Jump to content

ATENTIE MARE CAND CUMPARATI MOTOCICLETE DIN POLONIA!


Recommended Posts

Buna ziua prieteni!

Vreau doar sa va atentionez, sa fiti foarte precauti daca doriti sa cumparati motociclete din Poolonia!

Acum 2 saptamani am vrut sa imi cumpar o Yamaha 1900 Raider.

Iau contact cu vanzatorul (firma "FOARTE SERIOASA") discut pretul cu el, gata sa paltesc avasnsul.

Pesoana imi scre ca YAMAHA e importata din USA su ca trebuie sa o inregistreze prima data....

I-am cerut actele cu care a venit din USA. Mi-a trimis ceriticatul cu seria. (certifivate SAVAGE!!! ATENTIE, inseamna ca MOTO a fost accidentat su cumparat de polonez la bani marunti de la asigurari din USA).

Asta e link-ul cu motocicleta.

https://www.otomoto.pl/oferta/yamaha-xv-1900-raider-jak-nowa-vzr-1800-warrior-vrod-v-rod-night-rod-ID6DCePE.html?

Deci inante sa platesc 8000 EURO verific seria motorului pe https://www.autodna.de

Este foarte simplu, dar costa 24 €. Mia bine decat 8000 zic...

Si uite asa aflu ca MOTO care era in Polonia CA NOUA la 15000 km, avea in USA in 2019 NUMAI 51500 km la bord si un accident la activ in care si-a rupt CADRUL!!!

Normal ca nu am cumparat JAFUL.

Am contactat vamzatorul, i-a scris ce su cum, dupa care vine scuza: NOI VINDEM MOTOARE DE LA PERSOANELE CARE NI LE ADUC IN FIRMA. NU AVEM TREABA DACA AU FOST LOVITE ETC.

Poate va este folositor ce am scris pe viitor.

Atasez si ca info, verificarea seriei.

Asfalt uscat su ramaneti sanatosi.

 

Danut Sabou

 

 

Bericht_autoDNA_JYAVP27E8AA012628_Seite_2.jpg

2autoDNA_US_JYAVP27E8AA012628_power_by_autoDNA(1)_Seite_1.jpg

Bericht_autoDNA_JYAVP27E8AA012628_Seite_3.jpg

2autoDNA_US_JYAVP27E8AA012628_power_by_autoDNA(1)_Seite_2.jpg

2autoDNA_US_JYAVP27E8AA012628_power_by_autoDNA(1)_Seite_3.jpg

Bericht_autoDNA_JYAVP27E8AA012628_Seite_4.jpg

2autoDNA_US_JYAVP27E8AA012628_power_by_autoDNA(1)_Seite_4.jpg

Bericht_autoDNA_JYAVP27E8AA012628_Seite_5.jpg

2autoDNA_US_JYAVP27E8AA012628_power_by_autoDNA(1)_Seite_5.jpg

Bericht_autoDNA_JYAVP27E8AA012628_Seite_6.jpg

Bericht_autoDNA_JYAVP27E8AA012628_Seite_1.jpg

Link to post
Share on other sites

Corect era "Salvage".

 

Savage inseamna salbatic , brutal , feroce...

Poate aia era descrierea motoretei...

🤣🤣🤣

Nu a putut sa o intretina maniacal pentru ca nu a putut sa se apropie de ea.

Link to post
Share on other sites

E o vorba buna din popor: Cand ceva pare prea bun/pont/minunat ca sa fie adevarat, sigur nu este! Povestea cu motociclete din Polonia este veche... Iau cazane salvage-adica ce sunt bune DOAR PENTRU PIESE,dau 2 lei pe ele, le repara-cine stie unde si cum, le scot la ei in Polonia carte noua, si gata, sunt legale a circula! In mod NORMAL serviciul polonez similar RAR ar trebui sa interzica astfel de practici, dar aia o fac bine mersi de ani de zile.

Nu mai visati avioane, e de evitat Polonia.  

Link to post
Share on other sites

Chiar ca, acum 2 ani vazusem si eu vreo 2 motorete care ma interesau (un Kawasaki Voyager 1700 din 2018 cu 250km la bord "cica" si un Moto Guzzi California 1400 tot 2018 cu doar 3400 km). Cand am sunat eu s-au jurat pe carne de porc si pe cele mai sfinte ca sunt impecabile, ca "noi". Dupa am pus un coleg de la local office din Polonia sa ii sune si sa le puna intrebari => Voyagerul fusese asamblat pe bucati si de fapt a fost o epava in America, iar Moto Guzzi-ul era una in poze si altceva in talon (in poze era alb cu rosu iar in talon era neagra :))) si alt VIN). Asa ca bye bye Polonia, nici macar in joaca nu e de cautat la ei

Link to post
Share on other sites

In North America, a salvage title is a form of vehicle title branding, which notes that the vehicle has been damaged and/or deemed a total loss by an insurance company that paid a claim on it. The criteria for determining when a salvage title is issued differ considerably by each state, province or territory. In a minority of states and Canadian provinces, regulations require a salvage title for stolen or vandalized vehicles which are not recovered by police within 21 days. In such cases insurance companies declare a vehicle total loss and pay off the previous owner;[1] but, in others, it is issued only for losses due to damage. Under some circumstances, a salvage title denotation may be removed or replaced with a Rebuilt Salvage designation;[2] and cars imported to, or exported from, the United States may be issued a clean title regardless of history.

Because a salvage title can be issued to a vehicle with easily repairable problems or no damage whatsoever, the low cost of the salvaged motorcycle or car is appealing to some hobbyists and investors. Experts recommend caution when purchasing a salvaged vehicle, because there may be hidden damage,[3] which, if unrepairable, may render the vehicle a "pile of parts.

 

Cum vad io situatia...daca tu cauti pe mobile sau alte site-uri un anumit model, care de regula se vinde cu 10.000k Euro, in momentul in care il gasesti cu 8000 iti pui 2 intrebari.

O fi unu disperat dupa bani, il manca divortu/camatarii, sau o fi o situatie de genu - salvage - title din state.

Deobice ce vine din state la preturi "bombastice" is salvage. Dar asta nu inseamna ca toate motoarele alea is ronghiuri. 

 

Daca vrei motor tzipla, veci nu o sa sari la ofertele "prea bune". Daca accepti unele chestii, eu zic ca treaba cu salvage poate sa fie okish daca reparatia e bine facuta. Mai poti negocia poate daca ofereai 6500, poate accepta polonezu.

 

Link to post
Share on other sites

Daca mergi cu acte de salvage la RAR, nu ti-o considera legala a se inmatricula. Ca idee :)

Edited by Adrian M.
Link to post
Share on other sites
Acum 18 minute, Adrian M. a spus:

Daca mergi cu acte de salvage la RAR, nu ti-o considera legala a se inmatricula. Ca idee :)

 

se face RAR in Polonia (Estonia parca mai era un bun "entry point" pentru astea) ... 

Link to post
Share on other sites
Acum 4 minute, cuki a spus:

 

se face RAR in Polonia (Estonia parca mai era un bun "entry point" pentru astea) ... 

Este corect ceea ce spune @Adrian M.

Degeaba faci ''RAR'' in ce tara vrei tu.

Mobra/masina se verifica la RAR in Romania, daca gaseste ca autovehicolul a fost dauna totala si scos defintiiv din circulatie, nu ti se face CIV. Si drept urmare nu o poti inmatricula in RO.

Link to post
Share on other sites
Chiar acum, Silver Arrow a spus:

Este corect ceea ce spune @Adrian M.

Degeaba faci ''RAR'' in ce tara vrei tu.

Mobra/masina se verifica la RAR in Romania, daca gaseste ca autovehicolul a fost dauna totala si scos defintiiv din circulatie, nu ti se face CIV. Si drept urmare nu o poti inmatricula in RO.

 

Daca in alta tara sa stabileste ca reparatia s-a facut respendand anumite conditii si se da dreptul la circulatie, RAR-ul nostru e mai catolic ca si papa?

Mi-ar veni greu sa cred...

 

Link to post
Share on other sites

Am inteles...deci daca eu cumpar un motor cu salvage title din state, dar repar motor in Germania si il inmatriculez acolo, eu nu pot sa-l inmatriculez ulterior in Romania?

Daca un stat european a certificat ca motorul acela (sau masina) este reparat corespunzator si implicit dpdv tehnic se incadreaza circulatiei pe drumuriile publice, RAR-ul nostru corupt pana in maduva oaselor, va respinge inregistrarea si va cere reomologare, sau nush cum se numeste inspectia aia care trebuie facuta dupa daune totale?

Link to post
Share on other sites
Acum 32 minute, cuki a spus:

 

Daca in alta tara sa stabileste ca reparatia s-a facut respendand anumite conditii si se da dreptul la circulatie, RAR-ul nostru e mai catolic ca si papa?

Mi-ar veni greu sa cred...

 

Nu e legat de reparatie in sine. Ci de existenta unei norme sau proceduri de reparatie data de catre producator, care sa asigure ca reparatia permite mentinerea prevederilor din directivele UE.

Asa au ''inventat'' chestiile astea de se schimba subansamblu cu totul. Sa mearga afacerea, toata lumea sa castige pe carca proprietarului de masina.

 

Prin dauna totala astia considera implicit ca autovehiculul, prin daunele suferite,  nu mai indeplineste conditiile de siguranta pentru a circula pe drumurile publice.

Desi dauna total este clar ca se refera la malai, sa nu piarda asiguratorul prea multi bani.

 

Si in US sau in UE, poti sa o inmatriculezi daca dupa reparatie faci niste teste care sa ateste ca masina/moto a fost reparata conform standardelor necesare.

 

Evident ca treaba cu dauna totala = salvage  merge pentru ca sunt  mana in mana asiguratorii cu vanzatorii de masini  noi. 

Asiguratorul scapa de o reparatie prea scumpa iar vanzatorul mai da un fier nou. Iar pulimea ramane cu paguba.

 

Uite cum arata masini ''dauna totala'' si ajunse Salvage 🤣

http://www.argocycles.com/vehicles/all/Automobile?st-t=adwords&vt-k=%2Bsalvage car&vt-mt=b&vt-ap=&gclid=Cj0KCQiAvvKBBhCXARIsACTePW8lydFHilXsBt--SxRoFQN5bDOV2mkBU4FVO7RKeotsfLOc4J9FUYsaAsYBEALw_wcB

Zice pe site si cum sunt legile prin diverse state din US.

 

Cand mergi la RAR cu o masina care este inmatriculata sau o fost inmatriculata in UE, se considera ca masina corespunde normelor prin omologarea de tip care exista de cand a fost facut tipul de masina.

Si atunci verifica elementele de baza privind circulatia in siguranta pe drumurile publice: lumini, frane, jocuri prin articulatii, poluarea etc.

 

Stai pe pace ca in afara de Polonia si prin tarile Baltice nimeni nu inmatriculeaza masini si mobre care au fost declarate ''Salvage''. Chiar daca au fost reparate ''nemteste''.

 

Dar daca ai bani sa platesti sa ti se faca testele de conformitate la o mobra reparata, sunt convins ca vei primi CIV fara probleme. Ca o sa coste testele cat doua mobre noi, asta este alta treaba 😂

 

Ideea este ca astia vor sa te puna sa iei masini si mobre noi. Societate de consum, nu reparam nimica, inlocuim cu fiare noi.

Link to post
Share on other sites
Acum 40 minute, Silver Arrow a spus:

Cand mergi la RAR cu o masina care este inmatriculata sau o fost inmatriculata in UE, se considera ca masina corespunde normelor prin omologarea de tip care exista de cand a fost facut tipul de masina.

 

Prin urmare un salvage care trece de RAR-ul polonez, poate fi inmatriculat si in Romania, pentru ca tara europeana bla bla. 

 

Link to post
Share on other sites

Dar nu mai bune nu ne mai legam la cap dacă nu ne doare și luam niște mobre ca lumea în loc de salvage-uri refăcute și vândute pe post de noi? Prea multa bătaie de cap inutila. O singură excepție ar fi, o motoreta gen din '45 pe care sa o iei sa o refaci complet, altfel nu se merita

Link to post
Share on other sites
Acum 10 minute, cuki a spus:

 

Prin urmare un salvage care trece de RAR-ul polonez, poate fi inmatriculat si in Romania, pentru ca tara europeana bla bla. 

 

Aici e o problema: daca un autovehicul are CIV emis intr-o tara UE nu inseamna automat ca se poate emite in orice tara.

Si ca sa inmatriculezi in RO ai nevoie de CIV emis de Registrul Auto Roman, nu ala polonez.

Cum ar spune Johanitza: ghinion.

 

Oare RAR-ul polonez opereaza ceva in baza de date cu masini Salvage? Adica sa o scoata de acolo?

 

Intr-adevar se incerca armonizarea legislatiilor nationale ca sa se ajunga la una unitara la nivel UE.

 

De ex, la noi nu se verifica nivelul de zgomot al masinii/moto si nici nu se trece in talon (in CIV apare). Nici la RAR nici la ITP. Deci .......

 

Uite alta incurcatura: ar fi normal ca daca iti expira ITP-ul pe alte meleaguri decat RO, sa mergi frumos sa faci ITP-ul pe unde te-oi afla si gata.

Ei iata ca pina si o chestie atata de simpla nu se poate face unitar la nivel UE.

Un ITP facut in alta tara de origine decat cea a masinii nu este valabil decat in tara in care a fost facut.

Este ca suntem departe rau de ''Uniunea'' Europeana?

Link to post
Share on other sites

E prima dată când mă pui pe gânduri cu ITP în altă țară. Pentru unii, soluția ar fi să-l rezolve în țară, anticipat, dacă peste hotare încă nu-i voie. Din fericire pentru mine, îl am la jumătatea lui martie, deci devreme, rezolvabil în zonă.

Link to post
Share on other sites
Acum 23 minute, lacroyx a spus:

Dar nu mai bune nu ne mai legam la cap dacă nu ne doare și luam niște mobre ca lumea în loc de salvage-uri refăcute și vândute pe post de noi? Prea multa bătaie de cap inutila. O singură excepție ar fi, o motoreta gen din '45 pe care sa o iei sa o refaci complet, altfel nu se merita

 

Normal...dar sa sti ca eu ma mai uitam pe state si gaseam niste motoare super, la niste preturi de dumping...iar unele au damage pur cosmetic. Nu zic ca m-as lega la cap...imi curg balele dupa V-Maxu nou, care in EU ii pe la 15-18k. Pe state gasisem si pe la 5000$ cu damage cosmetic (tobe, rezervor, ghidon, bord...) Mai dadeam vreo 4000-5000 sa-l fac tzipla...

 

Acum 16 minute, Silver Arrow a spus:

Oare RAR-ul polonez opereaza ceva in baza de date cu masini Salvage? Adica sa o scoata de acolo?

 

Nu cred ca o scot, dar cred ca o declara ca verficiata (procesul ala de care spuneai ca costa cat jumate de motor) si implicit Road Legal.

Firmele alea le inmatriculeaza "5min" pe Polonia, dupa care eu stiam ca poti face ce vrei cu ele in EU. DAR nu is sigur, de aici discutia.

Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, Lucian_M a spus:

E prima dată când mă pui pe gânduri cu ITP în altă țară. Pentru unii, soluția ar fi să-l rezolve în țară, anticipat, dacă peste hotare încă nu-i voie. Din fericire pentru mine, îl am la jumătatea lui martie, deci devreme, rezolvabil în zonă.

Am avut eu problema asta  cu motocicleta lui fii-mea si cu masina ei. Amandoua inmatriculate in RO, dar ''locuiau'' la Viena.

Am discutat cu niste politisiti din AT si mi-au confirmat ca pot sa fac revizia la Viena doar ca nu va fi valabila in afara Austriei.

Asa ca am dat o fuga pina la Timisoara si am rezolvat acolo.

 

@cuki UE da directive care acopera prevederi generale. Fiecare tara are dreptul ca peste ceea ce prevede directiva sa aiba propria legislatia, atata timp cat cuprinde si directiva.

De ex. sa nu ai voie sa inmatriculezi masini cu norma de poluare  mai mica de euro4 sa spunem. 

Faptul ca polonezul sau lituanianul emite CIV e problema lui. La fel cum RAR.ul poate refuza emiterea CIV-ului in RO.

Dar mai exista o intrebare: oare masinile cu RAR polonez se pot inscrie pentru mai mult de 5 min in Polonia? ;)

Link to post
Share on other sites
Acum 40 minute, Silver Arrow a spus:

 

@cuki UE da directive care acopera prevederi generale. Fiecare tara are dreptul ca peste ceea ce prevede directiva sa aiba propria legislatia, atata timp cat cuprinde si directiva.

De ex. sa nu ai voie sa inmatriculezi masini cu norma de poluare  mai mica de euro4 sa spunem. 

Faptul ca polonezul sau lituanianul emite CIV e problema lui. La fel cum RAR.ul poate refuza emiterea CIV-ului in RO.

Dar mai exista o intrebare: oare masinile cu RAR polonez se pot inscrie pentru mai mult de 5 min in Polonia? ;)


Nu e interzisa inmatricularea, este interzisa poate circulatia in anumite zone cu ele, dar nu cred ca pe undeva prin EU e interzis sa inmatriculezi ceva din EU.

Exemplu Anglia. Romania a interzis inmatriculatu din Anglia, ca sa combata volanu pe dreapta. Am putut sa o faca doar dupa exit din EU, inainte no chance. Daca vrei masina cu volan pe dreapta, o treci din Anglia pe alta tara din EU si apoi pe Ro. Ca e mai complicat, sigur...dar nu imposibil. Daca toate ar interzice, o treci pe Malta si apoi pe EU.

Link to post
Share on other sites
3 hours ago, lacroyx said:

Dap RAR-ul nostru e mai catolic.....

Doar ca sa sustin afirmatia de mai sus....

Apropo...stiti careva daca RAR-ul nostru cel de toate zilele ''omologheaza'' remorci pe o roata?, bineinteles pentru motociclete...

Acum ceva ani in urma, era cat pe ce sa ma leg de o remorcuta, faina tare, cu cardan, era impecabila, dar am aflat ca RAR-ul nostru nu a voie...

Nu ca zic, eu doar intreb...

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, cuki a spus:


Nu e interzisa inmatricularea, este interzisa poate circulatia in anumite zone cu ele, dar nu cred ca pe undeva prin EU e interzis sa inmatriculezi ceva din EU.

Exemplu Anglia. Romania a interzis inmatriculatu din Anglia, ca sa combata volanu pe dreapta. Am putut sa o faca doar dupa exit din EU, inainte no chance. Daca vrei masina cu volan pe dreapta, o treci din Anglia pe alta tara din EU si apoi pe Ro. Ca e mai complicat, sigur...dar nu imposibil. Daca toate ar interzice, o treci pe Malta si apoi pe EU.

Daca RO da o lege ca nu ai voie sa o inmatriculezi cu volan pe dreapta nu are ce sa faca UE.

Daca da RO o.lege ca din cauza poluarii nu mai poti inmatricula sub euroX aia este. Nu are ce spune UE.

Bineinteles daca nu trebuie sa scape nemtui de dizalele fumigene 😂

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Lup69 a spus:

Doar ca sa sustin afirmatia de mai sus....

Apropo...stiti careva daca RAR-ul nostru cel de toate zilele ''omologheaza'' remorci pe o roata?, bineinteles pentru motociclete...

Acum ceva ani in urma, era cat pe ce sa ma leg de o remorcuta, faina tare, cu cardan, era impecabila, dar am aflat ca RAR-ul nostru nu a voie...

Nu ca zic, eu doar intreb...

 

Ce sa faca??? Vorbesti de RAR, institutia spagarilor supremi si a incompetentilor numiti pompos 'ingineri auto'. RAR e un fel de SRL care are contract cu statul roman.

Link to post
Share on other sites
12 hours ago, GoodKat said:

 

Ce sa faca??? Vorbesti de RAR, institutia spagarilor supremi si a incompetentilor numiti pompos 'ingineri auto'. RAR e un fel de SRL care are contract cu statul roman.

My bad....

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...