sa incep? Hai sa zicem buget de om normal, invatacel, pana ma prind daca ma coafeaza sau nu.

Evident ca cei seriosi isi iau S1000 nou, dar trebuie sa il rezolv pe tovarasul asta prima data. 

* Dupa ce rezolv motorul, cam care ar fi ordinea (treptata a) modificarilor?

 

Eu stiu ca ar trebui: 

1. Carene de curse. De unde? Acum multi ani stiam de Ebay, China, etc. Unii si le faceau singuri din carbon. Care mai sunt sursele acum?

2. Anvelope. De unde?

3. Suspensii. Rams se stiu si cu suspenii de sportive au ba? 

4. Mecanica si electrica. Din lecturile mele aici stiu ca TNG + sportive = love. Vad multe Gixxere stickerite de el, dar sunt deschis sa aflu si despre alti mecanici seriosi. Seriosi = seriosi, nu romanisme. 

5. Care sunt circuitele din Ro? Care sunt circuitele din vecini? Ca sa imi infrang emotiile, cred ca prima data as veni sa arunc un ochi si sa ma familiarizez cu logistica necesara, pentru a o putea adapta apoi la pretentii de amator. 

6. Care sunt campionatele din Ro sau din vecini, relevante. Unde, la fel, sa vin sa vada si ochiu meu ce si cum.

6. Care sunt cursurile? Mai exista California SB School? 

7. Voi cum mergeti la trackdays? Remorca + masina mica? Rulota? Hoteluri? Asa, generic, ca idee, ca ma gandesc ca este si dupa sufletul si buzunarul omului. 

7. Inca nu intentionez sa ajung in zona asta din prima, dar daca discurile/pompele de frana trebuie schimbate de la inceput, feel free sa dezvoltati. Pe scurt si la obiect - ce marci, din ce surse? 

Placutele si furtunele de frana le-as cam schimba din prima, dar asta cred ca ma descurc. 

La fel si cu radiatoarele? Acum muuulti ani stiu ca Mac din TMC facea aftermarketuri, dar ascult. Cine mai face acum, pe unde, este nevoie de saltul asta din prima? 

 

Astea imi vin mie in minte acum, dar sunt dispus sa citesc, sa revin cu intrebari si sa invat. 

 

Multumesc.

 

 

 

 

Asta nu a mai putut fi strecurata la edit, asa ca o las aici: 

600RR, Gixxer 600? Kawa? R6? As prefera sa incep cu astea mai mici. Mai bine gimnaste decat lotul de handbal sau greco-romane.

 

Cizme mi-au placut mult SuperTech R cum mi-au picat si asta mi-as lua pentru pista.

Recomandati altceva mai bun sau la fel de bun in categoria over the boot? Sidi?

Sunt smecherie si merita inside the boot-urile? 

Casti, costume, manusi dibui eu prin preumblarile mele, dar daca exista ceva ce este THE helmet, the suit, the gloves, sunt atent. 

Ca sa fie cartile pe masa de la inceput - ma intereseaza sa merg pe pista ca sa invat sa ma dau mai bine decat o fac acum. 

No me enteresa championshipuri, cupe, etc. 

Pe criteriul decat sa muncim degeaba mai bine sa stam degeaba, este f important pentru mine raspunsul la intrebarea aceea cu locatiile de cursuri.

Parca as merge prima data acolo, dupa care track days.  

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era o fătucă pe la STACS TV care a pornit așa și acum trage la podium și la curse p-afară și nu părea să o dea banii afară din casă. Avea un GSXR luat gata preparat la SH. Apoi s-a lipit de niște sponsori pentru că dacă nu pare, e un sport foarte costisitor.

Pentru îndemânare, eu personal mă gândeam la supermoto. Ce fac băieții ăia pe circuit mi se pare ireal. Și nici vitezele nu mi se par atât de mari ca în SBK, în caz că te verși. Și dacă nu ai căzut vreodată, înseamnă că nu ai mers niciodată la limită. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

600 rr + carene + cauciucuri supercorsa sc1 sau sc 2 + lichid fresh de frana si placutze CL XBK5.

 

Mergi cu el asa la Adancata si daca poti sa scoti sub 2.00,  se merita sa bagi bani in modificari ...altfel doar arunci bani .

La 600 rr nici de scarite ridicate sau aftermarket  nu ai nevoie , pt ca daca ajungi sa le polizezi se polizeaza si carenajul in acelasi timp.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Poate se merita de la inceput un pinion -1 pe fata ca sa compenseze pentru balonul mai mare de la cauciucul de circuit ...in rest nu-mi trece prin cap alte modificari cu adevarat necesare la inceput.

 

Daca dai de profesori care sa te puna la cheltuieli de suspensii inainte sa scazi sub 2.00 , sa o iei la fuga .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 1 oră, vis-a-vis a spus:

Hai că era Honda și era modificată după 😅

 

Stacs e un clown simpatic, l-am urmarit multe episoade cand modifica LC-ul (preocupari de pandemie, deh), despre cel de mai sus nu stiam. 

Anca, in schimb, pare o tipa serioasa si hotarata. 

Ma bag acum sa ma uit. 

 

Monocilindre stiu, si slick si crampoane, ceva motosport (rally raid) am avut contact. 

Vreau sa ma orientez spre motor "mare", sport. Aka spre strategie/tehnica, nu violenta. Mare, comparativ cu viziunea de la competitiile enduro.

Exclus ceva peste 600 in prima faza. Este timp...

Mi-a dat ceata un motor serios, cu cohones, si am realizat ca trebuie sa dau reset si sa ma apuc de invatat. 
Poate o iesi, poate nu. 

Oricum ar fi, sunt sigur ca informatiile ar fi bine sa existe aici. 

 

Nu va zic multumesc, ca va opriti din sharuit informatii bune :))). 

 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, _Raul_ a spus:

Stacs e un clown simpatic, l-am urmarit multe episoade cand modifica LC-ul

STACS e o echipă, ăla din față și mai e cel din spate care se pricepe la filmări, editări, etc.. Când se filmează el cu telefonul, da, e cam de râs :D

În pandemie te uiți și la d-astea. Mai au un interviu bun cu un nene care face Overlanding și a fost cu trupa până pe la cercul polar... Vreo oră jumate nu m-am dezlipit.

Acum 7 minute, _Raul_ a spus:

Mi-a dat ceata un motor serios, cu cohones, si am realizat ca trebuie sa dau reset si sa ma apuc de invatat. 

Ăsta e cel mai păgubos mod de a te apuca de ceva, nevoia de a fi primul. Știindu-te de ceva timp de pe forum, bănuiesc că ai o vârstă, reflexele au început deja să apună. Greu de schimbat obiceiurile de-acum încolo, dar pentru îmbunătățirea tehnicii pare ok încercarea. Trebuie să iei în calcul că nu prea o să mai ai viață personală, toate weekendurile compromise, ori la curse, ori muncă la fier. Și pe mine mă roade curiozitatea cu circuitul, dar doar amator, nu m-aș mai băga la curse. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 17 minute, vis-a-vis a spus:

STACS e o echipă, ăla din față și mai e cel din spate care se pricepe la filmări, editări, etc.. Când se filmează el cu telefonul, da, e cam de râs :D

În pandemie te uiți și la d-astea. Mai au un interviu bun cu un nene care face Overlanding și a fost cu trupa până pe la cercul polar... Vreo oră jumate nu m-am dezlipit.

Ăsta e cel mai păgubos mod de a te apuca de ceva, nevoia de a fi primul. Știindu-te de ceva timp de pe forum, bănuiesc că ai o vârstă, reflexele au început deja să apună. Greu de schimbat obiceiurile de-acum încolo, dar pentru îmbunătățirea tehnicii pare ok încercarea. Trebuie să iei în calcul că nu prea o să mai ai viață personală, toate weekendurile compromise, ori la curse, ori muncă la fier. Și pe mine mă roade curiozitatea cu circuitul, dar doar amator, nu m-aș mai băga la curse. 

 

 

Baietii aia de au mers la cercul polar au si ei filmul lor, desi nu au avut editor de imagine asa bun ca cel din echipa lui Stacs. 

Este insa o placere sa il urmaresti pe Cornel povestind despre Rusia. 

Partea buna cu Stacs este ca face orice invitat sa para serios si pertinent (in antiteza cu el :D)

 

Revenind la ale noastre: 

Nuu. Amator, sa invat. Am si spus asta. Nu, nu, am alte "targeturi". 

Dar cum sportivele sunt doar teorie pt mine, prefer sa intreb pasionati/cunoscatori, ca sa nu reinventez eu termoplonjonul. 

 

Am avut un motor superb pe maini o zi intreaga si am realizat ca sunt Stacs 2.

Riscam sa dau cu el pe jos si era pacat. Nu era genul de fier sa fie impresionabil de tupeul, inconstienta si diploma mea de generala.

Parca imi spunea non stop "Baiatu`, du-ma inapoi, te mai astept si la anul."

Cum ar zice un bun prieten - Era peste puterile omenesti. 

Si de-asta vreau sa invat, ca sa nu ma mai cripdez :D (aka oftic). 


 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
46 minutes ago, Georgica_Popescu said:

De ce nu faci un tutorial scurt , cu minimul necesar pentru amatorii new de circuit ? 

Cred ca ar fi util ceva pinned , unde sa gaseti info utile minimale ( mobra - echipament- teorie) .

 

Sunt prea scurt si telegrafic sa iasa bine. Aia pedantici sunt mai potriviti.

 

M-am bagat in seama doar pentru ca atunci cand am avut eu intrebarile astea am primit doar informatii total fara folos si fara legatura cu ce ai nevoie in primii 1..2..3 ani...in schimb nu a fost unul care sa-mi zica sa nu pierd timp si bani pe comandat numere ca se dau gratis la circuit...sau chestii despre inscriere/ inspectie sa nu alergi pe acolo ca o gaina fara cap.

 

 

Cele mai pertinente recomandari o sa vina de la Easy, garantat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

 

 

Dpmdvd se merita investit doar daca descoperi ca ai un talent deosebit.  Pentru oameni normali merge fantastic de bine distractia la ieftin = carene , cauciucuri, frane si suspensia stoc reglata un pic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E un baiat inimos care are cateva motociclete preparate pt pista. Asigura training, service, sfaturi pretioase, setari pt amortizoare, cauciucuri. Va intelegeti la pret, intri o zi cu motocicleta inchiriata si dupa, alegi cum vei continua. E prferabil sa incepi prima data cu o moto inchiriata, de multe ori cei ce incearca prima data circuitul, nu vor sa mai continue si se vad in postura ca au investit intr o moto de curse cu care nu mai au ce face, se pierd multi bani. Daca esti interesat, iti las datele de contact.

Are echipa care face rezultate frumoase in MotoRC si Campionatul National.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
1 oră în urmă, JAGI a spus:

E un baiat inimos care are cateva motociclete preparate pt pista. Asigura training, service, sfaturi pretioase, setari pt amortizoare, cauciucuri. Va intelegeti la pret, intri o zi cu motocicleta inchiriata si dupa, alegi cum vei continua. E prferabil sa incepi prima data cu o moto inchiriata, de multe ori cei ce incearca prima data circuitul, nu vor sa mai continue si se vad in postura ca au investit intr o moto de curse cu care nu mai au ce face, se pierd multi bani. Daca esti interesat, iti las datele de contact.

Are echipa care face rezultate frumoase in MotoRC si Campionatul National.

 

Chapeau!

 

Da-mi te rog datele.

Aici, pe PM, cum consideri tu ca este cel mai bine. 

 

 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te-ai hotarat si tu in octombrie ca vrei sa te apuci de motociclism viteza.. cand s-au terminat toate evenimentele moto la Adancata 😀 Pe tot parcursul verii poti veni la trackdays/curse ca vizitator. Adancata nu-i Euroring, poarta e deschisa. Oamenii din paddock sunt mai mult decat prietenosi, asa ca sigur ai gasi raspuns la orice intrebare si in plus ai avea ocazia sa dai un ochi peste ce motociclete se mai folosesc pe pista. 

 

Dar e octombrie si evenimente moto nu mai sunt anul asta (btw, aici gasesti calendarul: https://motorparkromania.ro/calendar.html - iar evenimentele ce ar trebui sa te intereseze pe tine ca incepator sunt de tipul "Trackday Auto-Moto" sau "Trackday Moto"), asa ca iti las aici cateva informatii ca sa-ti faci o idee despre ce e vorba. 

 

1-4. Modelul de motocicleta doar tu il poti alege. In functie de ce iti place, pe care incapi :), care e bugetul. Stiu ca e foarte vag ceea ce spun, insa nimeni nu are de unde sa stie ce ti-ar placea tie. Daca ai ocazia sa te dai (vad ca deja te-ai "lipit" pt inchiriat, ceea ce e perfect pentru ca e ocazia sa testezi atat o motocicleta cat si mersul pe pista fara prea multe batai de cap), incearca mai multe modele si hotaraste-te pe parcurs. Sau faci ca noi, muritorii de rand si iei "ce pica". Daca iti place bine, daca nu o schimbi cu alta pana o nimeresti :)) Pe Motorpark vezi de toate.. in ultima vreme destul de multe cbr 600rr, habar n-am de ce. Banuiesc ca pt ca sunt considerate fiabile. 

 

Personal am inceput cu motocicleta stock, pe care am pus un set de carene si niste scarite race. Pe pneuri de strada, 2CT. Am mers tot sezonul cu setupul asta (8 zile pe pista in total, pana la 2.08") si a fost perfect. 

Carene gasesti la https://www.facebook.com/aximotocarene in RO sau ebay, pe diverse site-uri din Anglia, Germania etc. Scarite China la https://www.facebook.com/motonfs.ro (mai ieftine) sau R&G, PP Tuning, Gilles etc, dar la preturi mult mai mari. Anvelope gasesti atat la circuit cat si pe net in functie de preferinte. Noi poti sa-ti iei Pirelli de la https://www.facebook.com/Chemtradersanvelopemoto sau Dunlop de la Ionut Mistode www.fcp.ro. Cred ca avem si Michelin prin zona.

Suspensia cred ca e o discutie mai lunga si complet neimportanta pentru primele intrari pe pista. Atata timp cat suspensia ta stock\nestock e functionala si ai sag-ul facut, ar trebui sa fii ok pentru inceput. Asta daca nu esti vreun Marquez si vii sa bati recordul de pista. La fel si cu electronica. Personal il recomand pe TNG pe partea de electronica nu numai pt suzuki.. mie mi-a facut CBR-ul. 

Ca suport tehnic si mecanic il avem pe https://www.facebook.com/Buuuff

 

5. Circuitele in Romania sunt Motorpark, Transilvania Motor Ring (care momentan nu este accesibil moto datorita unor probleme cu asfaltul din cate am inteles), si vreo 4 piste de karting: Skat-Kart Tg. Secuiesc, Academia Titi Aur, Amkart, Bacau. Prin vecini se merge la Serres Grecia, Euroring Ungaria (daca iti faci programare sa te dai culmea - te si lasa inauntru! :) ), Pannonia Ungaria, poate Hungaroring dar prinzi loc greu. Se mai merge la Rijeka Croatia, Brno Cehia, Misano si alte vise, dar mai incolo :)))) 

 

6. Campionatul National si Balcanic (se tin impreuna), MotoRC, Action Bike, RoSBK poate. Nu se stie cu pandemia. Anul asta s-au tinut doar CN si MotoRC daca nu ma insel, iar MotoRC doar in RO tot din cauza pandemiei. 

La cursuri poti merge cu foarte multi piloti :) Se tinea MotoEvolution Racing School, California SB, Marius Bacila, Florin Birladeanu, Adi Petrovici, Denis Cretu si multi altii, in functie de nivel sau nevoi. Asta vei putea urmari de prin Martie anul viitor. 

 

7. Fiecare are setupul lui. Noi mergem cu masina mica + remorca si dormim in masina pe perioada verii cat e cald. Altii dorm la cort, rulota, altii la hotel. Regula e dupa cat te tine buzunarul. Daca esti din bucuresti sunt baieti care ofera si servicii de transport pt motocicleta. 

 

Eu am discurile si pompa originala pe CBR. Ma dau o cursa de 11-12 tururi si nu ma lasa frana, insa nici nu pot spune ca o abuzez. La GSXR in schimb, din cate am inteles pompa este jalnica, dar tot te descurci cu ea daca te dai doar la trackday. Daca ai buget schimba-le pe toate, ce sa zic :D Placutele si furtunele cred ca oricine recomanda sa le schimbi oricum. 

Radiator am stock, ca majoritatea celor de pe la pista. N-ai nevoie de altul. 

 

Recomand Supertech R. Din pacate nu existau numarul meu pe cand mi-am luat eu cizmele, asa ca am fost nevoita sa-mi iau Sidi. Nu stiu pe nimeni care sa aiba supertech si sa nu le recomande. Inside boot-ul e "ma-sa" pt ca poti sa-l speli si e si foarte comod. THE helmet e aia care-ti vine perfect pe cap (nu ti-e larga, nu te strange, iti vine bine), DAR ai grija la campul vizual. Cand stai pe burta pe rezervor sa vezi cat mai bine inainte. De exemplu castile pt touring\naked se aseaza altfel pe cap, iar cand te pui pe burta nu vezi nimic de frunte, sau iti vine peste ochi de la cum dai capul pe spate. Combinezon de piele dintr-o bucata, nu din doua. 

 

Poti sa citesti si asta cand te plictisesti tare: 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...