Speedy.K Postat Februarie 22 Share Postat Februarie 22 Acum 6 ore, pinnochio a spus: Benzina din carburatoare cum o improspatezi,le iei si pe alea in casa. Mai ceva,unde scrie,a se folosi motocicleta doar peste 5 grade,sa zicem.Um manual,carte de service ceva.Io nu am vazut.S-a impamantenit aberatia asta,sa nu pornesti motoreta iarna.Poi,monser drocoveniile alea de te dai pe zapada,cu ce motoare merg? D-ale lui Musk,atomo-reactive.... Eu n-am zis sa nu mergi sub 5 grade, a mea abia are o saptamana de pauza, de cand a nins. Ziceam ca n-are rost s-o pornesti aiurea si sa nu mergi cu ea. Benzina se futte abia de pe la 2 luni in sus. Si daca esti genul care o lasa in garaj 3-4 luni faci cum a zis colegu', o pregatesti de iernat, ii faci plinu, ii golesti carburile, ii ieibacteria in casa, ii suspenzi rotile daca poti etc etc etc. Am avut doi ani de mers doar 3 km dus, e intors de la munca, adica 5 minute pe vreme de iarna, si aveam mereu cafea cu lapte in baia de ulei, ca nu apuca sa se incalzeasca calumea. In anii in care am avut 12 km dus, 12 intors nu s-a intamplat, la aceleasi temperaturi si cu aceleasi uleiuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Februarie 22 Share Postat Februarie 22 De ce sa-i faci plinu,daca o pornesti dupa 4 luni,sau deloc? Si benzina se futte dupa 2 luni.Tre sa arunci benzina aia,nu? Din alt pdv,iarna mai sunt si zile faine,uscate cu soare.Vrei sa dai o tura...pui bateria,umpli carburile,dai o tura,iara golesti carburile,iara scoti bateria.Mno...fiecare face cum crede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Februarie 22 Share Postat Februarie 22 Am tot citit treaba asta cu benzina, dar cu toate astea nu am patit pana acum. Eu unul o las cu benzina care are (chipurile) numai 5% etanol, si fac asta din 2008 incoace. Pana sezonul trecut nu am avut niciodata probleme. Vedem sezonul asta daca e vreo schimbare. On topic: mergi cu Hornet-ul si daca consuma ulei vezi atunci ce ar fi de facut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tomy_k Postat Februarie 23 Share Postat Februarie 23 La noi in familie avem 4 motorete care au rezervoare facute din 3 materiale total diferite ( 2 tabla, 1 plastic , 1 aluminium). Sunt sigur ca recomandarile pentru iernat devin la fel de imposibile precum didcutiile despre ulei, daca iei in consideratie toate combinatiile de materiale de rezervoare, luate cate temperaturi de garaje( parcari subterane, in aer liber cu husa, fara husa) sunt posibile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Februarie 23 Share Postat Februarie 23 Acum 11 ore, pinnochio a spus: De ce sa-i faci plinu,daca o pornesti dupa 4 luni,sau deloc? Si benzina se futte dupa 2 luni.Tre sa arunci benzina aia,nu? Din alt pdv,iarna mai sunt si zile faine,uscate cu soare.Vrei sa dai o tura...pui bateria,umpli carburile,dai o tura,iara golesti carburile,iara scoti bateria.Mno...fiecare face cum crede. Scuze, ai dreptate, am uitat sa scriu de stabilizator in benzina. Si eu vorbeam despre genul care "baga motocicleta la iernat", adica sigur n-o scot din noiembrie pana-n aprilie. Am prieteni care fac asta, eu n-am facut-o niciodata, cum spuneam, cel mai mult mi-a stat mobra pe dreapta o luna intr-o iarna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tomy_k Postat Februarie 23 Share Postat Februarie 23 Mai adaugi in meniu perioda de stocare, carburatia vs injectia si distractia e mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Februarie 23 Share Postat Februarie 23 Acum 22 minute, Tomy_k a spus: La noi in familie avem 4 motorete care au rezervoare facute din 3 materiale total diferite ( 2 tabla, 1 plastic , 1 aluminium). Sunt sigur ca recomandarile pentru iernat devin la fel de imposibile precum didcutiile despre ulei, daca iei in consideratie toate combinatiile de materiale de rezervoare, luate cate temperaturi de garaje( parcari subterane, in aer liber cu husa, fara husa) sunt posibile. Bineinteles ca trebuie adaptate "procedurile" in functie de utilaj, conditii de "depozitare" si altele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SONYC Postat Februarie 24 Share Postat Februarie 24 La 22.02.2025 la 20:57, pinnochio a spus: De ce sa-i faci plinu,daca o pornesti dupa 4 luni,sau deloc? Si benzina se futte dupa 2 luni.Tre sa arunci benzina aia,nu? De ce ai arunca benzina? Sunt deja 8 ani de cand practic metoda de rezervor plin + stabilizator si n-am intampinat niciodata probleme. Consum toata benzina din rezervor la prima iesire si aia e, apa, paie si bataie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Februarie 24 Share Postat Februarie 24 Acum 27 minute, SONYC a spus: De ce ai arunca benzina? Asa a zis Spidy.Ca se strică. La 22.02.2025 la 19:27, Speedy.K a spus: Benzina se futte abia de pe la 2 luni in sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Februarie 24 Share Postat Februarie 24 Fara stabilizator si in functie de benzina si conditiile de pastrare. Stihl recomanda pentru drujbele lor sa nu folosesti benzina mai veche de 45 de zile. N-or fi si aia nebuni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 25 Share Postat Februarie 25 Hornetul e drujbă?!? Nu cumva e vorba de amestec benzină + ulei la Stihl? Că atunci e altă poveste, se "dezamestecă" în timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tomy_k Postat Februarie 25 Share Postat Februarie 25 De 15 ani las rezervoarele din tabla pline la iernat , fara niciun fel de aditiv/stabilizator. Nu am intampinat niciodata probleme datorita benzinei. Si pentru ca mereu am avut mai multe motorete in acelasi timp, nu le-am scos de la iernat la gramada. Unele au stat si cate 6 luni. Dar fiecare e liber sa arunce cu banii pe aditivi ca sa se simta ca o intretine mai maniacal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SONYC Postat Februarie 25 Share Postat Februarie 25 Acum 2 ore, Tomy_k a spus: Dar fiecare e liber sa arunce cu banii pe aditivi ca sa se simta ca o intretine mai maniacal. E important sa existe un echilibru in univers. Drept urmare eu schimb lichidul de frana si antigelul inainte de perioada recomandata de 2 ani ca sa compensez faptul ca unii nu-l schimba nici dupa 5 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Februarie 25 Share Postat Februarie 25 Acum 3 ore, ENEOS a spus: Hornetul e drujbă?!? Nu cumva e vorba de amestec benzină + ulei la Stihl? Că atunci e altă poveste, se "dezamestecă" în timp. Ca e amestec 2T sau benzina curata, Stihl zice la amestec ca n-are voie sa fie mai vechi de 30 de zile si despre benzinacurata ca dupa 90 de zile se poate altera, in functie de recipient si conditiile de depozitare. Despre "iernat" Stihl zice acelasi lucru atat pentru utilajele 2T cat si 4T: inainte de depozitare pentru mai mult de 30 de zile se goleste rezervorul, se porneste utilajul, se lasa sa smearga la relanti pana se opreste si apoi, la cele cu mai multe pozitii la comanda carburatorului, se lasa pe pozitia de relanti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tomy_k Postat Februarie 25 Share Postat Februarie 25 Recomandarea de golire a rezervorului pentru iernat este cam general valabila pentru rezervoarele din plastic si derivate. Sunt unii mai speciali pe forumuri de Aprilia,care nu numai ca le golesc , dar le si demonteaza si le tin in casa la caldura, impreuna cu bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat Februarie 25 Share Postat Februarie 25 (editat) cand aud ca benzina se strica dupa 3 luni imi vine sa ma arunc pe geam... chiar azi am pornit doua motociclete (ale aceluiasi om care a fost plecat din tara) dupa 4 ani fara doua luni... un f650 pe injectie si un hornet din 2000. ambele lasate cu plinul, hornetul cu carburile golite din suruburi, nu lasata benzina in ele cum o lasa aia care le pornesc cu benzina oprita si cred ca se golesc de tot. fara stabilizator, fara nimic. la hornet am dat cu putin wd-40 ieri pe furtunul de benzina ca se mai usuca cele cuie "pointeaux". bateriile lasate pe un singur redresor din ala de lidl automat vechi legate in paralel si atat. la hornet am facut vacuum cu un pistol sa nu invart motorul 5 ani pana se umplu carburile (e robinet vacuumatic si canci pompa). cheie, amandoua au pornit in sub 10 secunde... si pun pariu ca vor merge ok cu benzina asta prin primavara cand le-o scoate omul pe strada. p.s. daca ati sti cat de mult scurtati viata acumulatorilor tinandu-i in casa ca sa nu raceasca n-ati mai face asta. ca idee, un acumulator la rece invarte mai greu pentru ca procesele chimice din el sunt incetinite, nu pentru ca se strica. dimpotriva, sulfatarea este drastic incetinita odata cu scaderea temperaturii. Editat Februarie 25 de MotoS Garage Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Flying Dutchman Postat Februarie 25 Share Postat Februarie 25 Sper ca realizezi ca esti impotriva curentului si urinezi contra vantului. Rezervorul trebuie golit, demontat, eventual inlocuit cu unul nou in primavara, bateria tinuta pe calorifer, iar noaptea sa fie acoperita cu plapuma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Februarie 25 Share Postat Februarie 25 Am spus deja, dar repet, eu vorbesc doar din citite, la mine nicio mobra n-a stat mai mult de o luna pe bara niciodata. Deci dau mai mult credit baietilor care au e perimentat decat teoriilor de prin manualele Stihl. Chiar, nu m-am uitat niciodata daca in vreun manual de mobra scrie ceva despre depozitarea pe termen mai lung. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat Februarie 26 Share Postat Februarie 26 13 hours ago, The Flying Dutchman said: Sper ca realizezi ca esti impotriva curentului si urinezi contra vantului. Rezervorul trebuie golit, demontat, eventual inlocuit cu unul nou in primavara, bateria tinuta pe calorifer, iar noaptea sa fie acoperita cu plapuma. stiu, de ani intregi incerc sa ma abtin sa spun treaba asta cu acumulatorii! :))) ieri n-am mai reusit :))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Februarie 26 Share Postat Februarie 26 In legatura cu bateria, eu zic, cateodata, sa fie demontata si luata in casa doar in ideea de a o tine in pauza lunga conectata la un redresor de mentenanta. Daca nu e cazul, da, tinutul la caldura n-o ajuta cu nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 26 Share Postat Februarie 26 Cel mai bine se păstrează într-un loc răcoros cu temperaturi >0°C. O baterie descărcată lăsată în ger riscă să înghețe. Discuțiile sunt interminabile, mulți nu înțeleg că e mai bine să zacă motorul cu ulei proaspăt în el și nu cu cel uzat, la fel cum unii preferă să le bârâie ca să încarce bateria... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Februarie 26 Share Postat Februarie 26 Un motor bun,va porni cu benzină proastă.Un motor prost,nu va porni,nici cu cea mai bună benzină.Secretu e compresia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Flying Dutchman Postat Februarie 26 Share Postat Februarie 26 16 minutes ago, pinnochio said: Secretu e compresia. Sigur! Impreuna cu alimentarea, aprinderea si altele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur25 Postat Februarie 28 Autor Share Postat Februarie 28 Colegi, cineva mi a mai spus ca dupa sunet motorul ar merge in 3 pistoane, voi ce parere aveti? Si cum as putea testa daca e adevarat sau nu? Sa incerc sa scot cate o fisa in timp ce merge motorul sa vad? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Februarie 28 Share Postat Februarie 28 Il lasi sa mearga 5 minute si dupa aia pui mana pe galerii pe rand la iesira din motor. Daca p-ti ramane cateun strat de piele pe fiecare galerie, merg toate pistoanele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.