Jump to content

Kawasaki Vulcan


Blackrider
 Share

Recommended Posts

am revenit cu problema CREPUSCULARA. am schimbat din nou bujiile cu unele noi.am schimbat fisele,desi erau okey.am verificat si bobinele de inductie cu multimetru,cum scrie in manualul de raparatie,step by step,si sunt in parametrii,adica sunt okey.am desfacut pipele,curatate,verificate ca la carte.nu mai stiu ce sa fac.acuma am sa circul asa.da de nu mai face scheme si scatchiuri.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 7.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut!

Vineri am avut o interventie asupra ambreiajului la VN800-ele meu clasic, din '96. Mai exact, din cauza ca imi patina la rece cand trageam de gaz mai agresiv si in ultima perioada si la cald, la sarcina si cu incarcare, am inceput sa suspectez arcurile dar am hotarat sa schimb si placile, orice-ar fi, sa dorm linistit ca e aproape totul nou acolo. Am facut ceva poze si vreo 3 filmulete in ideea de a ajuta cu informatii pe cine doreste sa umble pe acolo.

 

Deci, inainte de toate am consultat manualul in tot ce am gasit legat de ce ma interesa, dar cu toate astea tot am intampinat unele dileme care nu erau specificate acolo.

 

  • Timp estimativ de lucru : ~ 2 - 2.5 ore.
  • Scule : trusa de chei inbus, chei tubulare de la 8 la 17, surubelnita dreapta si in cruce, silicon (de preferat negru).
  • Piese cumparate (in cazul meu) : Arcuri , placi de frictiune , garnitura de capac dreapta , 2.4L antigel -30 grade (eu l-am inlocuit).
  • Costuri : manopera 0 lei, arcuri 59 lei , placi frictiune 250 lei , garnitura capac 37 lei , antigel G12 + apa distilata 20 lei, total 366 lei.

 

Operatiunea este relativ simpla, dar ca sa ajungi la ambreiaj trebuie sa dai jos urmatoarele componente si lichide in urmatoarea ordine:

  1. Aparatoare cromata esapament cilindru fata - 2 prinderi cu surub cap inbus sau cap in cruce pentru surubelnita.
  2. Esapament cilindru fata - 2 prinderi pe cilindru cu cheie imbus , 2 prinderi in partea din spate-jos cu cheie imbus, imbinarea cu cealalta toba, cap hexagonal.
  3. Suportul cu vitezometru de pe rezervor (pentru a ajunge la busonul de antigel, daca nu il desfaceti, nu il puteti scoate din motor) - prindere cu surub cap hexagonal - cheie de 8.
  4. Buson antigel (sub motor, langa busonul de ulei) - surub cap hexagonal, cred ca e cheie de 10 acolo. Pe aici va curge tot antigelul din motor, dar atentie, nu si din vasul de expansiune.
  5. Buson ulei - cap hexagonal, cheie de 17. Eu am refolosit uleiul pentru ca abia il schimbasem de 2 luni.
  6. Sectiune cadru - Va trebui data jos sectiunea de cadru pe care e prinsa scarita, pentru ca din cauza lui nu veti putea desface si scoate 2 suruburi de la capacul cromat ce urmeaza sa il demontati. Sunt 4 suruburi cu cap imbus, 2 sus langa radiator si 2 jos langa roata spate (inbus de 8, mai exact). Eu l-am desfacut si l-am atarnat deoparte , nu am mai desfacut de pe el firele care erau prinde acolo.
  7. Capac cromat - Aici prinderile sunt cu surub inbus (cheie inbus de 4). Dupa ce desfaceti toate suruburile, in partea din fata a capacului este o flansa care face legatura cu un furtun care duce la radiator. Trebuie desfacut colierul, dar furtunul nu va iesi decat in momentul in care departati capacul de motor. Apoi va trebui eliberat cablul de la parghia de ambreiaj si va va ajuta mult daca ati lasa cablul cat mai liber din reglajele camasii. Dupa ce scoateti cablul de ambreiaj din pargie, grija mare ca parghia va trebui data cumva peste cap inspre spatele motorului, practic invers decat sensul in care lucreaza ea in mod normal. Atunci trageti de capac si va iesi afara impreuna cu teava neagra de antigel care intra in blocul motor( Nu e prinsa in nimic, e doar presata si are garnitura de cauciuc).
  8. Ati ajuns la ambreiaj - Aici trebuie date jos cele 5 suruburi impreuna cu arcurile si capac, date jos cele 8 placi de ambreiaj si montate asa cum erau, adica inceput cu o placa de frictiune si terminat tot cu una la fel. Deci placa - disc otel - placa - disc otel etc etc. La final montati capacul, bagati arcurile, suruburile, le strangeti. Puneti garnitura noua, fara silicon.

De aici incolo pentru asamblare, toti pasi trebuiesc luati invers. Eu am folosit silicon pe cele 2 garnituri de cauciuc pe care le veti gasi pe teava curbata de antigel.

 

Dupa asamblare cu toate puse la loc, puneti uleiul inapoi ( sau il inlocuiti, dupa preferinta), daca vreti sa inlocuiti si antigelul , scoateti cu un furtun ce a ramas in vasul de expansiune lichidul vechi si turnati INCET pe la busonul de sus antigel nou, dar incet ca sa iasa aerul in acelasi timp tot pe acolo. Dupa ce s-a umplut, pus busnoul, bagat antigel si in vas pana la limita superioara (nu mai mult), montat vitezometrul si pornit motorul pana porneste electroventilatorul, apoi la rece a 2-a zi, verificat iar nivelul si completat daca e cazul.

Reglati apoi ambreiajul sa aibe un joc liber la maneta de ~2-3 mm.

 

Rezultatul: Un ambreiaj ferm, care prinde jos si ceva mai tare la mana, dar care functioneaza corect.

 

 

Ca informatii suplimentare, discul de frictiune trebuie sa aibe 2.9-3.1 mm dar nu mai putin de 2.8mm, iar arcurile 34.1mm sau mai mult dar nu mai putin de 33.1mm. Eu am gasit arcurile la 32mm, deci erau vizibil uzate iar placile aveau 2.9mm.

Poze si video, mai jos.

 





post-75095-0-52159100-1462820574_thumb.jpg

post-75095-0-39565200-1462820576_thumb.jpg

post-75095-0-02503700-1462820578_thumb.jpg

post-75095-0-57409600-1462820579_thumb.jpg

post-75095-0-12338600-1462820581_thumb.jpg

post-75095-0-60164100-1462820582_thumb.jpg

post-75095-0-06587000-1462820584_thumb.jpg

post-75095-0-57794400-1462820585_thumb.jpg

post-75095-0-08835500-1462820587_thumb.jpg

post-75095-0-77812700-1462820588_thumb.jpg

post-75095-0-99664800-1462820713_thumb.jpg

post-75095-0-03138400-1462820718_thumb.jpg

post-75095-0-72604700-1462820719_thumb.jpg

post-75095-0-08829500-1462820722_thumb.jpg

post-75095-0-28201300-1462820724_thumb.jpg

post-75095-0-96497100-1462820725_thumb.jpg

post-75095-0-34050400-1462820727_thumb.jpg

post-75095-0-75098100-1462820728_thumb.jpg

post-75095-0-20727100-1462820730_thumb.jpg

post-75095-0-16693300-1462820753_thumb.jpg

Edited by bucsaadi
Link to comment
Share on other sites

 

Salut!

Vineri am avut o interventie asupra ambreiajului la VN800-ele meu clasic, din '96. Mai exact, din cauza ca imi patina la rece cand trageam de gaz mai agresiv si in ultima perioada si la cald, la sarcina si cu incarcare, am inceput sa suspectez arcurile dar am hotarat sa schimb si placile, orice-ar fi, sa dorm linistit ca e aproape totul nou acolo. Am facut ceva poze si vreo 3 filmulete in ideea de a ajuta cu informatii pe cine doreste sa umble pe acolo.

 

Deci, inainte de toate am consultat manualul in tot ce am gasit legat de ce ma interesa, dar cu toate astea tot am intampinat unele dileme care nu erau specificate acolo.

 

  • Timp estimativ de lucru : ~ 2 - 2.5 ore.

 

S-ar putea sa te trezesti cu o reclamatie la Consiliul Concurentei din partea lui Alex_en ca faci dumping :eek: .

Edited by vlad58
Link to comment
Share on other sites

N-am observat detaliile, in fine. Dar da, atat ne-a luat si nici nu vad ce sa dureze mai mult. Sper sa ajute, operatiunea asta in service ar fi costat ~300 de lei, bani de cateva plinuri bune.

Link to comment
Share on other sites

N-am observat detaliile, in fine. Dar da, atat ne-a luat si nici nu vad ce sa dureze mai mult. Sper sa ajute, operatiunea asta in service ar fi costat ~300 de lei, bani de cateva plinuri bune.

Pai da, tocmai la asta ma refeream, ai luat painea de la gura unor amarati :D , bravo! Pentru mine asta inseamna un adevarat motocicilist, dar eu sunt de scoala veche asa ca unii din cei mai tineri pot sa ignore parerile mele.

Link to comment
Share on other sites

Dar da, atat ne-a luat si nici nu vad ce sa dureze mai mult. Sper sa ajute, operatiunea asta in service ar fi costat ~300 de lei, bani de cateva plinuri bune.

Depinde unde te duci si peste cine dai. Imi aduc aminte (cu scarba...) cum s-au oferit cu ceva timp in urma niste binevoitori de pe langa Gara Baneasa sa-mi desfaca ambreiajul pentru numai 3-400 de euro, suma pentru care nu garantau succesul operatiunii, ca deh, "nu stim ce-o sa gasim pe-acolo..."

Fusese de vina numai uleiul pus de vechiul proprietar, motiv pt. care schimba mai greu. Si acum regret ca n-am fost de acord sa fac un schimb de ulei de banii aia...

 

bucsaadi - tot respectul pentru share!

Link to comment
Share on other sites

Depinde unde te duci si peste cine dai. Imi aduc aminte (cu scarba...) cum s-au oferit cu ceva timp in urma niste binevoitori de pe langa Gara Baneasa sa-mi desfaca ambreiajul pentru numai 3-400 de euro, suma pentru care nu garantau succesul operatiunii, ca deh, "nu stim ce-o sa gasim pe-acolo..."

Fusese de vina numai uleiul pus de vechiul proprietar, motiv pt. care schimba mai greu. Si acum regret ca n-am fost de acord sa fac un schimb de ulei de banii aia...

 

bucsaadi - tot respectul pentru share!

Sucuza-ma ca te intreb, tu chiar ai platit suma scrisa pentru un schimb de discuri de ambreiaj?

Link to comment
Share on other sites

Sucuza-ma ca te intreb, tu chiar ai platit suma scrisa pentru un schimb de discuri de ambreiaj?

Poate sa fiu nebun... n-avea nimic ambreiajul, era uleiul prea vascos. Praf sa fi fost mobra si n-o dadeam pe mana lor la ce tip de abordare au avut de la prima interactiune! Genu' ala de "specialisti" pretiosi, vesnic ocupati, de lasa prostu' sa plece cu senzatia ca-i face o favoare daca-l jecmaneste. Niste adevarati "frati" motociclisti! Ce sa faci, m-or fi vazut mai mic si mai prost imbracat... :))

Link to comment
Share on other sites

Poate sa fiu nebun... n-avea nimic ambreiajul, era uleiul prea vascos. Praf sa fi fost mobra si n-o dadeam pe mana lor la ce tip de abordare au avut de la prima interactiune! Genu' ala de "specialisti" pretiosi, vesnic ocupati, de lasa prostu' sa plece cu senzatia ca-i face o favoare daca-l jecmaneste. Niste adevarati "frati" motociclisti! Ce sa faci, m-or fi vazut mai mic si mai prost imbracat... :))

Am crezut ca te-au agatat in banii astia,de aia am ramas surprins.

Chiar saptamana trecuta am cunoscut si eu genul de personaje de care ai vorbit,in alt context,ala de negociere privind cumpararea de la mine a unui motor,pricepere 0,bani ,mai degeaba si mofturi cat cuprinde.Dupa calculele lor vn meu de 1500 ajunsese la 1500 euro,il modificau dar de banii mei.Salutari.

Link to comment
Share on other sites

Salut baieti, era un topic special pt vulcan VN750 si nu il mai vad, aveti idee care-i treaba?

Si eu l-am cautat de mi-a venit rau. A fost comasat la general cu Kawasaki Vulcan, practic topicul in care scriem acum. N-am inteles de ce, mai ales ca topicuri de alte modele de Kawasaki au ramas de sine statatoare, spre ex. EN 500. Nu tu atentionare, nu nimic, ia si cauta in 331 de pagini.... daca voiam sa postez in topicul general de Kawasaki o faceam de la bun inceput. Macar de l-ar fi mutat cu totul la "Motocicleta mea" or something..... dar cand le reprosezi ceva se supara.......

Link to comment
Share on other sites

Si eu l-am cautat de mi-a venit rau. A fost comasat la general cu Kawasaki Vulcan, practic topicul in care scriem acum. N-am inteles de ce, mai ales ca topicuri de alte modele de Kawasaki au ramas de sine statatoare, spre ex. EN 500. Nu tu atentionare, nu nimic, ia si cauta in 331 de pagini.... daca voiam sa postez in topicul general de Kawasaki o faceam de la bun inceput. Macar de l-ar fi mutat cu totul la "Motocicleta mea" or something..... dar cand le reprosezi ceva se supara.......

 

Am banuit, dar am zis sa intreb ca poate nu-l vad eu.

Si nu numai Kawasaki are topicuri pe modele si celelalte marci au.

 

@ Blackrider ( Cristi ) se poate face ceva in sensul asta ...adica modelul VN750 sa aiba si el topic separat?

Link to comment
Share on other sites

salut,

 

are careva o oglinda pt VN 800 de vanzare?

 

am nevoie sa se potriveasca pentru stanga. Multumesc

Link to comment
Share on other sites

si eu patesc la fel. o sa fac un test de compresie pe cilindrul 2. cred ca de vina e calamina, probabil intra ulei in cilindru si prin ardere se formeaza calamina si se depune pe bujie. am crezut ca de vina este benzina, asa ca am inceput sa alimentez doar din Rompetrol. Dar degeaba. Tot la fel face. Si eu am facut masuratorile la bobina confrm manualului si a fost totul in parametrii. Mai mult de 1000 de km nu tine o bujie.

Am observat totusi ca prelungesc viata bujiei daca tin soclul tras mai putin timp, si asta nu la maxim. Si plec cu moto cam dupa 1 minut de la pornire.

Link to comment
Share on other sites

Am găsit asta pe un forum din afara:

 

This is what Russ Wolf has to say about it:

 

The Wolf's Bike Shop; just how far do you trust me?

 

The spark plug in the rear cylinder fouls every so often. What's up with that, and what's the solution?

 

The rear cylinder in all of the Vulcans (except, of course, the inline twin 500) runs a trifle richer than the front. The closest anyone has come to explaining why is that the rear cylinder runs a bit cooler than the front; mainly because with the radiator in front of it, the front cylinder doesn't get the benefit of cooling air, whereas the rear cylinder does. I've always been told that the "cooling fins" on the Vulcan line (****, on all liquid-cooled motorcycle engines!) are strictly cosmetic, and provide no cooling affect. However, this is the only theory anyone has offered that even comes close to making sense...

 

In most cases, that doesn't seem to matter; but in some, this causes plug fouling. The best solution that has been found by the Vulcan community is to go up one step in heat range to the next hotter plug; in the case of the 800, the NGK CR6E. Literally noone who has installed a CR6E in the rear cylinder has had this problem occur again. It does no harm to put a CR6E in the front cylinder as well, just so you don't have to order two different plugs, and especially if most of your riding is either highway or hard mountain running (like me!).

 

Very few dealers stock the CR6E, so you would have to have them order it. A good source to simply order your own would be (again) sparkplugs.com. As of this writing, NGK does not seem to offer the CR6E in the Iridium series.

 

 

Voi încerca si cu NGK CR6E pe viitor.

Link to comment
Share on other sites

Aveti vreunul evacuarile originale, sau toti aveti after-marketuri? E posibil ca aici sa fie, de fapt, buba, amestecul imperfect.

Link to comment
Share on other sites

+1

 

In fiecare an trebuia sa schimb bujiile ...

Asta pana cand am pus la cilindrul spate CR6E, acum vreo 2 ani. Pana acum nici o problema. Am tobe Silver Tail 2 in 2 si filtrul de aer deschis.

Link to comment
Share on other sites

Va salut. Am tobele originale cu filtru aer K&N deci teoretic aer suplimentar, aceeasi problema pe cilindrul 2 se umezeste de benzina bujia, la 50-100 km o scot sa o curat, ma simt de parca am iar Trabant. Bujia actuala CR7E. Multumesc Alin-ZBR pt postare o sa incerc si eu varianta aceasta.

Link to comment
Share on other sites

  • Marian E. Stefanescu changed the title to Melcul vitezometrului/kilometrajului defect. Ma puteti ajuta sa gasesc unul SH/nou? Kawasaki Vulcan 400A/800A
  • IceLord changed the title to Kawasaki Vulcan

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...