Sari la conținut

9. Monster Energy British Grand Prix


Lup69
 Share

Postări Recomandate

Acum 5 ore, PzKpfW a spus:

Există topic tehnic dedicat, pentru cei care nu "se plictisesc" de astfel de discuții. Nu știu de ce le dezvoltați aici.

Ma frend,esti culmea : am scris o parere (personala) despre L4 vs V4,ai zis ca am analizat-o prea simplist.Ti-am explicat ca plictisim lumea daca intram in detalii acuma imi reprosezi ca exista topic de tehnica dedicat....Eu vroiam doar sa zic 2 vorbe,nu sa intru cu tine intr-o lunga polemica despre nimic pe topicuri dedicate,am observat (cand cu discutia despre Toyota wanna be sportscar) ca o polemica cu tine se traduce intr-o ciorba lunga in care orice argumente as da tot nu te misc de la ale tale,so,it goes nowhere.Asa ca raman la 1 punch lines...pe cat pot eu sa fiu de succint :P

Acum 5 ore, PzKpfW a spus:

Corect. Dar acea apropiere era strict conjuncturală și datorată unor abordări diametral opuse: Ducati se folosea de aerodinamică pentru apăsare, de unde rezulta și mult drag, iar Suzuki avea o aerodinamică prin care dorea să elimine pe cât posibil acel drag. Cu alte civinte, pe Suzuki aerodinamica îi ajuta la top-speed, pe Ducati îi dezavantaja (dar compensau printr-un motor mai puternic).

 

4 din 5 fabricanți implicați în MotoGP (și rezultatele lor actuale) te contrazic. Contextul actual favorizează clar motoarele V4. Iar 4 în linie deși este mai compact pe lungime, este și mai lat, iar asta limitează poziționarea.

 

Ești amuzant :) Au avut nevoie de vreo 10-12 ani de implicare și investiții masive ca să ajungă unde sunt acum, asta cu o arhitectură motor pe care o cunosc foarte bine. Este absolut irealist să crezi că ai putea să ajungi atât de repede la competitivitate cu o platformă nouă și necunoscută.

 

De asta le este cel mai probabil frică și celor de la Yamaha: un motor nou în configurație V4 ar înseamna investiții foarte mari (maia les datorită lipsei lor acute de experiență pe partea asta) fără nicio garanție de competitivitate pe viitor.

 

Așa este.

 

image.thumb.png.04935b3c096230dcb66c81a68f5da985.png

 

Și da, cred că este oarecum comparabil cu ceea ce au făcut acum Aprilia: au păstrat design-ul și arhitectura uni șasiu "clasic", dar au înlocuit materialul cu CF. Feedback-ul nu a fost genial, motiv pentru care au și abandonat abordarea. Mă surprinde totuși faptul că Aprilia vor deja să concureze cu el, având în vedere că piloții oficiali nici nu l-au încercat încă.

Nu intelegi ce vreau eu sa zic.Sau te prefaci ca nu intelegi :

Gap'ul intre Yamaha si restul nu se datoreaza neaparat datorita arhitecturii motorului ci diferentei de abordare a curselor,a dezvoltarii,diferentelor de buget samd.Asta tot incerc eu sa zic.

Ok,daca Ducati ar fi obligati prin absurd sa mearga cu un L4 si Yamaha cu un V4 pe care l-ar fi studiat 5 ani in prealabil,dupa 2-3 ani cine crezi ca ar fi mai sus in puncte?Yamaha "2 carene si un exhaust la Missano" sau Ducati cu Gigi si update'uri la aproape fiecare cursa?Problema nu e motorul L4,problema sunt oamenii,echipa,bugetul.Yamaha tot ultima ar fi si cu V4.

 

Celor de la Yamaha le e frica sa nu le taie contabilii si banii pe care ii au,de aia le e frica,ce dezvoltare,ce V4...

 

Nu stiu ce feedback ai citit tu,eu am vazut review'uri cu piloti de TT care au laudat acel cadru ,nu neaparat handling'ul care a ramas la fel,ci senzatia de lightness a motoretei - la asta contribuind intradevar si jantele de cf.

BMW nu au abandonat nici o abordare,aceea era o motoreta in serie limitata,repet - 750 buc la vreo 70 000e/bucata.Au placuta pe fiecare cu x/750,e fitza cadrul ala,nu s-a vrut mass production,este un Halo bike - un Ferrari F40 un Porsche Carrera GT,un Lexus LFA un "iata ce putem noi face,iata de ce suntem capabili".De aia am si zis ca nu prea are legatura cu gp'ul unde ei urmaresc ceva foarte concret cu acel cadru,nu doar sa arate ca sunt capabili de asa ceva,si pe deasupra cadrul in gp e mult mai important ca si feeling fata de street bikes.

Acum 3 ore, xt600 a spus:

Cum spuneam... mai e mult pana departe. Mai degraba cred ca le va lua fata Aprilia ,care au avut in 2 ani, progres mai mare decat KTM in toata perioada de cand au intrat in competitie. KTM este un pic overrated, la ora actuala, datorita performantelor lui Binder, un pilot foarte temerar, care duce motocicleta peste ce poate ea in momentul asta.

Nu stiu ce sa zic..si pe mine m-au surprins ktm anul asta.Insa incerc sa judec ce este si sa nu ma uit la anii trecuti cand bateau pasul pe loc.

Nu mi se pare insa o intamplare - merge Binder merge si Miller,mai merg si cei de la Gas-Gas,mai se misca toti.Nu e ca la Yamaha/Honda unde pilotul de top e la ani lumina de ceilalti cu aceeiasi moto.

Acum 3 ore, xt600 a spus:

 Nu cred ca japonezii vor trece prea curand la o asemenea solutie, dupa cum nu o vor face nici KTM. Probabil nici Ducati, atata vreme cat nu isi fac ei sasiul...

Ahaahha,japonezii nu vor trece curand la nimic.Ei nu fac nimic repede,nu reactioneaza macar la ce aduc ceilalti (sau hai sa spunem ca Honda mai reactioneaza cat de cat),decum sa mai vina cu o idee sa actioneze primii.Deci perfect de acord cu tine - japonezii nu vor trece curand.La nimic.

Iar KTM sunt inca in epoca fierului,la ce cf sa treaca ei?Mai au mult de mancat pana la cf,pe ala nu il pot suda nu il pot lua la pila,nu e pt ei :)

 

Ok,acuma sa nu ne lansam nici noi - sunt doar niste zvonuri despre acel cadru,zvonuri dintr-o sursa destul de beton,dar deocamdata doar zvonuri.

Sa il vedem prima data pe circuit,poate nu se adapteaza la el,poate e prea stiff,poate nu au feeling - sunt multe variabile cu asa ceva.E un material cu multe fitze si issues.

 

Dar pariez ceva cu tine - DACA Aprilia implementeaza un cadru de carbon si are rezultate, se simte o imbunatatire in performante cu el - daca le da un avantaj sesizabil,punem pariu ca in 2024 Gigi va veni cu cadrul pe Ducati.Am zis.

Repet - e lectia seamless gearbox - astia nu stau 2 ani pana sa adopte ceva ca japonezii,ei se dezvolta intr-un ritm demn de echipele de F1.Updates updates,updates.Si mai ales cand vad ca adversarul are un avantaj,vor incerca sa il copieze,sa il fure pt a-l anula.

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

Lucru care nu s-a întâmplat cu Yamaha și Razgatlıoğlu de exemplu.

Taci mai ca cica pilotii de sbk ruleaza in motogp :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 151
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La 10.08.2023 la 20:35, PzKpfW a spus:

 

Nu au fost făcuți publici, dar în mod cert au fost destul de buni pentru ca Ducati să-i propună wildcard-ul. Lucru care nu s-a întâmplat cu Yamaha și Razgatlıoğlu de exemplu.

Nimic surprinzator, as zice.  Fost pilot de MotoGP, familiarizat cu ADN-ul motoretei de GP Ducati. 

 

In ceea ce il priveste pe TR54, nu m-am asteptat sa faca ceva pe M1, atata vreme cat stilul lui de pilotaj este diametral opus aceluia in care ar trebui pilotata motoreta aia. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...