MadDevicer Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 (editat) Salutare! Am achizitionat motocicleta in Octombrie 2023 (Honda NC700S 2012). Motocicleta trage liniar pana in rosu, toate sunt bune mai putin in momentul in care motorul a ajuns la temperatura optima la ralanti. Am observat ca scade in turatii, ceea ce stiu ca e normal atunci cand motorul e cald. Dar la ralanti trage in hopuri/sacadat ca si cum aproape s-ar ineca. Sa fie de la filtru, de la bujii, de la pompa ? Voi ce parere aveti ? Multumesc. Editat Februarie 6 de ivan pedala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 (editat) Acum 13 minute, MadDevicer a spus: la relanti trage in hopuri/sacadat ca si cum aproape s-ar ineca. Adică în sarcină dacă zici trage?!? Ralanti = regim de mers în gol, n-ai ce căuta la turația aia decât când stai pe loc! Editat Februarie 6 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MadDevicer Postat Februarie 6 Autor Share Postat Februarie 6 1 minute ago, ENEOS said: Adică în sarcină dacă zici trage?!? Ralanti = regim de mers în gol, n-ai ce căuta la turația aia decât când stai pe loc! Da, in sarcina voiam sa zic. My bad! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 (editat) Acum 29 minute, MadDevicer a spus: Salutare! Am achizitionat motocicleta in Octombrie 2023 (Honda NC700S 2012). Motocicleta trage liniar pana in rosu, toate sunt bune mai putin in momentul in care motorul a ajuns la temperatura optima la relanti. Cum adica trage liniar pana in rosu? Cu motorul rece? Turat pe loc sau in mers? Acum 29 minute, MadDevicer a spus: Am observat ca scade in turatii, ceea ce stiu ca e normal atunci cand motorul e cald. Dar la relanti trage in hopuri/sacadat ca si cum aproape s-ar ineca. Sa fie de la filtru, de la bujii, de la pompa ? Voi ce parere aveti ? Multumesc. O turezi cand pleci de pe loc? Fac doar la plecarea de pe loc sau indiferent de viteza si turatie? Editat Februarie 6 de Ruginel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MadDevicer Postat Februarie 6 Autor Share Postat Februarie 6 Just now, Ruginel said: Cum adica trage liniar pana in rosu? Cu motorul rece? O turezi cand pleci de pe loc? Fac doar la plecarea de pe loc sau indiferent de viteza si turatie? Trage constant in fiecare treapta. Voiam sa fac inteles faptul ca motorul in acceleratie functioneaza fara probleme. Da, sunt in treapta 1, o turez cand plec de pe loc apoi las acceleratia si ma astept ca motocicleta sa ma traga si trage dar in hopuri/sacadat si ma smucește. Asta se intampla dupa ce motorul e cald. La rece nu face asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 De ce sa lasi acceleratia si sa astepti sa traga?! Cand e rece turatia sta mai sus, de-aia merge mai rotund. Inteleg ca esti incepator. Unde si cu cine ai facut scoala? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MadDevicer Postat Februarie 6 Autor Share Postat Februarie 6 De ce NU ar fi un comportament normal sa o lasi sa te traga ? In scoala exact asa faceam 8-urile. Treapta 1 sau 2 fara acceleratie. Motocicletele nu smuceau. Cu siguranta o problema tehnica are si nu cred ca e normal sa traga sacadat. Am sa o duc curand la un service moto in Sibiu dar voiam sa va intreb pe voi daca ati avut experiente similare ca sa stiu la ce sa ma astept. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Aia de școală sigur avea reglat ralantiul mai sus. NU AI CE CĂUTA ÎN SARCINĂ CU ACCELERAȚIA LIBERĂ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MadDevicer Postat Februarie 6 Autor Share Postat Februarie 6 Ok. Merci de raspuns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Acum 46 minute, MadDevicer a spus: De ce NU ar fi un comportament normal sa o lasi sa te traga ? In scoala exact asa faceam 8-urile. Treapta 1 sau 2 fara acceleratie. Motocicletele nu smuceau. Cu siguranta o problema tehnica are si nu cred ca e normal sa traga sacadat. Am sa o duc curand la un service moto in Sibiu dar voiam sa va intreb pe voi daca ati avut experiente similare ca sa stiu la ce sa ma astept. Motocicletele de scoala au ralantiul pus mai sus decat ar trebui, ca sa ajute cursantii la manevrele la viteze reduse. Considerand ca motocicleta ta este in mintile ei, inclusiv transmisia finala - adica lantul si pinioanele, comportamentul este unul normal. Dar ca idee, nu mergi cu motocicleta la ralanti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Acum 8 ore, MadDevicer a spus: De ce NU ar fi un comportament normal sa o lasi sa te traga ? In scoala exact asa faceam 8-urile. Treapta 1 sau 2 fara acceleratie. Motocicletele nu smuceau. Cu siguranta o problema tehnica are si nu cred ca e normal sa traga sacadat. Am sa o duc curand la un service moto in Sibiu dar voiam sa va intreb pe voi daca ati avut experiente similare ca sa stiu la ce sa ma astept. Tocmai de-aia te-am intrebat unde si cu cine ai facut scoala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Daca smuceste nasol si enervant la turatie mica, e posibila o uzura inegala a lantului, ori a pinioanelor de la transmisia finala. Dar, de obicei, lantul face burta intr-o zona doar, si da senzatia de smuceli la turatie mica. Ca sa verifici, pune motocicleta pe cricul central sau stander, spatele in aer, pornita si lasata sa mearga in treapta inferioara (treapta I...max.II) fara sa accelerezi. Daca urmaresti lantul si roata spate o sa-ti dai seama singur daca asta este buba sau nu. Si...nu mai merge cu ea "la ralanti" pe drum, manerul din dreapta este facut sa fie rasucit ca sa mearga, nu sa zaca la ralanti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 (editat) Acum 9 ore, ENEOS a spus: Aia de școală sigur avea reglat ralantiul mai sus. NU AI CE CĂUTA ÎN SARCINĂ CU ACCELERAȚIA LIBERĂ! Așa țineam și eu moto de școală, făceam opturile la ralanti. Maaaare tâmpit, cu a mea am descoperit ce frumos se modulează puterea din ambreiaj. Editat Februarie 6 de ivan pedala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Nu vrei sa stii cate accidente ar fi prin poligoane daca elevilor li s-ar explica opturile cu ambreiaj. Sau cati elevi ar trebui trimisi definitiv acasa. Nici un sfert nu sunt in stare sa patineze ambreiajul dupa 10 sedinte de poligon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 (editat) Abia pe la sfârșitul școlii am înțeles cât de cât ambreiajul. Și asta după 17 ani de B, în care am făcut câteva sute de mii de km cu diverse mașini. După ce m-am urcat pe a mea (moto îngrijită, nu ca aia de școală), lucrurile au fost mult mai simple. Probabil OP se așteaptă să-i tragă la ralanti, gen cum e la mașină, dar acolo e vorba de altceva. Soluția e să-și ia mobra cu DCT. SIMPLU! Editat Februarie 6 de ivan pedala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Nici FJR de 1300 cm³ nu merge înainte din ralanti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Și vorba aia: locomotivă, nu pârâitoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat Februarie 7 Share Postat Februarie 7 18 hours ago, MadDevicer said: Salutare! Am achizitionat motocicleta in Octombrie 2023 (Honda NC700S 2012). Motocicleta trage liniar pana in rosu, toate sunt bune mai putin in momentul in care motorul a ajuns la temperatura optima la ralanti. Am observat ca scade in turatii, ceea ce stiu ca e normal atunci cand motorul e cald. Dar la ralanti trage in hopuri/sacadat ca si cum aproape s-ar ineca. Sa fie de la filtru, de la bujii, de la pompa ? Voi ce parere aveti ? Multumesc. invata sa conduci cotetul ala si lasa "defectele" imaginare! ca idee, pe apogeul ala al tehnologiei nu ai ce cauta sub 5000 de ture. nu e gunoiul ala diesel pe care-l conduci zi de zi si care mananca ulei si nu stii de ce. tot pentru ca mergi la relanti cu el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MadDevicer Postat Februarie 7 Autor Share Postat Februarie 7 15 hours ago, ivan pedala said: Daca smuceste nasol si enervant la turatie mica, e posibila o uzura inegala a lantului, ori a pinioanelor de la transmisia finala. Dar, de obicei, lantul face burta intr-o zona doar, si da senzatia de smuceli la turatie mica. Ca sa verifici, pune motocicleta pe cricul central sau stander, spatele in aer, pornita si lasata sa mearga in treapta inferioara (treapta I...max.II) fara sa accelerezi. Daca urmaresti lantul si roata spate o sa-ti dai seama singur daca asta este buba sau nu. Si...nu mai merge cu ea "la ralanti" pe drum, manerul din dreapta este facut sa fie rasucit ca sa mearga, nu sa zaca la ralanti! Mulțam! Am să încerc așa cum ai zis pentru a ma convinge ca e totul ok. Bun! Am inteles, nu se merge la ralanti! Good to know! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Februarie 7 Share Postat Februarie 7 N-ai inteles corect! Nu ca nu se merge la ralanti, nu se merge subturat! Motorul ala este un 2 in linie si, oricat de ne-clasic ar fi el, tot tre' sa il tii undeva peste 3500-4000 pm ca sa mearga civilizat. Ca sa te obisnuiesti cu asta o sa trebuiasca, la inceput, sa patinezi foarte frumos ambreiajul la pornirile de pe loc si la schimbarile intre treptele inferioare. Ce am spus noi aici nu exclude, fireste, ca mobra sa aiba o problema, dar asta un motociclist experimentat nu ti-o poate spune decat daca merge un pic pe ea. Iar apoi exact ce are, un mecanic priceput cat de cat macar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.