Cbr1000 Postat Februarie 1 Share Postat Februarie 1 Am schimbat azi etrierul drept la Honda cb1000r ABS 2011 și bineînțeles ca pe parcursul acestei operatiuni am scurs tot lichidul din furtunile de frana, am montat etrierul si apoi am turnat lichid nou de frana si am aerisit ambii etrieri pana nu am mai avut bule care sa iasa. Dar nu am presiune, abia franeza timid cu maneta trasa la maxim si nici frana spate nu mai reactioneaza desi nu am umblat la ea. Am tras concluzia ca trebuie sa aiba legatura cu Abs ul combinat, dar nu stiu ce trebuie sa fac, nu gasesc nici in manual nici ceva concret pe internet. Mentionez ca lumina de la Abs se stinge cand ma pun in miscare. Multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 1 Share Postat Februarie 1 salut, vezi sa nu ai 2 aerisitoare pe etrierul spate si pe unu din cele din fata. incearca si niste franari care sa puna sistemul de ABS in functiune si sa lucreze un pic pompa, dupa care mai fa-i o aerisire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cbr1000 Postat Februarie 1 Autor Share Postat Februarie 1 5 minutes ago, Cavaleru said: salut, vezi sa nu ai 2 aerisitoare pe etrierul spate si pe unu din cele din fata. incearca si niste franari care sa puna sistemul de ABS in functiune si sa lucreze un pic pompa, dupa care mai fa-i o aerisire Am sa incerc, mersi, am găsit intretimp si ceva tutorial in care arata ca trebuie aerisit etrierul fata pe aerisitorul din mijloc actionand pedala de frana pt frana spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 1 Share Postat Februarie 1 Acum 54 minute, Cbr1000 a spus: Am sa incerc, mersi, am găsit intretimp si ceva tutorial in care arata ca trebuie aerisit etrierul fata pe aerisitorul din mijloc actionand pedala de frana pt frana spate poti lua si de la un VFR800 manualul, sistemul e in mare parte la fel, presupunand aceeasi pasi pentru aerisire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 2 Share Postat Februarie 2 La modelul din 2004 are două aerisitoare pe etrierul spate, o zic sigur. Deci și pe modelul mai nou are tot două. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cbr1000 Postat Februarie 4 Autor Share Postat Februarie 4 On 2/2/2025 at 4:31 PM, Lucian_M said: La modelul din 2004 are două aerisitoare pe etrierul spate, o zic sigur. Deci și pe modelul mai nou are tot două. Nu are deloc, aerisirea la etrierul spate se face la aerisitorul de jos la etrierul dreapta fata On 2/1/2025 at 11:15 PM, Cbr1000 said: Am sa incerc, mersi, am găsit intretimp si ceva tutorial in care arata ca trebuie aerisit etrierul fata pe aerisitorul din mijloc actionand pedala de frana pt frana spate Am aerisit fena spate pe etrierul fata, am pus si niste frane sa intre abs-ul, acum pare ca merge binisor, Nu mi dau seama exact care dintre ele a functionat Astept sa fac un drum mai lung sa vad daca se comporta bine mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 4 Share Postat Februarie 4 Ok, fac poză mâine, că am un vfr800 în garaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 4 Share Postat Februarie 4 Acum 2 ore, Cbr1000 a spus: Nu are deloc, aerisirea la etrierul spate se face la aerisitorul de jos la etrierul dreapta fata N-aș prea crede... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cbr1000 Postat Februarie 5 Autor Share Postat Februarie 5 (editat) On 2/4/2025 at 9:40 PM, Lucian_M said: Ok, fac poză mâine, că am un vfr800 în garaj. Are, am gasit, dar e foarte bine ascunsa si colac peste pupaza, e nevoie de doi oameni sa ii aerisesc etrierul spate pt ca e imposibil de ajuns la aerisitor si actionat pedala de frana in acelasi timp, atipic Honda sa fie asa impractici Editat Februarie 5 de Cbr1000 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Ți-am zis eu... E greu, dar nu imposibil. Am făcut schema anul trecut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Acum 8 ore, Cbr1000 a spus: Are, am gasit, dar e foarte bine ascunsa si colac peste pupaza, e nevoie de doi oameni sa ii aerisesc etrierul spate pt ca e imposibil de ajuns la aerisitor si actionat pedala de frana in acelasi timp, atipic Honda sa fie asa impractici Nu e greu, foloseste o coada de matura sa faci parghie folosind scarita ca sa poti apasa pedala de frana, iar la maneta, faci 3-4 manete dupa care prinzi cu un velcro maneta de frana stransa pe manson (celebra banda cu arici, cum e cel pentru cablul de la laptop), deschizi aerisitorul si il inchizi, si repeti. e mai simplu in 2 dar o poti face si singur succes! PS velcro ca e mai simplu altfel ai putea folosi o banda elasica, gen un Oring sau un inel taiat dintr-o camera de bicla, sau soricei, numai ca toci cativa facand operatiunea asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 nu ca as vrea sa fac asta (desi am batatura 3 "CBS"uri) dar e foarte utila explicatia ta.Sa traiesti! (si sa nu ti scape coada de matura:) ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Daca introduci lichid cu seringa,pe la aerisitor,nu se rezolvă? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Acum 1 minut, pinnochio a spus: Daca introduci lichid cu seringa,pe la aerisitor,nu se rezolvă? nu as recomanda solutia asta. Mai bine o pompa de vid, sa tragi din instalatie si inchizi, dar tot as prefera metoda clasica pentru finalizare dupa pompa de vid. Presiunea exercitata de pompa de frana e cea mai buna arma contra bulelor de aer. Eu am in garaj o pompa de vid ce o conectez la compresor si trage prin aerisitor. dar chiar si asa, finalizarea i-o dau manual Acum 45 minute, foxbat a spus: nu ca as vrea sa fac asta (desi am batatura 3 "CBS"uri) dar e foarte utila explicatia ta.Sa traiesti! (si sa nu ti scape coada de matura:) ) e aplicabila la orice motoreta la care lucrezi singur. nevoia te invata sa gasesti tot felul de solutii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 (editat) Confirm (nu că ar fi fost cazul), niște "ceva elastic" face treabă bună, dacă n-ai pe nimeni în jur. Pompă cu vacuum folosesc și eu, anul ăsta schimb furtunul, se întărește de la lichid de frână. Editat Februarie 6 de Lucian_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Acum 33 minute, Cavaleru a spus: as prefera metoda clasica pentru finalizare Și eu! Acum 34 minute, Cavaleru a spus: finalizarea i-o dau manual Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Acum 37 minute, Lucian_M a spus: Confirm (nu că ar fi fost cazul), niște "ceva elastic" face treabă bună, dacă n-ai pe nimeni în jur. Pompă cu vacuum folosesc și eu, anul ăsta schimb furtunul, se întărește de la lichid de frână. eu folosesc furtunul de silicon, care e in bara de la masini pentru declansarea ABS. n-are moarte, e de 7 ani montat si e flexibil in continuare. le bate la fund pe astea din PVC. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Poți da niște detalii despre furtun, la ce mașină se găsește? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Abs cu furtun în bară, ăla se activează când dai în mașina din față! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Am umblat la Fiesta, Octavia 2, Jetta, Aveo, n-am văzut furtunul ăla la abs... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat Februarie 8 Share Postat Februarie 8 orice furtun pentru vacuum din silicon... in alta ordine de idei aveti pompe de vacuum si le folositi aiurea, se face un capac cu garnitura pentru rezervor, se face vacuum in el si dupa aia se da drumul la lichid (si ala degazat in prealabil), evitand absolut orice urma de aer. numai aerul pe care-l bagi in lichid cand il torni chiar si cu cea mai mare grija in rezervor e destul cat sa te chinui sa dai la pompa dupa aia... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 8 Share Postat Februarie 8 La 06.02.2025 la 11:42, Lucian_M a spus: Am umblat la Fiesta, Octavia 2, Jetta, Aveo, n-am văzut furtunul ăla la abs... scuze, nu e ABS e airbag eram obosit cand am scris. in polistirenul din spatele barii de plastic la BMW, eu de acolo il am cand am lucrat la BMW, si cand se inlocuiau la masinile accidentate, se inlocuia si respectivul furtun cu senzori. Acum 20 minute, MotoS Garage a spus: orice furtun pentru vacuum din silicon... in alta ordine de idei aveti pompe de vacuum si le folositi aiurea, se face un capac cu garnitura pentru rezervor, se face vacuum in el si dupa aia se da drumul la lichid (si ala degazat in prealabil), evitand absolut orice urma de aer. numai aerul pe care-l bagi in lichid cand il torni chiar si cu cea mai mare grija in rezervor e destul cat sa te chinui sa dai la pompa dupa aia... pai tre sa imi fac capac dedicat ... e aiurea metoda propusa de tine, face sens dar nu e practica, in plus risti sa tragi aer pe langa aerisitor, e mai simplu sa tragi cu pompa de vid pe aerisitor si sa tii rezervorul de la pompa sub control sa aibe lichid. eu folosesc acelasi lichid ATE si mi-am facut un dop dedicat cu o valva de camera de bicla aia metalica complet, si am prins-o in dop si am pus 6-7cm de furtunas prin care torn fara sa fac bule in vasul rezervorului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Februarie 8 Share Postat Februarie 8 Se poate folosi cu incredere o saracie d-asta,cu capac universal. Este mult mai eficienta decat restul metodelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 8 Share Postat Februarie 8 @DKW capac universal pt spate poate, dar iti zic sigur ca nu e universal, rezervoarele spate sunt diferite ca dimensiuni, la fel si alea fata eu am acelasi lucru numai ca o conectez la compresor, si furtunasul pe aerisitor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Februarie 8 Share Postat Februarie 8 Gasesti set cu toate dimensiunile, daca ai nevoie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.