drujbex Postat Mai 23, 2022 Share Postat Mai 23, 2022 (editat) Odata cu pandemia si cu razboiul (pardon, operatiunea militara speciala pentru denazificare) m-a lovit o revelatie: io nush sa fac aproape nimic altceva decat sa butonez la calculator. Daca se intampla ...ceva... si nu o sa mai fie nevoie de it-tisti, am cam pus-o. Asa ca am decis ca ar fi util sa mai invat un skill, unul practic, si m-am hotarat sa invat ce inseamna reparatia motocicletelor. Eu sunt cam "doua maini stangi", cam imi e frica de esec, cam tind sa supracomplic si sa ma pierd in detalii si sa scap imaginea de ansamblu, deci 'meseria' asta imi vine manusa Acu serios, e inconfortabil sa te scoti din zona de... confort, dar e necesar. Apoi m-am gandit ca ar fi foarte util un "project bike", ceva de maxim 15 betze si, in plus, pe bune acum, de cate scuze sa fie nevoie ca sa iti mai iei o motocicleta? Se pare ca am o atractie deosebita pentru motociclete urate, nerdy, "dad bikes" si, daca in celalalt topic dedicat celeilalte mobre scriam ca "nu imi plac plasticele pe mobre", de data asta, natural, m-am decis asupra uneia dintre cele mai "imbracate" motociclete BMW K75RT. Are 3 cilindri in linie, cica vreo 70 si ceva de ponei, 260 de kile la plin, parbriz electric, radiocasetofon, manere incalzite, cricul lateral se ridica singur cand strangi ambreiajul Din cauza "extensiei" aleia negre care vine peste oglinzi si care o lateste SI MAI MULT, jur ca primu' instinct cand am suit pe sa a fost sa intind mana dreapta deasupra umarului stang ca sa-mi trag centura de siguranta Motoreta e adusa din Jermanica si e in stare... hmmm... sa zicem ok? A venit cu cilindru frana spate gripat si cam are transpiratii de ulei si pe la grupu spate, si pe la motor. Dar hei, nu lasa balta! Si are anvelope noi. Si motorul suna super bine si nu scoate niciun fel de fum. Si am vazut urme de mastic clar nu din fabrica unde se imbina motorul si cutia deci cred ca i-a fost inlocuit ambreiajul. De asemenea a fost revopsita si n-au facut cea mai buna treaba baietii, se vede ca au vopsit fara sa dea jos elementele. Planu' e in felu urmator: - major service (toate lichidele, placute (daca e nevoie), reglat valve) - comandat kit de reparatie cilindru frana spate si rebuild + instalat pe mobra - verificat caneluri grup spate, gresat - mai voiam sa-i dau jos carenele ca sa inspectez cat de reparate sunt dar cred ca o sa aman asta pana cand o sa fie neaparat nevoie s-o fac pentru a servisa altceva Pana acu am reusit: - sa schimb uleiul, filtrul de ulei era FOARTE strans, cred ca a mai incercat cineva inaintea mea, fara succes, sa-l scoata si i-a rotunjit fetele alea pe care se monteaza cheia de filtru (de tip "cupa"), am incercat toate metodele conventionale de "convingere" fara succes asa ca am culcat mobra pe o parte, am dat 4 gauri prin cheia de filtru, am montat cheia pe filtru vechi si am bagat 4 autofiletante prin cheie si prin filtru. Am zis rapid un Tatal Nostru si am rotit... s-a desfacut, YAY!.. filtrul nou l-am strans usor si am uns garnitura cu ulei inainte sa-l montez. - sa dau jos cilindru vechi de frana, m-a ajutat cineva sa il rebuild cu kitul cumparat, apoi l-am remontat; a urmat aerisirea extrem de lenta si anevoiasa, a fost fara exagerare nevoie de sute de pompari ca sa dau tot aerul afara, atat pe la etrier cat si pe la modulu' de ABS spate (a da, are si ABS functional ). tot nu mi se pare ca e 100% frana spate, cred ca mai trebuie sa aerisesc odata, dar eram prea nerabdator sa ies cu mobra la test ride Ieri am scos-o pentru prima data pe drum, dupa ce i-am montat numaru' rosu. D-aia n-am avut rabdare sa aerisesc frana spate ca lumea. Impresii: - are cu totul alt caracter decat cealalta (R1150R), trage super liniar, nu vibreaza; nu sunt sigur ca imi place asta, io sunt mai din topor si prefer caracteru' celeilalte, care trage puternic de jos si ramane fara aer inainte de 7000rpm - pe autostrada i-am ridicat parbrizul si da-i... 120, 130 (cam asta e limita de confort -- si e discutabil si ala -- la cealalta), 140, 150, 160.... deodata mi se inchide viziera. ah, aveam viziera deschisa, nici nu stiam, wtf - reversul 'disparitiei" vantului e ca te incingi si ti-e cald de te caci pe tine; nu sunt sigur ca imi place nici asta; n-am mai mers niciodata pe mobra full carenata la viteza, nu ma asteptam chiar asa sa simti cum te arde soarele - frana fata e ok, mult peste alte mobre contemporane si chiar mai noi, dar jesus fucking christ, cum se lasa cand franezi ... m-a socat cand m-am uitat in oglinzi, ca urma sa fac stanga si sa nu ma depaseasca vreun destept exact atunci si, in loc sa vad in spate, vedeam cerul! pentru context: R1150R-ul are telever deci nu prea exista fork dive iar franele sunt servoasistate si fara nicio exagerare franeaza mai bine decat o masina. - desi furca e MOALE, suspensia fata e super "crashy", brrr, deloc nu inspira incredere; aici e totusi de investigat, poate nu e normal si trebuie sa ii schimb macar uleiul de furca, daca nu chiar sa ii montez niste arcuri progresive In concluzie: nu sunt sigur ca o mobra full carenata, cum e asta, e ce imi place. Ma rog, astept sa se faca mai frig, sa vad cum e si atunci, posibil sa imi schimb deci parerea ; De asemenea, nu sunt sigur ca imi plac mobrele care trag liniar... adica ok, te uiti pe vitezometru si te surprinde viteza la care ai ajuns, but where's the punch, man? De asemenea, e si frustrant dar si enorm de satisfacator sa lucrezi la o troaca d-asta la fel de batrana ca tine. De asemenea, e super misto sentimentu' ca inca tii o antichitate din asta pe drumuri, atrage multe priviri si e FUN. Editat Mai 23, 2022 de drujbex Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Mai 23, 2022 Share Postat Mai 23, 2022 Nu uita sa pui bani deoparte in fiecare luna, cand o sa incepe sa pice tot ce nu s-a schimbat la timp o sa ai de bagat bani. Nu degeaba BMW vine de la Bust My Wallet si nu de la Bayerische Motoren Werke cum scrie pe placuta de identificare. In rest daca iti va face placere sa repari vei fi fericit cu noua achizitie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 23, 2022 Share Postat Mai 23, 2022 Acum 36 minute, drujbex a spus: Odata cu pandemia si cu razboiul (pardon, operatiunea militara speciala pentru denazificare) m-a lovit o revelatie: io nush sa fac aproape nimic altceva decat sa butonez la calculator. Daca se intampla ...ceva... si nu o sa mai fie nevoie de it-tisti, am cam pus-o. Asa ca am decis ca ar fi util sa mai invat un skill, unul practic, si m-am hotarat sa invat ce inseamna reparatia motocicletelor. Eu sunt cam "doua maini stangi", cam imi e frica de esec, cam tind sa supracomplic si sa ma pierd in detalii si sa scap imaginea de ansamblu, deci 'meseria' asta imi vine manusa Acu serios, e inconfortabil sa te scoti din zona de... confort, dar e necesar. Apoi m-am gandit ca ar fi foarte util un "project bike", ceva de maxim 15 betze si, in plus, pe bune acum, de cate scuze sa fie nevoie ca sa iti mai iei o motocicleta? Se pare ca am o atractie deosebita pentru motociclete urate, nerdy, "dad bikes" si, daca in celalalt topic dedicat celeilalte mobre scriam ca "nu imi plac plasticele pe mobre", de data asta, natural, m-am decis asupra uneia dintre cele mai "imbracate" motociclete BMW K75RT. Are 3 cilindri in linie, cica vreo 70 si ceva de ponei, 260 de kile la plin, parbriz electric, radiocasetofon, manere incalzite, cricul lateral se ridica singur cand strangi ambreiajul Din cauza "extensiei" aleia negre care vine peste oglinzi si care o lateste SI MAI MULT, jur ca primu' instinct cand am suit pe sa a fost sa intind mana dreapta deasupra umarului stang ca sa-mi trag centura de siguranta Motoreta e adusa din Jermanica si e in stare... hmmm... sa zicem ok? A venit cu cilindru frana spate gripat si cam are transpiratii de ulei si pe la grupu spate, si pe la motor. Dar hei, nu lasa balta! Si are anvelope noi. Si motorul suna super bine si nu scoate niciun fel de fum. Si am vazut urme de mastic clar nu din fabrica unde se imbina motorul si cutia deci cred ca i-a fost inlocuit ambreiajul. De asemenea a fost revopsita si n-au facut cea mai buna treaba baietii, se vede ca au vopsit fara sa dea jos elementele. Planu' e in felu urmator: - major service (toate lichidele, placute (daca e nevoie), reglat valve) - comandat kit de reparatie cilindru frana spate si rebuild + instalat pe mobra - verificat caneluri grup spate, gresat - mai voiam sa-i dau jos carenele ca sa inspectez cat de reparate sunt dar cred ca o sa aman asta pana cand o sa fie neaparat nevoie s-o fac pentru a servisa altceva Pana acu am reusit: - sa schimb uleiul, filtrul de ulei era FOARTE strans, cred ca a mai incercat cineva inaintea mea, fara succes, sa-l scoata si i-a rotunjit fetele alea pe care se monteaza cheia de filtru (de tip "cupa"), am incercat toate metodele conventionale de "convingere" fara succes asa ca am culcat mobra pe o parte, am dat 4 gauri prin cheia de filtru, am montat cheia pe filtru vechi si am bagat 4 autofiletante prin cheie si prin filtru. Am zis rapid un Tatal Nostru si am rotit... s-a desfacut, YAY!.. filtrul nou l-am strans usor si am uns garnitura cu ulei inainte sa-l montez. - sa dau jos cilindru vechi de frana, m-a ajutat cineva sa il rebuild cu kitul cumparat, apoi l-am remontat; a urmat aerisirea extrem de lenta si anevoiasa, a fost fara exagerare nevoie de sute de pompari ca sa dau tot aerul afara, atat pe la etrier cat si pe la modulu' de ABS spate (a da, are si ABS functional ). tot nu mi se pare ca e 100% frana spate, cred ca mai trebuie sa aerisesc odata, dar eram prea nerabdator sa ies cu mobra la test ride Ieri am scos-o pentru prima data pe drum, dupa ce i-am montat numaru' rosu. D-aia n-am avut rabdare sa aerisesc frana spate ca lumea. Impresii: - are cu totul alt caracter decat cealalta (R1150R), trage super liniar, nu vibreaza; nu sunt sigur ca imi place asta, io sunt mai din topor si prefer caracteru' celeilalte, care trage puternic de jos si ramane fara aer inainte de 7000rpm - pe autostrada i-am ridicat parbrizul si da-i... 120, 130 (cam asta e limita de confort -- si e discutabil si ala -- la cealalta), 140, 150, 160.... deodata mi se inchide viziera. ah, aveam viziera deschisa, nici nu stiam, wtf - reversul 'disparitiei" vantului e ca te incingi si ti-e cald de te caci pe tine; nu sunt sigur ca imi place nici asta; n-am mai mers niciodata pe mobra full carenata la viteza, nu ma asteptam chiar asa sa simti cum te arde soarele - frana fata e ok, mult peste alte mobre contemporane si chiar mai noi, dar jesus fucking christ, cum se lasa cand franezi ... m-a socat cand m-am uitat in oglinzi, ca urma sa fac stanga si sa nu ma depaseasca vreun destept exact atunci si, in loc sa vad in spate, vedeam cerul! pentru context: R1150R-ul are telever deci nu prea exista fork dive iar franele sunt servoasistate si fara nicio exagerare franeaza mai bine decat o masina. - desi furca e MOALE, suspensia fata e super "crashy", brrr, deloc nu inspira incredere; aici e totusi de investigat, poate nu e normal si trebuie sa ii schimb macar uleiul de furca, daca nu chiar sa ii montez niste arcuri progresive In concluzie: nu sunt sigur ca o mobra full carenata, cum e asta, e ce imi place. Ma rog, astept sa se faca mai frig, sa vad cum e si atunci, posibil sa imi schimb deci parerea ; De asemenea, nu sunt sigur ca imi plac mobrele care trag liniar... adica ok, te uiti pe vitezometru si te surprinde viteza la care ai ajuns, but where's the punch, man? De asemenea, e si frustrant dar si enorm de satisfacator sa lucrezi la o troaca d-asta la fel de batrana ca tine. De asemenea, e super misto sentimentu' ca inca tii o antichitate din asta pe drumuri, atrage multe priviri si e FUN. Sa o stapanesti sanatos. Nu lua in seama ''cunoscatorii''. Bineinteles ca orice fier se poate strica, dar mobra asta este facuta pe vremea cand inca se mai lucra cu responsabilitate si respect fata de client. Modulul ABS nu are de ce sa iti faca fitze. Treaba cu carenele asa este: vara te incingi de mamah mamah! In schimb mergi linistit pe ploaie sau cand este mai racoare, chestii care este drept ca se intmapla mai rar. Poti sa cauti o grila care se monteaza in parbriz si o sa ai si ventilatie. Sau poate gasesti un parbriz SH cu grila gata montata. Injectia LE-Jetronic este una foarte simpla si stabila, s-a folosit din plin in anii '80 si in domeniul auto. Este o piesa de colectie frumoasa. Are casetofon, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Papa_Bear Postat Mai 23, 2022 Share Postat Mai 23, 2022 Foarte tare motocicleta. In cazul in care nu stiai, are valoare colectionabila. Sunt foarte putine K75 cu disc pe spate si si mai putine cu ABS. In 5 ani probabil ca isi va dubla valoarea. The Flying Brick... au fost unele dintre cele mai fiabile BMW-uri. Parerea mea este sa o tii, sa o aduci intr-o stare cat mai buna de originalitate. La aceste motociclete inca gasesti cam orice piesa la BMW... Am facut si eu un BMW R80 din aceeasi perioada. Nu regret deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Mai 23, 2022 Share Postat Mai 23, 2022 Acum 11 ore, drujbex a spus: Se pare ca am o atractie deosebita pentru motociclete urate Poți să mai spui asta 1 dată Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drujbex Postat Mai 24, 2022 Autor Share Postat Mai 24, 2022 22 hours ago, Nguyen said: Nu uita sa pui bani deoparte in fiecare luna, cand o sa incepe sa pice tot ce nu s-a schimbat la timp o sa ai de bagat bani. Nu degeaba BMW vine de la Bust My Wallet si nu de la Bayerische Motoren Werke cum scrie pe placuta de identificare. In rest daca iti va face placere sa repari vei fi fericit cu noua achizitie. un sfat intelept; am avut si masina BMW, un 525i aproape la fel de batran (1993), pot sa confirm ca BMW nu vine nici de la "bayerische motoren werke" si nici, cu atat mai putin, de la "brings me women" ci vine de la, asa cum ai punctat si tu, "bust my wallet" 21 hours ago, Silver Arrow said: Sa o stapanesti sanatos. Nu lua in seama ''cunoscatorii''. Bineinteles ca orice fier se poate strica, dar mobra asta este facuta pe vremea cand inca se mai lucra cu responsabilitate si respect fata de client. Modulul ABS nu are de ce sa iti faca fitze. Treaba cu carenele asa este: vara te incingi de mamah mamah! In schimb mergi linistit pe ploaie sau cand este mai racoare, chestii care este drept ca se intmapla mai rar. Poti sa cauti o grila care se monteaza in parbriz si o sa ai si ventilatie. Sau poate gasesti un parbriz SH cu grila gata montata. Injectia LE-Jetronic este una foarte simpla si stabila, s-a folosit din plin in anii '80 si in domeniul auto. Este o piesa de colectie frumoasa. Are casetofon, nu? are casetofon! si lampa de citit... harti? bun sfatul cu parbrizul cu "slot" in el, ma pun deja pe cautat, n-as da gauri in cel original nu mi-e frica de a se strica, eu o sa tot fac lucrari la ea, inclusiv mentenanta preventiva, si o sa tot ies tot mai multi km cu ea, ca sa prind incredere; da, citisem ca modulu' de ABS e destul de bulletproof (spre deosebire de servo-ABS de la cealalta...) 12 hours ago, Papa_Bear said: Foarte tare motocicleta. In cazul in care nu stiai, are valoare colectionabila. Sunt foarte putine K75 cu disc pe spate si si mai putine cu ABS. In 5 ani probabil ca isi va dubla valoarea. The Flying Brick... au fost unele dintre cele mai fiabile BMW-uri. Parerea mea este sa o tii, sa o aduci intr-o stare cat mai buna de originalitate. La aceste motociclete inca gasesti cam orice piesa la BMW... Am facut si eu un BMW R80 din aceeasi perioada. Nu regret deloc. nu stiam ca are valoare colectionabila (mai mare decat orice mobra din perioada aia). intr'adevar cand am citit, fugitiv, cate K75-uri sunt, si am vazut ca-s cateva zeci de mii, n-am aprofundat ca sa aflu ca cele cu disc spate sunt mai rare si la fel si cele cu ABS. de tinut, o tin. doar imi exprimam impresiile la cald, trebuie totusi inca niste mii de km pt a-mi aprofunda parerea. cea mai importanta piedica catre o reconditionare ca la carte o constituie ce se poate "ascunde" sub carene... cat de carpite sunt de dedesupt, cat de intregi sunt prinderile etc... deja am niste indicii in directia asta care nu ma incurajeaza prea tare, unu' din ele fiind ca una dintre carenele laterale are o prindere inlocuita de un surub cu diblu... zici ca a fost reparata la noi... DAR in rest cel putin stau asezate bine carenele mari (cele din fata) si, cum scriam mai sus, cand o sa am de facut altceva care sa necesite sa le dau jos, o sa constat si starea lor. 12 hours ago, frigider said: Poți să mai spui asta 1 dată Se pare ca am o atractie deosebita pentru motociclete urate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Mai 24, 2022 Share Postat Mai 24, 2022 Acum 5 minute, drujbex a spus: un sfat intelept; am avut si masina BMW, un 525i aproape la fel de batran (1993) Am avut si eu E34 dar era 518, asa l-am nimerit si masina am cumparat-o pt starea tehnica impecabila. A mers impecabil, daca nu o luau astia razna cu normele de poluarea o aveam si acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drujbex Postat Mai 24, 2022 Autor Share Postat Mai 24, 2022 9 minutes ago, Nguyen said: Am avut si eu E34 dar era 518, asa l-am nimerit si masina am cumparat-o pt starea tehnica impecabila. A mers impecabil, daca nu o luau astia razna cu normele de poluarea o aveam si acum. workaround-ul la normele de poluare il constituie atestarea ca vehicul istoric, de ceva ani se incadreaza si E34, inclusiv cele cu M50 cu vanos, in curand si facelift-urile; insa BMW-urile cand fac 30 de ani isi dubleaza deodata valoarea si astfel un E34 (sau un E32) in stare foarte buna se cam duce spre 10.000. daca voi avea vreodata garaj sau daca voi ajunge sa consider ca merita 350 de lei pe luna un loc intr-o parcare subterana din Bucuresti pt a tine o masina cu care ma voi plimba poate 5000 de km pe an, imi voi mai lua una. M-tech, interior recaro de panza, jante style 37, diff autoblocant, fara trapa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Mai 24, 2022 Share Postat Mai 24, 2022 Nu m-am deranjat sa-l tin pentru ca nu sunt fan BMW, pentru mine a fost doar un vehicul pe care l-am folosit ca sa-mi fac treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mv11b1 Postat August 25, 2022 Share Postat August 25, 2022 Nea Andrei, ce mai face caramida ? Noutati? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drujbex Postat Decembrie 4, 2022 Autor Share Postat Decembrie 4, 2022 meama, de cand n-am mai pus un update. well, caramida e bine; am botezat-o smaranda, de fapt nu io, ci nevasta-mea, cica atunci cand te uiti la motoreta, numele asta iti inspira. usor usor, i-am mai tot facut diverse: - am inmatriculat-o, doar la vreo 5 luni dupa ce-am adus-o , i-am pus si numar preferential: B750KRT - servisat furca; avea super putin ulei in ea si si ala era apos, asta explica bine de ce se simtea atat de "crashy" dar si de ce era atat de moale, de se lasa atat de mult la franari mai puternice - cumparat un amortizor spate YSS -- il las sa se mai "rodeze", momentan mi se pare cam dur, da' asta probabil si din cauza ca cel original era ft moale si ma obisnuisem intrucatva cu el; oricum e reglabil, o sa ma tot joc pana gasesc un 'spring rate' care sa ma satisfaca - inlocuit o gramada de suruburi 'expuse' cu suruburi noi noute, zincate; din pacate n-am avut inspiratia sa fac niste poze "before and after", dar acum mobra pare reimprospatata si intinerita. - i-am dat jos 'prelungitoarele' alea negre, mi se pareau extrem de urate, arata mult mai bine fara ele - am vrut sa-i cumpar o toba secondhand in stare mai buna, dar n-am gasit, asa ca m-a ajutat cineva si mi-a curatat-o pe a mea, rezultatu' zic ca e destul de bun! ce mai urmeaza: - sa curat bine-bine motoru', grupu, toate locurile pe unde poate 'transpira' ulei si sa urmaresc ce scurgeri are si sa comand garniturile/simeringurile necesare si sa le inlocuiesc (daca e cazu') - sa-mi refac saua la motovis, voi 'muta' spataru' oleaca mai in spate pt ca momentan ating cu genunchii in carene. dupa ce a fost servisata furca, am scos-o la un drum mai lung, cateva sute de km, si m-am infipt mai bine in ea, mananca km cu usurinta, ajuta mult daca traseul ales include si ceva autostrada, pt ca portiunea respectiva e rezolvata rapid si fara oboseala asociata vantului; pe viraje se aseara ft bine, inspira incredere, ramane plantata pe traiectoria aleasa, mi-ar placea insa niste frane mai puternice. in continuare nu sunt super-fan al caracterului liniar al motorului, but it grows on me. ah, cum banuiam, e motoreta buna de mers toamna/iarna, de ex am iesit ieri pe 3 grade vreo 100 de km, inclusiv cu 150 pe autostrada, cum sa zic... e cam la fel de frig ca si cum ai sta pur si simplu afara pe temperatura aia... da' nu prea e deloc potrivita vara; am fost suficient de neinspirat s-o scot la o tura in oras prin august, in pantaloni scurti (stiu, stiu, stupid) si consecintele se vad in fotografia atasata, cancer de piele instant, radiaza incredibil de mult mai ales prin carena stanga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.