Jump to content

Automobile sport


PzKpfW
 Share

Recommended Posts

Acum 13 ore, PzKpfW a spus:

Toyota sunt de acord - GR-urile. Mazda cu MX-5 și eventual prin design. Coreenii... în afară de Stinger (care este GT) nu prea văd. Sau te referi la chestii gen Veloster N?

 

Ma refeream la tot ce fac, cu implicare in motorsport, design-uri mai interesante la unele chestii, disponibilitatea de a scoate coupe-ul vision 74 (cu orice motorizare o avea) si incepand cu aducerea de oameni gen albert biermann si luc donckerwolke. I30 si 20n nu ma atrag, veloster e interesant cu usile alea dar e tractiunea gresita. Pare ca merg in directia buna per total, spre deosebire de tot ce iese din germania.

 

Acum 13 ore, PzKpfW a spus:

Sunetul artificial este exclusiv în habitaclu și vine prin boxe.

 

Din pacate nu e asa. Eu de audi stiu (ii zic sound booster), dar nu m-ar mira sa fie si altii.

 

 

E o boxa in interior.

https://www.bsr-tuning.dk/produkt/sound-booster-repair-service-41639dk

https://www.autoevolution.com/news/regular-audi-q7-gets-the-sq7-s-active-exhaust-system-sounds-the-same-122315.html?fbclid=IwAR1VzmYtVaW9gYAQFJGRGKWNUEykVqCaHYs7K_19EW87eWPQn9RVOhYHk4c#

Edited by prafrau
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

8 minutes ago, prafrau said:

Pare ca merg in directia buna per total, spre deosebire de tot ce iese din germania.

 

Acum am înțeles și sunt total de acord.

 

Totuși în Germania mai există Porsche, care în contrast cu politica grupului VW ține cu dinții de motorul termic și investește în combustibilul alternativ. Ei și Ferrari lucrează (la nivel de lobby deocamdată) cu CE pentru a obține o dispensă de la interzicerea vânzării de motoare termice noi în UE începând cu 2035.

 

33 minutes ago, prafrau said:

E o boxa in interior.

 

Auzisem vag de prostii de genul ăsta, dar aveam impresia că sunt exclusiv aftermarket. Nu oferă niciun fabricant așa ceva din fabrică; greșesc?

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

Totuși în Germania mai există Porsche, care în contrast cu politica grupului VW ține cu dinții de motorul termic și investește în combustibilul alternativ. Ei și Ferrari lucrează (la nivel de lobby deocamdată) cu CE pentru a obține o dispensă de la interzicerea vânzării de motoare termice noi în UE începând cu 2035.

 

Auzisem vag de prostii de genul ăsta, dar aveam impresia că sunt exclusiv aftermarket. Nu oferă niciun fabricant așa ceva din fabrică; greșesc?

 

Porsche pare sa accepte ce a acceptat ferrari de mult, ca masinile lor sunt cumparate de pensionari sa agate. Asa ca se muleaza pe cererile pietii.

 

Sunt de fabrica, audi le pune de vreo 5 ani pe toate s6/7 si sq5/7/8 alea diesel. Acum ceva ani erau destul de mandri de asta si aveau informatiile direct pe site, intre timp pare ca cineva a facut un studiu de piata si a aflat ca oamenii nu vor sa stie. Am auzit ca porsche ar face la fel pe tdi-uri dar nu sunt sigur. E acelasi motor totusi.

 

sq7_tdi_abgasanlage_mit_soundaktuator.thumb.jpg.329b680703a5415be430d2915c272f44.jpg

Edited by prafrau
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, prafrau said:

Porsche pare sa accepte ce a acceptat ferrari de mult, ca masinile lor sunt cumparate de pensionari sa agate. Asa ca se muleaza pe cererile pietii.

 

Amuzant, trist și parțial adevărat. Parțial pentru că 911 și Cayman sunt (încă?) mașini sport adevărate și apreciate ca atare pe piața SH (ceea ce nu se poate spune despre Ferrari), o piață importantă pentru Porsche. Cineva de la ei spunea acum câțiva ani că cel mai accesibil model Porsche este cel SH.

 

2 hours ago, prafrau said:

Sunt de fabrica, audi le pune de vreo 5 ani pe toate s6/7 si sq5/7/8 alea diesel.

 

Absolut penibil. Am mai spus că Audi nu face mașini sport? Deși înțeleg că este vorba doar despre diesel-uri (care pentru mine practic nu există).

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, PzKpfW a spus:

Absolut penibil. Am mai spus că Audi nu face mașini sport? Deși înțeleg că este vorba doar despre diesel-uri (care pentru mine practic nu există).

Vezi ca si the beloved BMW face acelasi lucru chiar si pe motoarele mari de 3.0,am tinut eu in mana boxa de la ei stantata bmw.Si da e de fabrica,nici nu aduceam discutia daca erau prostii de pe ali.

Nu e penibil deloc,e ce vrea (indirect) clientul.

Vrei turbo sau bi-turbo dar nu iti place cum suna,vrei sunet de V8?Se rezolva.Just don't ask if you don't wanna know :P

Nemtii sunt baieti destepti se adapteaza.

 

Ti-am mai zis - privesti situatia masinilor sport foarte subiectiv : masini precum gama RS de la Audi care sunt mai mult decat competente din absolut toate punctele de vedere (dinamica suspensii putere) spre a se bate cu aproape orice masina sport iar tu sustii ca nu sunt sport,iar rivalii de la BMW care fac masini cu cam aceleasi performante ii ridici in slavi.De Supra cu McPherson'ul ei si cu platforma cumparata de pe marele roadster al vietii pe care o dai o super masina sport nu mai vorbesc.

Nu mai zic de masinile electrice - pe care le ignori total doar pt ca nu sug gaz si scuipa flacari.

Esti cam fanboi si obtuzel in opinii si prefer sa nu ma mai amestec,prefer sa fiu mai deschis la nou si la evolutiile tehnice - eu consider sport si masinile electrice,si Audi si masinile care au alta tractiune decat spate (hmm..oare Lamborghini daca nu are "spate" nu e sport?GTR?ahahahha).

Ai orizontul cam inchis.Iti recomand sa deschizi fereastra.Eu ma retrag din discutie.

Link to comment
Share on other sites

Acum 30 minute, Method a spus:

privesti situatia masinilor sport foarte subiectiv : masini precum gama RS de la Audi care sunt mai mult decat competente din absolut toate punctele de vedere (dinamica suspensii putere) spre a se bate cu aproape orice masina sport

 

Masina sport nu inseamna neaparat masina rapida, ci o masina la care numarul parghiilor de comanda este cat mai mare pentru a putea exercita un control cat mai fin in cat mai multe situatii. D-asta miata e masina sport chiar daca e lenta si audi-urile rs nu sunt chiar daca sunt rapide.

 

Daca intru prea tare intr-o curba cu o miata o pot roti fortand putin volanul sau lasand brusc acceleratia sau apasand si lasand abreiajul sau folosind o combinatie. Daca intru prea tare intr-o curba cu o masina ce are motorul in fata axei fata si nu are tractiune spate o sa intorc volanul unde as vrea sa mearga si dupa aia astept, ori ma salveaza electronica ori ies cu fata pe iarba/in sant. Si aici intervine problema, fiindca o masina in care sunt 95% spectator, cu un volan prin care ii cer vag unde sa mearga dar tot calculatorul decide, si cu o pedala prin care cer putere dar calculatorul decide cata sa-mi dea, nu e chiar asa de distractiva. E un gt, facut sa mearga repede cu minimul de atentie si concentrare din partea mea. Util la 1 noaptea cand vreau doar sa ajung acasa de pe unde oi fi, nu la 10 dimineata intr-o duminica.

 

Dar sunt multe pareri, si majoritatea oamenilor nu vor neaparat sa se surmeneze pentru succesiunea aia de curbe intr-o cadenta buna, vor doar sa mearga mai repede decat ceilalti pentru a demonstra ceva. Poate unii sunt frustrati, poate altii isi permit sa-si ia un rs6 cu care sa duca cainii la veterinar. A doua categorie in general nu le considera masini sport totusi.

Edited by prafrau
Link to comment
Share on other sites

@Method - a explicat foarte bine @prafrau. Sunt în același asentiment. Mașina puternică sau rapidă nu este automat și una sport. Aceeași logică și la mașinile electrice.

 

Nu am spus că Supra este "o super mașină sport". Am spus doar că nu prea are concurență pe nișa ei. Nu sunt fan Supra, o spun cu regret; nișa asta este pe ducă. Iar argumente precum "dar există Audi TT RS/Tesla/etc." nu sunt de luat în serios.

 

12 hours ago, Method said:

Esti cam fanboi si obtuzel in opinii si prefer sa nu ma mai amestec,prefer sa fiu mai deschis la nou si la evolutiile tehnice - eu consider sport si masinile electrice,si Audi si masinile care au alta tractiune decat spate (hmm..oare Lamborghini daca nu are "spate" nu e sport?GTR?ahahahha).

 

Nu sunt fanboy sau obtuz, doar ceva mai exigent cu lucrurile care-mi plac și pe care le înțeleg. Nu este nimic greșit nici cu electricele, nici cu GT-urile, fiecare au publicul și rolul lor; am spus doar că sunt o categorie distinctă față de "mașinile sport", iar cei care le confundă poate nu înțeleg bine partea de dinamică a unui automobil. Vezi din nou post-ul de mai sus. Și da, Lamborghini cu tracțiune integrală nu sunt atât mașini sport cât obiecte ostentative de bătut bulevarde și impresionat păsărici cu nivel intelectual și moravuri îndoielnice. Motiv pentru care există, în mod distinct, modele doar cu tracțiune spate pe Gallardo sau Huracán, iar variantele de competiție sunt exclusiv RWD.

 

GTR-ul a fost în primul rând o vitrină tehnologică a celor de la Nissan. O mașină eficientă și rapidă, cu adevărat capabilă și pe circuit și (inițial) accesibilă ca preț. De notat totuși că Nissan a fabricat în același timp 350/370 Z, un coupé cu tracțiune spate. Poate au înțeles ei ceva acolo de au oferit ambele modele în paralel.

 

12 hours ago, Method said:

Vezi ca si the beloved BMW face acelasi lucru chiar si pe motoarele mari de 3.0,am tinut eu in mana boxa de la ei stantata bmw.Si da e de fabrica,nici nu aduceam discutia daca erau prostii de pe ali.

 

M-am documentat, și BMW a păcătuit la fel. Se pare totuși că au făcut asta doar pe evacuările "M sport" (ce ironie) de achiziționat separat, și doar pe motoarele diesel. Singurul motor pe benzină la care au folosit așa ceva a fost i8 - unde este aproape de înțeles. Puțin penibil, poate inutil, dar de înțeles.

 

Păreri și opinii despre noul M2?

 

image.thumb.png.cdb53282ea886be9a799649b038f12dc.png image.thumb.png.1c4e98a072002661426e175a08c47fdd.png image.thumb.png.a4e342e448ef7c98d364ca30d738ac03.png

 

On 6/17/2023 at 1:11 PM, prafrau said:

Inteleg cumva ce zici cu dorinta de suficienta putere cat sa poti rupe aderenta in orice moment, problema mea e ca masinile care pot face asta sunt fie prea grele (...)

 

Începe de la 1710kg...

Link to comment
Share on other sites

Am înțeles acum.

 

28 minutes ago, Tzitzicat said:

05_Alfa-Romeo_GiuliaSWB_Zagato-768x513.jpg

 

Din câte știu, asta ți-o poate face Zagato la comandă dintr-o Giulia. Nu vreau să mă gândesc cât costă, deși la cum arată parcă nici nu mai contează.

 

GTV-ul (urmașul GT-ului) a fost tăiat de pe listă de contabili din păcate. Ar fi trebuit să apară anul ăsta. Dar și Giulia s-a vândut prost, așa că...

 

image.thumb.png.d6f3578c5979e343521dbfb73be6222c.png

 

...au făcut Tonale în loc, că asta se vinde.

 

Alfa a avut o mașină aproape perfectă, numită 4C. Dar trebuia să fie ceva mai ieftină și să vină cu o manuală.

 

On 6/19/2023 at 1:17 PM, PzKpfW said:

Păreri și opinii despre noul M2?

 

Legat de anularea GTV-ului, revin la ce ziceam aici: s-a mai dus naibii încă o mașină sport. G87 are aproape 1.8t și este mai lent față de F87 C sau CS. Păcat de model și păcat de motorul ăla. Sper să apară un model Competition mai capabil peste vreo 2 ani, dar oricum ar fi va avea tonaj mare.

 

Lotus a lansat Emira, urmașul lui Evora. Probabil ultima mașină sport a celor de la Lotus cu motor cu combustie internă.

 

image.thumb.png.a449d7daf78ab788f77634b8e1b84877.png image.thumb.png.30bf9e98e102c769ff3c2db479f9e163.png image.thumb.png.511f1ae2f16222cc18c6a4a4560ca5e6.png

 

Arată foarte bine pe hârtie, dar prețul este mare: versiunea cu motorul de 2L de la Mercedes AMG (M139) începe la peste 90.000€ și vine doar cu cutie automată în 8 rapoarte. Versiunea cu V6 de la Tyoyta (2GR-FE) vine și cu manuală, dar sare de 100.000 în UE.

 

Îmi vine greu să văd vreun avantaj față de 982 GTS sau 982 GT4. Poate doar exclusivitate.

Link to comment
Share on other sites

La 19.06.2023 la 13:17, PzKpfW a spus:

Păreri și opinii despre noul M2?

 

Nu inteleg ce se intampla in departamentul de design de la bmw. La fel ca mb aveau un intreg sistem in care seria 7 decidea noua linie de design si apoi celelalte modele o completau pe rand, intai seria 5 si apoi seria 3. Acum pare ca schimba designerul sef la fiecare 6 luni. Seria 2 e un exemplu deosebit de prost, nu inteleg cum au reusit sa faca o masina atat de mare sa aiba proportii atat de ciudate, pare o caricatura. Reusesc sa faca modelele lui Chris Bangle sa para frumoase cumva.

 

Problemele managementului bmw in a-si intelege publicul mi s-au parut perfect exprimate de o reclama de acum 2 ani. In ciuda faptului ca e65 nu a avut niciodata prea multi fani receptia reclamei a fost evidenta.

 

 

Acum 52 minute, PzKpfW a spus:

Puțin veche știrea (de acum 6 luni), dar interesant și amuzant.

 

M-a umflat rasul la autoblip.

Edited by prafrau
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, prafrau said:

Nu inteleg ce se intampla in departamentul de design de la bmw. (...)
Reusesc sa faca modelele lui Chris Bangle sa para frumoase cumva.

 

Sunt de aceeași părere. Este o problemă generală: grile disproporționat de mari și dimensiuni ciudate. Toate modelele lor suferă de aceleași probleme; nu știu dacă ai văzut noul 5er G60.

 

image.thumb.png.3d2ddea68954bc0898810ea60761ddea.png

 

În contextul ăsta totuși, cred că design-ul este ultima lui problemă a M2-ului. Sunt subiectiv, dar în afară de câteva unghiuri în care arată disporporționat, este măcar "interesant" într-un sens ciudat. Față de celalte BMW-uri este aproape decent. Dar faptul că ceea ce va fi cel mai probabil ultima generație de mașină sport de la BMW este mai lentă și (mult) mai grea ca generația anterioară este de-a dreptul trist. Probabil că trebuie apreciat faptul că mai oferă totuși manuală. Opțional. Pe bani.

 

20 minutes ago, prafrau said:

M-a umflat rasul la autoblip.

 

La fel de amuzant ca faptul că s-au gândit să prezinte prototipul ăsta pe un SUV :) 

 

Într-un fel poate e bine că se dezvoltă așa ceva. Când 95% dintre mașinile de pe stradă vor fi electrice (probabil 2-3 decenii, cel puțin în Europa) probabil că vom căuta până și așa ceva.

 

În același timp este o tragi-comedie de înalt rafinament: schimbător și ambreiaj legate de... nimic și feedback generat de motoare haptice.

 

Takashi Watanabe (inginer șef Lexus Electrified)

From the outside, this vehicle is as quiet as any other BEV. But the driver is able to experience all the sensations of a manual transmission vehicle. It is a software-based system, so it can be programmed to reproduce the driving experience of different vehicle types, letting the driver choose their preferred mapping.

 

image.thumb.png.2374a643e42d90905a79045635be22dd.png

Link to comment
Share on other sites

Acum 22 minute, prafrau a spus:

modelele lui Chris Bangle sa para frumoase cumva

Probabil cand zici Bangle te referi la E65

Si totusi E65 e cel mai bine vandut serie 7 ever

Iar perioada cand Bangle a fost sef la design este cea in care BMW a depasit Mercedes la vanzari

Link to comment
Share on other sites

Nu am înțeles niciodată cum de s-au vândut atât de bine modele precum E65, E63 sau chiar E85 (deși coupé-ul era măcar bine proporționat). Singurul design reușit din era Bangle mi se pare E60/61.

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 minute, PzKpfW a spus:

Nu am înțeles niciodată cum de s-au vândut atât de bine modele precum E65, E63

Am vazut un interviu cu Bangle acum ceva vreme

Zicea ceva de genul ......daca trebuie sa te conving ca masina e frumoasa, trebuie sa ma intorc la plansa de proiectare

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

Puțin veche știrea (de acum 6 luni), dar interesant și amuzant.

 

 

 

Un fel de femeie gonflabilă cu vagin încălzit...

Edited by ENEOS
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
13 hours ago, prafrau said:

Decat 4 cilindri turbo cu pdk mai bine electric.

 

Dar decât un 6 boxer de 4L aspirat cu manuală? Nu mă interesează Boxster, dar Cayman este probabil cea mai pură mașină sport pe care o face Porsche (mă refer la modelele de la GTS în sus). 911 este compromis datorită amplasamentului motorului și a dimensiunilor (inutil de) mari.

 

Și tot legat de electrice: primul Caterham pe baterii.

 

image.thumb.png.b83f8916eef2b7d5af2a57e015a8b48b.png

Link to comment
Share on other sites

Absolut. Chiar dacă este cabrio (niciodată nu am înțeles decapotabilele în segmentul ăsta) și PDK. Dar sunt deja subiectiv.

 

Jantele alea sunt însă superbe (și foarte scumpe).

 

Personal aș prefera același motor într-un ambalaj mai compact și plasat mai corect:

 

image.thumb.png.d3b6aecc15eaade451cc3974b79c40a9.png

 

Dar din nou, subiectiv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...