Sari la conținut

Yamaha R6 2001 nu da scanteie


Cflorin
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor ,nu știu dacă scriu unde trebuie dar am o problema de aprindere la o Yamaha r6 din 2001 care îmi dă grave bătăi de cap ...  Totul a început când am schimbat un stop frana și am descărcat bateria făcând teste .am conectat o ulterior la bateria de la mașină încercând să o pornesc (de mai multe ori ) și nimic . Intr un final am dat jos rezervor ,filtru de aer ,sa ajung la fise și bujii , am descoperit că nu aveam scânteie pe nicio bujie . Aveam niste bujii de rezerva și bobine cu care am incercat și tot nimic . Căutând online am înțeles că poate fi CDI ul.am luat altul din dezmembrări de pe o mobra funcțională ,la fel.nimic.  

Am măsurat cu ohm metrul bobinele de inducție  ,senzorul de ambreiaj , senzorul kickstand ,senzorul de poziție de la distribuție , toate sunt in parametri .

Intr un final am ajuns să descopăr că pompa de benzina era deodată în scurt , îmi ardea o siguranță când o conectam, și în releul de la pompa (starting circuit cutoff relay se chema în manual )se ardea o dioda și un circuit care a fost refăcut de un electrician .

 

In continuare fără scânteie .. întrebarea este ,știți vreo metoda  mai buna de a izola problema ?  Bypass pentru releul de starting circuit cutoff se poate face ?In punctul ăsta chair nu știu ce să mai verific ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Fratilor, multumesc pentru raspunsuri!

Da, m am gandit ca de la inversarea bornei e posibil sa fi plecat tot, dar nu mi dau seama ce sa mai verific acum.  am schimbat pompa pana la urma, lureaza normal  .. si de aici e partea interesanta ca A PORNIT intr un final , aveam scanteie pe fiecare fisa, fiecare bujie , se accelera normal , a stat pornit , totul parea ok. l am oprit . apoi brusc cum a venit asa a si disparut , inexplicabil iar nu pornea .nicio scanteie. acelasi lucru s a intamplat din nou peste cateva zile , tot la fel de random . nici acum nu am inteles de ce a pornit . am ajuns la concluzia ca instaltia mea electrica era foarte impriovizata , parea o problema intermintenta cand miscam ceva mufe, nu mi explic.  Asa ca am luat alta instalatie electrica completa, cu tot cu alte relee pe ea, sigurante..etc inclusiv si releul de pornire .  Am pus noua instalatie pe ea, care arata ca noua fata de a mea veche. totul original pe ea, si incep sa testez. am contact , am lumini in bord, butonul killswitch functioneaza, pompa de benzina primeaza, neutru am in bord, dau sa pornesc , motorul invarte, si iar... nicio scanteie . 

 

 Aici am zis ca renunt , o dezmembrez nu stiu chiar ce sa i mai fac. ulterior mi a zis un prieten sa schimb totusi si senzorul de la distributie, asa ca am luat altul din dezmembrari. i am mai dat o sansa.   NIMIC. 

 

acum nu stiu ce sa fac cu ea, a ajuns din nou principalul suspect tot CDI ul . intrebarea este.. care este o metoda buna de a sti daca e dus sau nu . deci am doua . ambele "par" sa fie in regula . si apropo , in ziua si in momentul cand aveam scanteie, pornea la sfert, am pus de curiozitate fiecare cdi pe ea , pe rand , sa le testez sa vad daca sunt amandoua ok . si ce sa vezi ,,, pornea la sfert cu ambele. 

 

CE ALTCEVA AR MAI PUTEA IMPIEDICA SCANTEIA SA APARA? 

 

On 4/28/2021 at 7:18 PM, un_aiurit said:

Salut, am pățit și eu aproape la fel, pana la. Urma a fost o banala legătură la masa care nu făcea contact, mai exact un fir ce ducea la masa era întrerupt. Verifica și asta. Bafta. 

 

M am gandit si la asta, crede ma ca am tras de toaate firele , am verificat continuitate pe fire.. totul pare la la locul lui.  La tine la ce fir a fost problema mai exact? multumesc! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, easy ride on! said:

kickstand switch, clutch switch, main relay ... engine stop switch

kickstand si clutch switch sunt ok , le am verificat pe aparatul de masura , am si incercat sa leg firele intre ele chiar , sa le anulez . am verificat si engine stop . i am dat contact direct chiar si din pinii mufei . 

main relay ar fi releul de pornire cu siguranta de 30A ?  

alte idei ? ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, easy ride on! said:

Nu starter relay ci main relay.

Uite-te pe schemă (sper să fie bună).

Da, cred ca este vorba de Starting Circuit Cut-off Relay , pe care l am gasit si in alte scheme , si in cartea de service ,care pe langa faptul ca actioneaza pompa de benzina, am inteles ca mai are niste functii . el are doua relee in el ,si mai multe diode.  

Eu i am desfacut carcasa sa ma uit in el , arata ca nou totul . diodele sunt in parametri si circuitele intacte, deci cred ca lucreaza normal , releele se aud ticaind

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 minutes ago, easy ride on! said:

 

Fie şi aşa denumit. E o logică de inter-condiţionări (cu relee) care îţi poate inhiba aprinderea.

Ce funcţii (logică) de corelaţii între intrări şi ieşiri are ... asta nu mai ştiu.

Dar văd (pe schemă) acel fir (unic) de la el spre CDI. Sau de la CDI spre el.

Negru-albastru pe schema (color) pe care am postat-o.

da, am vazut acel fir la mine , dar schema de mai sus pare sa fie de FZR.  Pe YZF se gaseste cate o bobina de aprindere pe fiecare bujie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inteleg ce spui ,dar stiu ca atunci cand era nivelui uleiului scazut, clipea in bord simbolui de ulei.  sau chiar si acum,  daca scot firul senzorului, clipeste in bord . asta ar insemna ca senzorul functioneaza?.. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi ,daca ambele CDI uri pe care le am au ceva "prajit" in ele,  de pe vremea cand eu incercam sa i dau de capat cu vechea instalatie , si cu pompa de benzina in scurt, si cu ce mai aveam ?  sau daca cel pe care l am luat din dezmembrari era dus din start  ? 

Am vreo sansa sa l desfac unul sa vad ce e in el ?  Mi as smulge parul de ciuda sa stiu ca il cumpar si pe al treilea tot la risc , si tot sa nu rezolve problema. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate se pare nu ai suficiente cunostinte sa o depanezi singur, si nici nu e un defect care sa se poata depana online...

Sfatul meu e sa o duci la cineva mai priceput dar daca nu ai la cine si vrei sa mai incerci, primul lucru pe care ar trebui sa-l faci ar fi sa studiezi schema electrica ( si restul manualului pe parte electrica). 

Gasesti manualul de reparatii aici: https://www.manualedereparatie.info/categorii/yamaha.html

Dupa ce studiezi un pic schema te apuci si verifici tot ce tine de conditionarile la pornire, inclusiv continuitatea firelor.

In manual o sa vezi ca sunt mai multe variante de scheme electrice in functie de piata pe care s-a vandut motocicleta ta. 

Daca ai luat instalatii electrice si cdi-uri la intamplare ( doar dupa model si an) s-ar putea sa ai unele probleme de compatibilitate, si daca esti chiar ghinionist incompatibilitatile pot duce la defectarea unor componente.

Dupa ce am aruncat o privire scurta la 2 scheme din manual, am observat o diferenta importanta, una din variante (EUR) are un modul de alarma care probabil face si imobilizare.

Motocicletele din generatia asta ar putea avea si un imobilizator minimalist integrat in contact, deobicei un rezistor sau o dioda Zener. Daca ai avut probleme in instalatie ( scurturi, alimentari inverse) exista o posibilitate ca acea componenta sa fie arsa.

Am intalnit un caz la CBR600 sau 900 nu mai retin exact in care prin mutarea CDI-ului de la o motocicleta la alta s-a ars acea componenta din contact, desi CDI-ul era functional dar nu 100%compatibil. ( dupa experiment, o motocicleta functiona, cu ambele CDI-uri iar cealalta nu mai functiona cu nici un CDI, desi initial ambele erau functionale cu CDI-ul propriu)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, binox a spus:

Conform manualului si schemei e CDI. Nu vad legatura intre sistemul de alimentare ( carburatoare/injectie)  si modulul de aprindere....


Asta pentru ca nu intelegi nici legatura intre coada si pruna...:disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, e carburatie , dar cartea service ii spune CDI. irelevant cum ii spun acum,,, cutia neagra. Cel pe care l am luat din dezmembrare este absolut identic, are acelasi cod scris pe el , si functioneaza amandoua.. le am testat pe o motocicleta functionala.

 

Ce am constatat cu stupoare acum este ca , chiar daca instalatia mea "originala" era modelul cu doua mufe la cdi, cea noua are tot doua mufe la cdi, si identica cam peste tot , mai putin la releul principal (starting circuit cutoff relay) , in sensul ca pe cea noua , releul este putin mai mare , mufa alba are mai multi pini , cred eu ca incorporeaza si doua diode pe care le aveam la instalatia veche localizate in zona releului  . Acum tind sa cred ca poate fi vorba de o incompatibilitate la releul asta.. este posibil ?  nu vad de ce ar fi o diferenta, el pare sa functioneze normal ,lucreaza totul normal. pana la scanteie, dar poate are un soi de imobilizator rudimentar, cum a spus si colegul de mai sus . Modelul cel nou are mai multe diode in el, are si o dioda zener din ce am vazut . celalalt nu are .  

 

mai jos am atasat doua poze informative de pe net. prima poza cel "original"

s-l1600.jpg

download (1).jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 minutes ago, easy ride on! said:

In plus, mai exista posibilitatea defectarii cu intermitenta a bobinei de cititor (corodare / intrerupere) al semnalului de aprindere (pickup sensor / reluctanta magnetica). Dar pentru a detecta asta ti-ar trebui un osciloscop (sau o bobina de rezerva buna cu care sa inlocuiesti cititorul).

Am incercat sa inlocuiesc si pick up coil , chiar daca ,dupa carte , era ok . bobina ar trebui sa masoare intre 248-372ohm  , iar la mine masura undeva la 286ohm . cea noua 291ohm. ambele nu fac nicio diferenta ,tot fara scanteie, deci cred ca problema nu e de acolo  .

daca continui masuratoarea in mufa bobinei pick up in timp ce electromotorul invarte ,  pe aparatul de masura valorile se schimba ,apar fluctuatii ,ceea ce ma face sa cred ca bobina e in stare buna

 

Editat de Cflorin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pare ca CDI-ul are un fir de "imobilizare" care e conectat ori in contact(culoare albastru/negru) ori in modulul de alarma(culoare negru), in functie de varianta.

M-am uitat pe schemele din manualul suplimentar pt 2001 din linkul postat mai inainte.

Daca ai posibilitatea sa faci verificari pe o motocicleta functionala, vezi ce tensiuni ai pe firele de la CDI, in special pe cel pe care l-am mentionat. Ma astept ca pe firul mentionat sa ai o tensiune atipica cand pui contactul, adica diferita de tensiunea bateriei.(ceva gen 5V-9V)

Pompa de benzina este alimentata cand incerci sa pornesti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, binox said:

Pompa de benzina este alimentata cand incerci sa pornesti?

O sa verific tensiunea pe firul respectiv . Si da, pompa de benzina porneste in momentul cand actionez kill switch ul in pozitie "run", baga un pic pana ajunge la o anumita presiune si apoi se opreste. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Siguranta de la aprindere e arsa, mufa oxidata sau contactul imperfect. E vorba de siguranta de 15A din cutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, sukhoi said:

Siguranta de la aprindere e arsa, mufa oxidata sau contactul imperfect. E vorba de siguranta de 15A din cutie.

Toate siguranțele sunt bune ,inclusiv cea de 15A . Și cred că alimenteaza și kill switch ul ,care și el funcționează normal. 

Nu cred că este vorba de vreo mufa oxidata sau arsa ,le am verificat pe toate ,este totul cum ar trebui sa arate .

 

IMG_20210520_191103.jpg

Din moment ce toate switch urile functioneaza normal ,bobinele de aprindere testează ok , bobina pick up ok , instalația este că noua pe ea,nicio mufa arsa ,înnegrită ..  ce mai ramane ? Tot la CDI mă gândesc ..

 

Ps.am și făcut bypass la clutch switch ,sidestand switch ,ignition switch ,kill.switch,neutral switch ...  Sa le scot.din ecuație ,dar tot nimic.

 

IMG_20210520_190813.jpg

Am pus firul de la senzorul neutral undeva pe cardu ,la masa ,că am observat că senzorul nu găsea neutrul tot timpul ,,probabil și ăla trebuie schimbat ,și o bujie e legata cu un fir direct la borna minus a bateriei 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...