zapata Postat August 9, 2021 Share Postat August 9, 2021 Salut, am un Yamaha YZF r125 cumparat recent. L-am scos la o tura pe o sosea mai libera sa ma obisnuiesc cu el si am observat ca atunci cand schimb in jos si eliberez ambreiajul, motorul blocheaza roata spate putin si o tarsaie pe asfalt. Nu stiu daca e din cauza ca s-ar putea sa bruschez eu ambreiajul cand schimb, dar am incercat sa schimb si la viteza mai mica, si problema are aceeasi, lantul se blocheaza si roata la fel. Care ar putea fi problema? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat August 9, 2021 Share Postat August 9, 2021 Ambreiajul se acționează brusc și complet și se eliberează progresiv. Chestie elementară care se explică la școala de șoferi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapata Postat August 9, 2021 Autor Share Postat August 9, 2021 Chiar acum, ENEOS a spus: Ambreiajul se acționează brusc și complet și se eliberează progresiv. Chestie elementară care se explică la școala de șoferi. Stiu asta, si asta fac. Dar indiferent cat de incet l-as elibera, in momentul in care cupleaza, se simte cum lantul blocheaza roata, chiar daca maneta de ambreiaj e trasa jumatate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrjo Postat August 9, 2021 Share Postat August 9, 2021 Daca stiai asta deja, scuze, dar faptul ca maneta de ambreiaj e trasa doar jumate nu inseamna ca ambreiajul e actionat doar pe jumate. Maneta are un joc maricel si la inceput, si la final de cursa, in zonele alea te joci cu ea degeaba. Zona care conteaza e undeva pe la mijloc, in functie de motor si ajustari. Ca s-o gasesti exact, urca-te pe motor, cu el oprit si bagat in viteza, si incearca sa-l misti impingandu-l si tragand progresiv ambreiajul, pana-i gasesti punctul de dezactivare. Si apoi la fel pentru celalalt sens - cu motorul pe loc, pornit, intr-a intaia si ambreiajul tras, il eliberezi progresiv ca sa vezi cand incepe sa muste, de fapt. Poti sa ai cursa de 5 cm, dar doar 1 cm de pe la mijloc conteaza si poate esti prea grabit in zona aia. Si eu a trebuit sa ma obisnuiesc, ca incepator, cu zona de lucru de la a mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rares2005 Postat August 9, 2021 Share Postat August 9, 2021 1 oră în urmă, GoodKat a spus: Incearca sa faci rev-matching, tragi ambreiajul, o turezi scurt, retrogradezi si dai drumul la ambreiaj relativ in acelasi timp. E dificil pana te obisnuiesti, dar apoi va deveni reflex. Eu nu cred ca e din cauza ca nu face rev-match. Si eu la început nu făceam si nu mi se întâmplă asa, într-adevăr, avea o frâna de motor imensa, dar nu se bloca roata spate. Poate sa încerce sa facă rev-match, dar eu tot zic ca nu e normal, si e și extrem de periculos. Trebuie sa se duca la un service din punctul meu de vedere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat August 9, 2021 Share Postat August 9, 2021 presupunand ca faci totul ca la carte vezi si cauciucurile! eu am patit-o acum vreo doua saptamani cu un gs500f, deci alta lesinatura! tot bloca spatele in frana de motor, ba chiar si cu frana spate... avea niste mizerii de mitas dot 2020, luate de noi anul trecut, rulate sub 1000 de km... am schimbat gumele dupa ce am verificat tot si nu mai face probleme! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zo10000 Postat August 10, 2021 Share Postat August 10, 2021 Acum 10 ore, zapata a spus: Salut, am un Yamaha YZF r125 cumparat recent. L-am scos la o tura pe o sosea mai libera sa ma obisnuiesc cu el si am observat ca atunci cand schimb in jos si eliberez ambreiajul, motorul blocheaza roata spate putin si o tarsaie pe asfalt. Nu stiu daca e din cauza ca s-ar putea sa bruschez eu ambreiajul cand schimb, dar am incercat sa schimb si la viteza mai mica, si problema are aceeasi, lantul se blocheaza si roata la fel. Care ar putea fi problema? Din orice treapta daca schimbi in jos face chestia asta sau doar in treptele mici? Incearca sa o pui pe stand sau cric central si vezi daca se blocheaza roata. Sa nu fie ceva problema mecanica, lant prea uzat, pinion de atac cu dinti rupti, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat August 10, 2021 Share Postat August 10, 2021 Acum 13 ore, zapata a spus: Salut, am un Yamaha YZF r125 cumparat recent. daca din a 6-a o bagi in a 1-a la 50 la ora sigur asa face.... retrogradeaza progresiv cate o treapta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapata Postat August 11, 2021 Autor Share Postat August 11, 2021 Am rezolvat problema. Nu era nicio problema mecanica a motocicletei (chiar daca kitul de lanț e uzat), am incercat atunci când schimb sa las ambreiajul mai ușor, frână de motor dar motocicleta nu a mai blocat deloc. Plus ca am încercat sa fsc și rev-match cum mi a zis cineva mai sus. Chiar ajuta foarte mult, se simte mult mai bine cu rev-matching, nu mai întra frână de motor aproape deloc. Va mulțumesc pentru sfaturi, chiar m au ajutat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat August 11, 2021 Share Postat August 11, 2021 La 09.08.2021 la 22:42, zapata a spus: Dar indiferent cat de incet l-as elibera, in momentul in care cupleaza, se simte cum lantul blocheaza roata Deci? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapata Postat August 12, 2021 Autor Share Postat August 12, 2021 Acum 20 ore, ENEOS a spus: Deci? Deci motorul nu blochează lanțul, eu eliberam brusc ambreiajul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.