Sari la conținut

Proiect MZ 250 ETZ


V-FOUR
 Share

Postări Recomandate

     Când aveam 20 ani eram mândru posesor de Mz 250 Etz, am fost foarte mulțumit de aceasta motocicletă, deși am avut probleme cu ea din prima zi de achiziție, probleme pe care le-am rezolvat și apoi ne-am înțeles de minune, este una din motocicletele pe care regret ca le-am vândut, asa că atunci când am gasit una de vânzare la un preț decent, chiar dacă a fost abandonata de peste 10 ani, nu am stat pe gânduri și am cumpărat-o, asta s-a întâmplat acum un an.

    Din motive financiare, de timp, dar în special din cauza ca deja aveam început un alt proiect de restaurare, dar pe care l-am finalizat cu succes, nu m-am ocupat în mod special de Etz, însă acum am început cu demontarea lui.

     

20220624_200832.jpg

20220625_195145.jpg

IMG-20220625-WA0024.jpeg

20230704_191045.jpg

Editat de ivan pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, si era bine daca specificai si modelul (nu toata lumea stie ca s-au fabricat modele incepand cu 125, 150, 250 si 300 cmc intre anii 1981 si 1995). Ulterior, adica incepand chiar cu 1993-1997, au aparut si modelele 251, 301 si 500. Dar poti reveni cu acest mic detaliu si te ajut sa completam mica scapare! ;) Am fost cat pe ce sa trec in tabara nemteasca, frana disc si cei 12V pe instalatie, fiind un mare atu la vremea aceea, numa' ca taman atunci mi se marise familia si prioritatile s-au schimbat, ramanand un fan al motocicletelor cehoslovace. 

Spor la surubarit! :ok: 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

   Nea Ivane, un pasionat ca si noi vede de la o posta ca este un Mz Etz 250 cmc, îl trădează cilindrul mult mai generos decât modelul de 150 cmc, de 125 cmc nici nu mai zic.

   În anii comunismului Etz-ul era superior rivalelor sale datorită frânei pe disc, suportului motor pe tampon de cauciuc pentru reducerea vibrațiilor, răcirea foarte bună si finețea cu care se conduce comparativ cu cele rusești, clar erau motociclete mai rapide și mai puternice, dar nu asa de fiabile.

      Tot pe vremea Răposatului, tata posesor de Jawa, deasemenea cu familia mărită, a fost nevoit sa renunțe la cehoslovaca în favoarea uneia rusești, dar cu ataș 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • ivan pedala changed the title to Proiect MZ 250 ETZ

Sincer, cred (si sper) ca nu suntem singurii care citim sectiunea asta a forumului, asa ca pentru orice neavizat, dar si pentru cei care stiu cu ce se mananca, este bine si corect ca sa scriem date cat mai exacte, detalii si eventual poze edificatoare. Poate iti vor folosi pe viitor chiar tie, mai stii?!

Spor la reinvierea fierului! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu știu ca cel de 500 cmc era home made, chiar am vb cu cineva care a văzut unul făcut, dar nu era terminat, încă se lucra la cutia de viteze

 

 

Atașez și o poza cu ceva piese ce le-am achizitionat

20221219_170804.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, apriliacluj a spus:

ala nu era ceva home made proiect??

era fabricat in serie??

Stiu ca era ceva bazat pe un motor Rotax, fabricat prin Austria, apoi au aparut ceva modele in doi cilindri (cred ca fabricati artizanal), despre care nu stiu mare lucru. Ulterior a aparut si un MUZ 660 cred tot Rotax, care a intinerit nitel flota. Marca nu m-a atras foarte tare, in afara modelului de 250 ETZ (detaliile care m-au atras le-am expus mai sus), asa ca nici nu m-am documentat in privinta ei. Am si acum nevoie de setul de reparatie al jugului de ETZ, pentru a modifica o Jawa 350TS cu frana disc pe roata fata. Asa arata (si nu-l vreau nou):

27771-670384 (2).jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, V-FOUR a spus:

Eu știu ca cel de 500 cmc era home made,

asa stiam si eu, 2 motoare de 250 unite 

image.thumb.png.bdde2a97a3733a62889ea8f4d9af2e51.png

image.thumb.png.b80ec38620e712ffefc57756182a3a79.png

image.thumb.png.3fb7bc4aef74f8e7cbca01366e17c6cb.png

 

 

 

Acum 50 minute, ivan pedala a spus:

 MUZ 660 cred tot Rotax

alea de 660 erau motoare Yamaha

 

(in proiectul initial erau cu Rotax de 500, dar ideea a fost abandonata si s-a trecut la Yamaha 660)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, Aurex a spus:

Salut , 

ma iertati ca ma bag in discutie , acele motoare Yamaha de 660 nu erau de fapt Minarelli?

Cred ca da, alea au echipat mai multe modele de motociclete europene sau nu. Din cate stiu...:ok:

Acum 4 minute, shui a spus:

Nu doar ETZ a avut...

Deja o dam in balarii! Aici vorbim doar de MZ. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, ivan pedala a spus:

Am si acum nevoie de setul de reparatie al jugului de ETZ, pentru a modifica o Jawa 350TS cu frana disc pe roata fata. Asa arata

27771-670384 (2).jpg

Pe vremuri am pus furca față de Etz pe un Ij 56, împreună cu farul si toata instalația electrică, aveam ij 56 cu frână pe disc si pe 12 volti, problema a fost ca etz-ul este mult mai ușor decât Ij-ul si a trebuit sa mai pun ulei în telescoape ca să fie ok

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Am mai cumparat câteva piese de la nemti

20230821_195433.jpg

Motorul este refăcut complet, s-au schimbat toți rulmentii, simeringurile, garniturile, biela si pistonul.

IMG-20230310-WA0011.jpg

IMG-20230314-WA0006.jpg

IMG-20230317-WA0007.jpg

IMG-20230321-WA0003.jpg

IMG-20230321-WA0004.jpg

IMG-20230321-WA0005.jpg

IMG-20230328-WA0142.jpg

IMG-20230331-WA0009.jpg

IMG-20230408-WA0002.jpg

IMG-20230411-WA0026.jpg

IMG-20230412-WA0013.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Bravo de lucrare!Aici tocmai ne-a vizitat un TS trecut de 100k km;motor anii 70(ambielaj încă de fabrica!),pilot 72 ani.

 

IMG-20230905-WA0004.jpg

IMG-20230905-WA0005.jpg

ETZ-ul de langa este al unui consatean de-al meu dedicat pe acest model.Singurul lucru schimbat la TS-ul donmului este roata de ETZ fata,pt frana pe disc;cind merge la ITP ul lor,tre sa puna roata originala inapoi.Gasca de seniori din care face parte,fac Europa pe comuniste(mz,Pannonia,ij-56}Unul dintre ei,a dat si-0 fuga pina in Mongolia (pannonia cu atas)  Cetateanu cu ij ul vrea si alte continente...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Salutare dragi prieteni,

După 9 luni de promisiuni a venit și ziua când am recuperat piesele de la vopsit electrostatic și acum poate continua proiectul de restaurare

20240423_164532.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, V-FOUR a spus:

După 9 luni de promisiuni

Dă-ne și nouă pontul cu atelierul, să știm să nu cumva să apelăm!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 minutes ago, ENEOS said:

Dă-ne și nouă pontul cu atelierul, să știm să nu cumva să apelăm!

Sa le facem reclama!:lool: ...9 luni....poate s-au renascut....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 57 minute, Lup69 a spus:

Sa le facem reclama!:lool: ...9 luni....poate s-au renascut....

Asta a fost și problema, au avut reclama prea buna și au avut mult de lucru, chestii industriale pe mulți bani, atelierul s-a dezvoltat enorm și noi, cei cu piese de motociclete, nu mai reprezentam o prioritate pentru ei.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...