Jump to content

Automobile sport


PzKpfW
 Share

Recommended Posts

Topic despre plăcerea de a conduce sportiv pe 4 roți. Sunt probabil elitist și ermetic, dar o mașină sport adevărată va fi un coupé cu tracțiune spate (FR, MR sau RR) și cutie manuală.

 

Deschid cu un articol despre viitorul cutiilor de viteze la BMW: BMW M Cars Are Done With DCTs, and Soon, Manuals Too

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 14 minute, PzKpfW a spus:

 Sunt probabil elitist

eu etilist :)

 

cred ca va va fi un topic bun, de urmarit!

 

 

iar referitor la cutia de viteze, de cand am condus cu padele, manuala clasica, sa tot amestec mamaliga nu-mi mai trebuie

bine, aici deja e chestie de subiectivitate, preferinte....

Link to comment
Share on other sites

Acum 19 minute, PzKpfW a spus:

dar o mașină sport adevărată va fi un coupé cu tracțiune spate (FR, MR sau RR) și cutie manuală.

Cred ca a fost si nu va mai fi

Vor ramane pentru "puristi", dar este evident ca la nivele actuale de putere directia este spre automate cu AWD

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Tzitzicat said:

directia este spre automate cu AWD

 

Asta se cere, asta se vinde. Deși sunt și excepții. Îmi vin în minte direct două exemple de mașini care s-ar fi vândut mai bine dacă aveau cutii manuale - măcar opțional.

 

image.thumb.png.bd524cc6456e873d745bcebcd903a0b7.png image.thumb.png.b86928d42b6afea27e07630ab9cbd1bd.png

Link to comment
Share on other sites

Nu e de neluat in calcul faptul ca majoritatea clientilor de sportive pure isi iau masinile doar pentru imagine si eventual cate o liniuta

Parerea mea ca peste 300-400 cp doar spate cu manuala iti trebuie niste abilitati serioase de a conduce, abilitati ce trebuie cultivate, pentru ca nu vin la pachet cu masina

Cred ca doar Porshe mai pune pe Cayman si pe niste 911 manuale. Sa vedem pt cat timp

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Tzitzicat said:

Cred ca doar Porshe mai pune (...) pe niste 911 manuale.

 

Și încă cum.

 

image.thumb.png.499e93f5301033fb398f4190c4d54975.png

 

5 minutes ago, Tzitzicat said:

Nu e de neluat in calcul faptul ca majoritatea clientilor de sportive pure isi iau masinile doar pentru imagine si eventual cate o liniuta

 

Just.

 

13 minutes ago, Tzitzicat said:

Sa vedem pt cat timp

 

Din păcate suntem ultima generație care va mai prinde așa ceva. Cum vorbeam și pe celălalt topic, opțiunile se restrâng vizibil: Cayman/911, M2, Supra, GR86 (care e deja mort) eventual MX-5 și Ford Mustang... cam atât. Iar în America mai au și "noul" Nissan Z.

Link to comment
Share on other sites

Strict pentru mie Supra Mk5 este ce as cumpara pornind de la postarea initiala. 

Dar in mod mai realist cred ca pe loc mi-as lua o Cupra Formentor VZ5, chiar daca nu este manuala. Poate ne face VW vreo surpriza anii viitori desi imi vine greu a crede.

Link to comment
Share on other sites

Am km in egala masura as putea spune,si cu automate respectiv manuale

(automate atunci cand situatia o impune,manuale ale mele)

(valabil si la motorete/scutere)

 

Asadar,cand n-o sa mai pot conduce manuala,o sa-l platesc pe altul.

(automata va sta la mine in fata portii doar daca este in scop pur comercial)

 

Respect pentru cei care se pot lasa condusi.

Link to comment
Share on other sites

Acum 38 minute, Tzitzicat a spus:

Parerea mea ca peste 300-400 cp doar spate cu manuala iti trebuie niste abilitati serioase de a conduce, abilitati ce trebuie cultivate, pentru ca nu vin la pachet cu masina

 

Majoritatea nu sunt in stare sa stapaneasca nici 200cp... si de fapt adevarata abilitate a masinilor sport care trebuie exploatata este manevrabilitatea (frane, directie, suspensii). 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, therocketscientist1 said:

Dar in mod mai realist cred ca pe loc mi-as lua o Cupra Formentor VZ5

 

Am văzut că a câștigat adepți modelul. Pot să înțeleg: motor ok, design ok, versatilitate ok... dar AWD și SUV. Personal nu pot.

 

7 minutes ago, Tzitzicat said:

Sau Yaris GR

 

O apreciez pentru ceea ce e și pentru faptul că există. De asemenea, probabil că este teribil de fun în contextul potrivit. Dar prea compromisă, iar motorul ăla nu mă încântă deloc - oricât de performant pare pe hârtie.

 

3 minutes ago, apriliacluj said:

ala rosu e cam stricaciosssss....

 

Măcar nu va rugini :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, Nguyen a spus:

si de fapt adevarata abilitate a masinilor sport care trebuie exploatata este manevrabilitatea (frane, directie, suspensii).

Plecasem de la pattern......manuala, propulsie spate

Nu cred sa mai fie ceva de genul in gama 200 cp

Si atunci sari direct la +300 cp

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Tzitzicat said:

Nu cred sa mai fie ceva de genul in gama 200 cp

 

În Europa cred că doar MX-5/Fiat 124 Spider și GR86. La nivel global parcă mai era și Honda S660, dar oricum nu vine la noi.

 

Teoretic mai este și o variantă de Supra 2.0 cu vreo 200cp, dar nu știu cum și dacă se mai vinde. În același timp, cred că motorul devine cam mic pentru șasiul ăla, iar diferența de preț față de 3.0 nu este mare.

 

Poate face Toyota un succesor la MR2...

 

31 minutes ago, therocketscientist1 said:

Poate ne face VW vreo surpriza anii viitori desi imi vine greu a crede.

 

De la VW orice supriză va fi neplăcută electrică.

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Tzitzicat said:

Motoarele turbo au tras dupa ele disparitia cutiilor manuale

 

În ce sens? Un motor turbo modern se poate înțelege foarte bine cu o cutie manuală. Eliminarea turbo-lag-ului chiar ajută.

Link to comment
Share on other sites

Acum 23 minute, PzKpfW a spus:

Poate face Toyota un succesor la MR2...

 

Oricat de mult ar vrea actualul ceo, nu pare ca o sa mai faca ceva de genul. Divizia gr pare sa dispara, va fi inlocuita de gr sport, care o sa faca paralelipipede inalte vag sportive, ca ceilalti. Toti au invatat ca amg paket e formula castigatoare, adauga 5% la costuri si 20% la pret. Cand doar 1% dintre clienti sunt interesati de comportamentul masinii la limita, teatrul dat de bolborosit in tobe si scartait de cauciucuri vinde mult mai bine decat veleitatile sportive. Producatorii vand ce vor clientii, gt-uri care se prefac ca sunt masini sport si suvuri bune de dat liniute.

 

Cutiile manuale vor fi eliminate de necesitatea sistemelor de franare autonome sau cel putin destul de hibridizate incat sa fie pe acolo. Asta pe langa reticenta (sau imposibilitatea dupa 60 de ani) cumparatorilor de a invata heel&toe ca sa nu se duca direct cu spatele in sant cand baga a doua la intrarea in curba.

 

Sunt destule modele interesante pe piata, nu e problema, urmatorii 10 ani ai ce incerca chiar daca vin vremuri mai incerte.

Edited by prafrau
Link to comment
Share on other sites

In cazul masinilor sportive

Orice turbo de la 2.000 cmc face usor 300 cp

La 3.000 sare usor de 400

Si e ceea ce spuneam la inceput

Prea multa putere raportat la ceea ce vor clientii

Asa ca .....automata si AWD

Adu-ti aminte ca un M3 E46 3200 cmc aspirat facea 321 cp si ...da manuala....vis

Acum un M2/3/4 e spre 500 cp

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, prafrau said:

Oricat de mult ar vrea actualul ceo, nu pare ca o sa mai faca ceva de genul. Divizia gr pare sa dispara, va fi inlocuita de gr sport, care o sa faca paralelipipede inalte vag sportive, ca ceilalti. Toti au invatat ca amg paket e formula castigatoare, adauga 5% la costuri si 20% la pret. Cand doar 1% dintre clienti sunt interesati de comportamentul masinii la limita, teatrul dat de bolborosit in tobe si scartait de cauciucuri vinde mult mai bine decat veleitatile sportive. Producatorii vand ce vor clientii, gt-uri care se prefac ca sunt masini sport si suvuri bune de dat liniute.

 

Cutiile manuale vor fi eliminate de necesitatea sistemelor de franare autonome sau cel putin destul de hibridizate incat sa fie pe acolo. Asta pe langa reticenta (sau imposibilitatea dupa 60 de ani) cumparatorilor de a invata heel&toe ca sa nu se duca direct cu spatele in sant cand baga a doua la intrarea in curba.

 

Absolut de acord. Cu "MR2" era semi glumă, semi speranță deșartă.

 

7 minutes ago, prafrau said:

Sunt destule modele interesante pe piata, nu e problema, urmatorii 10 ani ai ce incerca chiar daca vin vremuri mai incerte.

 

Enumeră câteva. Poate mi-au scăpat mie.

 

8 minutes ago, Tzitzicat said:

Adu-ti aminte ca un M3 E46 3200 cmc aspirat facea 321 cp si ...da manuala....vis

Acum un M2/3/4 e spre 500 cp

 

În același timp, M3 E46 avea 1400kg. Actualele M3 și M4 (și din păcate și M2 G87) sunt practic la 1800kg. Iar ca dimensiuni, G80 e cât un E39. În rest ai perfectă dreptate: mai mult power dar și ajutoare, să nu moară clientul. Chiar și M3 touring este disponibil doar cu xDrive.

 

De motoarele aspirate nu-mi pare atât de rău (cer să fiu ars pe rug): sunau mai bine și aveau răspuns, dar le cam lipsea cuplul. Iar un turbo modern reușește foarte bine să-și ascundă turbo-lag-ul.

 

25 minutes ago, prafrau said:

Toti au invatat ca amg paket e formula castigatoare, adauga 5% la costuri si 20% la pret. 

 

Rețeta de succes și pentru SUV-uri și crossover-e.

Link to comment
Share on other sites

Sunt mai multe probleme cu turbo:

1. nu se tureaza, dar asta e de gust

2. sunetul e fals, dar asta e tot de gust, vad ca sunt din ce in ce mai acceptate sunetele exclusiv de toba

3. nu ai control fin la limita fiindca nu sunt liniare, si atunci sunt frustrante in singurul punct in care o masina sport e distractiva

 

Daca nu te limitezi la masini noi, sunt destul de multe chestii din ultimii 20 de ani care te pot distra. Nu stiu ce ai incercat/avut totusi. Parerea mea e ca mx5 a fost buna in toate generatiile, mai greu cu primele 2 daca ai peste 1.80 dar exista modificari simple. Honda s2000 pentru motor, dar devine greu sa gasesti una ok la bani decenti. E36 328 pentru distractie aproape gratis, multe aveau lsd care se poate reface usor. 350/370z au devenit destul de ieftine incat sa merite. Boxster/cayman, daca esti ok cu motoarele centrale (nu sunt fan, si nu doar fiindca e greu sa lucrez singur la ele). Daca suporti 986-le sunt chiar foarte ieftine. Tot aici ar merge si un 996, pare ca au ajuns la pretul minim si incep sa creasca. gt86 au scazut la pret sub 20k si, cu toate neajunsurile lor, daca vrei o masina sport distractiva ieftina si care sa porneasca in fiecare zi sunt probabil cea mai buna optiune. Nu am incercat elise si e pe lista.

 

Dintre masinile prea laudate, am incercat caterham si nu prea inteleg atractia ca motociclist.

 

Acum depinde si ce consideri distractiv, care sunt asteptarile tale, daca ai alte masini mai practice si care e toleranta ta la masini vechi si interesante dar care merg doar o zi din 3.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Tzitzicat said:

E mai fun strabunicul😀

 

Te cred. Dar întreb: în orice situație?

 

De asemenea, dacă ești harcore: E92 S65B40. Au devenit accesibile.

 

17 minutes ago, prafrau said:

Sunt mai multe probleme cu turbo:

1. nu se tureaza, dar asta e de gust

2. sunetul e fals, dar asta e tot de gust, vad ca sunt din ce in ce mai acceptate sunetele exclusiv de toba

3. nu ai control fin la limita fiindca nu sunt liniare, si atunci sunt frustrante in singurul punct in care o masina sport e distractiva

 

La punctul 2 ai dreptate. La 1, motoare turbo care se turează până pe la 7-8000 mai găsești (deși nu-mi vin în minte decât câteva exemple). Și la 3 înțeleg ce zici, dar este prețul pe care-l plătești pentru low-end torque. Pe circuit se simte mai mult (sau pe un drum virajat și liber). Dar în viața reală, (i.e., 90% din cazuri) prefer mai mult cuplu și elasticitate.

 

21 minutes ago, prafrau said:

Daca nu te limitezi la masini noi

 

Acum înțeleg. Eu mă gândeam într-adevăr la mașini noi (sau aproape noi). Discuția a început pe un alt topic unde argumentam că Toyota Supra (cu toate neajunsurile) nu prea are rival în clasa ei de preț (~60.000€) și configurație (coupé RWD cu motor măricel).

 

De acord cu majoritatea exemplelor, cu câteva note:

  • 350/370 Z - nu merită la noi datorită taxelor cretine și scandaloase (mai mari ca în DE de exemplu).
  • 986 - nu pot cu open-top (nici trapă nu suport); cred că doar MX-5 aș suporta, dar asta pentru că se simte ca un kart.
  • 996 - devin deja scumpe la întreținere la vârsta și kilometrajul lor.
36 minutes ago, prafrau said:

Acum depinde si ce consideri distractiv, care sunt asteptarile tale, daca ai alte masini mai practice si care e toleranta ta la masini vechi si interesante dar care merg doar o zi din 3.

 

Așa este. Încercam să fiu cât mai generic, nu să centrez discuția pe mine. Personal nu prea am nevoie de versatilitate (iar dacă aș avea, aș lua o mașină specific pentru asta), dar de o mașină care poate fi "fun" și "rewarding" în fiecare zi. Practic o motocicletă pe 4 roți.

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 minute, PzKpfW a spus:

în orice situație?

Evident ca nu

Cum zicea @prafrau mai sus

Dozezi mai bine acceleratia mai ales la limita

E si alta putere

Turbinele ajuta clar, dar devin prea violente cateodata, mai als cand nu trebuie😀

S65B40 nu e flagrant peste stage 1 si are dezavantajul major al…..impozitului

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...