Sari la conținut

Kawasaki ZX7R nu porneste!


Postări Recomandate

Salutare tuturor, am lipsit mult din comunitate, insa acum vreau sa repar o motocicleta, este vorba de un Kawasaki ZX7R, am verificat distributia, alimentarea, pompa de combustibil, senzor de la came, curatat carburatoare, schimbat CDI, efectiv nu imi dau seama ce as putea sa mai verific ca sa vad de la ce ar putea fi, asa ca astept sugestii.

 

In cazul in care exista posesori de acest model, care vor sa ma ajute sa o readuc la viata, as vrea sa testez CDI-ul in prima faza, am 2 bucati si nu imi dua seama daca sunt OK sau nu. 

 

Asfalt uscat colegi!

Editat de ivan pedala
Editat in limba romana!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • ivan pedala changed the title to Kawasaki ZX7R nu porneste!
Acum 18 ore, MotoS Garage a spus:

meCACnic ce nu are un cacao de compresmetru...

nu am spus ca nu a fost luata compresia, toate cele 4 pistoane au 12 bari compresia. Te ajuta aceasta informatie sa poti sa oferi un punct de vedere? Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, Adrian M. a spus:

Schimba mecanicul, daca el nu o lamureste, si ajungi tu sa intrebi pe forum. Ca de aia te ai dus la el, sa iti zica ce are.....

 

recomanda-mi unde sa o duc ca sa o faca, si daca nu o face isi asuma deranjul ca nu mai am nervi sa ma duc din floare in floare pana se gaseste cineva sa o faca, este frustrant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, Kristian K a spus:

Ca sa ti se recomande unde sa mergi ar fi frumos daca ai scrie locatia,nu de alta dar nu in toate versiunile forumului se vede de unde esti-in varianta mobila nu se vede.Abia apoi,poate vei primi recomandari de mecanic pentru localitatea in care stai. :)

Salutare, credeam ca se vede, sunt din Bucuresti. Motocicleta este momentan in Baneasa. Multumesc mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu spui ca ai incercat o gramada dar nu detaliezi ce si cum. Ceri in schimb un CDI de imprumut. Ce te faci daca ai o problema la instalatie si strici CDI-ul imprumutat? 

Daca vrei sa primesti ajutor trebuie sa dai macar detaliile cu verificarile de baza in aceasta situatie.  Cum a fost cea cu compresia, cum e cea cu scanteia, cu verificatul sistemului de imobilizare (daca are sau nu, nu stim ca nu stim nici anul de fabricatie) etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, binox a spus:

Tu spui ca ai incercat o gramada dar nu detaliezi ce si cum. Ceri in schimb un CDI de imprumut. Ce te faci daca ai o problema la instalatie si strici CDI-ul imprumutat? 

Daca vrei sa primesti ajutor trebuie sa dai macar detaliile cu verificarile de baza in aceasta situatie.  Cum a fost cea cu compresia, cum e cea cu scanteia, cu verificatul sistemului de imobilizare (daca are sau nu, nu stim ca nu stim nici anul de fabricatie) etc.

Salutare, am detaliat operatiunile in prim apostare, compresia este 12, asa cum am scris intr-un post anterior. Am solicitat ajutor cu cineva cu o motocicleta similara ca sa pot testa CDI-urile mele nu invers.

 

1. au fost inlocuite bujiile

2. curatat carburatoarele si reglat

3. verificat distributia si este la punct

4. compresia este 12 pe toate pistoanele

5. alimentarea s-a facut direct, am verificat si pompa care este functionala\

6. am verificat canteia bujiilor, individual pe fiecare fisa

7. am inlocuit releul de pornire

8. am verificat senzorul de rotatie

9. am verificat cablul gri de la cdi si are voltaj pe el

10. nu are imobilizator

 

ce consideri ca ar mai trebui sa fac?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

Am solicitat ajutor cu cineva cu o motocicleta similara ca sa pot testa CDI-urile mele nu invers

Stiu pe cineva care exact prin metoda asta a imobilizat 2 motociclete ale unor prieteni. CDI-ul pe care-l avea el pe motocicleta nu era 100% compatibil cu CDI-urile de pe motocicletele prietenilor. Cand a facut testul CDI-ul lui a paradit un element antifurt ( o dioda) din contactele celor 2 motociclete. Culmea e ca CDI-urile prietenilor functionau pe motocicleta lui.

Citat

6. am verificat canteia bujiilor, individual pe fiecare fisa

Asta-i un detaliu f important. Scanteia e ok? Tu sau mecanicul aveti experienta necesara sa evaluati o scanteie "ochiometric"? Daca scanteia chiar e ok nu m-as mai gandi la CDI, dar e important sa o evaluati corect.

Citat

7. am inlocuit releul de pornire

Nu inteleg de ce ati facut asta atata timp cat electromotorul invarte...

Citat

8. am verificat senzorul de rotatie

Cum ati verificat asta si cu ce ati comparat rezultatele?

Citat

9. am verificat cablul gri de la cdi si are voltaj pe el

De unde vrei sa stim noi despre ce cablu gri vorbesti?

Ca sa obtii ajutor trebuie sa inveti sa comunici. Pune-te un pic in situatia noastra a celor care incearca sa te ajute. Noi nu avem de unde sa stim ce ai facut tu si nici toate detaliile  pe care tu le stii dar nu le-ai comunicat. Ca sa intelegi mai bine despre ce vorbesc, in exemplul asta ar fi trebuit sa pui o schema din manual sau macar sa explici ce face acel cablu gri. Sansele sa gasesti aici un posesor de exact modelul tau (care inca nu stim ce an este) sau un supermecanic care sa  stie pe derost culorile la cablurile din instalatia electrica sunt practic nule.

Citat

10. nu are imobilizator

Unele motociclete din perioada aia au un sistem primitiv de imobilizare( o dioda sau ceva asemanator montat in contact) care previne pornirea prin bypasarea contactului. Partea proasta e ca informatia asta nu e mentionata in manualul de service ( cel putin nu la honda la care am lucrat eu) dar se poate intui daca se studiaza atent schema electrica. 

Partea buna e ca daca tu ai scanteie nu trebuie sa-ti bati capul cu asta, nu-i de acolo.

 

In concluzie daca ai scanteie , compresie si distributia e corect aliniata trebuie sa te concentrezi pe partea de alimentare cu benzina. 

Dupa incercari repetate de pornire se simte ceva miros de benzina pe evacuare? Bujiile se uda? Ai incercat cu un spary de pornire sa vezi daca da vreun semn macar?

Ai incercat sa o pornesti impinsa? 

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
La 12.04.2023 la 11:37, binox a spus:

Stiu pe cineva care exact prin metoda asta a imobilizat 2 motociclete ale unor prieteni. CDI-ul pe care-l avea el pe motocicleta nu era 100% compatibil cu CDI-urile de pe motocicletele prietenilor. Cand a facut testul CDI-ul lui a paradit un element antifurt ( o dioda) din contactele celor 2 motociclete. Culmea e ca CDI-urile prietenilor functionau pe motocicleta lui.

Asta-i un detaliu f important. Scanteia e ok? Tu sau mecanicul aveti experienta necesara sa evaluati o scanteie "ochiometric"? Daca scanteia chiar e ok nu m-as mai gandi la CDI, dar e important sa o evaluati corect.

Nu inteleg de ce ati facut asta atata timp cat electromotorul invarte...

Cum ati verificat asta si cu ce ati comparat rezultatele?

De unde vrei sa stim noi despre ce cablu gri vorbesti?

Ca sa obtii ajutor trebuie sa inveti sa comunici. Pune-te un pic in situatia noastra a celor care incearca sa te ajute. Noi nu avem de unde sa stim ce ai facut tu si nici toate detaliile  pe care tu le stii dar nu le-ai comunicat. Ca sa intelegi mai bine despre ce vorbesc, in exemplul asta ar fi trebuit sa pui o schema din manual sau macar sa explici ce face acel cablu gri. Sansele sa gasesti aici un posesor de exact modelul tau (care inca nu stim ce an este) sau un supermecanic care sa  stie pe derost culorile la cablurile din instalatia electrica sunt practic nule.

Unele motociclete din perioada aia au un sistem primitiv de imobilizare( o dioda sau ceva asemanator montat in contact) care previne pornirea prin bypasarea contactului. Partea proasta e ca informatia asta nu e mentionata in manualul de service ( cel putin nu la honda la care am lucrat eu) dar se poate intui daca se studiaza atent schema electrica. 

Partea buna e ca daca tu ai scanteie nu trebuie sa-ti bati capul cu asta, nu-i de acolo.

 

In concluzie daca ai scanteie , compresie si distributia e corect aliniata trebuie sa te concentrezi pe partea de alimentare cu benzina. 

Dupa incercari repetate de pornire se simte ceva miros de benzina pe evacuare? Bujiile se uda? Ai incercat cu un spary de pornire sa vezi daca da vreun semn macar?

Ai incercat sa o pornesti impinsa? 

 Motocicleta este din 99, mecanicul a efectuat toate operatiunile si din cunostintele mele este foarte priceput, facand motociclete diverse de peste 20 de ani, carburatie si injectie, ma gandesc ca are si scule si stie cum sa le foloseasca si care este tot procesul.

Eu am detaliat toate etapele prin care a trecut si pe care mi le-a comunicat. Cablul gri este de alimentare, pentru modelul Kawasaky zx7R din 99 este un singur cablu gri care duce la CDI si are voltaj pe el ca sa alimenteze mai departe bobinele, am presupus ca discut ca cineva care stie cum sunt organizate motociclete Kawasaky.

 

Legat de incercarea de a o porni impinsa nu cred ca a incercat, mi-a fost recomandat sa incerc sa o pornesc pe stander. Nu stiu sa iti raspund in acest moment daca bujia se uda, insa s-a incercat si cu spray de pornire si nu da nici un rateu, nu da sa porneasca nimic.

Probabl ca o sa o iau de unde este insa din ce sesisez nu prea am unde sa o duc, multa lume se fereste de astfel de situatii, prefera sa schimbe placute si ulei decat sa isi bata capul, este mai banos si fara batai de cap ca cea pe care am descris-o.

 

Daca ai vreo sugestie cu privire la cineva serios care ar putea sa-i dea de cap fara sa ia pielea dupa mine, as aprecia.

 

Multumesc

La 12.04.2023 la 11:39, ENEOS a spus:

Dă-ne și nouă numărul mecanicului!

Salut, ti-l pot da cu placere insa nu vad de ce esti ironic. Am scris pe forum pentru ca aparent este dificil de gasit un mecanic care sa mai aibe chef sa munceasca la astfel de motocielte si sa isi bata si capul cand sunt probleme ciudate. Daca ai un sfat, o recomandare sau un numar de telefon te rog spune-mi as aprecia maxim. O zi frumoasa!

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 39 minute, B3b3_Mihai a spus:

Daca ai vreo sugestie cu privire la cineva serios care ar putea sa-i dea de cap fara sa ia pielea dupa mine, as aprecia.

Ma mir ca nu a apărut dl TNG pe aici, deși parca pe Suzuki e super specializat?

 

Poți încerca să îl întrebi, un mesaj privat ceva..

E în afara Bucureștiului, puțin în nord.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, B3b3_Mihai a spus:

nu vad de ce esti ironic

Așa sunt eu. Sarcastic chiar.

Acuma tu zici că s-au făcut niște verificări mai ample decât "scânteiește? Benzinește?", așa că ori e woodoo, ori ceva nu a fost verificat bine. Practica a demonstrat că de cele mai multe ori problemele prezentate pe forum la modul "am făcut/verificat x, y, z și tot nu merge" au avut ca și cauză tocmai unul din factorii "verificați".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

Legat de incercarea de a o porni impinsa nu cred ca a incercat

Eu as incerca si asta, sunt situatii in care din anumite motive electromotorul nu invarte suficient de repede ceea ce face ca scanteia sa fie prea slaba sau deloc.

Am intalnit personal un astfel de caz la o motocicleta mica la care i-a fost inlocuit electromotorul cu unul care se potrivea mecanic dar avea probabil alte specificatii. La buton nu voia sa porneasca deloc, chiar daca am incercat cu baterie auto+ cabluri serioase. Impinsa pornea imediat.

Ar fi bine de stiut cum a aparut problema ca nu ai spus asta si de multe ori poate fi indiciul cheie la diagnostiocare.

Citat

Multa lume se fereste de astfel de situatii, prefera sa schimbe placute si ulei decat sa isi bata capul, este mai banos si fara batai de cap ca cea pe care am descris-o.

E normal sa fie asa, toti vrem sa muncim cat mai putin, eficient si fara riscuri. La o problema atipica se pierde mult timp pe diagnosticare, timp care costa bani. La noi inca e bine ca mai gasesti in service-uri mecanici care au experienta pe motociclete cu carburatoare ( pt ca inca sunt multe pe strazi). Sa vezi in vest ce preturi iti fac daca te duci pentru reglarea carburatiei cu o motocicleta veche cu 4 carburatoare. Acolo deja mecanicii tineri nu mai stiu sa le faca iar cei mai batrani care stiu nu prea au chef si-ti arunca preturi ca sa fie siguri ca refuzi.

Citat

Daca ai vreo sugestie cu privire la cineva serios care ar putea sa-i dea de cap fara sa ia pielea dupa mine, as aprecia.

 Eu am apelat la service moto doar o data pt o lucrare mai complexa si atunci a fost la Silviu de la SKR superbikes. Ma stiu cu el de foarte mult timp si am fost multumit de serviciile lui. 

Cu alte service-uri nu am experienta dar asta nu inseamna ca nu ar fi ok.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, binox a spus:

Eu as incerca si asta, sunt situatii in care din anumite motive electromotorul nu invarte suficient de repede ceea ce face ca scanteia sa fie prea slaba sau deloc.

Am intalnit personal un astfel de caz la o motocicleta mica la care i-a fost inlocuit electromotorul cu unul care se potrivea mecanic dar avea probabil alte specificatii. La buton nu voia sa porneasca deloc, chiar daca am incercat cu baterie auto+ cabluri serioase. Impinsa pornea imediat.

Ar fi bine de stiut cum a aparut problema ca nu ai spus asta si de multe ori poate fi indiciul cheie la diagnostiocare.

E normal sa fie asa, toti vrem sa muncim cat mai putin, eficient si fara riscuri. La o problema atipica se pierde mult timp pe diagnosticare, timp care costa bani. La noi inca e bine ca mai gasesti in service-uri mecanici care au experienta pe motociclete cu carburatoare ( pt ca inca sunt multe pe strazi). Sa vezi in vest ce preturi iti fac daca te duci pentru reglarea carburatiei cu o motocicleta veche cu 4 carburatoare. Acolo deja mecanicii tineri nu mai stiu sa le faca iar cei mai batrani care stiu nu prea au chef si-ti arunca preturi ca sa fie siguri ca refuzi.

 Eu am apelat la service moto doar o data pt o lucrare mai complexa si atunci a fost la Silviu de la SKR superbikes. Ma stiu cu el de foarte mult timp si am fost multumit de serviciile lui. 

Cu alte service-uri nu am experienta dar asta nu inseamna ca nu ar fi ok.

 

 

Acum 3 ani motocicleta aplecat la constanta, s-a intors, iar pe drum spre intoarcere s-a auzit ceva dubios, a functionat ok pana cand a fost oprita, iar de atunci nu a mai pornit. Acum am zis sa investighez mai amanuntiti si sa ii dau de cap, insa aparent nu este asa simplu. Legat de mecanici, nu imi vine sa o mai duc la nimeni, ca toti cer bani pt constatare dar nu ii dau de cap, iar asta a devenit frustrant.

 

O sa incerc si treaba cu impinsul si revin cu feedback, multumesc.

Acum 18 ore, ENEOS a spus:

Așa sunt eu. Sarcastic chiar.

Acuma tu zici că s-au făcut niște verificări mai ample decât "scânteiește? Benzinește?", așa că ori e woodoo, ori ceva nu a fost verificat bine. Practica a demonstrat că de cele mai multe ori problemele prezentate pe forum la modul "am făcut/verificat x, y, z și tot nu merge" au avut ca și cauză tocmai unul din factorii "verificați".

In contextul acestei postari am detaliat toate masurile ce au fost luate cat si detaliile ce mi-au fost solicitate pana in acest moment, calitatea verificarilor efectuate nu le pot confirma intrucat NU sunt de specialitate, asa cum am spus toate verificarile au fost efectuate de un mecanic cu peste 15 ani de experianta, daca acesta m-a indus in eroare spunand ca le-a efectuat si totusi nu a facut-o nu pot confirma sau infirma. Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

 iar pe drum spre intoarcere s-a auzit ceva dubios

Da si tu mai multe detalii ca nu suntem ghicitori, cam cum s-a auzit, pt cat timp s-a auzit, cum a afectat sunetul functionarea, cat timp a mai functionat dupa incident etc.

Citat

Legat de mecanici, nu imi vine sa o mai duc la nimeni, ca toti cer bani pt constatare dar nu ii dau de cap, iar asta a devenit frustrant.

E normal sa ceara bani dar nu e normal sa nu-ti gaseasca problema. Nu stiu peste ce mecanici ai dat si cum a fost interactiunea cu ei dar nu mi se pare normal sa platesti fara o rezolvare. 

Din cate ai spus pana acum pare o problema pe care un mecanic decent ar trebui sa o poata diagnostica in maxim cateva ore. Cel putin prima parte a problemei, cea cu pornitu ca apoi pot aparea alte probleme mai greu de diagnosticat.

In cateva ore un mecanic ar trebui sa-ti poata zice cu siguranta ca motocicleta are una din problemele urmatoare:

-nu are compresie

-nu are scanteie

-distributia e dereglata

-nu se alimenteaza cu benzina ( si la varianta asta ar trebui sa-ti spuna relativ rapid si de ce)

-probleme la alimentarea cu aer( filtru foarte infundat, filtru lipsa/gaurit, airbox spart etc)

-evacuare infundata

Apoi in functie de cum va intelegeti poate merge mai departe cu diagnosticarea.

Daca nu a fost in stare sa identifice rapid una din cauzele astea, ori e incompetent, ori e hot, ori nu reusiti sa comunicati si va blocati in frici ( el cu frica de a nu fi platit pt munca lui, tu cu frica de a fi jecmanit si/sau de a ramane cu problema nerezolvata).

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, binox a spus:

Da si tu mai multe detalii ca nu suntem ghicitori, cam cum s-a auzit, pt cat timp s-a auzit, cum a afectat sunetul functionarea, cat timp a mai functionat dupa incident etc.

E normal sa ceara bani dar nu e normal sa nu-ti gaseasca problema. Nu stiu peste ce mecanici ai dat si cum a fost interactiunea cu ei dar nu mi se pare normal sa platesti fara o rezolvare. 

Din cate ai spus pana acum pare o problema pe care un mecanic decent ar trebui sa o poata diagnostica in maxim cateva ore. Cel putin prima parte a problemei, cea cu pornitu ca apoi pot aparea alte probleme mai greu de diagnosticat.

In cateva ore un mecanic ar trebui sa-ti poata zice cu siguranta ca motocicleta are una din problemele urmatoare:

-nu are compresie

-nu are scanteie

-distributia e dereglata

-nu se alimenteaza cu benzina ( si la varianta asta ar trebui sa-ti spuna relativ rapid si de ce)

-probleme la alimentarea cu aer( filtru foarte infundat, filtru lipsa/gaurit, airbox spart etc)

-evacuare infundata

Apoi in functie de cum va intelegeti poate merge mai departe cu diagnosticarea.

Daca nu a fost in stare sa identifice rapid una din cauzele astea, ori e incompetent, ori e hot, ori nu reusiti sa comunicati si va blocati in frici ( el cu frica de a nu fi platit pt munca lui, tu cu frica de a fi jecmanit si/sau de a ramane cu problema nerezolvata).

 

 

 

Legat de sunet, nu stiu cum sa reproduc un sunet in scris, a functionat fara nici o problema pana in momentul opririi, cateva minute, poate o ora dupa, nimic mai special. cat despre diagnosticare, as plati cu placere daca mi-ar fi spus ce are si ce costuri de reparatie exista, nu cred ca este de frica, nici de incompetenta, intrucat stiu sigur ca prin mana lui au trecut sute de motociclete si oamenii au fost multumiti. Eu am mai apelat in trecut la acelasi mecanic cu o alta motoreta si a fost ok, chiar cred ca a facut tot ce poate, de aceea am zis sa imi incerc norocul si aici. Un contact de la Silviu de la SKR superbikes? sa vad daca s-ar baga la o diagnosticare, daca spui ca este profesionist.

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...