Jump to content

Ktm exc 200 întreținere


Recommended Posts

 Salut! Curând vreau sa imi achiziționez un ktm exc 200 . Este prima mea motocicleta . Este fiabila  ? 

Întrebările mele sunt :

 

1) la cate ore se schimba uleiul in cutia de viteze? Si ce ulei se pune  ? Merge motorex 15w 50 ? 

2) la cate ore se curata filtrul de aer ? 

3) cand se schimba pistonul? Si care e faza cu cotele pistonului ? Adica A ,B etc . ? După fiecare piston se mai adaugă o cota , adică am schimbat un piston care a fost cota a si al doilea va fi B ? Sau .... ? Un piston poate tine 2 cote A sau B ? 

3) segmentii se schimba odată cu pistonul ,nu ? 

4) când se schimba cilindrul  ? Sau in loc de schimbat poate fi nikasilat ? Dacă nu , ce alte metode de refacere a cilindrului mai sunt ? 

5) cand se schimba biela ? 

6) cand se schimba ambielajul?

7) cand se schimba rulmenții de la ambielaj? Ce semne dau cand sunt pe moarte ? 

😎 ambreiajul se schimba atunci cand patinează, nu ? 

9) ce altceva se mai schimba la un motor in 2 t ? 

10) ce durata de viata are o motocicleta in 2 t daca i se schimba la timp fiecare piesa  uzata ? ( piston ,biela ,cilindru etc)

 

P.S: Scuze pentru atâtea întrebări sunt începător! 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Salut, 

 

Care este rațiunea pentru care deschizi 7 topicuri identice pe secțiuni diferite? 

Crezi că userii sunt diferiți? 

Ți-am lăsat doar topicul acesta. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, l.u.v a spus:

Salut, 

 

Care este rațiunea pentru care deschizi 7 topicuri identice pe secțiuni diferite? 

Crezi că userii sunt diferiți? 

Ți-am lăsat doar topicul acesta. 

Pai am postat pe mai multe regiuni pentru ca nimeni nu răspunde și am zis ca poate asa am mai multe șanse ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Aha. 

Și cum crezi că ar arăta forumul dacă fiecare ar deschide "N" topicuri pentru fiecare problemă? 

 

Se deschide un singur topic. 

Link to comment
Share on other sites

1. https://ktmexc.ro/uleiuri-lubrifianti-bel-ray-motorex-putoline-motul/ulei-lubrifianti-motorex-nu-bel-ray/ulei-transmisie-racing-motorex-10-w40-1l

2. la fiecare iesire daca te dai pe mult praf , noroi

3. din cate stiu, la 2T , la 150ore, dar si in functie de uzura.

     daca cilindrul ramane aceasi si cota ramane aceasi

4. cand e uzat tare / zgariat, il evalueaza mecanicul cel mai bine

5, 6 , 7 la fel

8. Da

9 eventual piese prin carburator, garnituri, semeringuri, pompa de apa, etc...

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, pepsi a spus:

1. https://ktmexc.ro/uleiuri-lubrifianti-bel-ray-motorex-putoline-motul/ulei-lubrifianti-motorex-nu-bel-ray/ulei-transmisie-racing-motorex-10-w40-1l

2. la fiecare iesire daca te dai pe mult praf , noroi

3. din cate stiu, la 2T , la 150ore, dar si in functie de uzura.

     daca cilindrul ramane aceasi si cota ramane aceasi

4. cand e uzat tare / zgariat, il evalueaza mecanicul cel mai bine

5, 6 , 7 la fel

8. Da

9 eventual piese prin carburator, garnituri, semeringuri, pompa de apa, etc...

 

Mulțumesc mult! Dar in general un cilindru de motor 2 t poate duce 4 t daca este ,, îngrijit " ( sa nu fiarbă motorul , sa nu între mizerie în el , sa schimb pistonul cand trebuie,  etc  .) poate duce 4- 500 de ore  ? 

Link to comment
Share on other sites

As face un rezumat al celor 10 ani de enduro pe 2T, ca sa-ti dai seama de costuri.

Pistonul se schimba la 120-130 ore, ca si operatiune de mentenanta. El vine ca si kit piston, cu tot cu segmenti si rulmentul de la biela. Ca si iesiri, iti pot spune ca i iesire contorizeaza 3-4 ore de mers efectiv cu motorul. Adica schimbi un piston la aproximativ 30-40 iesiri. Eu nu am reusit sa contorizez niciodata numarul asta de iesiri intr-un an, ma dau cam odata la 2 saptamani in medie si am schimbat pistoanele cam odata la 1,5-2 ani.

Pistonul se alege dupa cotele cilindrului, sa fie mai mic cu 4 sutimi fata de cilindru. Asta inseamna ca, odata cu uzura cilindrului, pui piston cu o cota din ce in ce mai mare:A,B, C. Cilindrul se schimba doar daca e ajuns in cota maxima, D, sau are zgarieturi adanci (fiert pana a ramas pistonul blocat in el, sau filtrul de aer rupt si a aspirat nisip in timpul functionarii, chestii din astea grave).

Am avut si eu de schimbat odata un cilindru cu totul, si pot spune ca primele 2 pistoane (aproximativ 250 ore) am mers pe piston cota A. Al 3-lea piston a trebuit sa iau cota B, ca deja se marise un pic cilindrul. Dar, daca as mai fi pastrat motorul, probabil mai mergeam cu 2 pistoane cota B, apoi 2 cota C, si apoi schimbam iar cilindrul.

Deci, din punctul asta de vedere, un cilindru poate tine si 4-500 ore, chiar mai mult, cu conditia sa-i pui ulei bun de amestec, full sintetic, la peste 70-80 lei/litu. Daca te zgarcesti si pui ulei de drujba, o sa ai uzura mare.

Ambreiaje am schimbat 2 in 10 ani, deci nu pica ele chiar asa usor

Ambielaj nu am schimbat niciodata, nu a batut niciodata

Rulmenti la roti anual, filtrul de aer spalat si uns la 1-2 iesiri, vreo 2 cauciucuri de spate schimbate anual, kit lant cam la 2 ani, plus ce rupi cand o dai peste cap: plastice, handguard-uri, ghidoane, fiecare cu norocul lui.

 

A, si am uitat. Uleiul in cutie se schimba la 4-5 iesiri. Ulei motocicleta 10-40 sau 15-50, sau ulei de transmisie de motocicleta, nu prea conteaza foarte mult. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 minute, mircea.cazachevici a spus:

As face un rezumat al celor 10 ani de enduro pe 2T, ca sa-ti dai seama de costuri.

Pistonul se schimba la 120-130 ore, ca si operatiune de mentenanta. El vine ca si kit piston, cu tot cu segmenti si rulmentul de la biela. Ca si iesiri, iti pot spune ca i iesire contorizeaza 3-4 ore de mers efectiv cu motorul. Adica schimbi un piston la aproximativ 30-40 iesiri. Eu nu am reusit sa contorizez niciodata numarul asta de iesiri intr-un an, ma dau cam odata la 2 saptamani in medie si am schimbat pistoanele cam odata la 1,5-2 ani.

Pistonul se alege dupa cotele cilindrului, sa fie mai mic cu 4 sutimi fata de cilindru. Asta inseamna ca, odata cu uzura cilindrului, pui piston cu o cota din ce in ce mai mare:A,B, C. Cilindrul se schimba doar daca e ajuns in cota maxima, D, sau are zgarieturi adanci (fiert pana a ramas pistonul blocat in el, sau filtrul de aer rupt si a aspirat nisip in timpul functionarii, chestii din astea grave).

Am avut si eu de schimbat odata un cilindru cu totul, si pot spune ca primele 2 pistoane (aproximativ 250 ore) am mers pe piston cota A. Al 3-lea piston a trebuit sa iau cota B, ca deja se marise un pic cilindrul. Dar, daca as mai fi pastrat motorul, probabil mai mergeam cu 2 pistoane cota B, apoi 2 cota C, si apoi schimbam iar cilindrul.

Deci, din punctul asta de vedere, un cilindru poate tine si 4-500 ore, chiar mai mult, cu conditia sa-i pui ulei bun de amestec, full sintetic, la peste 70-80 lei/litu. Daca te zgarcesti si pui ulei de drujba, o sa ai uzura mare.

Ambreiaje am schimbat 2 in 10 ani, deci nu pica ele chiar asa usor

Ambielaj nu am schimbat niciodata, nu a batut niciodata

Rulmenti la roti anual, filtrul de aer spalat si uns la 1-2 iesiri, vreo 2 cauciucuri de spate schimbate anual, kit lant cam la 2 ani, plus ce rupi cand o dai peste cap: plastice, handguard-uri, ghidoane, fiecare cu norocul lui.

 

A, si am uitat. Uleiul in cutie se schimba la 4-5 iesiri. Ulei motocicleta 10-40 sau 15-50, sau ulei de transmisie de motocicleta, nu prea conteaza foarte mult. 

Mulțumesc mult! Pana acum ești singurul care m-a lămurit cel mai bine ! Din nou MULȚUMESC! 

Acum 18 minute, mircea.cazachevici a spus:

As face un rezumat al celor 10 ani de enduro pe 2T, ca sa-ti dai seama de costuri.

Pistonul se schimba la 120-130 ore, ca si operatiune de mentenanta. El vine ca si kit piston, cu tot cu segmenti si rulmentul de la biela. Ca si iesiri, iti pot spune ca i iesire contorizeaza 3-4 ore de mers efectiv cu motorul. Adica schimbi un piston la aproximativ 30-40 iesiri. Eu nu am reusit sa contorizez niciodata numarul asta de iesiri intr-un an, ma dau cam odata la 2 saptamani in medie si am schimbat pistoanele cam odata la 1,5-2 ani.

Pistonul se alege dupa cotele cilindrului, sa fie mai mic cu 4 sutimi fata de cilindru. Asta inseamna ca, odata cu uzura cilindrului, pui piston cu o cota din ce in ce mai mare:A,B, C. Cilindrul se schimba doar daca e ajuns in cota maxima, D, sau are zgarieturi adanci (fiert pana a ramas pistonul blocat in el, sau filtrul de aer rupt si a aspirat nisip in timpul functionarii, chestii din astea grave).

Am avut si eu de schimbat odata un cilindru cu totul, si pot spune ca primele 2 pistoane (aproximativ 250 ore) am mers pe piston cota A. Al 3-lea piston a trebuit sa iau cota B, ca deja se marise un pic cilindrul. Dar, daca as mai fi pastrat motorul, probabil mai mergeam cu 2 pistoane cota B, apoi 2 cota C, si apoi schimbam iar cilindrul.

Deci, din punctul asta de vedere, un cilindru poate tine si 4-500 ore, chiar mai mult, cu conditia sa-i pui ulei bun de amestec, full sintetic, la peste 70-80 lei/litu. Daca te zgarcesti si pui ulei de drujba, o sa ai uzura mare.

Ambreiaje am schimbat 2 in 10 ani, deci nu pica ele chiar asa usor

Ambielaj nu am schimbat niciodata, nu a batut niciodata

Rulmenti la roti anual, filtrul de aer spalat si uns la 1-2 iesiri, vreo 2 cauciucuri de spate schimbate anual, kit lant cam la 2 ani, plus ce rupi cand o dai peste cap: plastice, handguard-uri, ghidoane, fiecare cu norocul lui.

 

A, si am uitat. Uleiul in cutie se schimba la 4-5 iesiri. Ulei motocicleta 10-40 sau 15-50, sau ulei de transmisie de motocicleta, nu prea conteaza foarte mult. 

Tu ce motoare ai avut in 10 ani de 2t ?

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, mircea.cazachevici a spus:

EXC 250/2001, Husqvarna WR250/2009, Husaberg TE250/2011, Beta 300RR/2020. Si vechituri, si noutati, si mai intretinute, si mai putin intretinute, am trecut prin toate.

 

Mulțumesc!  Dar la atâtea motoare nu ai schimbat niciodată rulmentul de la ambielaj sau acel oring ca sa nu între  ulei de la cutia de viteze în camera de ardere ?

Link to comment
Share on other sites

La ambielaj nu am umblat niciodata, poate am ajut eu noroc ca la mine nu a batut, poate a batut de-abia la urmatorii posesori.

In rest, nu am pus chiar toate operatiunile de mentenanta. Oringul ala de la cutia de viteze l-am schimbat odata, dar e un oring de 10 lei, nici nu merita mentionat ca si bani. Operatiune de schimbare a durat insa vreo 4 ore. Plus schimbat semeringuri si ulei in amortizoare anual, plus odata un kit de pompa de apa, plus placute de frana odata pe an. Nu am mai stat sa ma gandesc la toate chestiile care costa sub 100-150 lei.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 27 minute, mircea.cazachevici a spus:

La ambielaj nu am umblat niciodata, poate am ajut eu noroc ca la mine nu a batut, poate a batut de-abia la urmatorii posesori.

In rest, nu am pus chiar toate operatiunile de mentenanta. Oringul ala de la cutia de viteze l-am schimbat odata, dar e un oring de 10 lei, nici nu merita mentionat ca si bani. Operatiune de schimbare a durat insa vreo 4 ore. Plus schimbat semeringuri si ulei in amortizoare anual, plus odata un kit de pompa de apa, plus placute de frana odata pe an. Nu am mai stat sa ma gandesc la toate chestiile care costa sub 100-150 lei.

 

Mulțumesc mult!

Acum 16 ore, mircea.cazachevici a spus:

EXC 250/2001, Husqvarna WR250/2009, Husaberg TE250/2011, Beta 300RR/2020. Si vechituri, si noutati, si mai intretinute, si mai putin intretinute, am trecut prin toate.

 

Mai am 2 întrebări daca nu te superi . 

1) care motor a fost cel mai fiabil , adică de care ai fost cel mai mulțumit? 

2) cu ce motor au făcut cele mai multe ore , adică le care l ai ținut cel mai mult timp ? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Salut, eu am avut 200 exc. Acum depinde din ce an este și cât a ffos birjerit. Când l-am luat era varza:am schimbat cilindru, Power valve, rulmenți ambielaj, biela, cilindru și piston. Ca și sfat pt piese așteaptă Black Friday la De mentor. Și găsești piese originale și cu 35-40 la suta reducere. Un alt lucru la care sa fii atent rulmenții de la roata, în special roata spate, dacă își formează joc în butuc e cam varza. Dacă vrei sa cumperi second și dacă te pricepi un pic sfatul meu e sa verifici cilindru și Power valve. Durează cam o ora jumate cu montat-demontat și măsurat cilindru. Și ca și costuri sunt câteva garnituri de maxim 150 de lei. În rest motocicleta e super, cicliștica bună, ușoară și te duce sus fără probleme. A mea era 2011 și avea doua hărți de putere pe care le schimbam din buton. În rest costuri uzuale asa cum a spus Mircea plus va trebui sa înveți sa surubaresti la el. Bafta. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, un_aiurit a spus:

Salut, eu am avut 200 exc. Acum depinde din ce an este și cât a ffos birjerit. Când l-am luat era varza:am schimbat cilindru, Power valve, rulmenți ambielaj, biela, cilindru și piston. Ca și sfat pt piese așteaptă Black Friday la De mentor. Și găsești piese originale și cu 35-40 la suta reducere. Un alt lucru la care sa fii atent rulmenții de la roata, în special roata spate, dacă își formează joc în butuc e cam varza. Dacă vrei sa cumperi second și dacă te pricepi un pic sfatul meu e sa verifici cilindru și Power valve. Durează cam o ora jumate cu montat-demontat și măsurat cilindru. Și ca și costuri sunt câteva garnituri de maxim 150 de lei. În rest motocicleta e super, cicliștica bună, ușoară și te duce sus fără probleme. A mea era 2011 și avea doua hărți de putere pe care le schimbam din buton. În rest costuri uzuale asa cum a spus Mircea plus va trebui sa înveți sa surubaresti la el. Bafta. 

  Salut!Cat te a costat sa faci tot motorul la ea ?

Edited by Sebast1an
Link to comment
Share on other sites

Salut, nu știam ca s-a închis, nu mai sunt în tara de 3 ani. Costuri au fost asa: cilindru 1300 lei(am găsit pe net nou), piston 550 lei, biela 500 de lei, montaj biela și echilibrat ambielaj 150 lei și powe calce cam 350 de lei. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...