Jump to content

Problema bujie 2T


BogdaNN1
 Share

Recommended Posts

Motorul este nou,mai exact Husqvarna TE300I,problema este ca arde foarte repede bujia,la o iesire sa zicem de 5 ore deja mi-a ars o bujie.Am  curatat bujia si sa vad daca are ceva urme pe ea,dar nimica.Nu merg foarte tare cu ea,pot spune ca merg foarte incet.Se intampla brusc din mers si de acolo nu mai vrea sa porneasca,doar daca ii pui o bujie noua.Folosesc bujia recomandata NGK IRIDIUM,am mai intrebat niste prieteni si ei mi-au spus ca au schimbat doar 2 bujii la 170 ore,eu schimband 3 pana acum,motorul neavand nici 20 de ore.Nu stiu ce are si nu imi dau seama de la ce,motorul nu este chinuit,se merge frumos cu el ,neavand vreo lovitura sau ceva.Daca puteti sa-mi spuneti de la ce este si cum pot rezolva problema,
Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Enduro se incadreaza in categoria mobrelor de competitie, acolo chiar nu exista garantie deloc. Pentru ca sunt abuzate.

 

Ca si bujie....nu stiu ca la 2T sa se foloseasca foarte mult bujii pe iridium. Nu ca nu e recomandat, dar le pui degeaba, se comporta la fel cu cele normale. 

Si cand spui NGK Iridium, nu spui si modelul. Pentru 2T ar trebui sa fie BR7ES, nu? 

Iar o diagnosticare pe net nu se face fara o poza. Daca atunci cand scoti bujia e uda, sau e afumata, e clar ca e de la alimentare. Tu, avand injectie, trebuie sa te duci la reprezentanta sa ti-o faca cu calcualtorul.

Daca bujia e normala, cafenie, atunci te poti gandi la partea electrica. Eu am avut aceeasi problema, insa cu o Husqvarna 4T din 1996, TE610. Imi manca bujiile pe paine. Dar acolo era aprinderea cu totul, era o problema cunoscuta ca aprinderea e cu ceva probleme pe modelul respectiv, iar o aprindere alftermarket dubla valoarea motorului. Dar la un motor nou......sa nu fie tot o buba pe aprindere. Dar astea sunt foarte greu de diagnosticat. 

Incepe cu o poza a bujiei stricate, apoi du motorul la o diagnoza si vezi ce te sfatuieste cel de la reprezentanta, el sigur stie mai bine decat unii de pe un forum care-si dau cu parerea.

 

Link to comment
Share on other sites

Stiu ca e enduro, dar n-am auzit in viata mea de o luna garantie la o mobra, fie ea si de coclau.

OK, daca e asa cum spui cu garantia, service autorizat exista in zona ta? Ca, macar contracost si tot ar fi cea mai simpla si sigura diagnosticare.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Intrebare de curiozitate. Daca dai un motor pe jos, motor de oras, se mai pastreaza garantia? Adica sa-l culci pe o parte, pe alta, si apoi sa ai probleme cu functionarea defectuasa a motorului, nu ti-o scot aia din garantie cand vad julituri si busituri?

 

Nu ca as tine vreo parte, dar la enduro dai cu motorul de-a dura de pe deal in prima iesire, poate asta e o explicatie. Eu unul stiu ca garantie a foarte mica spre inexistenta. Nu stiam nici macar ca e de o luna. Am prieteni care iau motor nou in martie si in iulie participa la Romaniacs...

Link to comment
Share on other sites

Catalogul NGK zice ZGR7GI-13G.

Daca imi aduc aminte ciudateniile astea sunt Laser Iridium. 
De-asta ai pus?

Chiar acum, mircea.cazachevici a spus:

 

 

Intrebare de curiozitate. Daca dai un motor pe jos, motor de oras, se mai pastreaza garantia? Adica sa-l culci pe o parte, pe alta, si apoi sa ai probleme cu functionarea defectuasa a motorului, nu ti-o scot aia din garantie cand vad julituri si busituri?

 

Nu ca as tine vreo parte, dar la enduro dai cu motorul de-a dura de pe deal in prima iesire, poate asta e o explicatie. Eu unul stiu ca garantie a foarte mica spre inexistenta. Nu stiam nici macar ca e de o luna. Am prieteni care iau motor nou in martie si in iulie participa la Romaniacs...


 

Orice garantie are limitarile ei. La orice produs urmele de lovituri reduc sau anuleaza garantia. 
Asa si cu un enduro-turing poti sa dai de-a dura pe coclau, asta nu inseamna ca aia cand o scoti din showroom nu-ti dau garantia minima de 2 ani, cat zice legea. Ca ti-o refuza daca vii cu mobra impachetata dupa 2 zile, aia e normal.


Nu zic ca n-o fi asa, habar n-am, dar e un subiect interesant de cercetat.

 

Revenind, vezi ca nu orice 2t are aceeasi bujie. Ca altfel n-avea NGK o gama cat China de bujii 2t.

 

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, mircea.cazachevici said:

Enduro se incadreaza in categoria mobrelor de competitie, acolo chiar nu exista garantie deloc. Pentru ca sunt abuzate.

 

Ca si bujie....nu stiu ca la 2T sa se foloseasca foarte mult bujii pe iridium. Nu ca nu e recomandat, dar le pui degeaba, se comporta la fel cu cele normale. 

Si cand spui NGK Iridium, nu spui si modelul. Pentru 2T ar trebui sa fie BR7ES, nu? 

Iar o diagnosticare pe net nu se face fara o poza. Daca atunci cand scoti bujia e uda, sau e afumata, e clar ca e de la alimentare. Tu, avand injectie, trebuie sa te duci la reprezentanta sa ti-o faca cu calcualtorul.

Daca bujia e normala, cafenie, atunci te poti gandi la partea electrica. Eu am avut aceeasi problema, insa cu o Husqvarna 4T din 1996, TE610. Imi manca bujiile pe paine. Dar acolo era aprinderea cu totul, era o problema cunoscuta ca aprinderea e cu ceva probleme pe modelul respectiv, iar o aprindere alftermarket dubla valoarea motorului. Dar la un motor nou......sa nu fie tot o buba pe aprindere. Dar astea sunt foarte greu de diagnosticat. 

Incepe cu o poza a bujiei stricate, apoi du motorul la o diagnoza si vezi ce te sfatuieste cel de la reprezentanta, el sigur stie mai bine decat unii de pe un forum care-si dau cu parerea.

 

o sa-l duc,ma gandeam ca pot rezolva eu acasa dar nu ai ce face la ea pt

ca are calculator,multumesc frumos!

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum ti-am spus, mai mult decat a urca pe un forum o poza a bujiei duse, imediat ce ai scos-o, nu ai ce face. Acolo putem vedea si noi ce culoare are bujia. Daca e culoare normala, urmatorul pas e reprezentanta, astea nu se repara fara calculator.

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 minute, BogdaNN1 a spus:

o sa-l duc,ma gandeam ca pot rezolva eu acasa dar nu ai ce face la ea pt

ca are calculator,multumesc frumos!


Pana la urma ce model de bujie i-ai pus?

Link to comment
Share on other sites

Asta este bujia corecta. Am verificat acum pe ambele cai si pe doua surse sigure. Nu pune altceva, chiar daca "netul" iti da variante cica compatibile. Daca asta nu merge inseamna ca e ceva in neregula in alta parte.
Si eu zic ca singura cale avand in vedere cat de noua e mobra ramane serviceul autorizat. Desi stiu ca nici aia nu sunt cine stie ce doctori docenti. Dar macar au o cale de diagnoza cat de cat, data fiind electronica mobrei.

 

Dupa ce o rezolvi scrie si aici e si cum a fost.

Link to comment
Share on other sites

bujiile tale nu se strica pentru ca se ard, se strica pentru ca se umplu cu ulei. daca le cureti bine (sablezi) isi revin. pun pariu ca si pe toba curge ulei, asa-i? explicatia simpla e ca ti-ai luat 300 cand cel mai probabil iti ajungea si 125. pune bujii normale, nu iridium si incearca sa mergi mai tare :)) stiu ca e greu cu 300 sa mergi tare, asa ca macar tureaza-l in gol cand stai pe loc. sunt motoare facute sa functioneze in ture, daca mergi cu el subturat depunerile de ulei nears omoara bujia.

Edited by dandld
completare
Link to comment
Share on other sites

TPI are rezervor separat si pompa de ulei. Am si TPI si carburatie acasa, ies mult cu copii si incepatori. Cand nu le turezi, omoara bujii. Valabil si la TPI si la carburatie. O alta chestie ce trebuie sa o verifici ii daca mai ai restrictii la el. La toba sau in filtru de aer. Sunt limitari mecanice.

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, mircea.cazachevici said:

Dupa cum ti-am spus, mai mult decat a urca pe un forum o poza a bujiei duse, imediat ce ai scos-o, nu ai ce face. Acolo putem vedea si noi ce culoare are bujia. Daca e culoare normala, urmatorul pas e reprezentanta, astea nu se repara fara calculator.

Am avut pana anul trecut un CRM cara papa bujiile pe paine . 

Am fost la 2 mecanici ....si nimic .

Bujiile ''curate'' ca noi , insa nu mai dadeau scanteie . 

La fiecare iesire aveam 3-4 bujii in poznar .....dupa calculele mele nu ma tineau mai mult de 50km in off .

21 hours ago, dandld said:

bujiile tale nu se strica pentru ca se ard, se strica pentru ca se umplu cu ulei. daca le cureti bine (sablezi) isi revin. pun pariu ca si pe toba curge ulei, asa-i? explicatia simpla e ca ti-ai luat 300 cand cel mai probabil iti ajungea si 125. pune bujii normale, nu iridium si incearca sa mergi mai tare :)) stiu ca e greu cu 300 sa mergi tare, asa ca macar tureaza-l in gol cand stai pe loc. sunt motoare facute sa functioneze in ture, daca mergi cu el subturat depunerile de ulei nears omoara bujia.

Vezi ce am scris mai sus

 

 

Am vandut mobra ...cu defectul asta ciudat ....pacat ca tragea fenomenal pt un 2T de 125....dar deja era prea mult pt mine sa cumpar bujii la kil .

 

Astept cu interes o rezolvare  

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, 3.14 a spus:

Am avut pana anul trecut un CRM cara papa bujiile pe paine . 

Am fost la 2 mecanici ....si nimic .

Bujiile ''curate'' ca noi , insa nu mai dadeau scanteie . 

La fiecare iesire aveam 3-4 bujii in poznar .....dupa calculele mele nu ma tineau mai mult de 50km in off .

Am vandut mobra ...cu defectul asta ciudat ....pacat ca tragea fenomenal pt un 2T de 125....dar deja era prea mult pt mine sa cumpar bujii la kil .

 

 

Da, am scris si eu mai sus ca poate sa fie din aprindere. Am avut fix aceeasi problema la un 4T Husqvarna TE610, si era problema cunoscuta la model. Poate asa era si la tine.

 

Uitre, de pe un forum, ce sfaturi se primeau pentru problema respectiva:

"If it is a 91 -94 - 610 with SEM ignition then it is best to bin the system & get the later Ducati brand ignition.The SEM were never great.Bergs had problems for years because of SEM."

Sursa aici: https://www.thumpertalk.com/forums/topic/242365-te610-no-sparky/

 

 

Dar aici e 2T, deci pe langa o astfel de problema poate fi si utilizarea defectuoasa. De analizat toate, dar in primul rand de luat la smirghel o bujie veche, care nu mai mergea, si vazut daca-si revine. Daca e OK dupa smirgheluire, eu zic ca e utilizarea defectuoasa. Daca nu mai merge bujia deloc, ramane sa puna motorul pe calculator si sa vada ce probleme ii afiseaza.

 

Link to comment
Share on other sites

Taaaaare sunt eu curios cum poate o aprindere să strice bujia! 😳 Bujia defectă strică bobina, pt că nu se face descărcarea la x volți, se acumulează energia și curentul ori străpunge izolația în altă parte ori încălzește spirele până le ia aghiuță dacă nu reușește. Dar invers? :huh:

Doar să dea curent slab și bujia să ancraseze, altfel nu văd cum ar putea-o strica.

Link to comment
Share on other sites

Nush, nu sunt electronist, sunt utilizator. Cand aveam eu problema asta, am cautat pe mai multe topicuri si am gasit in mai multe parti rezolvarea asta. Am luat-o de buna si gata.

Apropos, la mine era scanteia dinc e in ce mai slaba. Cand luam o bujie noua, se vedea scanteia clar. Dupa o tura, scanteia de-abia se mai vedea, motorul mergea relativ bine dar pornea extrem de greu (doar pornire la pedala). Dupa 2 iesiri, nu mai pornea deloc.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, mircea.cazachevici said:

Nush, nu sunt electronist, sunt utilizator. Cand aveam eu problema asta, am cautat pe mai multe topicuri si am gasit in mai multe parti rezolvarea asta. Am luat-o de buna si gata.

Apropos, la mine era scanteia dinc e in ce mai slaba. Cand luam o bujie noua, se vedea scanteia clar. Dupa o tura, scanteia de-abia se mai vedea, motorul mergea relativ bine dar pornea extrem de greu (doar pornire la pedala). Dupa 2 iesiri, nu mai pornea deloc.

din nefericire , asta se traduce tot prin ''electronica'' 

Si pentru a detecta un asemenea defect , este nevoie mai mult decat un schimbator de piese .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...