Jump to content

Kawasaki ninja zx6r nu mai vrea să pornească.


Recommended Posts

 

Salutare. 

Detin un Kawasaki ninja zx6r 2005. După o plimbare de aproximativ 20km, pe o porțiune de drum întins am inceput sa îl turez moment în care pe la 7 mii de ture a început să piardă putere iar după 2 secunde s-a oprit complet si m-a lăsat cu ochi in soare. Cu puțin miros de ars am avut impresia. 

Când am incercat sa îl pornesc scotea un bâzâit (ca un electrosoc) de la releul de pornire, semn că bateria era moartă (e aproape nouă). Am legat-o la bateria de la mașină(oprita) și acum releul face doar un click și nu se întâmplă nimic. Electromotorul nu învârte deloc. Pompa de benzina primează, bordul se aprinde totul pare in regula. 

Am testat releul de încărcare, statorul, par sa fie in regula. 

Curățat majoritatea contactelor pe care le-am văzut la îndemână

 Electromotorul i-am dat 12v a învârtit. In schimb tot aceeași brânză, când apas pe butonul de pornire face doar un click și atât. 

Pe releul de încărcare și stator nu sunt 100% că sunt în regulă, neștiind cum să le testez calumea cu multimetrul daca motorul nu pornește, dar și dacă erau defecte nu ar fi trebuit motorul să pornească legat la o baterie încărcată? 

Daca m-ar putea ajuta cineva cu vreun sfat sau ceva as aprecia mult, eu cam am rămas fără idei. 

 

Mulțumesc mult și asfalt uscat! 

Link to comment
Share on other sites

1 verifica daca motorul e blocat...

fara sa ai contactul pus, bagi in viteza cea mai mare (5) si impingi motorul, ca sa vezi ca se invarte roata (sper sa ai aderenta buna si intre anvelopa si asfalt, ca sa nu tarasti roata)

daca se invarte roata, motorul nu e blocat.

2 daca ai folosit cabluri de curent ieftine, posibil ca acestea sa nu fie in stare sa transfere suficient curent (am patit-o eu si nu imi venea sa cred ca e posibil asa ceva)... si atunci sa te insele faptul ca nu porneste de la o baterie de la masina.

- incearca si cu alte cabluri daca ai de unde sa imprumuti.

 

De unde esti ? Poate se gaseste cineva care sa stea aproape de tine si sa te ajute

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Dan For said:

a început să piardă putere iar după 2 secunde s-a oprit complet

...

bateria era moartă

...

Am legat-o la bateria de la mașină(oprita)

Pornește mașina (să crească tensiunea la peste 14V pe bateria ei) și mai vedem ...

Probabil că a cedat releul redresor-regulator (fără să știi) și ai mers (o vreme) pe baterie până a ”murit”.

Astea ”moderne” și ”fiabile” nu mai au lampă de control /încărcare :(

Când ai mărit turația (7.000 r/m) a crescut frecvența scânteilor și energia necesară la aprindere și ... s-a descărcat bateria.

Și încarcă bateria motocicletei pe un redresor extern (20/24 ore). 

 

 

Poate ar fi mai sigur să îl relochezi (să îl muți mai la răcoare)

 

Link to comment
Share on other sites

Bateria chiar daca e noua se descarca. Nu ai zis nimic de masurarea acesteia. 

Si nu, nu e obligatoriu sa porneasca daca e conectata la masina.
La un iesire avusesem o atat de mare descarcare a bateriei (practic releul nu a incarcat) incat cand am ajuns la Buzau mi-a murit in benzinarie. Voltaj, 10. Am conectat-o la masina, am incercat 30 minute sa o pornim, sa o lasam sa se incarce de la masina, dar nimic. Era prea moarta. 
Am lasat-o acolo pe redresor si am mers mai departe. Cand am revenit dupa 2 zile a pornit imediat. 
 

 

Verifica bateria, pune-o pe redresor, eventual smart ca sa o poata desulfata, si mai incearca peste cateva zile. 

Link to comment
Share on other sites

  • l.u.v changed the title to Kawasaki ninja zx6r nu mai vrea să pornească.
Acum 14 ore, Dan For a spus:

 

Salutare. 

Detin un Kawasaki ninja zx6r 2005. După o plimbare de aproximativ 20km, pe o porțiune de drum întins am inceput sa îl turez moment în care pe la 7 mii de ture a început să piardă putere iar după 2 secunde s-a oprit complet si m-a lăsat cu ochi in soare. Cu puțin miros de ars am avut impresia. 

Când am incercat sa îl pornesc scotea un bâzâit (ca un electrosoc) de la releul de pornire, semn că bateria era moartă (e aproape nouă). Am legat-o la bateria de la mașină(oprita) și acum releul face doar un click și nu se întâmplă nimic. Electromotorul nu învârte deloc. Pompa de benzina primează, bordul se aprinde totul pare in regula. 

Am testat releul de încărcare, statorul, par sa fie in regula. 

Curățat majoritatea contactelor pe care le-am văzut la îndemână

 Electromotorul i-am dat 12v a învârtit. In schimb tot aceeași brânză, când apas pe butonul de pornire face doar un click și atât. 

Pe releul de încărcare și stator nu sunt 100% că sunt în regulă, neștiind cum să le testez calumea cu multimetrul daca motorul nu pornește, dar și dacă erau defecte nu ar fi trebuit motorul să pornească legat la o baterie încărcată? 

Daca m-ar putea ajuta cineva cu vreun sfat sau ceva as aprecia mult, eu cam am rămas fără idei. 

 

Mulțumesc mult și asfalt uscat! 

Daca ai bateria BUNA atunci poti face un strap intre bornele releului de pornire.Daca electromotorul invarte si moto porneste, atunci problema este la releul de pornire.

Link to comment
Share on other sites

Va mulțumesc mult pentru răspunsuri. Cu cea mai mare amagire, am depistat problema pana la urmă. E gripat motorul, e blocat complet :(

Am sa sun un mecanic sa văd dacă are vreun rost și/sau se merita sa mai fac ceva cu el. Până atunci daca cineva a trecut prin asta și mi-ar putea spune cam cat m-ar costa sa îl repar sau daca s-ar merita. Sau mai degrabă schimbat cu altul. 

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Dan For said:

E gripat motorul, e blocat complet :(

:( ”Chinezăriile” astea ...

 

On 2/5/2022 at 4:47 AM, mony said:

1 verifica daca motorul e blocat...

Remarcabilă intuiția ta!

Sau cunoști ... ”marfa”.

Link to comment
Share on other sites

nu am de unde sa cunosc motorul... dar am incercat sa imi imaginez cum poate colegul sa dea de cap problemei.

imi pare rau ca nu a fost ceva mai "ieftin"

motorul nu se gripeaza asa usor...

de obicei este din cauza lipsei ungerii.

probabil este o problema mai veche... cuzinetii dusi.

ar fi bine sa verifici, cand scoti uleiul din motor daca gasesti ceva pilitura in busonul de scurgere sau in filtrul de ulei.

Daca nu este deloc metal pe acolo, posibil sa nu fie ceva grav... decat daca a sarit cumva distributia... dar si aia se rezolva... nu foarte scump daca au scapat toate pistoanele

 

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, mony a spus:

nu am de unde sa cunosc motorul... dar am incercat sa imi imaginez cum poate colegul sa dea de cap problemei.

imi pare rau ca nu a fost ceva mai "ieftin"

motorul nu se gripeaza asa usor...

de obicei este din cauza lipsei ungerii.

probabil este o problema mai veche... cuzinetii dusi.

ar fi bine sa verifici, cand scoti uleiul din motor daca gasesti ceva pilitura in busonul de scurgere sau in filtrul de ulei.

Daca nu este deloc metal pe acolo, posibil sa nu fie ceva grav... decat daca a sarit cumva distributia... dar si aia se rezolva... nu foarte scump daca au scapat toate pistoanele

 

Uleiul mai avea câteva mii până la următorul schimb, becul de ulei nu s-a aprins niciodată.. nu zic că nu ar fi posibil sa fi fost prea puțin totuși. 

As tinde și eu să cred că ar fi fost o problema mai veche totuși.

Urmează să desfac motorul și să văd ce și cum, am sa verific și uleiul până atunci oricum.

Mersi mult pentru răspunsuri

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare prieteni. Am decis sa "reînviu" acest thread sa vin cu niste noutăți, poate va ajuta pe cineva, și nici mie nu mi-ar strica niste păreri și sfaturi. 

Am desfăcut motorul și am constatat următoarele: se pare ca un cuzinet s-a sudat pe biela și arbore și a rupt-o in doua făcând puțin prăpăd prin zonă, mai exact, arborele e compromis complet, o mica spărtură in carterul inferior și una mare in cel superior 😅

Cilindrii sunt in stare buna, pistoanele și bielele la fel, cu exceptia ăluia unu. Ar fi o problema daca as schimba doar 1 biela și 1 piston, și toți segmenții bineînțeles? Sau ar trebui sa ii schimb pe toți în set, in sensul că ar fi într-un fel sau altul nevoie sa aibă o uzura uniforma toti? 

Carterul inferior are o spărtură, însă am bucățile lipsa și sunt destul de încrezător că ar putea fi sudate la loc și aduse la cota. A incercat vreodată cineva așa ceva? 

Cel superior nu mai are nici o șansă. Am sa atașez niste poze pentru referință. 

Până la urmă, paguba cred că ajunge undeva pe la 3000 de lei, plus minus, implicând faptul că eu fac toată manopera. 

Daca cineva s-a mai ocupat de un rebuild de genul la o motocicleta și are orice fel de sfat care m-ar putea ajuta , as aprecia mult. Mulțumesc și asfalt uscat! 

 

 

Screenshot_2022-03-27-22-29-22-428_com.miui.gallery.jpg

IMG_20220327_222912.jpg

IMG_20220324_153231.jpg

Link to comment
Share on other sites

Alt motor SH! Problema la tine este vibrokenul acum,daca s-au sudat cuzienti asta inseamna ca diametrul exterior al vibrokenului la acel piston a depasit cu mult limita de service de 3 SUTIMI. Deci nu mai ai de unde sa pui cuzineti,trebuie altul nou,si la cat costa iesi mai bine cu un motor Sh in stare buna. 

PS. Nici carterul nu o sa fie usor de reparat si asigurat etanseitatea.

Succes!

 

 

Edited by TNG
Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, TNG a spus:

Alt motor SH! Problema la tine este vibrokenul acum,daca s-au sudat cuzienti asta inseamna ca diametrul exterior al vibrokenului la acel piston a depasit cu mult limita de service de 3 SUTIMI. Deci nu mai ai de unde sa pui cuzineti,trebuie altul nou,si la cat costa iesi mai bine cu un motor Sh in stare buna. 

PS. Nici carterul nu o sa fie usor de reparat si asigurat etanseitatea.

Succes!

 

Da, vilbrochenul trebuie schimbat obligatoriu, am găsit pe ebay la 250-300 euro. Eu as prefera sa îl repar decât să cumpăr alt motor sh, așa macar am garanția pieselor și calității. Cu un alt motor sh nu îmi garantează nimeni că e in stare buna, iar sa mă pun sa îl desfac și să verific tot din nou ce si cum..

Carterele le-am schimbat cu altele de la dezmembrări, in stare buna. Tot ce mai trebuie pe lângă e un alt piston, biela segmenți și cuzineți. 

Mulțumesc pentru răspuns! 

Link to comment
Share on other sites

Cand am spus ca "nu mai ai de unde sa pui cuzineti" nu am facut referire ca nu ai de unde sa-i cumperi!!!

Am spus clar ,dar ti-a scapat...cand au "plecat' max 10 sutimi din vibroken ovalitate ,nu te mai incadrezi cu valorile in cuzineti disponibili.

Pentu cei care au facut motoare este foarte usor de inteles ceea ce am spus,pentru mecanici de tastatura ...mai greu😉

 

1.JPG

Edited by TNG
Link to comment
Share on other sites

Și probabil este nitrurat și de a cea nu e prevăzută cotă de reparație. 

Link to comment
Share on other sites

In cazul in care as m-aș orienta sa cumpăr un vilbrochen sh, cum as putea măsura gradul de uzura? Sa masor cu un micrometru diametrul 'crankpinurilor'? 

Ar mai fi și altceva ce ar trebui sa iau în calcul? 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Dan For said:

... cum as putea măsura gradul de uzura? Sa masor cu un micrometru diametrul 'crankpinurilor'? 

Diametrele (pe fiecare maneton), cel puțin la 2 măsurători perpendiculare la fiecare dintre ele. Cu micrometrul precizia este de sutimi, preferabil unul cu ”ceas” comparator.

Ovalitatea (uzura) apare inevitabil și la fiecare pornire fără presiune (peliculă de ulei).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...