Sari la conținut

Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre


Smokey
 Share

Postări Recomandate

Aici nu e vorba doar de iernat, ci in general,deci nu dedicat unui anumit sezon. Si e vorba de ponturi de intretinere - in general, nu doar de conservare.

Sau cel putin, eu asa am inteles. 

Editat de Jebelu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • l.u.v changed the title to Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre
Acum 6 ore, Sergio1234 a spus:

Condens? Pai ala dimpotriva, il faci daca ti motoru perioade indelungate in medii cu variatii de temperatura si umiditate mare.

Se vede că ești doxă! Diferențele de temperatură sunt mai mari atunci când pornești motorul și apoi se răcește decât dacă îl lași în treaba lui liniștit.

Dar parcă nu e prima oară când te dai cunoscător, eu nu mai încerc să te conving, oricum le știi pe toate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se vede că nu știți nimic... Mobra se pornește la câteva zile, se lasă 10 secunde la relanti și se tureaza ulterior până aproape de limitare, maxim 2 minute, să se încarce bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iarna este pur calendaristica, daca afara este uscat si cateva grade poti sa o plimbi cativa km,chiar zeci de km. 

Daca o scoti cand este umezeala +sare pe jos, normal sa apara rugina. 

Eu am o regula,dupa ce o spal obligatoriu plimbare pt uscare. 

Acum 3 minute, Lucian_M a spus:

Se vede că nu știți nimic... Mobra se pornește la câteva zile, se lasă 10 secunde la relanti și se tureaza ulterior până aproape de limitare, maxim 2 minute, să se încarce bateria.

Dimineata la 6, preferabil Duminica 🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, ALEX-Guzzista a spus:

Dimineata la 6, preferabil Duminica 🤣

Evident, chiar e recomandat în weekend, mai ales dacă ai tobă sport și ai garajul între blocuri. ✌️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, apriliacluj a spus:

exact!

dar ultimele discutii erau exclusiv despre iernat

care nu-si au rostul aici deoarece este topic dedicat

S-au unit ambele topicuri. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 minutes ago, Sergio1234 said:

Benzina si fluidele nu le poti conserva, alea ori la scoti, ori accepti ca vor creea daune incet incet. 

Pentru benzina exista solutii. Rezervor plin si stabilizator (care e de fapt un alcool). 

 

La motoarele pretentioase care lucreaza la turatii foarte mari si eventual mai au si un supercharger (nu prea e cazul la moto) se foloseste uleiul de sacrificiu. Inainte sa o bagi la conservat/iernat/ruginit ii faci schimbul de ulei si pui un ulei mai slab calitativ pe care-l dai afara in primavara, dupa ce pornesti motorul cu el si il lasi putin in relanti. 

 

Dar astea sunt deja perversiuni tehnice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scumpi colegi motocicliști, atunci când mă aflu pe meleagurile vechii Dacii, eu merg și iarna cu motocicleta și scuterul, la fel ca și alții duși cu capul, precum @ianachim și profesorul distrat @Constantin. Al dracu' să fiu dacă am observat vreo ciudățenie la motoare din cauza asta.

Nici nu vreau să mă gândesc la ăia de prin Germania sau mai la nord, ce probleme au cu nenorocitu' de condens și cum distrug motoarele în loc să le bage în casă la căldurică până vara viitoare.

Nimeni nu e mai priceput decât motociclistul român model 2024, care acum face mișto de începători că merg decât vara cu motoarele, și imediat recomandă conservarea lor odată cu prima brumă. 

Bravos națiune, halal popor! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La unii li se pare hilar sa ai grija de lucrul personal, iar la altii, nu, din contra, li se pare cat se poate de firesc.

Unii isi schimba la 2-3 ani motocicleta sau motocicletele, altii nu-si permit, de aici si comportamentele si reactiile diferite.

It means what it means!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, Jebelu said:

La unii li se pare hilar sa ai grija de lucrul personal, iar la altii, nu, din contra, li se pare cat se poate de firesc.

Unii isi schimba la 2-3 ani motocicleta sau motocicletele, altii nu-si permit, de aici si comportamentele si reactiile diferite.

It means what it means!

+1.

Unii au grija de motocicleta/motociclete mai abitir decat de consoarta, pe modelul consoarta se descurca si singura, motorul trebuie gadilat ca sa rada, no ofense!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 55 minute, Lup69 a spus:

+1.

Unii au grija de motocicleta/motociclete mai abitir decat de consoarta, pe modelul consoarta se descurca si singura, motorul trebuie gadilat ca sa rada, no ofense!

Makes sense! ✌️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intretin suspensia mobrei mergand cu ea pe drumuri rele spre foarte rele ✌️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, Radu Andrei Gabriel a spus:

Pentru benzina exista solutii. Rezervor plin si stabilizator (care e de fapt un alcool). 

 

La motoarele pretentioase care lucreaza la turatii foarte mari si eventual mai au si un supercharger (nu prea e cazul la moto) se foloseste uleiul de sacrificiu. Inainte sa o bagi la conservat/iernat/ruginit ii faci schimbul de ulei si pui un ulei mai slab calitativ pe care-l dai afara in primavara, dupa ce pornesti motorul cu el si il lasi putin in relanti. 

 

Dar astea sunt deja perversiuni tehnice.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Jebelu a spus:

La unii li se pare hilar sa ai grija de lucrul personal, iar la altii, nu, din contra, li se pare cat se poate de firesc.

Unii isi schimba la 2-3 ani motocicleta sau motocicletele, altii nu-si permit, de aici si comportamentele si reactiile diferite.

It means what it means!

Am stat cu FJR la vânzare vreo 8 luni, când s-au împlinit 6000 km i-am schimbat uleiul și filtrul chiar dacă știam că oricum va fi înlocuit de altă 🏍 care era deja arvunită, aș fi putut lejer să mai bag 1-2000 km cât am mai mers cu el fără să-i fac schimbul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, ENEOS a spus:

Am stat cu FJR la vânzare vreo 8 luni, când s-au împlinit 6000 km i-am schimbat uleiul și filtrul chiar dacă știam că oricum va fi înlocuit de altă 🏍 care era deja arvunită, aș fi putut lejer să mai bag 1-2000 km cât am mai mers cu el fără să-i fac schimbul.

Acuma, la o situatie din asta, nu cred ca era neaparat de schimbat si filtrul, daca schimbi uleiul cu unul identic. Eu nu as fi schimbat si filtrul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, Jebelu a spus:

Eu nu as fi schimbat si filtrul.

Tu după ce faci baie îți pui tot chiloții murdari? Eu nu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 28 minute, ENEOS a spus:

Tu după ce faci baie îți pui tot chiloții murdari? Eu nu!

Evident ca nu, dar daca nu a mai fost pornit/mers cu el, chiar nu merita, dpmdv. Cu toate ca, pretul unui filtru, nu e o avere, chiar e mic comparativ cu pretul a x litri de ulei. Alegerea fiecaruia pana la urma, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru 50 de lei (sau chiar și mai puțin) nu are rost să se facă economie. Și eu sunt in Slovacia acum (mers inclusiv prin Austria, Cehia, Polonia), teoretic ne întoarcem spre casă, când ajung- va primi un schimb de ulei + filtru, chiar dacă nu se împlinesc 6000 km de la ultima revizie, că tura asta fu mai scurtă. Altul ar lăsa până ce se ajunge la numărul de kilometri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

aș fi putut lejer să mai bag 1-2000 km cât am mai mers cu el fără să-i fac schimbul.

N-ar fi fost nici o problema din moment ce la FJR producatorul recomanda schimbul de ulei la 10kkm iar filtru de ulei la 20kkm.

Este totusi un motor de cilindree mare cu mult ulei si regim de turatii relativ redus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este lucru stiut deja dar de-a lungul timpului am observat in urma reparatiilor facute la diverse masinarii ca la cele la care a fost schimbat uleiul inainte de termen in mod regulat uzurile erau minime la momentul reparatiei plus ca numarul de km la care interveneau reparatiile era mult mai mare fata de troacele care schimbau uleiul la interval sau dupa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Lucian_M said:

chiar dacă nu se împlinesc 6000 km de la ultima revizie

Da, ai dreptate, si mie mi se pare economia la ulei + filtru cea mai tampita chestie. De multe ori costa fix cat o noapte de cazare la cea mai infecta cabana sau cat o masa la un restaurant mai spalat. Noi, romanii, avem prostul obicei sa facem economie acolo unde chiar nu e cazul. La fel si la anvelope, "lasa ca mai merg 500km" 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Good point! Teoretic voi fi făcut cca 3500 km de la ultima revizie, dar având în vedere pe unde am mers (5 țări), traficul destul de aglomerat prin unele zone și greutatea purtată, consider că nu-i un capăt de lume 200 lei (am o sursă de ulei și filtre la prețuri decente, gen 160 lei Valvoline 10w50 4 litri și 35 lei hf138). La dreq, adică fumez cca un pachet pe zi, dar mă zgârcesc la un schimb de ulei, plm... 🤔

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...