Sari la conținut

Mazda CX3 2.0i AWD AT6 2019


Bigfoot
 Share

Postări Recomandate

Las aici link-ul pt cine e curios.

 

 

Ca idei principale pot enunata urmatoarele:

 

PRO

->Izolare fonica la vant si la zgomot de rulare, impecabila, mai ales pt clasa ei. Neasteptat de buna este izolarea fonica.

Cu o mica observatie, daca tragi de motor, linistea si tacerea se duc.

->Materiale foarte bune la interior. Interior pt pretentiosi/mofturosi.

Imi permit sa zic ca materialele la interior sunt de departe peste un BMW X1 (da stiu ca e mai mare ca CX3, ca e alta clasa)

->Setarea suspensiilor, TOP direct, spot on.

->Agiliatatea sasiului

->Servodirectia electrica cu feedback gen BMW. Nu este genul ala de servodirectie tip Playstation.

->AWD daca mergi sportiv si prinzi pietris/nisip sau ud in mijlocul unui viraj, 4x4 acesta corecteaza traiectoria.

Un 4x4 de asfalt ce ofera incredere.

->Cutia de viteze automata, adevarata, serioasa, hidraulica cu convertizor, nu "porcarie" cu dublu ambreiaj.

 

CONTRA

->Motorul 2.0i aspirat 150cai 6000rpm 204nm 2800rpm. Aoleu Doamne. Ce alegere neinspirata pt 1400kg.

(Masina a fost cumparata SH cu 69000km este intretinuta si intr-o stare de top si acum, tehnic vorbind)

Din pacate motorul asta, nu are putere, nu are cuplu, nu este elastic, nu este economic, este exagerat de zgomotos cand il conduc eu exteaurban.

Acest motor are "putere" cat sa nu devii claxonabil. Atat.

Degeaba este aspirat si nu are ce sa se strice la el, daca el consuma 2litrii de carburant in plus la 100km si sincer este total lipsit de agrement, este un motor mai mult decat obositor la drum lung, depasesti cu icoana in mana.

Cand zic ca depasesti, ma refer la depasiri gen 100-130, de la 145km/h te dai jos si o impingi, pt ca efectiv NU ai cu ce.

 

Am avut o saptamana C5X 1.2thp 3cilindrii, 130cai  5500rpm si 230nm 1750rpm ala trage ok fata de 2.0i aspirat de la Mazda, si evident consuma mai putin cu 1.5l-2l la mersul meu.

 

Am condus Megane 1.3tce "ala slab" de 140cai si 240nm (la 1500rpm parca), pai fratilor, nu viseaza o Mazda de 2.0i sa se miste atat de bine si sprinten ca 1.3tce, 1.3tce este in alta liga, un motor de incredere, elastic, prezent, nu dezerteaza cand accelerezi.

 

Daca vi de pe 1.4mpi, si imi permit sa zic asa pt ca acum "masina mea" este Clio 2 1.4mpi 2004, da OK aceatsa Mazda CX3 2.0i a consoartei, trage domnule.

 

Dar daca vi de pe 1.3tce cand te urci la volanul unei Mazda 2.0i simti ca nu ai pe ce te baza, inclusiv daca vi de pe 1.5dci sau 1.6hdi. Un motor 2.0i aspirat este un downgrade evident, fiind foarte obositor la condus extraurban si total lipsit de caracter motor si de elasticitate.

Sa zicem ca 2.0i este on/off in 1-a 2-a si 3-a  deja din 4-a trage sa lesine, efectiv nu ai cu ce.

 

Morala..... in opinia mea este, degeaba este motorul indestructibil, daca NU ofera performante dinamice rezonabile in trafic, consuma nejustificat de mult si NU trage fata de 1.2t 1.3t 1.5dci sau 1.6hdi.

 

Daca esti obisnuit cu 3.0d de exemplu cand te urci la bordul unui 2.0i efevtiv simti ca "trage" sa moara motorul. Mult zgomot produs si multa benzina consumata pt nimic, ok e mai rapid ca 1.4mpi....dar....cam atat.

 

Prefer oricand un motor mentionat mai sus cu riscul unei stricaciuni, dar macar am un agrement la condus si nu obosesc schimband treptele de viteza aiurea ca la 2.0i aspirat.

 

Costul de rulare si exploatare la finalul unei perioade de 3ani sa zicem si 50.000km fiind aproximativ acelasi daca luam in calcul consumul enorm al aspiratei si sa zicem unele reparatii specifice unui motor turbo, un senzor sau o turbina de schimbat......dar repet macar 1.2thp nu te oboseste la drum lung ca 2.0i.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Bigfoot a spus:

Mult zgomot produs si multa benzina consumata pt nimic, ok e mai rapid ca 1.4mpi....dar....cam atat.

Am avut o Mazda 3 Skyactive-G de 165CP, cutie manuala si sunt complet de acord cu afirmatia de mai sus (chiar daca a mea cred ca era ceva mai usoara - fara awd, fara AT).

 

In cazul modelului meu, fiind prima iteratie pe acea platforma (2014), mai existau niste nemultumuri:

- zgomot mare la vant/rulaj; efectiv la 130 km/h verificam daca sunt geamurile complet inchise :) . Similar cum faci la Logan/Sandero (cu care am mers recent) la viteze de autostrada. Din ce am inteles au lucrat la partea asta, iar facelift-urile ce au urmat au fost din ce in ce mai bine antifonate (deh, sunt 11 ani de la lansare).

- A/C-ul nu facea fata vara. Posibil sa fie din cauza geamurilor de proasta calitate (lucru confirmat si de alti posesori).

- materialele de la interior nu erau nici pe departe la fel de calitative ca la, sa zicem, o Skoda/Seat sau VW din acelasi an de fabricatie.

 

Sasiu/suspensie setate misto, directie decenta, consum bun in oras (ceva mai bun ca un turbo de putere similara), dar in extraurban se simtea underpowered rau. Exact cum ai zis tu, mult zgomot si (prea) multa benzina consumata pentru performantele ei.

 

Am vandut-o dupa mai putin de 2 ani si am luat un Leon FR 1.8TSI de 180CP, tot manual, cu ceva dotari pt "sufletul" meu, si anume suspensie adaptiva si directie sport variabila/progresiva. Incomparabil la toate capitolele!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   1 membru

×
×
  • Creează nouă...