lulu_viteza Postat Joi la 21:07 Share Postat Joi la 21:07 Unii spun ca trebuie infiletata joja: https://www.youtube.com/watch?v=ZU_Us8W2Uto altii spun ca nu trebuie infiletata: https://www.youtube.com/watch?v=yZ9Z60EhheE În manual nu scrie nimic in acest sens. Cum e corect? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Vineri la 05:46 Share Postat Vineri la 05:46 (editat) Nu, la masurarea nivelului uleiului joja NU se infileteaza. Valabil de la masini de tuns iarba pana la Ferrari. Editat Vineri la 05:47 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Daniliuc Postat Vineri la 06:37 Share Postat Vineri la 06:37 La Piaggio Medley trebuie înșurubată joia pentru măsurare corectă, scrie și în manual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Vineri la 07:57 Share Postat Vineri la 07:57 Acum 10 ore, lulu_viteza a spus: Unii spun ca trebuie infiletata joja: https://www.youtube.com/watch?v=ZU_Us8W2Uto altii spun ca nu trebuie infiletata: https://www.youtube.com/watch?v=yZ9Z60EhheE În manual nu scrie nimic in acest sens. Cum e corect? Variaza de la model la model. Foloseste procedura de verificare a nivelului specificata in manualul modelului. La unele atelaje iti zice sa o insurubezi, la altele sa nu o insurubezi etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lulu_viteza Postat Vineri la 08:14 Autor Share Postat Vineri la 08:14 (editat) E un Piaggio Liberty de 125cmc, iar în manual nu am găsit nimic concret. Am căutat și în manualul de service și în cel de utilizare. Eu, de cînd mă știu, la toate scuterele, utilajele, cositoarele, drujbele etc. am măsurat cu joja neînfiletată (e drept că n-am avut Piaggio). Acum, pentru Liberty pe net sunt zeci de tutoriale care susțin că trebuie neapărat înfiletată și tot la fel de multe (zeci sau chiar sute) care spun că în niciun caz nu se înfiletează. Caut un document oficial sau pe cineva care știe sigur cum se face la Liberty 125 model nou. Mi se pare o aberație să necesite înfiletare, dar la italienești nu mă miră nimic și e posibil ca cei de la Piaggio să fi făcut și asta tot "în stilul propriu". Știe cineva dintr-o sursă sigură cum se face la Liberty de 125? Editat Vineri la 08:22 de lulu_viteza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kagemusha Postat Vineri la 11:18 Share Postat Vineri la 11:18 3 hours ago, lulu_viteza said: Știe cineva dintr-o sursă sigură cum se face la Liberty de 125? Știu băieții de la service-ul The Bike Hub. Suni la ei și te luminează. Dacă vrei poți să-i vezi și să-i saluți, sunt pe Nuțu Ion, pe la giratoriul ăla din Sebastian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Vineri la 14:00 Share Postat Vineri la 14:00 (editat) Acum 2 ore, Kagemusha a spus: Știu băieții de la service-ul The Bike Hub. Suni la ei și te luminează. Dacă vrei poți să-i vezi și să-i saluți, sunt pe Nuțu Ion, pe la giratoriul ăla din Sebastian Fara sa dau mai multe detalii, nu prea m-as baza pe servisul respectiv. Acum 5 ore, lulu_viteza a spus: E un Piaggio Liberty de 125cmc, iar în manual nu am găsit nimic concret. Am căutat și în manualul de service și în cel de utilizare. Eu, de cînd mă știu, la toate scuterele, utilajele, cositoarele, drujbele etc. am măsurat cu joja neînfiletată (e drept că n-am avut Piaggio). Acum, pentru Liberty pe net sunt zeci de tutoriale care susțin că trebuie neapărat înfiletată și tot la fel de multe (zeci sau chiar sute) care spun că în niciun caz nu se înfiletează. Caut un document oficial sau pe cineva care știe sigur cum se face la Liberty 125 model nou. Mi se pare o aberație să necesite înfiletare, dar la italienești nu mă miră nimic și e posibil ca cei de la Piaggio să fi făcut și asta tot "în stilul propriu". Știe cineva dintr-o sursă sigură cum se face la Liberty de 125? Din ce an este? Din ce am gasit in manualele de pe net, trebuie cu joja infiletata. Editat Vineri la 14:04 de Ruginel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Vineri la 17:16 Share Postat Vineri la 17:16 Acum 10 ore, Mihai Daniliuc a spus: La Piaggio Medley trebuie înșurubată joia pentru măsurare corectă, scrie și în manual. A, daca scrie in manual, asa se face, clar! Oricum, diferenta ar trebui sa fie mica, probabil ca intre jumatate si maxim pe zona hasurata a jojei, ca doar n-o avea filet de 5 cm adancime... Eu, daca n-as gasi concret nicaieri in manual as face o medie intre mijlocul zonei hasurate cu joja infiletata si mijlocul jojei cu ea neinfiletata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lulu_viteza Postat Vineri la 18:06 Autor Share Postat Vineri la 18:06 (editat) Scuterul e din 2023, modelul IGET. Eu n-am găsit niciun manual pentru Liberty IGET in care să scrie cum trebuie făcut. Am găsit însă o mulțime de tutoriale pe net în care unii se jură că trebuie desfiletat și în niciun caz să nu înfiletez , iar altele în care alții se jură că trebuie neapărat înfiletat și în niciun caz altfel. Eu de obicei merg pe ideea că mai bine un strop mai mult (dar nu exagerat de mult) decât mai puțin, dar când am schimbat filtrul de aer l-am găsit plin de ulei și provenea din motor deoarece la scuterul ăsta filtrul nu se unge cu ulei. Acum, nu știu ce să zic, o fi fost ulei din cauză că a depășit nivelul sau o fi fost din cauza că l-am aplecat pe o parte cândva. Aș vrea deci să clarific treaba. Corespondența neînfiletat-înfiletat e cam așa: neînfiletat full - înfiletat depășește maxim neînfiletat la jumate - înfiletat depășește puțin maximul neînfiletat minim - înfiletat e puțin peste mediu Trebuie lămurit cum e corect, nu se poate să fie bine în ambele feluri. Editat Vineri la 18:11 de lulu_viteza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Vineri la 18:58 Share Postat Vineri la 18:58 (editat) Pai daca e asa nou, de ce nu te adresezi unui dealer?! Banuiesc ca e inca in garantie si reviziile ar trebui facute la un service autorizat, deci, de ce-ti bati capul si nu te duci la ei sa-ti arate cum trebuie masurat? Darvezi ca mie mi-a spus un dealer (Kawasaki) acum ceva ani, ca mai bine un pic sub minim decat peste maxim. Ca cica peste maxim e mai periculos pentru motor decat sub minim. Nu am verificat, eu la un moment dat m-am prins ca e sub minim cand mi s-a aprins becul de ulei in timp ce urcam o panta si la completare am constatat ca aveam 1 litru din 3. Deci nu te lua neaparat dupa mine. Editat Vineri la 19:02 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kagemusha Postat Vineri la 19:01 Share Postat Vineri la 19:01 4 hours ago, Ruginel said: Fara sa dau mai multe detalii, nu prea m-as baza pe servisul respectiv. Fără acele detalii "vorbim discuții"... Și poate și cu ele ar fi la fel. În sprijinul postului tău, trebuie să spun că am fost cu multe motociclete la service în România, de obicei în garanție, și de cele mai multe ori nu am fost mulțumit de serviciile oferite, mai ales că am văzut ce s-a făcut la acele motociclete. Lucrări făcute superficial, unele facturate dar nefăcute etc. Dar băieții ăia sunt oficial calificați pentru munca asta, ceea ce noi nu putem spune. Mă îndoiesc că nu știu să dea un răspuns la întrebarea asta. Și eu sunt cel mai frumos, cel mai înalt, cel mai priceput și așa mai departe. Numai că nu am acte care să o dovedească. Cunosc personal (și apropiat, pe unii dintre ei) mai mulți mecanici de la Motodynamics, Dual Motors, Motorteam, Indian (ASP Grup East), The Bike Hub, Ducati, GoRacing, Bardak și alte câteva firmulițe mai mici sau mai mari, inclusiv "privați" (cum ar fi Andu, George sau Cesar - Grant Racing Garage, spre exemplu). Niciunul dintre ei nu era născut atunci când eu mergeam cu motocicleta. Probabil niciunul dintre ei nu face treburile așa de bine cum le fac eu, sau cum le-aș face eu. Dar asta nu înseamnă nici pe departe că nu sunt buni sau chiar foarte buni meseriași. Fără legătură cu topicul de față, în urmă cu șapte-opt ani eram la Cesar să las o motocicletă pentru un upgrade la suspensii și am asistat din fundal, ca să zic așa, la o scenă despre care am citit aici pe forum, mai târziu, prezentată sub cu totul altă formă, Cesar fiind făcut cu ou și cu oțet. Protagonistul era un user autodidact (care a învățat foarte repede să pună genunchiul jos, să polizeze scărițele și să facă orice altceva foarte bine, chiar excepțional) care-i spunea lui Cezărică ce vrea de la motocicletă, la care Cesar i-a spus ce se poate face și ce ar trebui să se facă. Omul nostru a fost de acord dar treaba nu a ieșit cum a sperat el și, așa cum am spus, treaba a fost prezentată cu totul altfel aici pe forum și unii chiar "au pus botul" la ceea ce s-a scris. Morala, concluzia sau ce o fi ea, o trage fiecare... 47 minutes ago, lulu_viteza said: Trebuie lămurit cum e corect, nu se poate să fie bine în ambele feluri. Mergi la service, nu ai ce pierde. Dacă nu ai încredere în ei, scrie la Piaggio Italia și vei avea un răspuns competent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Vineri la 19:05 Share Postat Vineri la 19:05 (editat) Pfuaa, chiar, ce mai face Cesar ca n-am mai auzit nimic de el de ani de zile, de cand lucram in bransa?! Si da, cred ca cea mai buna idee dintre toate, sa scrii la Piaggio. Infailibila. Pe importatorii sau dealerii romani nu m-as baza, am avut personal niste discutii in care am constatat ca unii stiu mai putin despre mobrele pe care le vand sau serviseaza decat mine care nu avusesem vreodata vreuna. Editat Vineri la 19:06 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bugytech Postat Vineri la 19:59 Share Postat Vineri la 19:59 Pai este foarte simplu. Cand faci schimbul de ulei, bagi in motor atat ulei cat scrie in manulalul de utilizare si vezi pe joja (atat infiletata cat si desfiletata) care este nivelul. Asa poti sti pe viitor care este nivelul de ulei in ambele cazuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Vineri la 20:46 Share Postat Vineri la 20:46 Aaa?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Daniliuc Postat Vineri la 21:01 Share Postat Vineri la 21:01 59 minutes ago, Bugytech said: Pai este foarte simplu. Cand faci schimbul de ulei, bagi in motor atat ulei cat scrie in manulalul de utilizare si vezi pe joja (atat infiletata cat si desfiletata) care este nivelul. Asa poti sti pe viitor care este nivelul de ulei in ambele cazuri. Ești conștient ca nivelul uleiului se verifică și la anumite intervale de timp, nu doar după schimb? Sau ca unele scutere consumă ulei între schimburi? Sau ca la schimb nu se scurge absolut tot uleiul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lulu_viteza Postat Vineri la 21:52 Autor Share Postat Vineri la 21:52 (editat) 1 hour ago, Bugytech said: Pai este foarte simplu. Cand faci schimbul de ulei, bagi in motor atat ulei cat scrie in manulalul de utilizare si vezi pe joja (atat infiletata cat si desfiletata) care este nivelul. Asa poti sti pe viitor care este nivelul de ulei in ambele cazuri. Așa am făcut și nivelul era mult peste limită chiar cu joja desfiletată. A trebuit să scot din el cu seringa. La schimb rămân cel puțin 50-100ml prin motor oricât de bine l-ai scurge. Cât scrie în manual intră doar când e scuterul nou, apoi chiar dacă uleiul e cald și-l scurgi bine ,tot rămâne prin pompă, prin galerii și pe unde o mai fi. Nu te poți baza pe asta, trebuie verificat la jojă. Editat Vineri la 21:54 de lulu_viteza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Vineri la 22:43 Share Postat Vineri la 22:43 Acum 3 ore, Kagemusha a spus: Fără acele detalii "vorbim discuții"... Și poate și cu ele ar fi la fel. În sprijinul postului tău, trebuie să spun că am fost cu multe motociclete la service în România, de obicei în garanție, și de cele mai multe ori nu am fost mulțumit de serviciile oferite, mai ales că am văzut ce s-a făcut la acele motociclete. Lucrări făcute superficial, unele facturate dar nefăcute etc. Dar băieții ăia sunt oficial calificați pentru munca asta, ceea ce noi nu putem spune. Mă îndoiesc că nu știu să dea un răspuns la întrebarea asta. Și eu sunt cel mai frumos, cel mai înalt, cel mai priceput și așa mai departe. Numai că nu am acte care să o dovedească. Cunosc personal (și apropiat, pe unii dintre ei) mai mulți mecanici de la Motodynamics, Dual Motors, Motorteam, Indian (ASP Grup East), The Bike Hub, Ducati, GoRacing, Bardak și alte câteva firmulițe mai mici sau mai mari, inclusiv "privați" (cum ar fi Andu, George sau Cesar - Grant Racing Garage, spre exemplu). Niciunul dintre ei nu era născut atunci când eu mergeam cu motocicleta. Probabil niciunul dintre ei nu face treburile așa de bine cum le fac eu, sau cum le-aș face eu. Dar asta nu înseamnă nici pe departe că nu sunt buni sau chiar foarte buni meseriași. Fără legătură cu topicul de față, în urmă cu șapte-opt ani eram la Cesar să las o motocicletă pentru un upgrade la suspensii și am asistat din fundal, ca să zic așa, la o scenă despre care am citit aici pe forum, mai târziu, prezentată sub cu totul altă formă, Cesar fiind făcut cu ou și cu oțet. Protagonistul era un user autodidact (care a învățat foarte repede să pună genunchiul jos, să polizeze scărițele și să facă orice altceva foarte bine, chiar excepțional) care-i spunea lui Cezărică ce vrea de la motocicletă, la care Cesar i-a spus ce se poate face și ce ar trebui să se facă. Omul nostru a fost de acord dar treaba nu a ieșit cum a sperat el și, așa cum am spus, treaba a fost prezentată cu totul altfel aici pe forum și unii chiar "au pus botul" la ceea ce s-a scris. Morala, concluzia sau ce o fi ea, o trage fiecare... Mergi la service, nu ai ce pierde. Dacă nu ai încredere în ei, scrie la Piaggio Italia și vei avea un răspuns competent. Experienta personala cu servisul a fost degeaba. Adica am dat banii degeaba. Au pus pulei cu mult peste nivelul maxim (geamul de vizitare era acoperit complet, trebuia sa inclini motocicleta in cealalta directie ca sa coboare “aerul”. Maneta de ambreiaj avea jocul facut 2 mm. Asa cum recomanda manualul…doar ca manualul recomanda 2 mm la capatul care pivoteaza, nu la capatul manetei asa cum a fost facut. Acestea fiind observate, am zis sa dau jos uleiul din cutie si cardan, intuitia imi zicea ca ceva pute. Eu le-am zis sa mi-l schimbe, desi nu se cerea asta la revizia de 1000. Busonul magnetic de la cardan avea pe el o cantitate generoasa de pilitura. De la service la mine acasa sunt 5-6 km. Pilitura aia nu a fost adunata in 5-6 km. Iar daca a fost facuta, ma indoiesc ca mecanicul a lasat acolo pilitura. Orice mecanic da cu o carpa. Desigur, operatiunea a fost facturata. Initial am incercat sa vorbesc cu ei, am plecat de la nivelul de ulei. Mi s-a spus ca este cantitatea recomandata de producator…da, era intr-adevar recomandata de producator pentru modelul anterior. Cand am vazut ca sunt trimis la plimbare cu “lucram dupa manual”, am lasat-o moarta si nu am mai trecut pe acolo. La ceva vreme am mai gasit niste motociclete cu servisul facut acolo. Toate aveau uleiul peste maxim. De ce!? Habar nu am. Acum cateva zile o prietena mi-a povestit ca dupa ce a dus motorul pentru o revizie a inceput sa ii fiarba in trafic la putin timp dupa ce a plecat. Aparent nu s-a pus antigel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat ieri la 00:04 Share Postat ieri la 00:04 Îți spun eu de ce: majoritatea mecanicilor scurg uleiul pe cricul lateral, moto urcată pe elevator. Ci e să miște stânga/dreapta ca să iasă cât mai mult ulei? Dacă nici nu-l lasă să se scurga bine și pun deasupra cantitatea recomandata de producător, te trezești cu ulei peste maxim. Ai impresia că verifică după umplere, motor pornit 2-3 minute, oprit, așteptat timpul cerut de manual și verificat cu motorul în echilibru? Bunica face asta la un service reprezentanța. De aia am găsit 400 ml de ulei în plus la a mea, am scos cu pompa din motor. Ulterior am dat jos celebrul Motul 7100 și mi-am pus uleiul meu. Am o vorbă: nu te știu sau n-am auzit de tine, nu umbli la utilajul meu dacă nu-s de față, că eu plătesc. N-am pretenția să mă bag peste tine, nu-ți contest priceperea, dar trebuie să-mi câștigi încrederea. La Chevrolet mi-au schimbat, chipurile, rulmentul de presiune, după 2000 km gâjâia din nou, volanul era strâmb, intors la service, stătea strâmb in cealaltă parte, abia a treia oară cu mine in service stătea cât de cât, am plecat înjurând, la Cybernet mi-au montat incorect filtrul de motorină Octavia 2), la Ford se scărpinau în cap în fața capotei ridicate (Fiesta tdci), altul mi-a bătut simeringurile de ulei la moto cu țeavă de metal pe care a tăiat-o în fața mea (acum 9 ani). Am văzut ciobeni la service auto care băteau fără noimă în articulații și înjurau că nu se desface piulița de la bieleta antiruliu, alții care strângeau prezoanele cu pistolul pe blană etc. Deci despre ce vorbim? De ce m-am hotărât să nu-mi mai cumpăr mașină sau moto nouă și de ce stau să văd ce se lucrează la agregate? Că dau peste miserupiști pe care îi doare la bascheți că eu am muncit să îmi cumpăr lucrurile respective și ca să le întrețin cât pot de bine. Gata nuvela. 🫢 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat ieri la 07:34 Share Postat ieri la 07:34 Acum 13 ore, lulu_viteza a spus: Trebuie lămurit cum e corect, nu se poate să fie bine în ambele feluri. trebuie ... sa iti depasesti anxietatile si sa intelegi ca daca pui un pic peste nivel nu se intampla absolut nimic, asa ca masoara cu joja ne-infiletata si asta basta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lulu_viteza Postat ieri la 09:07 Autor Share Postat ieri la 09:07 (editat) Cred că @Ruginel si @Lucian_M au dreptate. La service, nu contează care service, se lucrează mult mai prost decât în regie proprie. Cârpa cu care șterge joja o pune pe tijghea și cu cârpa aia șterge toată ziua, se șterge și pe mâini, șterge și jojele la toate scuterele, șterge de toate . Nu stă nimeni să încălzească motorul înainte, să-l scurgă bine, după schimb să-l pornească puțin să se umple filtrul de ulei și abea apoi să măsoare, să spele sita (cum o scoate, așa o pune, cel mult suflă un pic) etc. Pur și simplu pun repede ulei după ochi sau măsoară la repezeală cu joja imediat după ce a pus. Nu e vorba doar despre schimbul de ulei. Orice operație la service e făcută pe repede înainte. Când schimb cureaua, eu desfac șuruburile, curăț capacul de transmisie pe interior (asta durează 10-15 minute - cine crezi că pierde un sfert de oră la service să curețe? ), Eu totodată ung și rulmentul de ambreiaj că tot am demontat capacul, mă uit și la jocul din ambreiaj și uzura saboților, am grijă să fiu curat și uscat pe mâni cînd pun cureaua ca să nu rămână pată pe fulia de la variator etc. La service pune o pereche de mănuși și cu alea lucrează toată ziua repede, la normă. MULT MAI PROASTĂ treabă se face în service, nu contează care service. Tot ce poți face singur este MAI BINE să faci acasă! La service se pierd șaibe, garnituri, șuruburi chiar (desface 8 șuruburi la capac și montează înapoi 7). Nu stă nimeni să caute pe jos jumătate de oră după o șaibă sau un șurub care i-a scăpat din mână. Montează la loc sau pune altul la nimereală în loc și merge și așa.și Oamenii care merg la service habar nu au să facă singuri și sunt totdeauna mulțumiți de service pentru că ei nu văd dedesubturile, ei iau motorul, dau cheie și dacă pornește sunt mulțumiți. Merge? - Merge! - înseamnă că au făcut treabă bună băieții! Editat ieri la 09:13 de lulu_viteza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat ieri la 11:20 Share Postat ieri la 11:20 Filtrul de ulei se umple inainte sa-l montezi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat ieri la 15:32 Share Postat ieri la 15:32 Unii zic că da, alții că ba. Eu le umplu, așa m-am obișnuit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lulu_viteza Postat ieri la 16:58 Autor Share Postat ieri la 16:58 Îl umpli, dar se înfiletează orizontal și mai ales la Piaggio locul e foarte strâmt. Până ai apuca să nimerești filetul și să-l înfiletezi jumătate din ulei curge pe mână și pe mobră. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat ieri la 17:58 Share Postat ieri la 17:58 Ceva în filtru e mai bine decât nimic. Oricum nu intră mult, se trage în hârtie, rămâi cam cu jumătate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat ieri la 20:23 Share Postat ieri la 20:23 Acum 3 ore, lulu_viteza a spus: Îl umpli, dar se înfiletează orizontal și mai ales la Piaggio locul e foarte strâmt. Până ai apuca să nimerești filetul și să-l înfiletezi jumătate din ulei curge pe mână și pe mobră. Dupa ce il umpli il lasi 10 minute sa absoarba uleiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.