Jump to content

BMW R 1200 RT vs YAMAHA FJR 1300


anapurna
 Share

Recommended Posts

Pareri pro si contra. Am avut BMW R 1200 RT si as vrea sa vad ce poate face o nipona FJR 1300. Din ce am citit sunt din aceeasi clasa. As vrea sa vad daca cineva a avut, sau s-a dat pe ambele motociclete. In reviewuri FJR 1300 se zice ca e mai manevrabil. Clar RT-ul sta mai bine la electronica.

Edited by ivan pedala
Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Nu sunt din aceeași clasă, FJR este sport touring, RT este touring.

Este exact invers, RT - deși este mai grea - este mult mai manevrabilă.

FJR se mișcă greu pe viraje strânse, este mobră de drumuri mai drepte și autostrăzi.

RT are ca plus confortul superior, protecția amplă oferită de carenaj și parbriz și opțiunile. Bmw face cele mai confortabile motociclete ever!

FJR are ansamblul motor + cutie rasat.

RT are motorul boxer ca de tractor. Dar are cuplu și oferă exact ce trebuie când trebuie.

FJR are un motor puternic și fiabil, cu accelerații puternice.

Dar poziția e mai înghesuită pe ea.

Pe RT stai regește, este mai înaltă.

Dacă vrei feeling sportiv alege FJR.
 

 

Link to comment
Share on other sites

Ok. Mulțumesc.

Deci să înțeleg că FJR-ul are un comportament mai spre K1600GT, ca motorizare. Tot din categoria touring pe drumuri drepte și autostrăzi.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 ore, l.u.v a spus:

FJR se mișcă greu pe viraje strânse, este mobră de drumuri mai drepte și autostrăzi.

Permite-mi să te contrazic! Se mișcă al draq de bine, parcă mai ușor chiar și decât FZ6! Greutatea se simte doar când tre s-o împingi de colo colo sau cu spatele 🥵, altfel este foarte "flickable". Am dat cu scărițele pe Păduchiosu și Trans Bucegi, am ținut fără probleme pasul cu Hornet 2010 încălecat de un ghiavol (și care avea și o pasageră mult mai ușoară decât a mea). La manevre gen 8-uri în poligon RT este într-adevăr mai manevrabil, altfel merge FJR pe drumuri de munte de rupe, iar în oraș mă bag exact ca și cu FZ. 

Și dacă tot a venit vorba de K1600, am testat GTL anul ăsta la MAN, de la locație (aproape de intrarea în Râșnov, până la Predeal și retur), cu pasageră. Mă așteptam să fie mai greu pe acele de păr de la Pârâul Rece, dar, surpriză, nu a fost așa! Imediat după test am încălecat FJR, și când m-a întrebat Daniel de la Moto Hub dacă trec să-mi facă o ofertă de finanțare pt GTL am răspuns că vreau doar marșarierul și claxonul, în rest face și FJR al meu cam aceleași lucruri. :blbl:

Bine, motorul cu 6 cilindri e mai smooth, GTL are moduri de condus, tabletă pe post de bord și alte gizmo-uri, dar pe mine unul nu mă încântă (qs în sus oricum am încorporat în mănușă), iar când e vorba și de prețul unei garsoniere clar nu e pt mine. 

 

Edited by ENEOS
Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Este o mobră foarte mișto FJR.

Eu am mers prima oară pe așa ceva prin 2007 și atunci aveam un RT1100.

Îmi amintesc că era mai greu de manevrat decât RT ul pe viraje strânse.

Evident, ține și de obișnuință, nu am mers mult pe FJR, dacă o ai înveți să o manevrezi cum trebuie.

 

Link to comment
Share on other sites

Salut,

depinde ce comparam. Care Rt, si care FJR! SI este foarte important.

De ce spun asta, pai eu am avut R1200RT, modelul 2007. Nu LC ul. Ei, pai modelul pana in 2010 de rt, era mai usor-spre 265 kg. Fjr , indiferent de generatie, are spre 300kg.

Clar RT ul este mai manevrabil-motorul este jos, ghidonul este mai sus, pozitia mai dreapta, moto mai usoara.

 

Am mers cu RT ul nou.

Am mers cu Fjr, gen 1 si Gen 3-nu am prins cu suspensia electronica insa.

 

Concluzia mea:

Ambele foarte comode, ambele cu protectie la vant super, ambele de mers in 2 cu bagaje, la drum lung.

RT ul are boxer. motor tractor. Merge, dar nu e uau.

FJR e tren-trage mereu, de oriunde, liniar, si nici nu iti dai seama cum ajungi la viteze mari si foarte mari. De departe mult mai misto motorul.

RT-vesnica problema BMW-fiabilitate. Functie de model, ai bube cu sonda litrometrica, cu amortizorul ESA, cu TPS, cu cutia rudimentara, cu ambreiaj , cu pompa benzina, cu grupul final, cu blocul de comenzi pe modelele LC. TOate scumpe , si toate documentate destul peste tot.

FJR-foarte bine construita, fiabila, rezistenta. NIci nu se discuta. AU un singur recall pe modelul nou.

FJr stock nu i cel mai manevrabil. Dar poate fi facut sa fie-am un prieten care l-a aranjat in acest sens-am mers cu el inainte si dupa. A pus risere, a modificat geometria-coborat furca, ridicat putin spatele. Acum merge chiar misto, surprinzator. PS-este o moto la care anvelopele conteaza foarte mult-forma, profil, tip, stare. CUm le ai un pic mai uzate, cum e lemn moto-datorita greutatii probabil.

 

Daca ar fi dupa mine, eu as lua un FJR daca vreau mers la drum lung, in 2.

Am si cochetat cu ideea, am vandut RT ul, si eram 99% sigur ca iau fjr.

Ei, pana la urma am ajuns sa iau o moto usoara si zglobie, ca asta am nevoie.

 

Pot sa iti raspund punctual, la orice intrebari, daca ai, ca fost posesor de RT, si mers pe fjruri.

Link to comment
Share on other sites

Salut,
Am avut FJR Gen2 și ce a spus Adrian este adevarat. Unde FJR-ul sta mai prost este la virajele tip ac de par (ex: Cheia), dar în rest eu nu am avut simțit ca nu poate sa ia un viraj(ex: Târgul Secuiesc - Focșani o plăcere). 
Am mers pe RT, 1200 Non-LC și LC, pentru mine unul partea de vibrații este un mare NU, aici vorbesc strict în comparație cu FJR-ul. În rest totul ok, dar cum spune și Adrian sunt anumite probleme de fiabilitate, cum nu am avut nu pot sa mă pronunt, dar asta se aude despre ele.

Pentru mine unul dacă aș cumpara un BMW sh, aș lua doar unul cu un istoric complet.

Dacă vrei sa ramai la BMW, vezi K1600GT/GTL, peste FJR. Am mers cu modelul 2022, nu am găsit un minus la acel GTL. Aici ai doar diferența de bani fata de FJR, dacă ai buget de FJR cu suspensie adaptiva, atunci cumpara K1600. Dacă ai buget de Gen1 sau Gen2, diferența între modele nu este așa mare încât sa justifice diferența de preț. În sensul ca FJR-ul Gen2 face 70% din ce face K1600.

Link to comment
Share on other sites

La 28.11.2022 la 11:48, gabi18051991 a spus:

Salut,
Am avut FJR Gen2 și ce a spus Adrian este adevarat. Unde FJR-ul sta mai prost este la virajele tip ac de par (ex: Cheia), dar în rest eu nu am avut simțit ca nu poate sa ia un viraj(ex: Târgul Secuiesc - Focșani o plăcere). 
Am mers pe RT, 1200 Non-LC și LC, pentru mine unul partea de vibrații este un mare NU, aici vorbesc strict în comparație cu FJR-ul. În rest totul ok, dar cum spune și Adrian sunt anumite probleme de fiabilitate, cum nu am avut nu pot sa mă pronunt, dar asta se aude despre ele.

Pentru mine unul dacă aș cumpara un BMW sh, aș lua doar unul cu un istoric complet.

Dacă vrei sa ramai la BMW, vezi K1600GT/GTL, peste FJR. Am mers cu modelul 2022, nu am găsit un minus la acel GTL. Aici ai doar diferența de bani fata de FJR, dacă ai buget de FJR cu suspensie adaptiva, atunci cumpara K1600. Dacă ai buget de Gen1 sau Gen2, diferența între modele nu este așa mare încât sa justifice diferența de preț. În sensul ca FJR-ul Gen2 face 70% din ce face K1600.

Cred ca vrei sa spui Gen 3, cand o compari cu k1600.

Gen 3 a aparut in 2013-modelul cu faruri noi led, alta carena fata, ambreiaj hidraulic,display lcd, etc. etc. ASta ar fi de comparat cu un k1600, prima generatie. 

Gen3 2014 are si varianta Es-suspensie reglabila electronic-dar nu semiactiva, cornering lights, varianta inclusiv fara maneta ambreiaj-e un ambreiaj automat, dar astea deja costa.

Deci e important la ce model ne uitam, si la ce pret. Dar initiatorul nu a mai dat pe aici, ne agitam in gol :))

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, Adrian M. a spus:

Deci e important la ce model ne uitam, si la ce pret. Dar initiatorul nu a mai dat pe aici, ne agitam in gol :))

 

Sunt incă pe aici. Chiar dacă nu intervin.

Nu am argumenete, de aceea ascult pe cei care au și trag concluzii.

Mulțumesc.

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 ore, ENEOS a spus:

Toate generațiile FJR au.

Si gen 1? imi parea ca nu...

Oricum, e lemn maneta, de aici si presupunerea mea ca ar fi fost pe cablu.

Pe gen 3 e ok.

Cutia cu 6 trepte apare din 2014 incepand, nu pe primul an de gen3. Si a avut o duda, au avut recall pe ea.

De fapt, in toata istoria modelului, 2 recalluri mari si late, unul pe cutie, si unul pe ceva chestie simpla, un bloc de comenzi parca. Cam atat. NU cardan, nu pompe, nu tpsuri, nu nimic :)

 

Acum 12 ore, anapurna a spus:

Sunt incă pe aici. Chiar dacă nu intervin.

Nu am argumenete, de aceea ascult pe cei care au și trag concluzii.

Mulțumesc.

Pai n-ai raspuns la ce am intrebat. Ce buget, ce generatie de Rt comparam cu Fjr?

Link to comment
Share on other sites

Acum 22 minute, Adrian M. a spus:

Si gen 1? imi parea ca nu...

Oricum, e lemn maneta, de aici si presupunerea mea ca ar fi fost pe cablu.

Da, și gen 1. Se vede vasul de lichid, ce naiba! Și a mea era tare (gen 2), mult mai tare decât la un gen 1 pe care l-am pipăit. După ce am curățat și uns toate bucșele manetei s-a îmbunătățit simțitor. 

Eu parcă știam că din 2016 are 6 trepte, dar recunosc că nu m-a preocupat prea mult. Doar din obișnuință aș mai căuta a 6-a, noroc cu display-ul care mă potolește în 90% din cazuri. Cele cu 6 au 5 mai scurt, 6 fiind cu puțin mai lungă decât treapta finală a celor cu 5.

Link to comment
Share on other sites

Acum 18 minute, ENEOS a spus:

Da, și gen 1. Se vede vasul de lichid, ce naiba! Și a mea era tare (gen 2), mult mai tare decât la un gen 1 pe care l-am pipăit. După ce am curățat și uns toate bucșele manetei s-a îmbunătățit simțitor. 

Eu parcă știam că din 2016 are 6 trepte, dar recunosc că nu m-a preocupat prea mult. Doar din obișnuință aș mai căuta a 6-a, noroc cu display-ul care mă potolește în 90% din cazuri. Cele cu 6 au 5 mai scurt, 6 fiind cu puțin mai lungă decât treapta finală a celor cu 5.

Aha, nu am vazut gen 1. mers cu 2 si 3. 

In 2013 a aparut gen 3, in 2014 modelul actualizat ES, si atunci au aruncat in ea cu lunini cornering, 6 trepte, suspensie reglabila electronic, cumva sa concureze cu ce scotea bmw.

Mie mi-a lipsit treapta 6, 5 e un overdrive f lung, si ar fi mers inca o treapta-mai toti posesorii se plangeau de asta online. De aici si actualizarea modelului, imediat dupa 1 an.

SI smecheria a fost ca au reproiectat cutia, pus inca o treapta, dar au pastrat gemoetria, deci n-au modificat altele la ea.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 minute, Adrian M. a spus:

deci n-au modificat altele la ea.

La 🏍 sau la cutie? Pt că modificările cutiei au fost radicale:

https://www.motorcyclistonline.com/first-ride-review-2016-yamaha-fjr1300es-sport-touring-motorcycle/

Și par făcute în 2016.

Un comentariu la subiect:

 

Screenshot_20221206_103944_Opera Mini.jpg

Link to comment
Share on other sites

Acum 57 minute, ENEOS a spus:

La 🏍 sau la cutie? Pt că modificările cutiei au fost radicale:

https://www.motorcyclistonline.com/first-ride-review-2016-yamaha-fjr1300es-sport-touring-motorcycle/

Și par făcute în 2016.

Un comentariu la subiect:

 

Screenshot_20221206_103944_Opera Mini.jpg

da, 2016, deci 3 ani nu 1 pentru completari, updates:

https://ultimatemotorcycling.com/2016/03/16/2016-yamaha-fjr1300a-review-10-quick-facts-standard-suspension/#:~:text=1.,replacing the old five-speed.

1. The 2016 Yamaha FJR1300A – the FJR model with the standard suspension – is a refinement of the previous edition, not a revolutionary change. The big news is the six-speed transmission, replacing the old five-speed.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Adrian M. said:

e lemn maneta, de aici si presupunerea mea ca ar fi fost pe cablu.

 

Ca regulă generală, cele două aspecte nu sunt legate. Depinde de tăria arcurilor, de diametrul cilindrului receptor, etc. Poți avea un ambreiaj hidraulic foarte tare (cam orice Ducati) sau un ambreiaj pe cablu foarte moale (cam orice superbike).

Link to comment
Share on other sites

Acum 12 ore, Adrian M. a spus:

Pai n-ai raspuns la ce am intrebat. Ce buget, ce generatie de Rt comparam cu Fjr?

Pai comparam un RT 1200 an minim 2015.

Buget aproximativ 12 000 euro.

In acest pret am vazut ca se incadreaza si K 1600 GT ........

Link to comment
Share on other sites

La 05.12.2022 la 12:12, Adrian M. a spus:

Cred ca vrei sa spui Gen 3, cand o compari cu k1600.

Gen 3 a aparut in 2013-modelul cu faruri noi led, alta carena fata, ambreiaj hidraulic,display lcd, etc. etc. ASta ar fi de comparat cu un k1600, prima generatie. 

Gen3 2014 are si varianta Es-suspensie reglabila electronic-dar nu semiactiva, cornering lights, varianta inclusiv fara maneta ambreiaj-e un ambreiaj automat, dar astea deja costa.

Deci e important la ce model ne uitam, si la ce pret. Dar initiatorul nu a mai dat pe aici, ne agitam in gol :))

 

Cum am spus, cu banii de FJR Gen 3 mai bine un K1600.
Dar dacă se uita la FJR Gen2, mai bine rămâne pe FJR fără sa facă efortul financiar către K1600.

Link to comment
Share on other sites

Acum 12 ore, anapurna a spus:

Pai comparam un RT 1200 an minim 2015.

Buget aproximativ 12 000 euro.

In acest pret am vazut ca se incadreaza si K 1600 GT ........

Cu 12k iei un k1600 cu ceva ani la bord, si km. SI mai pregatesti niste bani pentru  o revizie mai serioasa....  Eu am trecut prin analiza asta, la un buget identic aproape. SI am concluzionat ca mai bine ar fi un fjr gen3. Am mers putin si cu k ul, e fabulos. Dar in acelasi timp e mare, e greu, e greoi, indifierent de ce zic toti. Fjr ul merge pe aceeasi directie, dar ceva mai usor, ceva mai manevrabil, ceva mai ieftin, si mai simplu-abordarea japo clasica. Daca tot ai avut rt, si acum iar te uiti la RT, ar merita efortul sa iei un 1250. Merge misto dracia.  Dar vorbim de 18k, nu 12.

IN schimb la fjr, gasesti unul ok, mai nou, cu km mai putini. Tine strict de gusturi, bmw vs yamaha, boxer vs 4 in linie, toate nebuniile de sisteme electronice vs mai putine.

 

https://www.olx.ro/d/oferta/motoideea-vinde-yamaha-fjr-1300-2013-rate-garantie-IDgyr6I.html

Uite un exemplu. Ar merita sa te duci sa o vezi macar, sa iti faci o idee de pozitie. Cu 12k , cu putin noroc, deja vorbim de varianta 2016+, poate si cu suspensie electronica, daca o aduci din afara.

Link to comment
Share on other sites

Am oferta de un K 1600 GT an 2017, in Germania la dealer cu carte service 42 000 km aproximativ pret 12200 euro.

In banii astia nu prea iau nici macar R 1200 RT, nu vorbim de R 1250 RT.

Deci cam asta e dilema mea.

 

Link to comment
Share on other sites

La 07.12.2022 la 5:49, ENEOS a spus:

Poți să și argumentezi? 

Motorul mai ok la K, in special cuplu, si cum se simte.

Motocicleta e mai dinamica, se simte mult mai ok pe curbe, si eu am mers cu GTL, banuiesc ca GT-ul este si mai ok.

Aceste aspecte sunt cele mai importante, ca daca intram in chestii de finete, FJR-ul este si mai in spate.

FJR-ul e ok pana in 7000-8000€, dupa eu zic ca sunt variante mai ok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...