Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Auzisem ca doar el este la categoriile de A-uri, Sti cumva este adevarat?

 

Cand m-a picat m-a lasat tot traseul, eram pe la CAM prin spate unde trebuia sa opresc, mi-a zis instructorul ca nu mai am ce sa gresesc e ca si cum as avea permisul. Mi-a zis sa opresc , am oprit si acolo ca una ca alta. Pe foaie a scazut numai prosti care nu aveau legatura cu ce a zis el. Dar am trecut peste. Sper sa ii fi trecut supararea mai ales ca s-a si "certat" putin instructorul cu el atunci. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Asa cum am scris in titlu sunt viitor motociclist, momentan fac scoala (decurge cam greu, din cauza vremii ploioase din ultima perioada, dar nu renunt). Problema mea este ca (pe langa sinuzita) am si discopatie lombara pe L4-L5. Practic si mountain bike, acolo pentru a reduce problemele am luat un mtb full suspension si am ridicat ghidonul cat s-a putut pentru a nu sta aplecat. Bine, ma mai doare dupa un nr de km, dar am sporit confortul.

 

Intrebare: ce motor ar fi cat de cat compatibil cu problema asta. Am auzit ca chopperele / cruiserele ar fi excluse, ulterior am vazut pe pielea mea la scoala (primele sedinte le fac pe o honda rebel de 125 de acomodare, urmeaza sa continui pe un Suzuki SV 650). Problema cu Rebelul am si cu manevrabilitatea in poligon, sper ca SV-ul sa fie mai ok. Pentru viitoarea motocicleta m-am gandit initial la un enduro - touring, Honda Varadero de 125, dar am inteles ca ma voi plictisi repede de ea. Tot la ceva de genul cu motor mai mare m-as orienta sau un Suzuki Bandit, sau GSXF 600. Ce sfaturi imi puteti da? Multumesc

 

No, ia sa intervin eu in chestiune, ca-s patit cu coloana.

 

Man, lasa mountain-bike-ul de o parte. Vorbesc foarte serios. Nu faci decat sa iti deranjezi in mod constant discopatia si risti sa aluneci catre o hernie chiar, nici nu stii cand te pocneste, cand faci vreo ridicare aiurea. E delicata treaba cu biciclitul pe asfalt, daramite mountainbiking.

Ca sa nu simti ca iti pica lumea in cap si sa opresti din timp eventuale probleme, mergi la un medic sa iti recomande kinetopterapie. Si, neaparat INOT. Asa iti intaresti musculatura spatelui sa iti ajute coloana. IAr de aici mai poti sa mai iesi la o tura de biciclit si vezi cu timpul cum te simti.

 

 

 

Oricat de comod ar parea GSXF-ul, totusi stai putin aplecat pe el. Pozitia s-ar putea sa nu fie cea mai fericita pentru tine.

 

Incearca si Bandit 600 / Hornet 600 / FZS600 Fazer / FZ6 sau, de ce nu, Honda CBF 600. Nu recomand SV-ul pentru ca V-ul ala vibreaza ceva, saua nu este tocmai moale si daca ai probleme cu spatele atunci chiar si un SV N s-ar putea sa-ti creeze probleme la un drum mai lung de 150 km. Gama asta de nakeduri este foarte prietenoasa, motoarele sunt fiabile, pozitia este destul de ok, seile in general foarte confortabile. Daca n-ai ganduri de offroad sau sa bantui pe drumuri forestiere, atunci nu prea vad utilitatea unui Transalp/Pegaso/Freewind/F650. Daca optezi pentru asa ceva, atentie totusi: ele vibreaza si vibratiile astea la drum lung s-ar putea sa nu fie tocmai pe placul tau! Ti-as recomanda si TDM850, un dual sport extraordinar (bun si pe asfalt si pe forestiere) dar e un pic cam greu si daca vreodata simti ca-l scapi si incerci sa te opintesti, simti cum toata greutatea o absoarbe spatele. Dar il poti incerca si pe acesta sa vezi cum te simti. Cel mai bine e sa le incerci pe loc, sa vezi cum le manevrezi si cum te intelegi cu ele.

 

De GSXF Katana pot sa zic la fel, nu e ok pt probleme la coloana.

Fazerul mi se pare un bun candidat. Poate cam prea mult pt incepator.

 

La vibratii, e tare discutabila treaba, SV nu mi s-a parut vibrant deloc, decat de la ture mari in sus cand. Dar pozitia e cea care il scoate din carti.

Fazerul mi se pare mult mai ok sa-l duci la pozitie spre un touring comod fara spate in tensiune.

 

 

dupa mine atat transalpul cat si v-stromul sunt motoare grele/inalte pentru un incepator de gabaritul lui. Are nevoie de ceva usor si nu foarte naravas - GS/Freewind/Pegaso(asta fiind mai sensibila)

daca e sa vorbim de vibratii probabil cele de mai sus sunt si cele mai echilibrate monocilindre de pe piata(vibreaza, insa sunt ok chiar si la drum lung), daca treci la twin vorbim de alte greutati si probabil putere - nu as recomanda unui incepator (din simplul motiv ca dupa 4-5 luni capeti incredere si crezi ca o poti stapani, dar nu e...)

 

Transalp e ok, insa cand te urci pe V-Strom ii simti gabaritul instant in compartie. Poate si fiindca e mai gras de la carene. Dar feelingul de heavy il simti imediat.

 

 

 

Daca nu ma insel exista si niste exercitii fizice care sa iti intareasca musculatura spatelui, si mai ales muschii de pe langa coloana.

Pt moto ti-as sugera sa mergi inspre enduto-touring( transalp, gs 650, freewind). Nakedurile la inaltimea ta fara inaltatoare de ghidon te vor forta sa stai cat de cat aplecat. Spor!

 

Exista, se numeste kinetoterapie/gimnastica medicala.

Si inot, cum i-am zis mai sus. Stiu, pt ca-s patit.

 

 

e foarte simportant sa te urci pe fiecare si sa vezi cum te adaptesi. tine cont ca exista si mai multe combinatii de sei/ghidoane care iti pot schimba semnificativ pozitia si perceptia.

Enduro touring - esti undeva intre usuor fata si drept; sport touring esti intre usor fata si mult fata, de multe ori cu suport in rezervor.

Daca iti este frica de ele le poti limita relativ usor. Exemplu la f650gs se muta cablul de acceleratie pe corpul injectiei si iese de 32 cai

 

Ehe Zidule, stiu ca si tu esti patit.

Asculta la Zidu, ca stie bine sa recomande sa le incerci pe toate, altfel nu iti dai seama. Insa Enduro touring e o recomandare destul de safe

 

Exercitii fizice n-am prea facut pana acum, dar ar fi cazul :) Problema mi se trage de la mai multe: stat acasa la birou, stat mult in picioare la fostul loc de munca (Dedeman - 10 ore / zi la raionul de electrocasnice unde mai era si de carat, practic in afara de pauza de masa de o ora nu aveam voie sa ma ating de vreun scaun...), poate si mtb-ul, musculatura slab dezvoltata cu exceptia picioarelor (chiar m-a obosit si in poligon acel Rebel facand jaloane)

 

Din recomandari cred ca m-ar ajuta un Bandit cu ghidon inaltat. Mai ales ca nu am de gand sa fac offroad. Sau un CB500 (as scapa si mai ieftin). Pana nu incerc oricum n-am cum sa-mi dau seama. M-am urcat pe Bandit-ul de 400 al unui amic, el are si ghidon mai spre sport, dar cred ca-l pot adapta sa mi se potriveasca. M-am urcat si pe un F650, mi-a dat parca o senzatie de nesiguranta si teama, parea destul de grea.

 

Banditul s-ar putea sa ai surpriza sa te scuture din suspensia spate, asa cum am patit eu.

Da, riser de ghidon e esential, sa nu stai asa aplecat, cu zona lombara in tensiune.

 

Pe CB 500 stai mai comod in comparatie, e mai recomandabil. Banditul, desi pare el motor de gen. veche, te fura repejor la acceleratie. Cauta sa te urci pe ambele si judeca si pozitia picioarelor in scarite, cat de in spate ti le muta.

Ti-as recomanda CB 500. GS 500, sau Kawa ER5. GPZ 500 nu, stai cam aplecat, e cu semighidoane..

 

 

 

 

 

nu mai bine faci matale o operatie pentru a pune in ordine problema medicala?!?? asta cred ca ar fi de luat in calcul pentru inceput ;) apoi te poti indrepta spre categoria supermoto-enduro-touring.

 

Jumba, nu merge asa. Odata ce ai ajuns la cutit incep sa ai si mai multe limitari, chiar interziceri totale.

Insa ce zici tu, supermoto enduro-touring e cam ce i-as recomanda si eu.

 

 

 

 

fredy_rock86, daca vrei cu adevarat sa poti merge pe moto, tine-ti in sah de pe acum problema, nu ignora conditia fizica, dar trebuie sa faci miscare/sport incat sa menajezi lombara.

Sedentarismul e ce ne aduce aici, deci grija.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de sfaturi. Cu inotul is cam certat (nu stiu sa inot...) dar mi-ar prinde bine. La mtb nu pot renunta, poate mult spus mtb, sa zicem plimbari pe poteci, imi plac mult urcarile ocazional diverse coborari, dar nu fac downhill. Si combin mult cu muntele de asfalt (gen Transfagarasa, Transalpina), asa ca sper sa nu-mi creeze probleme. Voi incerca si exercitii, sa nu mai stau asa mult in fata pc-ului la birou (ma doare spatele mai tare pe scaun decat pe mtb) si sa vedem in continuare la ce moto ma hotarasc, am timp suficient, inca nu am terminat scoala si sezonul asta nu-l mai iau in considerare, de la primavara incolo :) Musai sa merg pe un enduro, daca si banditul te cam scutura...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai fi o chestie destul de misto: Ducati Monster 600. Motocicleta e ca un fulg, e foarte bine echilibrata, usurica, ghidon lat si inalt, sa destul de confortabila. Intre un SV si un M600, as alege Monsterul, chiar daca-i mai puturos cu vreo 15-20 de cai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu exceleaza nimic daca nu ai grija.

Monsterurile sunt motociclete simple, usor de intretinut. Trebuie doar putina atentie. Vrei sa ma apuc sa-ti insir povesti cu motoare de R1 si R6 sparte, batai la motoare si defecte de fabricatie? Sa fim seriosi. Da, daca esti genul care iti iei o motocicleta si mai repede o vinzi decat sa-i schimbi uleiul sau kitul de lant, atunci clar, Ducati nu-i pentru tine. Dar daca esti un din ala care respecta indicatiile alea din manual cu revizii si tot ce trebuie, atunci e pacat sa nu iei si un Ducati in considerare. Daca esti putin mai inalt, ai putea sa optezi si pentru un Multistada 620 :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fredy, parca eu as fi scris aceste posturi. Sunt exact in situatia ta, cu mentiunea ca eu m-am cam certat cu bicicleta in ultimii 2-3 ani, nu cu inotul...insa din pacate nu merg nici eu, desi stiu cat de mult ar trebui.

 

Si eu am citit o gramada de posturi in care speram ca lumea sa imi recomanda ceva moto de 125 (ca deh, si mie imi e frica). totusi, pentru dimensiunile mele (am 186 cm, 90 kg) lumea recomanda cu precadere CB500, care oare poate fi limitata?

 

Problemele cu coloana le am de mic, si de cand am terminat facultatea lucrez la birou. Mie CB-ul mi se pare fioraosa. Am facut cateva cercuri cu ea (fara sa ma ating de acceleratie) urmand ca mai apoi sa trec pe Hornet. Azi am dat si eu pretestarea...dezamagit: 19 pct. Mia grav este ca desi stiam toate intrebarile cred ca la scoala era alt raspusn decat pe site-uld e unde fac eu chestionarele, si cred ca si decat pe site-ul politiei. Parca am vazut sia colo intrebarea pe care o stiu pe derost.

 

Apropo, cat costa scoala la voi (practica + legislatie).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mergi urgent la recuperare medicala.

Eu am avut o vertebra crapata si 2 tasate dupa un accident .... acum pot merge 14-18 ore in sea fara pauze (strict alimentari si udat gazonul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un kinetoterapeut iti da sfaturi foarte bune si te indruma spre exercitii special gandite si mai si tine un ochi pe tine sa avansezi gradual.

 

Am trecut prin asta si nu ca am facut doar o perioada exercitii si mi-am revenit, ci fac exercitii de kineto dimineata aproape in fiecare zi, acasa, ca sa ma mentin. Sau cand am timp merg la sala de kineto. Stam tot timpul pe scaun la birou ca asa ne cere munca, si uitam de coloana si ne trezim cu probleme.

Dar neaparat trebuie sa vorbesti cu un ortoped, sa nu incepi recuperarea de capul tau.

 

Cat despre inot, DO IT. Inotul e bland pentru coloana si eficient pentru musculatura spatelui. Chiar si numai daca inoti pe spate si iti face bine, bazinele au culoare de diferite adancimi, chiar poti sa inveti sa inoti asa. ESENTIALUL e ca nici acolo sa nu fortezi ci sa o iei usor. Iarasi, vorbesc din propria experienta.

 

 

Serios, fara atentie si investit timp in recuperare medicala si mentinerea sanatatii coloanei apoi, ajungi sa nu mai poti nici mountainbike, nici moto. Nu ignora asta.

Editat de Mr.Wattmaster
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La italience am dubiu cu fiabilitatea. Stiu de la auto ca Alfa Romeo si Fiat nu exceleaza...

Stii gresit.

 

Ai grija cu coloana, nu e de joaca... ia o motoreta cu suspensie moale si pozitie foarte comoda, incearc-o inainte. Bicicleta ar trebui s-o lasi de tot. altfel cand iti va veni mintea la cap, va fi prea tarziu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul sport pe care il practic e datul cu bicla. Unii imi ziceau ca ar fi mai riscant pentru coloana motorul decat bicla :) O sa o las mai usor cu ea, plimbari mai soft, dar de tot n-am cum sa renunt :) doar daca imi va placea intr-atat de mult motorul incat sa uit de pedale :D

 

Ma voi interesa de recuperarea medicala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fredy, pacat ca nu nu suntem ami aproape...poate asa reuseam sa tragem unul de altul si sa avem mai multa grija cu sanatatea.

Totusi, pe CB500 m-am simtit mai bine decat pe bicicleta pe care o am. Poate ca nici nu este aleasa foarte bine pe dimensiunile mele, fiind o chestie cumparata din "Brintex". Asa ii spunem noi unui centru comercial unde se gasesc in cea mai mare parte produse ieftine. Ce-i drept, cand am luat-o era cu vreo 50%% mai scumpa decat media din acele magazine dar totusi...

 

Cand sunt la volan dupa ce conduc o perioada de timp simt nevoia sa ma inping in volan astfel incat sa imi indrept spatele. In ceea ce ma priveste, cred ca moto va fi doar pentru plimbari scurte in oras sau la vreo 10-20 km de oras. Cel putin asa cred acum.

 

Oare trecem prin-tro criza a varstei? 29 de ani e destul de dramatic...de la 19 la 20 e ok cand treci insa de la 29 la 30 e rau. Probabil ca cel mai rau e de la 39 la 40 ca apoi te obisnuiesti :). Imi cer scuze fata de cei mai in varsta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi facui a 2-a sedinta :) dupa partea de acomodare pe celebrul Rebel (care acum mi se paru mai ok) trecui la SV-ul de 650. Motocicleta aia ma sperie teribil :)) Dar probabil ma voi acomoda. Am crezut ca va fi mai usor poligonul decat pe Rebel. Mare greseala :)


» Post actualizat in 26 Aug 2015 19:45

Sebi, daca bicla nu e aleasa pe dimensiuni, e un chin sa mergi pe ea.... Sunt tabele pe net inaltime - marime cadru, te ajuta sa alegi marimea corecta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi facui a 2-a sedinta :) dupa partea de acomodare pe celebrul Rebel (care acum mi se paru mai ok) trecui la SV-ul de 650. Motocicleta aia ma sperie teribil ) Dar probabil ma voi acomoda. Am crezut ca va fi mai usor poligonul decat pe Rebel. Mare greseala :)

Eram sigur ca asta o sa zici :)) O sa te acomodezi in cateva zile si cu aia dar e putin mai greu de manevrat prin poligon decat rebelu dupa parerea mea. ( nu stiu cum e in realitate nu m-am urcat pe ea )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e caz de operatie ;) Si oricum nu mai esti om intreg dupa asa ceva. Nu as mai avea voie nici macar MTB

in primul rand fa un consult de neurochirurgie, un RMN de coloana lombara, si cere atunci sfatul unui medic pentru optiunile de tratament: medicamentos, fiziokinetoterapie sau ce este nevoie in functie de severitatea afectiunii tale.

Cat despre operatie, nu mai vorbi in necunostiinta de cauza, sunt oameni care fac performanta in motocross operati de hernie de disc. Ce ai voie dupa depinde de... ;)

Incearca F650 GS, este o motocicleta care poate raspunde multor cerinte.

Editat de Raisa_c
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raisa, bineinteles ca am facut un RMN, am fost nu la unul, ci la 3 neurologi (si inainte si dupa RMN). Mi s-a spus ca sunt in parametri, nu e cazul de operat, trebuie sa am grija cu ridicatul in special deasupra capului, sa evit ortostatismul prelungit, umezeala si frigul... Nici medicul de la medicina muncii al Dedemanului nu mi-a pus interdictii, iar ei binenteles ca nu m-au menajat si am plecat (mi s-a spus ca greutate mare nu inseamna sa ridici un frigider pe un carut cu inca o persoana, iar ortostatism prelungit ar fi de la 12 ore in sus...)


» Post actualizat in 27 Aug 2015 08:32

Aici am rezultatul de la RMN

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...