Sari la conținut

Conversia transmisiei de la lant la curea


sprike
 Share

Postări Recomandate

Acum 17 ore, Lucian_M a spus:

Vezi că la "scutece", pe lângă curea, mai are variator (fulii care se uzează, merg rectificate până la o limită, role). Pe lângă asta, dacă intră ulei la role (am mai văzut), adio tracțiune. 

 

    Acest tip de tractiune are in continuare succes. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La scutere principiul de funcționare este mult diferit față de transmisia pe curea gen BMW F650 Scarver.

La scutere angrenarea se face prin presiunea laterală aplicată curelei și prin patinare, in timp ce la transmisiile pe curea angrenarea se face prin "dantura" curelei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 18.09.2025 la 15:18, DonFlamingo a spus:

@Adrian M. Alta viata pe cardan nu?

ehaaa :)

La 18.09.2025 la 16:00, Keyser Söze a spus:

Probabil ca am retinut eu gresit, dar deocamdata lantul ramane in top. Daca cureaua era asa de performanta gandeste-te ca fiind si mai usoara fata de un lant, era folosita in moto GP demult. La fel cum nu exista moto GP pe motorina, etc. 

Normal ca toate pierd, la fel cum majoritatea nu intelege care e diferenta intre puterea in cp la roata sau la vilbrochen/ambielaj.

moto gp are nevoie de maxim ce se poate oferi. Normal ca lant. Noi vorbim de utilizare normala, mers stradal-ca in off iar nu merge.

La 18.09.2025 la 18:25, Cavaleru a spus:

 

 

acum multi ani Husaberg venise cu o chestie revolutionara in lumea enduro, Axul pinionului si al basculei erau acelasi. nu mai tin minte care erau avantajele acestei solutii dar cred ca era vorba de tensiunea constanta asupra lantului in timp ce roata spate lucreaza sus jos distanta se mentine aceeasi

 

 

Foarte interesanta solutia asta!

La 19.09.2025 la 0:04, sprike a spus:

La modele in care cutie de viteze ....... Honda Goldwing

Ce vb? actual

Eu vb de nisa 

 

Nu am inteles nimic?!

 

La 19.09.2025 la 10:24, SONYC a spus:

 

Zero intretinere? Detaliaza.. sau un link ceva..

Povesti. Marketing. S-a demonstrat ca de fapt nu i asa , testat pe bune.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 18.09.2025 la 10:58, DonFlamingo a spus:

 

Este mai scumpa dar o inlocuiesti o data la 100 de mii de km (bine depinde si cum mergi si pe unde) - la un cruiser mai rar, la un naked/sportiva de strada clar mai des, iar la scuter la 20 de mii pentru ca sunt niste mizerii de curele.

 

 


Nu la toate motocicletele poti monta cureaua usor. La cele mai multe trebuie sa dai jos bascula si tot ce presupune aceasta operatiune.


Nu are nici o treaba cureaua de la scuter cu cureaua folosita pe fulii precum la Harley Davidson sau la alte motociclete. La scuter ai transmisie CVT care uzeaza cureaua in mod activ din lateralele sale. La motocicleta nu se uzeaza in acest fel.


Referitor la rezistenta curelei...Da, este rezistenta pana cand prinzi o pietricica intre curea si fulie si te trezesti ca se rupe. De asta motocicletele care vin din fabrica dotate cu curele au protectii atat in partea superioara cat si in partea inferioara.

Deci pe langa kitul de fulii si curea, ar trebui gandite si protectiile superioare si inferioare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Ruginel a spus:


...
Deci pe langa kitul de fulii si curea, ar trebui gandite si protectiile superioare si inferioare.

Si cum ai scris mai sus cu demontatul basculei, de fabricat cu varianta de inlocuire fara demontarea ei. Poate dupa aceea, devine cureaua mai rentabila pentru posesor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, Keyser Söze a spus:

Si cum ai scris mai sus cu demontatul basculei, de fabricat cu varianta de inlocuire fara demontarea ei. Poate dupa aceea, devine cureaua mai rentabila pentru posesor.

asta presupune alta prindere a basculei, alt form factor la cadru...  nici daca s-ar folosi bascula monobrat problema tot la partea din fata pinion ar fi

 

probabil ca din cauza asta nici nu e implementata la scara larga

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mod sigur si nici in viitorul apropiat nu se va renunta la lant in favoarea curelei, doar daca se va gasi o metoda de deschidere-inchidere a curelei, ceea ce ma indoiesc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...