Jump to content

Schimbarea vitezelor cu/fara ambreiaj


Rares2005
 Share

Recommended Posts

Salut

Pana acum câteva zile, schimbam vitezele la motocicleta cum am învățat la școală... las gazul, ambreiaj pana la capăt, schimb viteza, las ambreiajul, dau gaz..

Am aflat între timp ca după ce te obișnuiești cu schimbatul vitezelor nu mai trebuie sa tragi ambreiajul pana la capăt, poți sa l apeși pana cuplează și atunci poți sa schimbi liniștit... am folosit și metoda asta si mi se pare mai lină si mai rapida decât cea menționată anterior. E ok sa schimb asa?

Am aflat si de schimbarea vitezelor fără ambreiaj, dar nu știu dacă sa ma bag încă la chestia asta, mai ales ca am observat ca părerile sunt împărțite când vine vorba de metoda asta... 

Link to comment
Share on other sites

Varianta 1 - e corecta

Varianta 2 - e relativ corecta in sensul ca dupa ce te obisnuiesti bine cu moto si stii punctul de cuplare / decuplare o vei folosi involuntar. Daca nu decuplezi complet si dai in schimbator ai sanse sa belesti cutia.

Varianta 3 - ai sanse mari sa belesti cutia, foloseste varianta 1.

Link to comment
Share on other sites

Acum 20 minute, GoodKat a spus:

Varianta 1 - e corecta

Varianta 2 - e relativ corecta in sensul ca dupa ce te obisnuiesti bine cu moto si stii punctul de cuplare / decuplare o vei folosi involuntar. Daca nu decuplezi complet si dai in schimbator ai sanse sa belesti cutia.

Varianta 3 - ai sanse mari sa belesti cutia, foloseste varianta 1.

Mersi frumos 

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, GoodKat a spus:

Varianta 1 - e corecta

Varianta 2 - e relativ corecta in sensul ca dupa ce te obisnuiesti bine cu moto si stii punctul de cuplare / decuplare o vei folosi involuntar. Daca nu decuplezi complet si dai in schimbator ai sanse sa belesti cutia.

Varianta 3 - ai sanse mari sa belesti cutia, foloseste varianta 1.

Depinde de mobra. La mine daca ratez, sa zicem, plaja de turatie unde intra foarte bine fara ambreiaj, pur si simplu nu intra.

Chiar acum, Rares2005 a spus:

Pai am zis ca nu vreau sa ma bag😁

Nu te ajuta cu nimic. 

Corect e sa ai, in primul rand, ambreiajul corect reglat, caz in care e foarte posibil sa nu trebuiasca tras decat cativa cm. 

dar cum nici asta nu te ajuta cand esti incepator, mai bine il strangi de tot, cel putin pana ajungi sa cu osti mobra pe dinafara.

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 minute, Speedy.K a spus:

Depinde de mobra. La mine daca ratez, sa zicem, plaja de turatie unde intra foarte bine fara ambreiaj, pur si simplu nu intra.


Corect, dar deja intram in particularitati si fineturi per model de motocicleta. Regula generala este ca ai sanse sa bulesti crabotii din cutia de viteze daca ai oleaca de ghinion. Poti schimba fara ambreiaj daca faci 'rev-matching' (potrivirea turatiilor...sa zicem in romana) dar deja depaseste skillul multora. :cheers:

Acum 11 minute, Speedy.K a spus:

Nu te ajuta cu nimic. 

Corect e sa ai, in primul rand, ambreiajul corect reglat, caz in care e foarte posibil sa nu trebuiasca tras decat cativa cm. 

dar cum nici asta nu te ajuta cand esti incepator, mai bine il strangi de tot, cel putin pana ajungi sa cu osti mobra pe dinafara.

 

@Rares2005 incearca sa adopti obiceiurile bune, atat din punct de vedere al conduitei pe motor, in trafic cat si in afara lui, dar si a obiceiurilor pe care ti le vei insusi cand vine vorba de uzul elementelor motocicletei. Lasa chestiile de 'bulivar', precum mersul pe o roata, schimbat fara ambreiaj etc. Astea nu iti vor folosi efectiv la nimic. Incearca sa inveti sa franezi cum trebuie, sa citesti virajele, sa adopti o trasa corecta pe viraj. Restul vin de la sine.

Edited by GoodKat
Link to comment
Share on other sites

Acum 15 minute, GoodKat a spus:

 

 

@Rares2005 incearca sa adopti obiceiurile bune, atat din punct de vedere al conduitei pe motor, in trafic cat si in afara lui, dar si a obiceiurilor pe care ti le vei insusi cand vine vorba de uzul elementelor motocicletei. Lasa chestiile de 'bulivar', precum mersul pe o roata, schimbat fara ambreiaj etc. Astea nu iti vor folosi efectiv la nimic. Incearca sa inveti sa franezi cum trebuie, sa citesti virajele, sa adopti o trasa corecta pe viraj. Restul vin de la sine.

 

Stiu, de când mi am luat mobra m am focusat numai si numai pe chestiile care îmi afectează plimbările. Nu am fost niciodată curios sa fac wheelieuri, stoppieuri pt ca știu ca imi trebuie mult mai multa experiență ca sa le fac... 

Chestia cu schimbatul fără ambreiaj a fost mai mult o curiozitate 

Link to comment
Share on other sites

Rares, le inveti cu timpul si iti vor intra toate in normalitate fara sa-ti dai seama.

Fiind la inceput, bucura-te de plimbari. Asta este cel mai important!

Link to comment
Share on other sites

Acum 17 minute, Rares2005 a spus:

Nu am fost niciodată curios sa fac wheelieuri, stoppieuri pt ca știu ca imi trebuie mult mai multa experiență ca sa le fac... 

Chestia cu schimbatul fără ambreiaj a fost mai mult o curiozitate 

Experienta de mers normal pe strada nu te va ajuta niciodata sa faci wheelie sau stoppie. Nici invers, nu te ajuta la nimic sa stii sa faci wheelie sau stoppie cand mergi pe strada.

 

Schimbatul vitezelor fara ambreiaj mi-a fost util de vreo 2 ori in 15 ani cand aveam mana stanga temporar ocupata, dar e vorba de schimbat in sus, invers niciodata.

Link to comment
Share on other sites

Am ramas de vreo doua ori in viata fara cablu de abreiaj si am mers fara.

La urcarea treptelor e relativ simplu si fara evenimente, dar la coborare e cosmar si te doare viata in tine cand auzi cutia cum face :) 

La plecare impingi mobra la relanti un metru si bagi in viteza, altfel, se opreste morotul si rupi si ceva prin cutie.

Problema serioasa e la oprire, ca daca ai viteza prea mica, nu mai iese din viteza si te duci peste ala din fata.

E relativ usor sa schimbi fara ambreiaj dar chiar nu vad de ce ai face asta...

NU RECOMAND!

Link to comment
Share on other sites

Acum 37 minute, Asimplu a spus:

Rares, le inveti cu timpul si iti vor intra toate in normalitate fara sa-ti dai seama.

Fiind la inceput, bucura-te de plimbari. Asta este cel mai important!

👍

Acum 30 minute, AdrianB1 a spus:

Experienta de mers normal pe strada nu te va ajuta niciodata sa faci wheelie sau stoppie. Nici invers, nu te ajuta la nimic sa stii sa faci wheelie sau stoppie cand mergi pe strada.

 

Schimbatul vitezelor fara ambreiaj mi-a fost util de vreo 2 ori in 15 ani cand aveam mana stanga temporar ocupata, dar e vorba de schimbat in sus, invers niciodata.

Nu m am referit la experienta de pe strada, m am referit la experienta de pe motocicleta în general. Încă nu simt ca îmi cunosc mobra suficient de bine pt a face "scheme" d astea

Link to comment
Share on other sites

Si ar mai fi o treaba: daca tot iti place ideea de schimbat fara ambreiaj, iti poti instala un quickshifter cu auto blipper si poti schimba trepte fara ambreiaj cat vrei, fara sa strici nimic in cutie.

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 minute, cinezicealae a spus:

Am ramas de vreo doua ori in viata fara cablu de abreiaj si am mers fara.

La urcarea treptelor e relativ simplu si fara evenimente, dar la coborare e cosmar si te doare viata in tine cand auzi cutia cum face :) 

La plecare impingi mobra la relanti un metru si bagi in viteza, altfel, se opreste morotul si rupi si ceva prin cutie.

Problema serioasa e la oprire, ca daca ai viteza prea mica, nu mai iese din viteza si te duci peste ala din fata.

E relativ usor sa schimbi fara ambreiaj dar chiar nu vad de ce ai face asta...

NU RECOMAND!

Asta e un coșmar de al meu, sa rămân fără cablu de ambreiaj 

Chiar acum, Asimplu a spus:

Si ar mai fi o treaba: daca tot iti place ideea de schimbat fara ambreiaj, iti poti instala un quickshifter cu auto blipper si poti schimba trepte fara ambreiaj cat vrei, fara sa strici nimic in cutie.

Nu am nevoie de asa ceva, mai ales ca am un 125. Eu vad quickshifterul ca ceva ce l folosești daca mergi agresiv sau daca ești pe circuit. In oraș, eu nu merg mereu agresiv si nu ma deranjează sa folosesc ambreiajul, mai ales ca diferența dintre a schimba cu quickshifter si fara quickshifter e destul de mica. Mai bine învăț calumea cum sa schimb vitezele cu ambreiaj, dar mulțumesc ca mi ai zis👍

Link to comment
Share on other sites

Joaca-te cu metoda a doua pana o inveti perfect, mai ales daca zici ca simti schimbarea fiind mai lina decat atunci cand tragi pana la capat, asta inseamna ca ai ajuns sa simti punctul de cuplare. M-am jucat si fara ambreiaj la cateva iesiri, de experimentare, dar nu ma vad folosind asta vreodata in trafic la modul serios. Daca nu faci rev matching cum trebuie cand schimbi, pe langa efectul asupra cutiei, motorul o sa smuceasca sub tine taman cand ai o singura mana pe ghidon si poti sa faci buba.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Rares2005 said:

schimbatul vitezelor nu mai trebuie sa tragi ambreiajul pana la capăt, poți sa l apeși pana cuplează și atunci poți sa schimbi liniștit

?!

Orice ambreiaj decuplează la acţionare, nu cuplează :D

El este normal - cuplat (din arcuri).

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Rares2005 a spus:

Asta e un coșmar de al meu, sa rămân fără cablu de ambreiaj 

Nu am nevoie de asa ceva, mai ales ca am un 125. Eu vad quickshifterul ca ceva ce l folosești daca mergi agresiv sau daca ești pe circuit. In oraș, eu nu merg mereu agresiv si nu ma deranjează sa folosesc ambreiajul, mai ales ca diferența dintre a schimba cu quickshifter si fara quickshifter e destul de mica. Mai bine învăț calumea cum sa schimb vitezele cu ambreiaj, dar mulțumesc ca mi ai zis👍

In sfarsit un incepator care gandeste! Bravo.

Cat despre cablul de ambreiaj, exista kituri de reparatie cabluri care contin ceva miez de sarma si niste niplouri. Sunt mici, incap in orice mobea. Ia-ti unul d-ala si te poate scoate din rahat, daca e.

Acum 6 minute, patrick1 a spus:

?!

Orice ambreiaj decuplează la acţionare, nu cuplează :D

El este normal - cuplat (din arcuri).

Nu intra si tu in detalii tehnice. E la inceput, o sa invete in timp.

Link to comment
Share on other sites

 

Nah' dacă vrei să schimbi mai repede (nu la pornire din loc) ... tensionezi elastic cu piciorul pedala de schimbător şi fără să slăbeşti tensiunea la picior ... "ciupeşti" puţin maneta de ambreiaj cu (simultan) manşonul de gaze în poziţia fără tracţiune şi fără frână de motor (ca să poţi decupla uşor craboţii din cutia de viteze) şi ... clang.

Cu economie de uzură la cursă de cablu :)

2 hours ago, Rares2005 said:

Asta e un coșmar de al meu, sa rămân fără cablu de ambreiaj 

Fericitule! Poţi căra cu tine un cablu de rezervă sau un niplu cu şurub.

Poate şi o daltă şi ciocan (la versiunea niplu) ca să poţi scurta cămaşa cablului cât porţiunea ruptă :D

Alţii au ambreiaj acţionat hidraulic şi asta la ... "nervoase".

(KTM)

Link to comment
Share on other sites

Vai de voi ! 

 

Exista o tehnica extrem de simpla pentru schimbat in sus absolut fara probleme si fara sa afecteze cutia...dar sunteti prea varza...

 

In jos merge doar dupa multa experienta, dar merge si te poate scoate din mare rahat daca cedeaza ambreiajul prin locuri izolate. Deci e bine de testat ,la un moment dat.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, mrjo a spus:

Joaca-te cu metoda a doua pana o inveti perfect, mai ales daca zici ca simti schimbarea fiind mai lina decat atunci cand tragi pana la capat, asta inseamna ca ai ajuns sa simti punctul de cuplare. M-am jucat si fara ambreiaj la cateva iesiri, de experimentare, dar nu ma vad folosind asta vreodata in trafic la modul serios. Daca nu faci rev matching cum trebuie cand schimbi, pe langa efectul asupra cutiei, motorul o sa smuceasca sub tine taman cand ai o singura mana pe ghidon si poti sa faci buba.

Mersi de sfat 👍

Acum 2 ore, Speedy.K a spus:

In sfarsit un incepator care gandeste! Bravo.

Cat despre cablul de ambreiaj, exista kituri de reparatie cabluri care contin ceva miez de sarma si niste niplouri. Sunt mici, incap in orice mobea. Ia-ti unul d-ala si te poate scoate din rahat, daca e.

Asa o sa fac, mersi 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Merge foarte bine și in sus sau jos cu condiția ca fiecare schimbare să fie corelata cu luat gazul fix cât scapă în viteză. 

Dar stradal nu te ajută cu nimic asta. 

 

@inițiator, cum ți s-a spus, cumpără-ți un cablu de rezervă și gata. 

Link to comment
Share on other sites

Chiar daca isi cumpara motoreta cu ambreiaj hidraulic ,e mai bine sa-si ia un cablu de ambreiaj de rezerva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...