Jump to content

Dnepr MT-10 se accelerează singur


Korn
 Share

Recommended Posts

2 minutes ago, shashka said:

Niva e pentru Occident. Ei umbla cu Buhanka.

Buna și aia. Au fost și la noi TV-ul dar nu cred că așa performant pe teren accidentat. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, Korn said:

Jawa este in doi timpi de acolo diferența de putere. Daca la asta te refereai.

Mă refeream la solicitarea mecanică a pieselor raportat la dimensionarea acestora (piston, bielă, bolț, manton, lagăre) și rezistența materialelor @ tratamente termice.

Un motor subdimensionat (intenționat) ca putere și solicitări mecanice (Dnepr, Ural) poate funcționa o vreme mai îndelungată cu reglaje greșite /proaste (detonații de aprindere, uzuri /jocuri depășite, etc.), respectiv este mai puțin pretențios.

Spre exemplu, un BMW R 80 (1981) dezvoltă 50 hp @6500 rpm față de 26 hp (la ruși), iaca la 800 cmc, nu 750cmc.

Percepi deosebirea? :)

 

https://www.motorcyclespecifications.com/bmw-r80-gs-1981/

 

43 minutes ago, shashka said:

mie nu mi-a facut impresia ca rusii ar pretinde ca Uralul e BMW.

Nici nu pretind și nici nu este.

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, patrick1 said:

Mă refeream la solicitarea mecanică a pieselor raportat la dimensionarea acestora (piston, bielă, bolț, manton, lagăre) și rezistența materialelor @ tratamente termice.

Un motor subdimenionat ca putere și solicitări mecanice (Dnepr, Ural) poate funcționa o vreme mai îndelungată cu reglaje greșite /proaste (detonații de aprindere, uzuri /jocuri depășite, etc.), respectiv este mai puțin pretențios.

Spre exemplu, un BMW R 80 (1981) dezvoltă 50 hp @6500 rpm față de 26 hp (la ruși), iaca la 800 cmc, nu 750cmc.

Percepi deosebirea? :)

 

https://www.motorcyclespecifications.com/bmw-r80-gs-1981/

 

Eu pricep deosebirea. Nu știu la ce te refereai de aia am întrebat. Acum nu știu dacă l-au subdimensionat ei ca putere sau așa a ieșit la final. Daca ai copiat ceva dar ai mai sărit unele chestii atunci nu iese treaba la fel. Nu iese treaba la fel nici dacă nu te menții în toleranțe. Daca faci totul la "lasă că merge si așa" atunci au fugit jumate din cai din herghelie. Poate l-au făcut ei mai slab că sa tina la chinuiala sau poate așa a ieșit. Crezi că un BMW care este superior calitativ se strică mai repede daca nu este reglat cum trebuie?

Edited by Korn
Link to comment
Share on other sites

Scopul si pretul!

Asta face diferenta, vorbim.despre un popor care trebuia sa se dea jos din caruta si sa se motorizeze (cumva).

Nu avea cum sa coste mult, trebuia sa fie mai accesibil ca automobilul.

Nu avea cum sa se repare greu caci nu avea cine le servisa/repara, reprezentante prin Estul Indepartat...mai greu.

Este vechiul verb : asta ara sau zboara?

Din start eu nu as pune pe acelasi palier Niprul cu Uralul.

Kievul a avut mereu dorinta de a face ceva mai avangardist daca imi permiteti exagerarea...

Cuzinetul si sincroanele la Nipru  cum au conceput cutia de Nipru si vibrochenul  sau este clat un alt mod de a privi lucrurile

Din pacate calitatea materialelor le-a tradat proiectul

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Korn said:

Acum nu știu dacă l-au subdimensionat ei ca putere sau așa a ieșit la final

Dacă vrei o motocicletă folosibilă și în Siberia, cu benzină CO75 din butoi (de anul sau anii trecuți - că nu știi cât va dura războiul) ... nu îi vei pune raport de compresie 9,2/1 pentru 50 hp (dublu).

Și nici electrostarter.

Vei menține și treapta de ”marșarier” și nu vei uita că nemții au pierdut 2 războaie (și pe BMW).

Și nici că la americani a rămas în serviciu B52 :D Foarte bun.

La nevoie ...

Nu?

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, patrick1 said:

Dacă vrei o motocicletă folosibilă și în Siberia, cu benzină CO75 din butoi (de anul sau anii trecuți - că nu știi cât va dura războiul) ... nu îi vei pune raport de compresie 9,2/1 pentru 50 hp (dublu).

Și nici electrostarter.

Vei menține și treapta de ”marșarier” și nu vei uita că nemții au pierdut 2 războaie (și pe BMW).

Și nici că la americani a rămas în serviciu B52 :D Foarte bun.

Ok. Am înțeles ce ai vrut să zici. Așa erau și camioanele Ural. Foarte mari toleranțele ca sa poate merge cu orice combustibil. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, Korn a spus:

Ok. Am înțeles ce ai vrut să zici. Așa erau și camioanele Ural. Foarte mari toleranțele ca sa poate merge cu orice combustibil. 

Pai nu tine de tolerante...

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, m72story said:

Pai nu tine de tolerante...

Immm așa am înțeles. Am urmărit pe cineva care are așa ceva. Este de fapt un ZIL 131 multifuel. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, m72story said:

Pai nu tine de tolerante...

Toleranțe la aprindere ...

Însă și la tratamente termice din cauza ... ”orânduirii socialiste” :crack:

Cu ”ciobani”.

 

Adică barele de oțel din magazie aveau capetele marcate cu dungi de vopsea, pe calități și compoziție (și implicit cu rețetă de tratament termic adecvată compoziției).

Mno ... ăștia (la noi) tăiau la ”debitare” câte o bucată și puneau restul înapoi (fără vopsea). Nu neapărat în aceași loc /stivă.

La următoarea debitare nu se mai știa din ce bară e și nici dacă tratamentul termic se mai potrivește :crack:

La ăilalți o fi fost altfel?

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, m72story said:

Din pacate calitatea materialelor le-a tradat proiectul

 

Zicea un gospodin undeva pe youtube ca numai pana in 1978 s-au facut Nipre de calitate si ca pe urma au scazut treptat calitatea cele mai proaste fiind cele din anii '80 pana la finalul productiei. Am pus gheara pe un motor de Dnepr pe 6V dar nu am apucat sa-l desfac, chiar sunt curios ce gasesc inauntru.

Link to comment
Share on other sites

On 9/4/2022 at 9:04 AM, Trial said:

( oceceu )

 

 

 

 

Foarte interesant proiectul.Omul e meserias ori a mai făcut vreo două înainte. Parca prea i-au mers toate😆  La voltmetru in cutia din rezervor m-am gândit și eu. Dar unul analog și să pun un fir plat că să iasă de sub capac. Fără gaura in rezervor că îmi dau de lucru. Sunt curios cat îl ține cutia și grupul. 

Link to comment
Share on other sites

La 03.09.2022 la 21:53, patrick1 a spus:

Mă refeream la solicitarea mecanică a pieselor raportat la dimensionarea acestora (piston, bielă, bolț, manton, lagăre) și rezistența materialelor @ tratamente termice.

Un motor subdimensionat (intenționat) ca putere și solicitări mecanice (Dnepr, Ural) poate funcționa o vreme mai îndelungată cu reglaje greșite /proaste (detonații de aprindere, uzuri /jocuri depășite, etc.), respectiv este mai puțin pretențios.

Spre exemplu, un BMW R 80 (1981) dezvoltă 50 hp @6500 rpm față de 26 hp (la ruși), iaca la 800 cmc, nu 750cmc.

Percepi deosebirea? :)

 

https://www.motorcyclespecifications.com/bmw-r80-gs-1981/

 

Nici nu pretind și nici nu este.

 

 

Mie mi se pare ca guzzi e umpic peste beamweu

Zic di nemtii sia ai tai pe care tu ii lingi atata in zloboz' (si pe care eu ii suport de 9 ani)

(daca vrei,dezvolt)

 

Sunt 2 feluri de batuti cu phula-n cap la noi

unii se excita cand aud de nemti si nazisti,zvastici si alte aberatii

iar ceilalti cu dacii,burebisti,decebsli si menumoruti

 

Si mai ho cu dederistele alea ca prea le dai aripi si slavi

 

Au mai facut si italienio si englezio mergatori pe doo roti,

ia mai da si tu cezarului ce e al cezarului,

da-te'n pielea mea

 

na  ..

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Trial said:

 

 

Mie mi se pare ca guzzi e umpic peste beamweu

Zic di nemtii sia ai tai pe care tu ii lingi atata in zloboz' (si pe care eu ii suport de 9 ani)

(daca vrei,dezvolt)

 

Sunt 2 feluri de batuti cu phula-n cap la noi

unii se excita cand aud de nemti si nazisti,zvastici si alte aberatii

iar ceilalti cu dacii,burebisti,decebsli si menumoruti

 

Si mai ho cu dederistele alea ca prea le dai aripi si slavi

 

Au mai facut si italienio si englezio mergatori pe doo roti,

ia mai da si tu cezarului ce e al cezarului,

da-te'n pielea mea

 

na  ..

 

 

1. Nu sunt ”ai mei” și nici nu trebuie să îi suport (zilnic), însă am avut ceva dascăli nemți de la care am învățat foarte multe și le sunt recunoscător.

În special, m-au învățat unde, ce și cum să caut singur. 

2. Nu toate ”dederistele” sunt și reușite însă printre ele există un model conceput de un danez, J.S.Rasmussen, care a nimerit pe la Zschopau de a lăsat o fabrică, adică baietul aista:

image.thumb.png.c3136a529a6e7f6549ccebedb5156b0c.png

și din care 3 exemplare (vii) de motocicletă sunt la mine și a dracu' de bine umblă toate (pe la mine) și în ziua de azi.

Prin 1953 s-a mutat la Copenhaga (acasă) și i-a lăsat pe nemții dederiști cu tot cu ideile lor și cu fabrica lui ...

 

Iaca că până și englezii s-au inspirat de la el în BSA-Bantam 

image.thumb.png.0ec642cba7302007975898a9003c1f71.png

 

https://hariini.online/content-http-en.wikipedia.org/wiki/BSA_Bantam

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

P.S.

Până și ungurii (omiși de wikipedia.en) s-au inspirat de la el (Rasmussen) prin motocicleta Csepel 125, construită în oțelăria și fabrica lui Manfréd Weiss

image.thumb.png.adc765f9c4b6273f3c0fab8de15e811d.png

https://hu.wikipedia.org/wiki/Csepel_(motorkerékpár)

https://hu.wikipedia.org/wiki/Weiss_Manfréd

 

Ba chiar și japonezii

image.thumb.png.a51d3e98b7b4083b6a8beb62baf0fc1e.png

prin Yamaha YA-1 (1955), prima lor motocicletă!

https://global.yamaha-motor.com/showroom/cp/collection/ya-1/

 

Mno ... :P

 

Ai ureche muzicală?

 

 

 

 

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, shashka said:

Daca puneai s rusii, ramaneati prieteni...

Copia rusească 👍

image.thumb.png.bc88c97903987f12ee4bece94cfccfe2.png

au amintit-o deja englezii (în wikipedia.en): ”the U.S.S.R. began building the Москва (Moskva) M1A model even earlier, c.1946” (în link).

Avea sens să repet? :P

 

Iar pe asta (Ardie e-125)

image.thumb.png.bd967c141199d9eeb7215542c368f8cc.png

au ”omis-o” toți :(

 

 

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

Acum 19 ore, patrick1 a spus:

1. Nu sunt ”ai mei” și nici nu trebuie să îi suport (zilnic), însă am avut ceva dascăli nemți de la care am învățat foarte multe și le sunt recunoscător.

În special, m-au învățat unde, ce și cum să caut singur. 

2. Nu toate ”dederistele” sunt și reușite însă printre ele există un model conceput de un danez, J.S.Rasmussen, care a nimerit pe la Zschopau de a lăsat o fabrică, adică baietul aista:

image.thumb.png.c3136a529a6e7f6549ccebedb5156b0c.png

și din care 3 exemplare (vii) de motocicletă sunt la mine și a dracu' de bine umblă toate (pe la mine) și în ziua de azi.

Prin 1953 s-a mutat la Copenhaga (acasă) și i-a lăsat pe nemții dederiști cu tot cu ideile lor și cu fabrica lui ...

 

Iaca că până și englezii s-au inspirat de la el în BSA-Bantam 

image.thumb.png.0ec642cba7302007975898a9003c1f71.png

 

https://hariini.online/content-http-en.wikipedia.org/wiki/BSA_Bantam

 

 

Si sa fi asa gretos de unde ai invatat,tot de la nemti ?

Sau de la femeia de servici ?

 

Si unde ai avut tu profesori nemti, la locul tau de bastina sau aici, unde te-ai aciuat - in banat

si pe care-i batjocoresti si-i faci falosi cu falus ..

 

Pana nu te-o prinde si pe tine unu  si ti-o da'o in kizda,sa vezi cum ai sa te potolesti p'orma,ca pe forum esti ghertzoi maxim si-ti cam permiti sa-i iei la plua la rand pe toti.

 

...

 

Si vezi clonele-s de la decaveu,nu de la mezeu tau

 

 -  da' aici ie despre nipre bre .. (!!)

 

Link to comment
Share on other sites

Revin cu ceva informații. Am primit piesele dar nu am reușit să le rectific. Am băgat o flanșă in strung dar mandrina are 3 "degete" și nu e ușor să centrezi o flanșă pătrată. Da vedem daca mâine rezolv ceva. Am retușat fata numai și gaura a ieșit descentrata dar se poate retușa. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Trial said:

Si sa fi asa gretos de unde ai invatat,tot de la nemti ?

...

clonele-s de la decaveu

O parte am învățat de la nemți, o altă parte de la onor curentul electric (și legile lui): greșit = pușcat :D 

 

DKW = Rasmussen (pentru cei cu ”ținere de minte” =  memorie)

https://dkw-motorrad-club.de/rasmussen-gedaechtnisfahrt/

 

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Korn said:

Am băgat o flanșă in strung dar mandrina are 3 "degete" și nu e ușor să centrezi o flanșă pătrată.

Se mai găsesc și mandrine cu 4 ”degete”, ba chiar și strungari cu 4 neuroni:

image.png.8ff4b8e84a0dfa5b242123307f9d6bbc.png

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, patrick1 said:

Se mai găsesc și mandrine cu 4 ”degete”, ba chiar și strungari cu 4 neuroni:

image.png.8ff4b8e84a0dfa5b242123307f9d6bbc.png

Știu că se găsesc dar nu am am eu. Nu sunt strungar. IMG_20220906_204110378.thumb.jpg.2763d9a1144bf46489d064bb8a0fab68.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...