Sari la conținut

Zece porunci pentru supraviețuirea pe motocicletă


sprike
 Share

Postări Recomandate

13 minutes ago, Speedy.K said:

Din ce am citit despre examenul din UK, am inteles ca nu se pica pentru uitat semnalul pus o data.

Mi-as fi dorit sa fie asa dar ei considera greșeală grava. Greșeala aia m-a costat 270£ sa mai programez odata orașul 😂

Editat de Sapro213
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 92
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

3 minutes ago, Speedy.K said:

A, deci poligonul si traseul sunt considerate probe separate, nu ca la noi.

Da, mod1 și mod2.

Examenul din teorie are 50 de întrebări și 14 videoclipuri unde dai click când vezi un pericol.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, 3.14 a spus:

sa-i duci la munte pe curbe

Poate pe vreo cursantă într-o sesiune 1:1! 🫣

Am vz live anul trecut la o școală cu ștaif cum erau lăsați cursanții de izbeliște singuri în poligon, când a pus cineva 🏍 jos au început urletele...

Un prieten stabilit în Austria mi-a povestit că după ce a luat A-ul, chiar dacă școala e mai serioasă decât în Ro, după ce a luat permisul, în termen de 6 luni parcă, a fost obligat să facă un curs de genul celor aurii. Cu deducere de la impozit, adică ajută cumva și statul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-oi fi povestit eu? Fii-mea a facut acel curs, pe banii ei (adica ai mei 😂). De deducere nu stiu sa existe, oricum ea era la facultate pe atunci. A facut cursul si la moto si la auto.

In plus dupa ce iei carnetul, mai intai faci ''o revenire'' la instructor si faci o tura prin oras sa vada cum te misti. Daca nu e bine, mai bagi niste ore pe banii tai. Si nu merge pe prietenii.

Si pentru anumite prostii pe care le faci, pe langa amenda te poti alege si cu un curs  din asta obligatoriu pe banii tai.

 

La noi, a oprit elevul de la volan, banuiesc ca la indicatiile instructorului, fix pe trecerea de pietoni ca sa se schimbe cu elevul din spate. Au invatat astfel prima lectie de Romania: pui avariile si ''doar un pic stau''.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, ENEOS a spus:

Poate pe vreo cursantă într-o sesiune 1:1! 🫣

Am vz live anul trecut la o școală cu ștaif cum erau lăsați cursanții de izbeliște singuri în poligon, când a pus cineva 🏍 jos au început urletele...

Un prieten stabilit în Austria mi-a povestit că după ce a luat A-ul, chiar dacă școala e mai serioasă decât în Ro, după ce a luat permisul, în termen de 6 luni parcă, a fost obligat să facă un curs de genul celor aurii. Cu deducere de la impozit, adică ajută cumva și statul.

 

Acum 6 ore, Silver Arrow a spus:

Ti-oi fi povestit eu? Fii-mea a facut acel curs, pe banii ei (adica ai mei 😂). De deducere nu stiu sa existe, oricum ea era la facultate pe atunci. A facut cursul si la moto si la auto.

In plus dupa ce iei carnetul, mai intai faci ''o revenire'' la instructor si faci o tura prin oras sa vada cum te misti. Daca nu e bine, mai bagi niste ore pe banii tai. Si nu merge pe prietenii.

Si pentru anumite prostii pe care le faci, pe langa amenda te poti alege si cu un curs  din asta obligatoriu pe banii tai.

 

La noi, a oprit elevul de la volan, banuiesc ca la indicatiile instructorului, fix pe trecerea de pietoni ca sa se schimbe cu elevul din spate. Au invatat astfel prima lectie de Romania: pui avariile si ''doar un pic stau''.


Exact ce spuneam, ca principalul motiv al calitatii slabe la care ies incepatorii din scoala este legislatia. 


E aceeasi chestie ca la mersul civilizat cu masinile si mobrele pe strada, aia din Austria, de ex, nu merg mai civilizat pentru ca ar avea ei in gene civilizatie, fata de romani, ci pentru ca le e frica de pedepse. Si aia cum ies de la ei din tara si trec in Ungaria, cum incep sa se cocalareasca. Pentru ca acolo le e mai putin frica de pedepse. Oamenii se civilizeaza numai cu biciul, in maruntaiele lor sunt toti la fel de tigani.


La fel e siasta cu scoala, nu sunt instructorii sau patronii de scoli mai plini de constiinta vis a vis de viata viitorilor motociclisti pe care-i formeaza, ci legile ii obliga, pe ei si pe cursanti, sa iasa mai pregatiti din scoli, altfel nu iau permisele.

Acum 13 ore, 3.14 a spus:

Stim ...altii is de vina  ....asa e in romaninstan oricine este vinovat mai putin noi care suntem perfecti . 

Instructorii ar trebui sa aibe cursuri de pedagogie , de psihologie , de .....multe altele ....inainte de a deveni instructori ....pentru ca degeaba cunosti materia si esti doxa , daca nu stii sa o transmiti mai departe ....iar cursurile alea asta te invatau ....cum sa transmiti mai departe cunostintele in TOATE CAZURILE   ( pt ca va vin tot felul de caractere ....cu care trebuie sa lucrati si sa razbiti .....) 

Presupun ca nici motivatia instructorilor nu mai este chiar cusera ....asa ca adunate , dau ceea ce este pe strada . 

Vis-a-vis de examinatori ....si ei is uameni  🤣...dar isi fac treaba daca nu is manjiti ( de cine oare  ?  ) .

Nu mai contiunui ca sa nu o iei personal .......dar asta-i realitatea . 

De aia sunt bune cursurile facute in medii controlate si de specialisti pentru diverse situatii ( sa zicem la nea Haur  ) 

Cate sesiuni ai facut tu cu elevii tai  - in mediu umed  pe curbe 

                                                             - in gasca ...sa invete cum sa se pozitioneze  , unde sa stea , ce sa nu faca ....bla bla bla  )

                                                             - sa-i duci la munte pe curbe unde ai posibilitatea sa le arati si target fixation 

                                                             - o franare cu evitare ....un stoppie 

                                                             - eventual niste cursuri basic de prim ajutor ...la moto is dese ...

 

Eu sunt convins ca nimic din toate aste nu faci , si nu din rea vointa ci din lipsa de bani , spatiu , vehicule  modificate adecvat , timp , motivatie ......si mai baga ce vrei tu  aici . 

Solutii sunt , insa nu am sa inteleg niciodata de ce nu sunt implementate ( si de o parte si de cealalta a taberei ) 


Nu iti evitasem postul asta pe motiv de cap de strut in nisip.


Cursuri de pedagocie si psihologie ca sa reusesti sa inveti PE TOATA LUMEA, cum ai zis tu: inceputul ar fi examinarea psihologica REALA, atat a instructorilor, cat si a elevilor. Nu toata lumea care se inscrie la scoala moto ar trebui sa si ajunga cu mobra si permis pe strada. Sunt caractere sau profile psihologice incompatibile cu motciclismul pe strada. Treaba scolii r trebui sa fie inclusiv sa identifice indivizii care n-au profilul potrivit si sa-i trimita linistit acasa cu recomandarea de a nu mai insista. Chestie care nu se poate face, din motive de "egislatie proasta. La fel si cu cei care pur si simplu nu corespund dpdv somatic , motrice sau de alta natura, cu indeletnicirea de a merge cu motocicleta pe strada. Am avut cazuri care aveau evidente pribleme de atentie, probleme fizice sau psihice si pe care, oricat de mult i-ai fi dadacit, nu aveau cum sa se descurce in siguranta pe strada. Singura varianta a instructorului este sa refuze sa se suie cu ei pe strada pe motiv de lipsa de siguranta, dar asta o poate face doar daca si patronul de scoala intelege riscurile si nu putine sunt cazurile in care intructorii sunt fortati sa faca cumva incat sa scape de elevul inapt nu trimitandu-l acasa, ci ajutandu-l sa ia examenul.

 

Examinatorii: 99% dint ei sunt absolut OK. Manjiti nu stiu, nu cred sa mai existe de ceva ani. Partea de poligon e cu foarte mica marja de interpretare din partea lor, iar partea de strada este filmata. Stiu toti ca, datorita sau din cauza modului in care legea organizeaza examinarea, instructorul poate ajuta candidatul pe strada, dar n-au ce face. Pana nu se schimba procedura sunt legati de maini si de picioare.

Aia 1% care nu sunt ok sunt doar prosti sau animati de veleitati militienesti, sunt mai mult absurd de exigenti decat prea indulgenti. Deci nu din cauza lor ies absolventii nepregatiti.

 

Despre a-i duce la munte, pe curbe, etc: legislatia nu-mi permite. Trecand peste faptul ca stoppie e interzis conform legii ( ar fi trebuit sa stii asta, legea te obliga sa pastrezi in permanenta contactul ambelor roti cu solul), nu ai ce sa cauti cu elevul din Bucuresti pe Cheia in ore.

Dar aici principala problema este raspunderea in caz de accident: ea este a instructorului. Asta nemailuaind in calcul ca pe drumuri publice instructorul este obligat sa mearga pasager la elev. Te bagi sa-l inveti pe un elev sa franeze cu fata pe viraj sau sa faca stoppieul ala de care ziceai cu tine pasager? Ca fi-miu mi-a pus in vedere sa ma intorc in fiecare zi viu acasa de la serviciu...

Singura varianta in care ai putea sa faci chestiile astea ar fi DUPA ce elevul isi ia permisul si are mobra lui. Si eu si altii incercam asta. Dar ghici cati elevi am avut anul trecut care, dupa ce si-au luat permisul si mobra, m-au sunat sa facem ore de perfectionare impreuna?! 2 ! Din sute de absolventi. Deci cine e de vina?!

 

Deci nu, solutii pentru instructori, examinatori si scoli NU sunt, in actualul cadru legislativ. Si ajungem la ce spuneam anterior: principala problema este legea. Ea poate fi imbunatatita mult, dar nu se vrea din doua motive: lipsa de interes ( ii doare-n cot pe legiferatori de motociclistii de pe strada) si interesele majoritatii patronilor din piata moto, de la scoli pana la vanzatori de mobre ( daca scoala si examinarea s-ar legifera cum trebuie o parte insemnata din elevi ar ramane acasa pe motive de lipsa aptitudini, ceea ce ar face sa se scumpeasca mult scolile=> alt procent din elevi ar ramane acasa pe motive financiare; ar rezulta absolventi cam la jumate din numarul actual, ceea ce ar afecta piata moto, si-asa vai de mama ei)

 

Cam asta e, pe scurt o sinteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anul trecut am avut ocazia sa asist la mai multe ore de poligon, o parte in Electronicii si o parte in Ilioara.

Nu am observat elevi care sa para altceva decat oameni normali, in schimb am observat cativa instructori care nu ar putea sa treaca nici macar un psihologic la misto. Oamenii aia nu prea aveau ce cauta pe acolo nici macar pe post de pandari.

Am avut ghinionul ca sotia sa nimereasca un caracter de genul ala, total necioplit, care nu a auzit in viata lui de pedagogie si cu nervii la pamant, la prima ora de iesit in trafic.

Normal ca am aranjat sa se transfere la alta scoala . 

Daca nu urla nimeni crima, pot sa va spun si numele scolii unde a dat examenul cu succes si unde instructorul este de pe alta planeta in comparatie cu ce am vazut pe la alte scoli.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dpmdv e bine ca aceste chestii in neregula sa fie spuse cu subiect si predicat. Daca vrei poti sa mi le spui in privat, ca sa nu se ofruscheze nimeni. As fi chiar curios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am spus cu subiect si predicat pentru ca nu am retinut exact numele individului. In scoala respectiva mai activau si alti intructori care erau ok. 

Nu ar fi corect fata de patronul scolii sa ii fac reclama negativa avand in vedere ca poate pana acum acel individ poate a fost deja indepartat. Eu l-am sunat direct pe patron si i-am spus ce am avut de zis.

Cu restul pe care i-am observat ca fiind depasiti de situatie, nu am avut legaturi comerciale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

S-a tot discutat aici despre frânarea de urgență, antrenamente, etc etc. 

 

Ei bine azi am avut ocazia live sa fac asta. 

 

Un pic de context: tura prin Grecia, pus pe navigatorul BMW drumuri cu cât mai multe curbe, cam 3000 de km până acum, toate bune și frumoase. 

 

Astăzi am transformat un drum de 90 de km într-unul de 150 de km numai curbe. Ca sa nu mai lungim povestea prea mult, incepe un șir de curbe mai largi in care se poate merge tare, asfalt bun (monocolor) așa că i-am dat mai tare decât era cazul. GPS-ul urla că urmează curbă la stânga, arata și pe harta, eu eram cu ochii la "peisaje" iar când m-am uitat mai bine de termina asfaltul și începea câmpul iar curba vira 90 de grade la stânga. Aveam viteza prea mare ca sa mai incerc vreo viraj așa că baga mana in frane. 

 

Parte pozitivă:

 

+ instinctiv nu am apucat ambreiajul ceea ce a permis mobrei sa încetinească și mai mult cu ajutorul frânei de motor. 

+ Frânat puternic progresiv fata și spate. Da, a intrat un pic ABS dar nimic îngrijorător 

 

Minusuri:

 

- mă uitam la "peisaje" in loc sa belesc ochii la drum

- mergeam prea tare pentru drumul respectiv.

 

Oprirea a fost ca la carte, nu mi s-a oprit motorul, un picior jos, totul frumos......doar pasagera îmi cara pumni în cap 😂😂😂

 

Concluzia: contează și experiența și să știi să francezi în condiții de urgență + mobra. O mobra ca lumea te ajuta în situații limită (orice ar zice oricine - posibil cu Vespa sau cu altceva sa fi ieșit în decor, așa bembeul a fost impecabil). 

 

Just my 2 cents

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, DonFlamingo a spus:

 

 

Ehaaa, franeaza RT ul muuult mai bine ca multe alte moto de strada, inclusiv unele cu valente sportive. Au nimerit astia de la bmw franele grozav. Cine nu a mers si probat nu stie despre ce vorbesc.bine ca sunteti bine, si nu s-a intamplat altceva.

Tura Grecia, vreau si eu ruta :))

planific si eu una de toamna de vreo 7-10 zile ori Grecia ori Turcia.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Adrian M. a spus:

Ehaaa, franeaza RT ul muuult mai bine ca multe alte moto de strada, inclusiv unele cu valente sportive. Au nimerit astia de la bmw franele grozav. Cine nu a mers si probat nu stie despre ce vorbesc.

 

Frane + suspensii. 

 

Acum 2 ore, Adrian M. a spus:

bine ca sunteti bine, si nu s-a intamplat altceva.

 

A fost fără emoții, neatenție da, dar fara emoții. 

 

Acum 2 ore, Adrian M. a spus:

Tura Grecia, vreau si eu ruta :))

planific si eu una de toamna de vreo 7-10 zile ori Grecia ori Turcia.

 

București - Platamonas - Isthmia - Nafplio - Kalamata - Galaxidi - Syvota - Ioanina - Thessaloniki - Alexandroupoli - Nessebar - Bucuresti.

 

Momentan suntem în Ioannina.

 

Plănuisem sa mai trecem și prin Saranda in Albania dar nu am mai găsit cazare.

 

Cazările le facem de pe o zi pe alta și cam la fel a fost făcut și traseul. 

 

Sa ai update la aplicația BMW Motorrad si sa ii dai winding roads 😁 îți va găsi niste drumuri foarte frumoase și fără autostrăzi. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...