V-FOUR Postat Iulie 5, 2023 Share Postat Iulie 5, 2023 (editat) Când aveam 20 ani eram mândru posesor de Mz 250 Etz, am fost foarte mulțumit de aceasta motocicletă, deși am avut probleme cu ea din prima zi de achiziție, probleme pe care le-am rezolvat și apoi ne-am înțeles de minune, este una din motocicletele pe care regret ca le-am vândut, asa că atunci când am gasit una de vânzare la un preț decent, chiar dacă a fost abandonata de peste 10 ani, nu am stat pe gânduri și am cumpărat-o, asta s-a întâmplat acum un an. Din motive financiare, de timp, dar în special din cauza ca deja aveam început un alt proiect de restaurare, dar pe care l-am finalizat cu succes, nu m-am ocupat în mod special de Etz, însă acum am început cu demontarea lui. Editat Iulie 5, 2023 de ivan pedala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Iulie 5, 2023 Share Postat Iulie 5, 2023 spor si succes!! ...si eu regret ca m-am despartit de al meu ETZ, pe la mijlocul anilor '90.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Iulie 5, 2023 Share Postat Iulie 5, 2023 Da, si era bine daca specificai si modelul (nu toata lumea stie ca s-au fabricat modele incepand cu 125, 150, 250 si 300 cmc intre anii 1981 si 1995). Ulterior, adica incepand chiar cu 1993-1997, au aparut si modelele 251, 301 si 500. Dar poti reveni cu acest mic detaliu si te ajut sa completam mica scapare! Am fost cat pe ce sa trec in tabara nemteasca, frana disc si cei 12V pe instalatie, fiind un mare atu la vremea aceea, numa' ca taman atunci mi se marise familia si prioritatile s-au schimbat, ramanand un fan al motocicletelor cehoslovace. Spor la surubarit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
V-FOUR Postat Iulie 5, 2023 Autor Share Postat Iulie 5, 2023 Nea Ivane, un pasionat ca si noi vede de la o posta ca este un Mz Etz 250 cmc, îl trădează cilindrul mult mai generos decât modelul de 150 cmc, de 125 cmc nici nu mai zic. În anii comunismului Etz-ul era superior rivalelor sale datorită frânei pe disc, suportului motor pe tampon de cauciuc pentru reducerea vibrațiilor, răcirea foarte bună si finețea cu care se conduce comparativ cu cele rusești, clar erau motociclete mai rapide și mai puternice, dar nu asa de fiabile. Tot pe vremea Răposatului, tata posesor de Jawa, deasemenea cu familia mărită, a fost nevoit sa renunțe la cehoslovaca în favoarea uneia rusești, dar cu ataș Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Iulie 5, 2023 Share Postat Iulie 5, 2023 Sincer, cred (si sper) ca nu suntem singurii care citim sectiunea asta a forumului, asa ca pentru orice neavizat, dar si pentru cei care stiu cu ce se mananca, este bine si corect ca sa scriem date cat mai exacte, detalii si eventual poze edificatoare. Poate iti vor folosi pe viitor chiar tie, mai stii?! Spor la reinvierea fierului! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Iulie 6, 2023 Share Postat Iulie 6, 2023 Acum 16 ore, ivan pedala a spus: ..... 500. .... ala nu era ceva home made proiect?? era fabricat in serie?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
V-FOUR Postat Iulie 6, 2023 Autor Share Postat Iulie 6, 2023 Eu știu ca cel de 500 cmc era home made, chiar am vb cu cineva care a văzut unul făcut, dar nu era terminat, încă se lucra la cutia de viteze Atașez și o poza cu ceva piese ce le-am achizitionat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Iulie 6, 2023 Share Postat Iulie 6, 2023 Acum 2 ore, apriliacluj a spus: ala nu era ceva home made proiect?? era fabricat in serie?? Stiu ca era ceva bazat pe un motor Rotax, fabricat prin Austria, apoi au aparut ceva modele in doi cilindri (cred ca fabricati artizanal), despre care nu stiu mare lucru. Ulterior a aparut si un MUZ 660 cred tot Rotax, care a intinerit nitel flota. Marca nu m-a atras foarte tare, in afara modelului de 250 ETZ (detaliile care m-au atras le-am expus mai sus), asa ca nici nu m-am documentat in privinta ei. Am si acum nevoie de setul de reparatie al jugului de ETZ, pentru a modifica o Jawa 350TS cu frana disc pe roata fata. Asa arata (si nu-l vreau nou): Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Iulie 6, 2023 Share Postat Iulie 6, 2023 Acum 2 ore, V-FOUR a spus: Eu știu ca cel de 500 cmc era home made, asa stiam si eu, 2 motoare de 250 unite Acum 50 minute, ivan pedala a spus: MUZ 660 cred tot Rotax alea de 660 erau motoare Yamaha (in proiectul initial erau cu Rotax de 500, dar ideea a fost abandonata si s-a trecut la Yamaha 660) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aurex Postat Iulie 6, 2023 Share Postat Iulie 6, 2023 Salut , ma iertati ca ma bag in discutie , acele motoare Yamaha de 660 nu erau de fapt Minarelli? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shui Postat Iulie 6, 2023 Share Postat Iulie 6, 2023 (editat) Nu doar ETZ a avut asa ceva (si Jawa parca avea un motor artizanal de 1000 si ceva) Editat Iulie 6, 2023 de shui Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Iulie 6, 2023 Share Postat Iulie 6, 2023 Acum 3 minute, Aurex a spus: Salut , ma iertati ca ma bag in discutie , acele motoare Yamaha de 660 nu erau de fapt Minarelli? Cred ca da, alea au echipat mai multe modele de motociclete europene sau nu. Din cate stiu... Acum 4 minute, shui a spus: Nu doar ETZ a avut... Deja o dam in balarii! Aici vorbim doar de MZ. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Iulie 6, 2023 Share Postat Iulie 6, 2023 Acum 2 ore, Aurex a spus: acele motoare Yamaha de 660 nu erau de fapt Minarelli? exact! dar ca si o paranteza, Minarelli facea parte din Yamaha Group Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
V-FOUR Postat Iulie 6, 2023 Autor Share Postat Iulie 6, 2023 Acum 5 ore, ivan pedala a spus: Am si acum nevoie de setul de reparatie al jugului de ETZ, pentru a modifica o Jawa 350TS cu frana disc pe roata fata. Asa arata Pe vremuri am pus furca față de Etz pe un Ij 56, împreună cu farul si toata instalația electrică, aveam ij 56 cu frână pe disc si pe 12 volti, problema a fost ca etz-ul este mult mai ușor decât Ij-ul si a trebuit sa mai pun ulei în telescoape ca să fie ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
V-FOUR Postat August 6, 2023 Autor Share Postat August 6, 2023 Am pregatit piesele pentru sablat și vopsit electrostatic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
V-FOUR Postat August 21, 2023 Autor Share Postat August 21, 2023 Am mai cumparat câteva piese de la nemti Motorul este refăcut complet, s-au schimbat toți rulmentii, simeringurile, garniturile, biela si pistonul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turanoid Postat Septembrie 6, 2023 Share Postat Septembrie 6, 2023 Bravo de lucrare!Aici tocmai ne-a vizitat un TS trecut de 100k km;motor anii 70(ambielaj încă de fabrica!),pilot 72 ani. ETZ-ul de langa este al unui consatean de-al meu dedicat pe acest model.Singurul lucru schimbat la TS-ul donmului este roata de ETZ fata,pt frana pe disc;cind merge la ITP ul lor,tre sa puna roata originala inapoi.Gasca de seniori din care face parte,fac Europa pe comuniste(mz,Pannonia,ij-56}Unul dintre ei,a dat si-0 fuga pina in Mongolia (pannonia cu atas) Cetateanu cu ij ul vrea si alte continente... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
V-FOUR Postat Septembrie 6, 2023 Autor Share Postat Septembrie 6, 2023 "Consăteanul" cu ETZ este cel care mi-a refăcut motorul de ETZ, ma bucur enorm ca am apelat la el, un om deosebit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
V-FOUR Postat Octombrie 11, 2023 Autor Share Postat Octombrie 11, 2023 În continuare aștept piesele de la vopsit electrostatic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
V-FOUR Postat Aprilie 23 Autor Share Postat Aprilie 23 Salutare dragi prieteni, După 9 luni de promisiuni a venit și ziua când am recuperat piesele de la vopsit electrostatic și acum poate continua proiectul de restaurare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Aprilie 23 Share Postat Aprilie 23 1 oră în urmă, V-FOUR a spus: După 9 luni de promisiuni Dă-ne și nouă pontul cu atelierul, să știm să nu cumva să apelăm! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat Aprilie 23 Share Postat Aprilie 23 11 minutes ago, ENEOS said: Dă-ne și nouă pontul cu atelierul, să știm să nu cumva să apelăm! Sa le facem reclama! ...9 luni....poate s-au renascut.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
V-FOUR Postat Aprilie 23 Autor Share Postat Aprilie 23 Acum 57 minute, Lup69 a spus: Sa le facem reclama! ...9 luni....poate s-au renascut.... Asta a fost și problema, au avut reclama prea buna și au avut mult de lucru, chestii industriale pe mulți bani, atelierul s-a dezvoltat enorm și noi, cei cu piese de motociclete, nu mai reprezentam o prioritate pentru ei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
V-FOUR Postat Mai 3 Autor Share Postat Mai 3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
V-FOUR Postat Mai 16 Autor Share Postat Mai 16 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.