Jump to content

Recommended Posts

Va salut, 

am o intrebare la care, pana acum, nu am gasit un raspuns avizat si anume: un acumulator de motor, de 12v, 10ah, cat ar trebui sa se decarce daca nu este folosit?

Este vreo formula in functie de perioada, temperatura ambianta, etc?

Multumesc 

Link to post
Share on other sites

Or exista și formule, dar în mod sigur la răcoare (nu ger, peste limita înghețului) se descarcă mai puțin decât la căldură, iar cele cu gel se autodescarcă mai încet/puțin. Ar fi bine să-l încarci (cu un redresor) o dată pe lună. 

Oricum după mai mult de o lună de repaos nu mai garantează nimeni că îți pornește motorul. 

Edited by john17
Link to post
Share on other sites

M ar ajuta foarte mult sa stiu exact cat se descarca si in cat timp, sa vad daca bateria mai este in parametri sau trebuie alta.

Daca il las afara, nepornit de 2 zile, a treia zi trebuie sa ii dau curent sa porneasca.

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, r3dlin3 a spus:

M ar ajuta foarte mult sa stiu exact cat se descarca si in cat timp, sa vad daca bateria mai este in parametri sau trebuie alta.

Daca il las afara, nepornit de 2 zile, a treia zi trebuie sa ii dau curent sa porneasca.

dar il incarci 100% sau doar mergi 10-30 minute cu motoretul?

 

daca il incarci full si in mai putin de 2 saptamani nu-ti mai porneste mobra trebuie verifici consumul in "stand by" al motocicletei , apoi sa schimbi bateria daca este moarta (cel mai probabil oricum trebuie schimbata)

 

consumul il verifici cu cheia scoasa din contact, un multimetru pus pe mA  , desfaci o borna care e mai la indemana si masori in serie 

Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, r3dlin3 a spus:

Va salut, 

am o intrebare la care, pana acum, nu am gasit un raspuns avizat si anume: un acumulator de motor, de 12v, 10ah, cat ar trebui sa se decarce daca nu este folosit?

Este vreo formula in functie de perioada, temperatura ambianta, etc?

Multumesc 

Tinut in casa, la aprox 20 de grade, un yuasa de 12Ah pierdea cam 0,1 V pe luna, era destul de noua bateria. asa am constatat eu masurand, formula nu am vazut. Un varta identic ca dimeniuni, pierdea un 0,15V. 

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, superbec a spus:

dar il incarci 100% sau doar mergi 10-30 minute cu motoretul?

 

daca il incarci full si in mai putin de 2 saptamani nu-ti mai porneste mobra trebuie verifici consumul in "stand by" al motocicletei , apoi sa schimbi bateria daca este moarta (cel mai probabil oricum trebuie schimbata)

 

consumul il verifici cu cheia scoasa din contact, un multimetru pus pe mA  , desfaci o borna care e mai la indemana si masori in serie 

Ok, si care este valoarea pe care ar trebui sa o vad? Pe multimetru?

Link to post
Share on other sites
  • Admin
Acum 4 ore, r3dlin3 a spus:

Daca il las afara, nepornit de 2 zile, a treia zi trebuie sa ii dau curent sa porneasca.

Eu nu știu ce formule magice aștepți, că nu ai decât 2 posibilități, baterie dusă sau ai vreun consumator parazit. 

Poți merge cu bateria la un centru de acumulatori și îți măsoară ei dacă este buna sau nu. 

Link to post
Share on other sites

30mA e la auto, o baterie de 10-12Ah cât au uzual mobrele se descarcă rapid la curentul ăsta. 

Oricum în 2 zile nu e vb de "cât ar trebui să se descarce", e buba! 

Dar dacă o bârâi 10 min pe loc din 2 în 2 zile la un moment dat, după al n-lea ciclu de 2 zile, clar nu va mai porni! Așa că problema nu e pusă corect aici. 

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
Acum 47 minute, superbec a spus:

iti scrie in manualul motocicletei ,<30mA dar difera de la un model la altul , daca ai alarma poate si mai mult , de preferat e 0

cu 30 mA iti ingenucheaza un acumulator uzual de 11 Ah in 2-3 saptamani.

O mobra normala are 0, cand are contactul taiat. Posibil sa aiba acolo vreo 1 mA daca ai ceva ceas de bord.

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, john17 a spus:

30mA e la auto, o baterie de 10-12Ah cât au uzual mobrele se descarcă rapid la curentul ăsta. 

 

 

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

cu 30 mA iti ingenucheaza un acumulator uzual de 11 Ah in 2-3 saptamani.

O mobra normala are 0, cand are contactul taiat. Posibil sa aiba acolo vreo 1 mA daca ai ceva ceas de bord.

 

 

ia masurati voi ceva noutz( nu mai vechi de 5 anisori) cu chip in cheie 

Link to post
Share on other sites

Zici că rămâne la zeci de mA? Imediat după ce tai contactul posibil, dar în condițiile în care la auto am găsit destule care se stabilizează pe la 10-15mA sau mai puțin după ce "adorm" toate unitățile electronice m-ar surprinde să consume o mobră așa mult. Dar e doar o părere, n-am măsurat. 

Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, john17 a spus:

Zici că rămâne la zeci de mA? 

zic, in primul rand ,ca valoarea e data in manualul de servis , o sa ramai uimit ce valori se permit ... cum e 1L de ulei la 1000km gen.

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, r3dlin3 a spus:

un acumulator de motor, de 12v, 10ah, cat ar trebui sa se decarce daca nu este folosit?

Este vreo formula in functie de perioada, temperatura ambianta, etc?

4–6% per lună, dacă este Pb-acid

2–3% per lună, dacă este Lithiu-Ion

15–20% per lună, dacă este Ni-Cd

30% per lună, dacă este NiMh

Cu temperatura/timp este cam dublă autodescărcarea la 40 de grade faţă de 30, etc.

https://www.solar-electric.com/lib/wind-sun/Fullriver_dc_series-12_performance_characteristics.pdf

Dacă bateria pb-acid este uzată sau rău întreţinută (regim de fierbere intensă, vibraţii mecanice excesive) - depune la fund un mâl (noroi) conductor care măreşte auto-descărcarea scurt-circuitând plăcile cu materie activă.

Link to post
Share on other sites

Sunt modele la care consumul in standby se reduce dupa o anumita perioada de stationare, de la cateva ore la cateva zile. ( de exemplu burgman 400 si FJR).

Pentru o verificare corecta trebuie citit cu atentie manualul de service si lasat ampermetrul conectat permanent o perioada mai lunga.

Sa ai consum in standby mai mare de 10mA cu tehnologia actuala inseamna ca proiectantii aia ori sunt slabi ori o fac intentionat sa ajungi mai des la service...

 

Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, binox a spus:

Sa ai consum in standby mai mare de 10mA cu tehnologia actuala inseamna ca proiectantii aia ori sunt slabi ori o fac intentionat sa ajungi mai des la service...

Sau produsul să conţină numai piese chinezeşti pentru că aşa au ales contabilii de la financiar, peste ingineri 

Chestiune de preţ de cost.

10 mA x 24 ore x 20 zile = 4,8 Ah, adică jumătate din capacitatea unei baterii noi, complet încărcate.

Dacă sunt 20 mA pierderi ... kaputt în 3 săptămâni.

Bingo?

Iar dacă bateria mai are doar 50% din capacitatea nominală (nu ştii cât mai are), "moare" în 3 săptămâni şi cu 10 mA consum.

La 09.11.2020 la 19:36, john17 a spus:

am găsit destule care se stabilizează pe la 10-15mA sau mai puțin după ce "adorm" toate unitățile electronice

Suficient.

Descărcările lente şi prelungite produc sulfatarea materiei active din bateriile Pb-acid.

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Contabil a spus:

@r3dlin3 La prima motoreta alarma imi consuma curent aiurea, dupa ce am dat-o jos, si-a revenit motoreta.

GPS-ul de pe BMW mi-a halit acumulator de 19 Ah in 3 saptamani. Mai precis cand am vrut sa o pornesc dupa 3 saptamani nici macar nu a mai guitat. Cine stie cat de repde a descarcat-o. Asa ca am renuntat la el.

Link to post
Share on other sites
  • Admin
Acum 6 ore, Silver Arrow a spus:

GPS-ul de pe BMW mi-a halit acumulator de 19 Ah in 3 saptamani. (...) Asa ca am renuntat la el.

La GPS sau te-ai enervat și ai renunțat la BMW? 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...