Sari la conținut

BMW R1300GS/ADVENTURE


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 75
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 3 ore, Sergio1234 a spus:

500 Euro nou, la care se mai aduaga un cost de montaj. 

Asta ar fi un cost decent, usor digerabil

Bmw, în special gs, se adresează unor clienți care digeră ușor astfel de sume!

Acum 2 ore, marchand a spus:

Online poti sa cumperi cardanul pentru 1300 GS cu 855 Eur  , plus manopera de montaj , in total nu cred sare operatiunea de 1000 eur 

Sau din astea (sume)!

Eu unul nu cred că un dealer bmw motorrad înlocuiește cardanul pt <150€, banii ăștia ți-i ia doar pt că te-a primit în atelier și ți-a dat gu(tu-te-n)ten tag. 😈

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stati un pic...sa o procesez pe asta. Cardanul la bmw, e trecut acum in cartea de service, ca un schimb de lant? Uaaaaaaat? :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

In loc sa faca un cardan acatarii, au gasit solutia. Dati dracu, n-ai cum asa ceva, gata, au scaldat o :))))))))))))))))))))

Ce urmeaza, motorul?  Ce magarieeeeeeee.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, ENEOS a spus:

Bmw, în special gs, se adresează unor clienți care digeră ușor astfel de sume!

Sau din astea (sume)!

Eu unul nu cred că un dealer bmw motorrad înlocuiește cardanul pt <150€, banii ăștia ți-i ia doar pt că te-a primit în atelier și ți-a dat gu(tu-te-n)ten tag. 😈

 

adevarat, dar fiind iesite cel mai probabil din garantie, nu cred ca mai e interesant gutuentag pe 150€

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, Adrian M. a spus:

Stati un pic...sa o procesez pe asta. Cardanul la bmw, e trecut acum in cartea de service, ca un schimb de lant? Uaaaaaaat? :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

In loc sa faca un cardan acatarii, au gasit solutia. Dati dracu, n-ai cum asa ceva, gata, au scaldat o :))))))))))))))))))))

Ce urmeaza, motorul?  Ce magarieeeeeeee.

Stai bre un pic ca ti-l schimba ei pe cheltuiala lor, la 60 de mii. 

 

Trebuie luat in calcul si ca nu toti posesorii fac reviziile ca la manual si ca exista posibilitatea ca pana in 60 de mii sa nu se fi facut nici un fel de mentenanta pe cardanul respectiv. Asa ca decat sa se complice si sa riste cine stie ce procese au hotarat sa le schimbe cu totul la 60 de mii indiferent daca s-a facut mentenenanta sau nu. 

 

Daca sunt intretinute cum trebuie nu cred sa aiba probleme nici la 60k 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, Adrian M. a spus:

Stati un pic...sa o procesez pe asta. Cardanul la bmw, e trecut acum in cartea de service, ca un schimb de lant? Uaaaaaaat? :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

In loc sa faca un cardan acatarii, au gasit solutia. Dati dracu, n-ai cum asa ceva, gata, au scaldat o :))))))))))))))))))))

Ce urmeaza, motorul?  Ce magarieeeeeeee.

 

Cred ca erau mult prea descoperiti juridic vorbind, asa ca au avut de ales sa piarda clienti (cred ca e neglijabil numarul de potentiali clienti care o sa faca cale intoarsa din cauza asta) decat sa plateasca despagubiri.

Acum 29 minute, Lup69 a spus:

Nu se mai fac motoarele de altadata, cred ca mai bine il iei in leasing...apoi il lasi la banca....nu?

 

intradevar, sunt de 1000x mai bune ca joarsele din 80/90. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 minutes ago, Lup69 said:

joarsele din 80/90

Atat timp cat merg fara probleme, nu le-as numi joarse. A, ca nu au TC, ABS, frane combinate etc e alta problema.

 

Ca sunt multe "joarse" pe sosele, in special super sporturi, da, e adevarat, dar sunt si multe mobre bune chiar daca-s vechi. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, Radu Andrei Gabriel a spus:

Atat timp cat merg fara probleme, nu le-as numi joarse. A, ca nu au TC, ABS, frane combinate etc e alta problema.

 

Ca sunt multe "joarse" pe sosele, in special super sporturi, da, e adevarat, dar sunt si multe mobre bune chiar daca-s vechi. 

 

A fost o exagerare, asa cum si colegu a exagerat cand a spus ca nu se mai fac "motoare ca altadata". Sunt si motoare noi joarse, chit ca au TC, ABS etc., comparatia trebuie facuta echitabil. In speta 1250/1300 este net superior celor din anii 90-2000 (R80/R100/R1100/R1150). Aaa..ca alea erau mai simple si puteai sa le repari la marginea drumului, pe cand astea noi is cum is, aia e alta poveste. Dar nu putem sa etichetam ceva doar pe baza unui singur parametru. 

 

Editat de Sergio1234
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 minutes ago, Sergio1234 said:

nu se mai fac "motoare ca altadata"

Piata a dictat intodeauna ce mobre se fac.

 

"Alta data" se cereau motoare super fiabile - dar erau scumpe pentru acele vremuri.

 

Acum "se consuma", nu-si mai ia aproape nimeni motor sa-l tina 10 ani. Si pe-aici pe forum, daca citesti, se schimba motoarele ca sosetele. 

 

Producatorii s-au adaptat la ce cere piata, fiecare pe nisa lui.  Toti producatorii mari isi ating cifrele fara probleme, ca de-aia astepti luni de zile sa-ti vina un motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Piața nu cere motoare nefiabile, făcute la normă, cu spițe și cardane care se rup (ocazional), cu suspensii electronice care cedează des (și nu-s ieftine, din ce am înțeles), cu manșoane încălzite care se jupoaie după doi ani, cricuri centrale electrice (că utilizatorul pensat nu-i în stare să salte 250 kg pe cric). Btw, ce fac userii de FJR 1300? Să-i văd pe cei de 70 kile uzi cum ridică gen 2 pe cricul central. 

Nu strugurii nu-s acri, îmi puteam lua 1200 cu banii băgați în janghina mea, dar prea multe chestii care pot ceda mi-au pus piedică.  Totuși nu despre asta e vorba, că la orice marcă sunt probleme, mai mici sau mai mari (la a mea e oala de ambreiaj și zgâlțâiala din primele două trepte la mers foarte încet, juri că ești pe tractor), totuși la mobrele mai noi se merge parcă pe economie în procesul de fabricație, sar se mizează pe profit cât mai mare. Asta în timp ce mobre de 13-14 ani sunt la niște prețuri destul de piperate. Consumerismul e la putere, nu avem ce face.

Cât despre cardanele înlocuite (din fericire) pe cheltuiala producătorului, e un lucru bun, dar mitul "am cardan, merg fără griji", întreținere minimă, cam pică. Cât e operațiunea de curățare și gresare a unui cardan? Vaselina specială de la Castrol e 150 lei, depinde cât taxează beamveu'. Și cică nu se pune altceva decât strict tipul ăla, știu de la un pasionat, are două LT1200.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, Lucian_M a spus:

Piața nu cere motoare nefiabile, făcute la normă, cu spițe și cardane care se rup (ocazional), cu suspensii electronice care cedează des (și nu-s ieftine, din ce am înțeles), cu manșoane încălzite care se jupoaie după doi ani, cricuri centrale electrice (că utilizatorul pensat nu-i în stare să salte 250 kg pe cric). Btw, ce fac userii de FJR 1300? Să-i văd pe cei de 70 kile uzi cum ridică gen 2 pe cricul central. 

Nu strugurii nu-s acri, îmi puteam lua 1200 cu banii băgați în janghina mea, dar prea multe chestii care pot ceda mi-au pus piedică.  Totuși nu despre asta e vorba, că la orice marcă sunt probleme, mai mici sau mai mari (la a mea e oala de ambreiaj și zgâlțâiala din primele două trepte la mers foarte încet, juri că ești pe tractor), totuși la mobrele mai noi se merge parcă pe economie în procesul de fabricație, sar se mizează pe profit cât mai mare. Asta în timp ce mobre de 13-14 ani sunt la niște prețuri destul de piperate. Consumerismul e la putere, nu avem ce face.

Cât despre cardanele înlocuite (din fericire) pe cheltuiala producătorului, e un lucru bun, dar mitul "am cardan, merg fără griji", întreținere minimă, cam pică. Cât e operațiunea de curățare și gresare a unui cardan? Vaselina specială de la Castrol e 150 lei, depinde cât taxează beamveu'. Și cică nu se pune altceva decât strict tipul ăla, știu de la un pasionat, are două LT1200.

nu costa atat de mult mentenanta cardanului pe cat ai crede. 

 

La 1000 de km mi-a schimbat si uleiul in cardan, ma uit pe factura detaliata si revin cu pretul. 

 

Oricum mie mi se pare mult mai convenabil decat lantul, nu mai stau sa umblu cu spray-uri dupa mine sa ung lantul sau la fiecare spalare da si curata, dupa care mergi sa se usuce, lubrifiaza-l si lasa-l peste noapte. 

 

Da la orice motocicelta cu cric central nu e mare bai, dar am scapat de o munca in plus. 

 

Si in + e si mai silentios decat lantul . 

 

Ce nu inteleg eu este de ce nu fac pe curele care mi se pare compromisul ideal dintre lant si cardan - se schimba kitul de curea la 100 de mii si aia a fost. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 minutes ago, Lucian_M said:

Piața nu cere motoare nefiabile, făcute la normă, cu spițe și cardane care se rup (ocazional), cu suspensii electronice care cedează des (și nu-s ieftine, din ce am înțeles), cu manșoane încălzite care se jupoaie după doi ani, cricuri centrale electrice (că utilizatorul pensat nu-i în stare să salte 250 kg pe cric).

Miroase a hater 100% :D Chiar ma intrebam cand apari in discutie :D 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, LionEl a spus:

nu costa atat de mult mentenanta cardanului pe cat ai crede. 

 

La 1000 de km mi-a schimbat si uleiul in cardan, ma uit pe factura detaliata si revin cu pretul. 

 

Oricum mie mi se pare mult mai convenabil decat lantul, nu mai stau sa umblu cu spray-uri dupa mine sa ung lantul sau la fiecare spalare da si curata, dupa care mergi sa se usuce, lubrifiaza-l si lasa-l peste noapte. 

 

Da la orice motocicelta cu cric central nu e mare bai, dar am scapat de o munca in plus. 

 

Si in + e si mai silentios decat lantul . 

 

Ce nu inteleg eu este de ce nu fac pe curele care mi se pare compromisul ideal dintre lant si cardan - se schimba kitul de curea la 100 de mii si aia a fost. 

Categoric e ieftin uleiul, Belray 80w90 e cam 80 lei, ajunge cam 3 schimburi, facă nu mai bine, te scapă de nervi, spălat, uns, întins lanț.

Cureaua ar fi stas, dar cică numai pentru stradă, iar costul uneia nu ar fi un capăt de țară (1000-1700 lei, depinde cât au băieții în program la reprezentanta). Personal am mai multă încredere în basculă dublă, deși ca ușurință la mentenanță e mai ușor de scos câteva șuruburi, roata jos, schimbi cauciucul instant. La alte mărci nu-s probleme cu cardanele așa cum e la BMW, nu știu de ce nu îmbunătățesc sistemul, dacă apar așa multe probleme. N-am auzit de Deauville cu probleme la cardan, spre exemplu.  Doar zic.

Nu, dacă am altă părere decât unii nu înseamnă că sunt hater, e la modă să declari asta. La fel cu țiganii, cum nu-ți place de ei, gata, ești rasist, se bagă placa asta și s-a pus eticheta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

26 minutes ago, Lucian_M said:

Nu, dacă am altă părere decât unii nu înseamnă că sunt hater

Ma pufneste rasul :)   Nu e vorba de alta parere, ca toti avem pareri diferite, e vorba de cum pute heitareala din spatele parerii. Stii cum e, in spatele ideii e heitareala. In spatele heitarelii, well, e altceva :) 

 

2 hours ago, LionEl said:

Ce nu inteleg eu este de ce nu fac pe curele care mi se pare compromisul ideal dintre lant si cardan

Si eu m-am gandit la asta. Probabil din cauza motorului boxer in doua pistoane. Ceva nu le iese lor acolo de nu reusesc nici cardanul sa-l nimereasca. Si nici cutia.

 

Mi se pare destul de evident ca problema o au pe transmisie, de-asta la 1300 au pus cutia in alta pozitie, poate poate, insa tot a ramas problema cu cardanul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, LionEl a spus:

mi-a schimbat si uleiul in cardan

Ți-a schimbat uleiul din grupul spate că în cardan nu e nici un ulei! Decât apă câteodată, și nu în el ci în tubul care îl găzduiește, și asta doar la bmw. Bmw care s-a gândit apoi să vă cheme în service ca să dea o gaură în tub. N-ajută, dar se mai ușurează 🏍.  :crack:

Grupul spate, alt subansamblu, diferit de cardan, care obișnuia să se fwtă la nu'ș care generație de gs pt că se zgârciseră la un rulment...

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Când piesele sunt făcute din aliaj de chinesium ncsf, se mai și rup!

Acum 54 minute, Radu Andrei Gabriel a spus:

Probabil din cauza motorului boxer in doua pistoane. Ceva nu le iese lor acolo de nu reusesc nici cardanul sa-l nimereasca. Si nici cutia.

 

Mi se pare destul de evident ca problema o au pe transmisie, de-asta la 1300 au pus cutia in alta pozitie, poate poate, insa tot a ramas problema cu cardanul. 

Nu le iese la 🧀! Sau au interes să țină clienții aproape (de service, normal).

Adventure

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, Lucian_M a spus:

Totuși cum la multe harli este curea, boxerul are cuplu așa mare de le rupe?

 

Nu rupe, dar cureaua nu se preteaza la offroad.

Acum 17 minute, ENEOS a spus:

Ți-a schimbat uleiul din grupul spate că în cardan nu e nici un ulei! Decât apă câteodată, și nu în el ci în tubul care îl găzduiește, și asta doar la bmw. Bmw care s-a gândit apoi să vă cheme în service ca să dea o gaură în tub. N-ajută, dar se mai ușurează 🏍.  :crack:

Grupul spate, alt subansamblu, diferit de cardan, care obișnuia să se fwtă la nu'ș care generație de gs pt că se zgârciseră la un rulment...

 

Ok, si tot BMW imi schimba piesa pe banii lor daca se foote...spre deosebire de alti producatori care se fac ca ploua. 

 

Acum 1 oră, Lucian_M a spus:

Categoric e ieftin uleiul, Belray 80w90 e cam 80 lei, ajunge cam 3 schimburi, facă nu mai bine, te scapă de nervi, spălat, uns, întins lanț.

Cureaua ar fi stas, dar cică numai pentru stradă, iar costul uneia nu ar fi un capăt de țară (1000-1700 lei, depinde cât au băieții în program la reprezentanta). Personal am mai multă încredere în basculă dublă, deși ca ușurință la mentenanță e mai ușor de scos câteva șuruburi, roata jos, schimbi cauciucul instant. La alte mărci nu-s probleme cu cardanele așa cum e la BMW, nu știu de ce nu îmbunătățesc sistemul, dacă apar așa multe probleme. N-am auzit de Deauville cu probleme la cardan, spre exemplu.  Doar zic.

Nu, dacă am altă părere decât unii nu înseamnă că sunt hater, e la modă să declari asta. La fel cu țiganii, cum nu-ți place de ei, gata, ești rasist, se bagă placa asta și s-a pus eticheta.

 

Ce probleme varu??? au fost cateva din sute de mii de bucati. Aminteste-ti ca GS-ul e cea mai vanduta motocicleta din lume, si sa nu vorbim de fan base-ul si tot ce inseamna comunitatea accea. 

Sorry man, dar de VStrom nu am auzit prea multe, probabil si din cauza ca s-au vandut putine motociclete in comparatie. 

 

Cat despre problema la cardan, cel putin din auzite (nu stiu sa existe oficial cauzele) ea apare in special la motoristii de weekend/tura, care folosesc motocicleta intermitent. Inclusiv aia care "ierneaza" GS-urile. Asta au concluzionat oamenii care au lucrat la ele, si care au vazut ca la motocicletele folosite constant, cardanul arata impecabil, iar la cele cu puntini km si folosite iregulat au fost situatii de schimbare la 20.000km. 

Sa fie asta cauza? Probabil. In teorie exista fundament, iar cum genul acesta de intrebuintare nu se poate fi replicat in conditii de test/laborator, producatorul nu a putut preveni asta. 

 

Dar, spre deosebire de altii, macar au recunoscut slabiciunea din design, iar daca e cazul (ca de, esti motociclsti de ocazie) iti schimba piesa pe barba lor. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

31 minutes ago, ENEOS said:

Nu le iese la 🧀! Sau au interes să țină clienții aproape (de service, normal).

N-as vrea sa ma gandesc pana acolo, ca o fac intentionat. Pur si simplu nu le iese ca nu-s capabili sa faca asta. Cat despre "nu le iese la plic" nu cred ca se zgarceau la inca 1000 de euro in plus (sa zicem) sa iasa un cardan bun. Il descarcau in pretul de vanzare si aia era.

 

Nu-s in stare sau modul in care au gandit ansamblul motor- cutie- cardan -roata are niste limite. Daca la altele exceleaza, la asta sunt praf.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Lucian_M a spus:

Piața nu cere motoare nefiabile, făcute la normă, cu spițe și cardane care se rup (ocazional), cu suspensii electronice care cedează des (și nu-s ieftine, din ce am înțeles), cu manșoane încălzite care se jupoaie după doi ani, cricuri centrale electrice (că utilizatorul pensat nu-i în stare să salte 250 kg pe cric). Btw, ce fac userii de FJR 1300? Să-i văd pe cei de 70 kile uzi cum ridică gen 2 pe cricul central. 

Nu strugurii nu-s acri, îmi puteam lua 1200 cu banii băgați în janghina mea, dar prea multe chestii care pot ceda mi-au pus piedică. 

 

Vrei sa sti de ce ofera producatorii astea? Pentru ca pot! si pentru ca este competitie intre ei. Daca era dupa tine, toti vindeau acelasi lucru, sau ar fi existat doar un producator universal. Cat despre motoare nefiabile, asta este un mare bullshit, cauta te rog pe google GS-uri, RT-uri si o sa gasesti nenumarate exemplare cu sute de mii de km fara interventii majore. 

Suspensia electronica e iara alt nivel, ce iti ofera aia nu ti-a oferit nicio suspensie conventionala. Sa nu vorbim de ABS, cornering ABS si alte sisteme de sigurata care de bine de rau, poate chiar salveaza vieti.

 

Tu nu ti-ai luat 1200 pentru ca inca ai niste idei care nu alinieaza cu marca asta. Eu nu te condamn pentru asta, dimpotriva, fiecare isi cumpara ce-i place si de ce are nevoie...dar sa trocalesti un produs (pe care nu il deti) doar din auzite, nu-i prea ok. Sti de ce? Pentru ca majoritatea care il trocalesc, sunt hateri. Si-ar luat, dar nu au banii. Ei trocalesc cel mai tare, dar is primi cand organizeaza BMW Drive Test. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...