Jump to content

Automobile sport


PzKpfW
 Share

Recommended Posts

Piata de sh-uri a luat-o oricum razna si pentru auto si pentru moto. 

In ultimii 2, 3, 4 ani sunt modele pentru care pretul s-a dublat. Doua cazuri concrete: E46 M3 si Honda S2000.

Strict legat de masini vechi, ce zic posesorii e ca sunt greu de tinut pe linia de plutire pentru altceva decat "din cand in cand". Iar sa fie daily driver este o adevarata aventura financiara din toate punctele de vedere. Sa dai 1000 de lei pe un cheder sau 1-200 lei pe o duza sistemului de spalare a parbrizului, de exemplu, e un pic costisitor. Asta daca le gasesti in timp util. Eu am un "youngtimer" moto si incepe sa-mi ceara diferite maruntisuri care sunt deocamdata usor de cumparat (pret si disponibilitate). Vedem mai departe ce se intampa.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

@Tzitzicat - absolut de acord.

 

1 hour ago, Tzitzicat said:

Evident ca nu

 

Ai șansa de a avea două mașini distractive în mod complementar. Cred că am spus tot.

 

1 hour ago, Tzitzicat said:

S65B40 nu e flagrant peste stage 1 si are dezavantajul major al…..impozitului

 

Și vine cu probleme urâte. Și este scump la întreținere și exploatare. Și totuși ți l-ai dori :)

 

@therocketscientist1 - asta este și problema/fobia mea cu mașini faine dar care au ajuns la o vârstă (996 sau chiar 987 de exemplu).

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

La punctul 2 ai dreptate. La 1, motoare turbo care se turează până pe la 7-8000 mai găsești (deși nu-mi vin în minte decât câteva exemple). Și la 3 înțeleg ce zici, dar este prețul pe care-l plătești pentru low-end torque. Pe circuit se simte mai mult (sau pe un drum virajat și liber). Dar în viața reală, (i.e., 90% din cazuri) prefer mai mult cuplu și elasticitate.

 

Daca e asa, in 90% din cazuri un hot hatch e la fel de bun ca o masina sport, dar se gasesc 2-3 ocazii in fiecare zi, ronduri, arc de triumf etc.

 

s65 suna prea bine

Edited by prafrau
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, prafrau said:

un hot hatch e la fel de bun ca o masina sport

 

Așa credeam și eu și am făcut cel mai bun compromis posibil. Dar parcă nu.

 

4 minutes ago, prafrau said:

s65 suna prea bine

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Acum 34 minute, PzKpfW a spus:

@therocketscientist1 - asta este și problema/fobia mea cu mașini faine dar care au ajuns la o vârstă (996 sau chiar 987 de exemplu).

Inteleg ca solutia e sa stai tot timpul alert, sa urmaresti siteurile de vanzari si sa cumperi chiar si ce nu ai nevoie daca este o oferta buna in ideea in care vei avea.

Macar ai ales o marca europeana. Nu stiu cat aftermarket exista pentru aceste modele, dar macar nu platesti din start sute de dolari transportul din SUA sau Japonia.

Link to comment
Share on other sites

Cand aud de +150 CP in Ro,am si eu o intrebare !!

Unde mergeti cu ele ??

Ca eu nu am reusit sa tin un Logan de 105 CP ,blana pe A2  pana la Drajna,de cateva ori deabia am ajuns la capatul ceasului....am vrut sa vad daca crapa motorul !!

Am vecini cu Porsche luate de noi....bijuterii...da...unde sa mergi cu ele....

Edited by ALEX-CRUISER
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, ALEX-CRUISER said:

Unde mergeti cu ele ??

Ca eu nu am reusit sa tin un Logan de 105 CP ,blana pe A2  pana la Drajna,

 

Răspund în nume propriu.

 

Îți spun unde nu merg: pe autostradă :)

 

Am șansa de a nu fi nevoit să ies cu mașina des și nici să fac mulți km. Ieșirile sunt în proporție de ~75% de plăcere. "Cai putere" nu înseamnă doar viteză de vârf (cred că am ajuns o singură dată la peste 200 km/h). Nici cu motocicleta nu ai teoretic nevoie de mai mult de 40-50cp.

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 minute, PzKpfW a spus:

. "Cai putere" nu înseamnă doar viteză de vârf

Exact, și zic ca si la ai mei aproape 300cai pe 1,4tone nu sunt prea mulți.

Masina puternica este plăcută de condus, mult mai relaxant, parca totul e mai ușor la drum. Folosesc mașina zilnic.

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 ore, PzKpfW a spus:

Așa credeam și eu și am făcut cel mai bun compromis posibil. Dar parcă nu.

 

Pentru cine nu poate avea 2 masini si are nevoie sa care familie/cumparaturi sunt un compromis foarte bun. La fel, daca din motive medicale nu poti face genoflexiuni pe piciorul stang pentru iesire din masina.

 

gt86, s2000 si toate mx5 au deschiderea portbagajului mica si incap doar 3 sacose de cumparaturi si un bax de apa acolo. Deci familie mica, cumparaturi mai des sau cu alta masina. In gt86 scaunele spate nu sunt bune nici pentru copii, spatarul scaunului fata e lipit de sezutul scaunului spate. Intr-un mx5 nb 2 cauciucuri de motocicleta incapeau doar pe scaunul din dreapta si decapotata. In mx5 nb si in s2000 nu incapea un troller mare, trebuia tinut de pasager in brate daca era luat de la aeroport. In portbagajul unui caterham sv (ala mai lat/lung) incapea un singur rucsac de 30 de litri, al doilea nu mai avea loc (mai amuzant, avea loc o singura usa pe langa rucsac, a doua trebuia sa stea la picioarele pasagerului). Problemele astea nu le ai cu nici un hot hatch.

 

Depinde ce compromis e acceptabil. Clar masinile mai mici si mai usoare sunt mai distractive, dar, la fel de clar, nu sunt deloc practice. Cred ca d-asta exista bmw-urile.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, prafrau said:

t86, s2000 si toate mx5 au deschiderea portbagajului mica si incap doar 3 sacose de cumparaturi si un bax de apa acolo. Deci familie mica, cumparaturi mai des sau cu alta masina. In gt86 scaunele spate nu sunt bune nici pentru copii, spatarul scaunului fata e lipit de sezutul scaunului spate. Intr-un mx5 nb 2 cauciucuri de motocicleta incapeau doar pe scaunul din dreapta si decapotata. In mx5 nb si in s2000 nu incapea un troller mare, trebuia tinut de pasager in brate daca era luat de la aeroport. In portbagajul unui caterham sv (ala mai lat/lung) incapea un singur rucsac de 30 de litri, al doilea nu mai avea loc (mai amuzant, avea loc o singura usa pe langa rucsac, a doua trebuia sa stea la picioarele pasagerului).

 

Cumva nu simt că mă deranjează niciuna dintre problemele astea.

 

Caterham nu este o mașină de mers pe stradă și cel mai probabil, cum ai spus, este dezamăgitoare dacă știi ce înseamnă motocicletă. Tot mi-aș dori una, măcar să o conduc.

 

S2000 este o sportivă adevărată, dar aș fi preferat oricând un RX-7/RX-8, probabilă datorită faptului că era coupé.

 

Lui GT86/BRZ i-a lipsit puțin pentru a fi o mașină excepțională, în principiu un motor ceva mai potent și un design mai atrăgător; adică exact ceea ce este a fost GR86. Doar că nu la 40.000€+ cât costă una SH acum.

 

Hatchback-urile mi-au plăcut tot timpul din punct de vedere estetic, partea de practicalitate este doar un bonus. Din păcate nu mai există niciunul serios care să poată fi considerat "sportscar". Cred că ăsta a fost ultimul.

 

image.thumb.png.1ae7564b7838976c7e58b326eb94fe29.png

 

2 hours ago, prafrau said:

Cred ca d-asta exista bmw-urile.

 

Și Porsche.

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

Cred că ăsta a fost ultimul.

 

image.thumb.png.1ae7564b7838976c7e58b326eb94fe29.png

Cea mai distractivă mașină pe care am condus-o vreodată! N-ai nevoie să rotești volanul mai mult de 90°, restul se face din accelerație. :D

Link to comment
Share on other sites

Acum 20 ore, PzKpfW a spus:

Topic despre plăcerea de a conduce sportiv pe 4 roți. Sunt probabil elitist și ermetic, dar o mașină sport adevărată va fi un coupé cu tracțiune spate (FR, MR sau RR) și cutie manuală.

 

Deschid cu un articol despre viitorul cutiilor de viteze la BMW: BMW M Cars Are Done With DCTs, and Soon, Manuals Too

Ca sa continui,nu prea sunt de acord cu tine - o masina sport va fi un coupe sau o berlina cu orice tractiune,si cu un tren de rulare (si motor-transmisie) adecvate.

Eu nu exclud AWD,transmisiile automate si berlinele din aceasta categorie,pt ca ai exclude M5,RS6 si alte masini asemanatoare.

Si nu exclud masinile electrice - ar fi aberant sa sustin ca un Plaid care tocmai a batut recordul pe Nurburgrind sau un Rimac nu sunt masini sport.Doar pt ca nu face motorul suck-squeeze-bang-blow,ci face zzzz.

 

Referitor la cutiile automate vs DSG,pai Bmw dintotdeauna au mers cu cea mai buna cutie de viteze automate,de departe - ZF8HP,(in diferite iteratii in functie de cuplul maxim suportat),cred ca e singura firma care ofera aceasta cutie fantastica chiar si pe motoarele de 2.0,dar nu e adevarat ca e mai rapida decat un DSG.ZF8HP e cam tot ce ai nevoie,nu iti trebuie rapiditate a cutiei pe strada decat poate acel ZF sa duca.Dar e mai lenta decat un DSG,sunt dati si timpii de schimbare pt amandoua,si se simte si in mers.E mult mai fiabila si mai comoda,si overall efectiv mai buna,asta da.Insa e de salutat ca revin la manuale ca si varianta.

In concluzie,BMW va ramane cu fantasticul ZF,iar grupul VAG va continua cu DSG'urile pt ca sunt made in house,nu da bani la ZF decat pt masinile de high-end - A8,Phaeton,RS si Bentley.

 

Iarasi referitor la marea Supra pe de o parte cat si la refuzul tau de a cataloga masinile RS de la Audi drept "sport",sa stii ca (apropo de ce face o masina "sport"),Supra are pe fata McPherson,ceea ce...e foarte rau pt feeling - chiar si Audi A4/VW Passat care au acel double-wishbone "rupt" in multi-link individual cu 4 brate pe fiecare roata.

Deci mai pe scurt,marea masina sport Supra are suspensia fata identica cu cea de VW Golf.Succes :)

Acum 19 ore, therocketscientist1 a spus:

..mi-as lua o Cupra Formentor VZ5, chiar daca nu este manuala

SUV'urile si/sau crossovers's nu sunt masini sport.Chiar daca au 300 chiar daca au 500 de cai.Nu inteleg si nu am inteles niciodata conceptul,ideea si necesitatea unei masini suv/crossover (a nu se confunda cu masinile offroad care au cu totul alta logica si alcatuire),alta decat showoff al unor oameni insecure.

Cel mai bun exemplu Q8/Urus - am servit,recomand experienta pt se vedea diferenta fata de o masina sport.Q8 cuplat cu un motor de peste 340 de cai (+electricul de 35 cai mild hibrid) e o masina perfect americana - buna in linie dreapta si atat.La prima curba,la prima incercare de a purta viteza printr-o curba se "prabuseste" si te subvireaza de nu te vezi.Superb interior,finisare,calitate tot,no argue,dar camioanele nu vor fi niciodata masini sport.Masini de 150 000 si le depasesti dupa a2a curba cu un VW Golf,fizica lucreaza impotriva lor,dar e normal sa fie asa.

Acum 19 ore, Tzitzicat a spus:

Plecasem de la pattern......manuala, propulsie spate

Nu cred sa mai fie ceva de genul in gama 200 cp

Golf GTI - recomand,acel motor e addictive,manuala e golden,dar daca vrei sport,treci pe DSG,e atat de rapida cutia,te lasa masca.

Acum 18 ore, prafrau a spus:

Oricat de mult ar vrea actualul ceo, nu pare ca o sa mai faca ceva de genul. Divizia gr pare sa dispara, va fi inlocuita de gr sport, care o sa faca paralelipipede inalte vag sportive, ca ceilalti. Toti au invatat ca amg paket e formula castigatoare, adauga 5% la costuri si 20% la pret. Cand doar 1% dintre clienti sunt interesati de comportamentul masinii la limita, teatrul dat de bolborosit in tobe si scartait de cauciucuri vinde mult mai bine decat veleitatile sportive. Producatorii vand ce vor clientii, gt-uri care se prefac ca sunt masini sport si suvuri bune de dat liniute.

:10:

Acum 17 ore, prafrau a spus:

Sunt mai multe probleme cu turbo:

1. nu se tureaza, dar asta e de gust

2. sunetul e fals, dar asta e tot de gust, vad ca sunt din ce in ce mai acceptate sunetele exclusiv de toba

3. nu ai control fin la limita fiindca nu sunt liniare, si atunci sunt frustrante in singurul punct in care o masina sport e distractiva

Nu prea sunt de acord :

- nu se tureaza?ce vrei sa spui?nu reactioneaza rapid?Motoarele turbo actuale (incearca un 3.0 bmw astea noi cu water-cooled intercooler care reduc drastic traseul de admisie sau un VAG 3.0 turbo si chiar 2.0 turbo ) raspund nu rapid,ci....wow.Adica pt mine e...destul.Car rewiers established ca Dougde Muro si Matt Watson spun ca anumite motoare turbo moderne raspund mai bine chiar decat motoarele normal aspirate.

Cu sunetul sunt de acord si mi se pare penibil gimmick'ul de a pune o boxa pe traseul evacuarii (nu stiu cata lume stie dar se foloseste intensiv treaba asta)

Nu sunt liniare?Descarca o diagrama de curba de cuplu/hp a unui motor turbo benzina bmw/vag si spune-mi ca nu sunt liniare.Poate pe Ferrari gasesti curbe de cuplu mai corecte,dar daca compari asa...

 

Edited by Method
Link to comment
Share on other sites

Acum 3 minute, Method a spus:

Golf GTI - recomand,acel motor e addictive,manuala e golden,dar daca vrei sport,treci pe DSG,e atat de rapida cutia,te lasa masca.

Ziceam de propulsie spate

Hot hatch-uri cu tractiune fata sunt destule

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 minute, Method a spus:

Supra are pe fata McPherson,ceea ce...e mai rau ca si feeling

La fel au și toate WRC-urile, R5 și ce mai e în top la raliuri. Dpdv al suspensiei cea mai ridicolă mi s-a părut generația de Passat cu patrulater înalt pe puntea față și punte semi(f)rigidă pe spate, un McPherson față cu independentă spate fiind clar superior și mai echilibrat din toate pdv.

Un McPherson cu 2 pivoți e chiar șmecher. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, Tzitzicat a spus:

Ziceam de propulsie spate

Hot hatch-uri cu tractiune fata sunt destule

Masini ieftine...GT86,dar cu un motor slab,seria 3 - motoare infinit mai bune,si eternul si superbul MX5.

Mi se pare ca masinile sport "clasice" au fost lasate putin in urma de cei 3 producatori germani care ofera aceste motoare de 2.0 turbo complet affordable din toate punctele de vedere (dar si de Tesla cu 3ul RWD) care sunt mult peste tot ce gasim in masinile sport clasice si atunci chiar si nucleul fanilor masinilor sport e dispus sa faca anumite compromisuri,doar pt a avea acces la acele motoare...care bat de la 230 cai la VAG (cu niste curbe de cuplu/hp practic continue pe toata plaja de ture - deci perfecte) pana pe la peste 420 cai pt Mercedes.Si acest shift se vede la vanzari.

Acum 21 minute, ENEOS a spus:

La fel au și toate WRC-urile, R5 și ce mai e în top la raliuri. Dpdv al suspensiei cea mai ridicolă mi s-a părut generația de Passat cu patrulater înalt pe puntea față și punte semi(f)rigidă pe spate, un McPherson față cu independentă spate fiind clar superior și mai echilibrat din toate pdv.

Asta nu e un argument in favoarea McPherson'ului.Nu cunosc bine fenomenul WRC,dar din cate stiu,au suspensia regulata - efectiv nu au voie sa puna o suspenie complexa.

Double wishbone e de departe cel mai competent sistem pt masinile sport.Sunt multe iteratii si multe interpretari ale acestui double wishbone,dar toate ajung tot acolo pana la urma.

McPherson,ca si transmisia fata de exemplu,este cel mai bun raport calitate-performante-pret.E ceva ce e perfect de ajung pt userul normal.Scutura,e batzaita si fortata isi arata limitele.

Passat pune acel multi link exclusiv pt confort.Feelingul e mult mai bun decat pe McPherson ,care e intalnit pe masinile compacte de obicei.

Link to comment
Share on other sites

Acum 45 minute, Method a spus:

Nu prea sunt de acord :

 

- nu se tureaza?ce vrei sa spui?nu reactioneaza rapid?Motoarele turbo actuale (incearca un 3.0 bmw astea noi cu water-cooled intercooler care reduc drastic traseul de admisie sau un VAG 3.0 turbo si chiar 2.0 turbo ) raspund nu rapid,ci....wow.Adica pt mine e...destul.Car rewiers established ca Dougde Muro si Matt Watson spun ca anumite motoare turbo moderne raspund mai bine chiar decat motoarele normal aspirate.

Cu sunetul sunt de acord si mi se pare penibil gimmick'ul de a pune o boxa pe traseul evacuarii (nu stiu cata lume stie dar se foloseste intensiv treaba asta)

Nu sunt liniare?Descarca o diagrama de curba de cuplu/hp a unui motor turbo benzina bmw/vag si spune-mi ca nu sunt liniare.Poate pe Ferrari gasesti curbe de cuplu mai corecte,dar daca compari asa...

 

Nu se tureaza peste 7000 de ture. Am zis ca e o chestie subiectiva, dar nu imi plac masinile care merg constant la 4000 de ture, dar scot tot felul de flatulente ca sa para ca se intampla ceva. Nu simt ca muncesc pentru ce obtin, nu simt ca motorul ala munceste cu mine. Simt ca cer putere si mi se ofera o anumita cantitate prestabilita, fara sa conteze altceva. Posibil sa mai fie o aberatie a trunchiului meu cerebral care cumva rezoneaza cu turatiile masinii, dar ma plictisesc mai putin daca motorul urla decat daca latra.

Nu sunt liniare in sensul in care incerci sa tii un derapaj minim in curba 5 sau 8 de la adancata ca sa rotesti masina si ea se duce ori prea departe fiindca intra in boost, ori deloc. Sunt oameni care apreciaza acceleratia on/off, si eu, pe un supermoto, dar uneori vreau sa fac chestii de finete, si motorul turbo nu prea se preteaza.

 

Apreciez puterea ieftina totusi, si cum poti cumpara un piggyback ecu care sa creasca puterea motorului cu 20-30% cu minim de interactiune umana. Dar cred ca motocicletele au stricat bucuria acceleratiei pentru mine totusi, aia nu ma mai atrage. Am imbatranit si caut experiente, nu senzatii, sau ceva de genul.

Acum 8 ore, PzKpfW a spus:

 

image.thumb.png.1ae7564b7838976c7e58b326eb94fe29.png

 

https://www.caranddriver.com/news/a43941429/bmw-z4-concept-touring-coupe-revealed/

 

anul asta la villa d'este

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Method said:

Golf GTI - recomand,acel motor e addictive,manuala e golden,dar daca vrei sport,treci pe DSG,e atat de rapida cutia,te lasa masca.

 

O mașină foarte bună și destul de fun pentru ceea ce este - și mai ales la prețul la care este. O plăcere să o cunduci pe un drum precum Poiană sau Râșnov (vorbesc de VII, cu care am mers). O manuală care e aproape de feeling-ul uneia de la Honda (și mult peste BMW). Și o mașină versatilă, un hot hatch autentic. Dar nu o mașină sport. Este FF și se simte când începi să mergi tare, începe invariabil să subvireze. Stai destul de sus, "pe" mașină, nu "în" ea. Și totuși, cumva mi se pare mai fun decât Golf R, o mașină mai rapidă dar mult mai "sintetică".

 

4 hours ago, Method said:

Referitor la cutiile automate vs DSG (...)

 

Absolut. Decizia celor de la BMW este una financiară. 8HP de la ZF este impresionantă pentru o cutie cu convertizor, dar nu se compară cu un DKG.

 

4 hours ago, Method said:

Ca sa continui,nu prea sunt de acord cu tine - o masina sport va fi un coupe sau o berlina cu orice tractiune,si cu un tren de rulare (si motor-transmisie) adecvate.

 

"Adecvate" ăsta este mai subiectiv decât criteriile pe care le-am enumerat eu. Și nu, o berlină (4 uși) nu va fi niciodată o mașină sport, pentru că scopul ei este să care 3 sau 4 oameni pe lângă șofer. Va fi deci cel mult un GT.

 

4 hours ago, Method said:

Eu nu exclud AWD,transmisiile automate si berlinele din aceasta categorie,pt ca ai exclude M5,RS6 si alte masini asemanatoare.

Si nu exclud masinile electrice - ar fi aberant sa sustin ca un Plaid care tocmai a batut recordul pe Nurburgrind sau un Rimac nu sunt masini sport.

 

M5 (cel puțin cele recente) și RS6 nu sunt mașini sport. Aceeași explicație ca mai sus. Și susțin în continuare că Audi nu face mașini sport în general (în afară de R8 care este oricum istorie).

Tesla nu face mașini sport. Tesla face bunuri de larg consum, eficiente și raționale. Timpul scos de Plaid este exclusiv dat de accelerația din curbe, nu de eventualul "pedigree sportiv" al unei berline cu greutate de SUV de clasă mare (2.3t).

 

Rimac fac hypercar-uri electrice. Nu prea intră în categoria de mașini sport. Părerea mea.

 

2 hours ago, prafrau said:

Nu se tureaza peste 7000 de ture. Am zis ca e o chestie subiectiva, dar nu imi plac masinile care merg constant la 4000 de ture, dar scot tot felul de flatulente ca sa para ca se intampla ceva. Nu simt ca muncesc pentru ce obtin, nu simt ca motorul ala munceste cu mine. Simt ca cer putere si mi se ofera o anumita cantitate prestabilita, fara sa conteze altceva. Posibil sa mai fie o aberatie a trunchiului meu cerebral care cumva rezoneaza cu turatiile masinii, dar ma plictisesc mai putin daca motorul urla decat daca latra.

 

Te înțeleg perfect și sunt în același asentiment. Motiv pentru care nu voi avea (probabil) niciodată electrică.

 

2 hours ago, prafrau said:

Nu sunt liniare in sensul in care incerci sa tii un derapaj minim in curba 5 sau 8 de la adancata ca sa rotesti masina si ea se duce ori prea departe fiindca intra in boost, ori deloc.

 

Este probabil destul de subiectiv (Harris este la al 2-lea sau al 3-lea M2 și are și un 1M E87)...

 

 

...Dar se poate ceva finețe și cu (anumite) cu turbo. Nu la fel ca și cu un aspirat, dar ce pierzi pe partea asta, câștigi pe partea de "visceralitate" (nu am găsit un cuvânt mai bun) al motorului pe o plajă mai largă de turații. Personal (și) asta mi se pare incitant, să știu că mașina mă poate ucide din gaz dacă nu sunt atent. Asta apreciez și pe motocicletă și este motivul pentru care nu suport motoarele 4 în linie, mai ales cele mici; sunt prea predictibile și docile dacă nu tragi bine de ele.

 

3 hours ago, prafrau said:

 

Nu o văzusem. Nu sunt fan al design-ului în sine pentru că nu-mi place actualul Z4. Dar în ansamblu arată fain și ar fi superb dacă ar produce-o în serie. Cel mai probabil însă va rămâne la nivel de concept (pentru că BMW) sau o serie foarte limitată și cu preț exorbitant (pentru că BMW).

Link to comment
Share on other sites

Acum 22 ore, PzKpfW a spus:

Este probabil destul de subiectiv (Harris este la al 2-lea sau al 3-lea M2 și are și un 1M E87)...

 

...Dar se poate ceva finețe și cu (anumite) cu turbo. Nu la fel ca și cu un aspirat, dar ce pierzi pe partea asta, câștigi pe partea de "visceralitate" (nu am găsit un cuvânt mai bun) al motorului pe o plajă mai largă de turații. Personal (și) asta mi se pare incitant, să știu că mașina mă poate ucide din gaz dacă nu sunt atent. Asta apreciez și pe motocicletă și este motivul pentru care nu suport motoarele 4 în linie, mai ales cele mici; sunt prea predictibile și docile dacă nu tragi bine de ele.

 

Sunt sigur ca se poate rezolva problema raspunsului la acceleratie a motorului turbo, e o problema tehnica. Nu prea ma atrag bmw-urile moderne totusi. Seria 2 a ramas singurul cat de cat sportiv si e mai mare ca un e46, pe langa proportiile alea ciudate. Momentan mazda, toyota si coreenii fac masini mai interesante ca bmw, ceea ce e trist.

Inteleg cumva ce zici cu dorinta de suficienta putere cat sa poti rupe aderenta in orice moment, problema mea e ca masinile care pot face asta sunt fie prea grele sa le pot controla la limita (adica gt-uri de aproape 2 tone), fie prea scumpe. Cred ca mai degraba as ramane pe chestii mai vechi, cu cauciucuri inguste si fara tc, acelasi efect dar la viteze mai mici.

Link to comment
Share on other sites

La 16.06.2023 la 8:20, Method a spus:

 

Cu sunetul sunt de acord si mi se pare penibil gimmick'ul de a pune o boxa pe traseul evacuarii (nu stiu cata lume stie dar se foloseste intensiv treaba asta)

 

 

 

Ca o curva care mimeaza orgasmul

( dar daca ai platit - asta e,ii dai pedala mai departe )

🤓

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, prafrau said:

Seria 2 a ramas singurul cat de cat sportiv si e mai mare ca un e46, pe langa proportiile alea ciudate.

 

Este cam ciudat și mai urât decât E46, dar ca dimensiuni și greutate e cam fix pe acolo (vorbesc despre F22, nu de G42). Compară coupé-urile:

 

			E46 coupé	F22 coupé
==================================================
ampatament		2725mm	|	2690mm
lungime			4490mm	|	4432mm
lățime 			1760mm	|	1774mm
greutate max		1555kg	|	1685kg

 

8 hours ago, prafrau said:

Momentan mazda, toyota si coreenii fac masini mai interesante ca bmw, ceea ce e trist.

 

Toyota sunt de acord - GR-urile. Mazda cu MX-5 și eventual prin design. Coreenii... în afară de Stinger (care este GT) nu prea văd. Sau te referi la chestii gen Veloster N?

 

8 hours ago, prafrau said:

Inteleg cumva ce zici cu dorinta de suficienta putere cat sa poti rupe aderenta in orice moment, problema mea e ca masinile care pot face asta sunt fie prea grele sa le pot controla la limita (adica gt-uri de aproape 2 tone), fie prea scumpe.

 

Și cele scumpe sunt din ce în ce mai puține. De aici a plecat dealtfel topic-ul în sine: ce mașini sport adevărate mai sunt pe piață (coupé, rwd, nu supercar, nu gt)?

 

Am uitat să menționez prosteli precum Caterham 7 (ai făcut-o tu), KTM X-Bow sau Ariel Atom. Dar sunt chiar prosteli (i.e., motociclete pe 4 roți), în sensul cel mai bun al cuvântului.

 

On 6/16/2023 at 9:20 AM, Method said:

Cu sunetul sunt de acord si mi se pare penibil gimmick'ul de a pune o boxa pe traseul evacuarii (nu stiu cata lume stie dar se foloseste intensiv treaba asta)

 

Sunetul artificial este exclusiv în habitaclu și vine prin boxe.

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, PzKpfW a spus:

Sunetul artificial este exclusiv în habitaclu și vine prin boxe.

Mai intereseaza-te.

La foarte multe masini (germane) turbo,cu cilindree de 2.0 si chiar 3.0,sunetul este "facut" de o boxa pusa pe traseul de evacuare.Nici mie nu mi-a venit sa cred,insa cand o vezi...crezi :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...