adidraghia Postat Joi la 18:38 Share Postat Joi la 18:38 Salut. De ceva timp tot cautam o Yamaha Wr 125 R de enduro insa nu gasesc deloc in Romania. Am cautat modele similare si am gasit aceasta marca SWM R 125 RS. Dupa ceva cautari pe net am gasit ca ar fi fabricat in Italia si ar fi ceva copie Husqvarna. Modelul gasit este aparent aproape nou, model 2023 650km. As vrea sa imi impartasiti cateva pareri despre aceasta marca sau chiar acest model cei care ati avut sau cei care ati mers cu ea. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sprike Postat Joi la 20:36 Share Postat Joi la 20:36 Pe situl Yamaha apare acest model Da un telefon sau transmite un email pentru un raspuns Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Flying Dutchman Postat Vineri la 07:23 Share Postat Vineri la 07:23 12 hours ago, adidraghia said: cautam o Yamaha Wr 125 R de enduro insa nu gasesc deloc in Romania Incearca la Motodynamics. Ei sunt importatorii oficiali in Romania. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat 15 ore în urmă Share Postat 15 ore în urmă (editat) La 04.12.2025 la 20:38, adidraghia a spus: Salut. De ceva timp tot cautam o Yamaha Wr 125 R de enduro insa nu gasesc deloc in Romania. Am cautat modele similare si am gasit aceasta marca SWM R 125 RS. Dupa ceva cautari pe net am gasit ca ar fi fabricat in Italia si ar fi ceva copie Husqvarna. Modelul gasit este aparent aproape nou, model 2023 650km. As vrea sa imi impartasiti cateva pareri despre aceasta marca sau chiar acest model cei care ati avut sau cei care ati mers cu ea. Multumesc. Eu am SWM SM500R 2024, l-am luat in Octombrie 2025 la 670km. Inca limitat la 25kw, pana la 2000km asa o las apoi o delimitez. Aceste motociclete sunt facute in ITALIA, ORASUL Varesse, langa Milano la +30km. Fabrica din Varesse si marca SWM sunt detinute de grupul industrial Shineray, adica sunt investitori chinezi pe fabrica si tehnologie europeana, in cazul monocilindrilor raciti pe lichid din gama lor de motociclete. Mai au copii de la Honda pt motoarele de 500cc 2 cil (pus pe GrandMilano si pe modelele cu atas numite Urban 500), apoi urmeaza alte doua copii Honda si anume 650cc monocilindru, copie de la motorul Hondei Dominator/FMX si 440cc copie dupa motorul de Honda XR400. De asemenea au copie dupa Harley Davidson 1200 V2, motorul de Sportster 1200, care este efectiv copy-paste SWM Stormbreaker 1200 la 9990euro "traiasca snobismul" brandului, domne imi cumpar Harley, sigur, te rog da 9990euro pe un Sportster 1200 SH vechi de 5ani, absolut logic. Traim in era globalizarii, aceasta speta pt SWM eu zic ca este de buna, ai nevoie de ceva ce nu gasesti in Romania, foarte frumos, cont pe Aliexpress, Temu, Fruugo si iti iei ORICE ai nevoie pt SWM, CFMoto, QJMotor, Benelli la preturi de foarte mult bun simt. Si daca iti iei piese de la Onda sau KTM in proportie de 80% tot in China/India/Turcia sunt facute, pt ca EU trebuie sa "salveze planeta" si multe topitorii au disparut, industria metalurgica, a fost desfiintata, in numele salvarii planetei, in EU a ramas teoretic centrul de design (ingineria) si linia de asamblare de tip Lego, ca industrie. Lucrez in industria mecanica si am activitate la nivel european, stiu foarte bine ce zic, mai ales in ceea ce priveste furnizorii de piese metalice ce trebuie turnate. Eu am cumparat si pt Yamaha 125 racit pe aer (Scorpa 125 TY), piese din China, la 25% din pretul pieselor de la Yamaha Ro, si calitatea pana acum a fost foarte buna, am cumparat, carburator, bujii, bobina de inductie, absamblu arbore kick-start etc etc. Exemplu, carburator 125cc la Yamaha 1300ron, Fruugo 270-300ron, aceeasi piesa mai, aceeasi piesa. Daca nu ai rabdare, poti gasi ORICE pe ebay Europe. Eu zic sa o cumperi fara stres. Recunosc ca si eu ma uit la ea, sa vina Mos Craciun cu SWM RS125R, in loc de Beta Alp 200, pt ca este la jumatate de pret aproape, iar rapprtul cal putere/kg este acelasi. Asculta-ma decat sa dai mai mult cu 1000e pe un cadavru japonez sau european pt ca scrie pe el 'Onda, Yamaha, sau KTM, rupt in jdemii de km vai mamica lui, vechi de 8-12ani, NU mai bine iti cumperi tu frumos ca un domn un produs nou la un pret absolut corect, prin prisma perceptiei comune bolnave, ca Onda e Onda si Yamaha e Yamaha? Dai 2650e acum, noua, mergi cu ea 1 an, doi linistit si daca e sa o vinzi peste 2 ani tot o dai cu 1500e, asa pt 1150e pierdere sa zicem in ani esti un domn si te bucuri de motocicleta, decat sa cumperi eu stiu ce cadavru japonez si sa stai pe forumuri, am o problema, ticaie, bocane, nu porneste, Dumnezeu stie ce probleme, date de uzura si vechime, dar...je m'excuse, Japoneza e japoneza domnule, pardon, absolut, si daca e de la marea schisma, ca an de fabricatie, japoneza e japoneza, foarte corecta si logica gandirea.....ce sa zic. Eu asa am salvat +1000euro la SWM SM500R 2024 nou domne 670km, Euro5 da,fata de cimitirul de pe piata din Romania de supermoto-uri ciobanite din enduro, (nu de fabrica sau derivate din motociclete de motocross, asa cum e la origini) motocicletae care sunt vechi de 10-15ani costa intre 5000e si 6000e, fara pompa de frana radiala, fara disc de 320mm pe fata cu grosime de 5mm, cu X sute de ore la bord, fereasca Dumnezeu. Dar je m'excuse inca o data, Onda e Onda Yamaha e Yamaha si KTM si e KTM domnule. Aceasta perceptie mai mult decat proasta/bolnava de a analiza un produs NU prin prisma solutiei tehnice oferite CI prin prisma unui rahat de brand, mort si reinviat de 2x in 15ani, a functionat ff bine in avantajul meu, cand am luat SWM-ul nou, si la fel de bine va functiona si pt tine. Vezi ce faci daca o iei sau nu, daca o iau eu, cred ca o sa imi aud ceva reprosuri acasa ca deh devine garajul mic, deja e mic. PS: Vezi ca la SWM RS125R 2024 daca nu are ABS, s-ar putea sa ai frane combinate, adica cand apesi pedala de frana(spatele) intra si frana fata, dar nu e problema, un mecanic bun, iti poate fenta sistemul sa ai frana spate dedicata, fara a fi in tandem cu fata, cand apesi pedala. Editat 15 ore în urmă de Bigfoot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kagemusha Postat 11 ore în urmă Share Postat 11 ore în urmă 3 hours ago, Bigfoot said: sa vina Mos Craciun cu SWM RS125R, in loc de Beta Alp 200, pt ca este la jumatate de pret aproape, iar rapprtul cal putere/kg este acelasi. Ai uitat să spui că SWM e mai leșinată la putere și mai grea, dar astea sunt amănunte care nu contează. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat 8 ore în urmă Share Postat 8 ore în urmă (editat) Acum 3 ore, Kagemusha a spus: Ai uitat să spui că SWM e mai leșinată la putere și mai grea, dar astea sunt amănunte care nu contează. Mmm nu e chiar asa. Daca e sa luam ce conteaza pt mine de exemplu, sau asta este analiza mea intre SWM RS125R la 2650euro 2024 vs o Beta Alp 200 care costa 2500e din 2010 sau 4500e -4800e cu 1000km din 2024, ultimul an de fabricatie al acestei variante racite pe aer de 199cc, cu motor de la Suzuki. 1) SWM are 6 trepte vs Beta are 5, deci pe sectiunile de asfalt nu zumzaie asa de rau la 80km/h. 2)SWM are suspensii serioase cu o cursa lunga si diametru de 41mm vs Beta 39mm Cursa suspensie SWM 250mm fata spate, vs Beta 170mm fata si 180mm spate. 3)Rezervor SWM 7,5l vs Beta 6l. Asta pt unii conteaza, pt mine autonomia cat mai mare conteaza, enorm. Puterea este de 15cai (aproximativ) la ambele, SWM are 11nm Beta cred ca ajunge la 15nm pt ca are o cursa a pistonului mai mai lunga cu 11mm, dar nu scrie pe net nimic de cuplu. SWM are raport de compresie 12.5:1 deci este mai eficient la consum (care se reflecta in autonomie) vs Beta are raport de compresie de 9.5:1. Sa zicem ca momentul motor ar fi unicul avantaj al lui Beta Alp 200 vs SWM RS125R, sau eu doar asta vad, incercand sa analizez specificatiile tehnice. SWM are 109kg la gol, Beta are 106kg la gol, un mic avantaj la Beta, care ar putea fi mare de tot pt statura unora in offroad. SWM are racire pe lichid, Beta racire pe aer, aici sa zicem ca Beta prin solutia tehnica arhaica are un avantaj la capitolul intretinere pt ca nu ai antigel de schimbat, pompa de apa etc....mmm, dar puterea e aceeasi 15cai tehnologie moderna vs 15cai tehnologie old-school si motor mai mare cu 65%. Un alt avantaj al SWM-ului ar fi faptul ca este de 125cc. La revanzare are o piata definita sa zicem, la Beta cu 200cc, zero piata de revanzare, 2-3 pasionati de offroad care putea fi interesati de asa ceva, pt ca la noi se incepe viata pe doua roti, chiar daca este pe asfalt, cu Hornet600, Er6n, Fazer600, "motociclete perfecte" pt incepatori, nu "porcarii" din astea "scumpe" de "doar" 200cc. PS sa nu uitam pretul, da, 2650e, deci 2500e cash ce sa mai pt un produs 2024 cu 600km la bord. Cu 2500e iti cumperi Beta Alp 200 din 2010 cu +10.000km, la care adaugi cost de transport daca o iei din strainatate, not a smart deal, dpdv financiar. Editat 8 ore în urmă de Bigfoot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kagemusha Postat 7 ore în urmă Share Postat 7 ore în urmă 52 minutes ago, Bigfoot said: 1) SWM are 6 trepte vs Beta are 5, deci pe sectiunile de asfalt nu zumzaie asa de rau la 80km/h. La 70-80kmh pe asfalt Beta merge perfect. Anvelopele pot influența însă feelingul. 54 minutes ago, Bigfoot said: 2)SWM are suspensii serioase cu o cursa lunga si diametru de 41mm vs Beta 39mm Ăsta este singurul lucru la care, aparent, SWM are un avantaj. Suspensia este singurul lucru care m-a nemulțumit la Alp200. 1 hour ago, Bigfoot said: Puterea este de 15cai (aproximativ) la ambele, SWM are 11nm Beta cred ca ajunge la 15nm pt ca are o cursa a pistonului mai mai lunga cu 11mm, dar nu scrie pe net nimic de cuplu. Beta are chiar aproape 17 ponei, nu mai țin minte exact și cuplul, dar pot afla, dacă ești interesat. 1 hour ago, Bigfoot said: Un alt avantaj al SWM-ului ar fi faptul ca este de 125cc. La revanzare are o piata definita sa zicem, la Beta cu 200cc, zero piata de revanzare, 2-3 pasionati de offroad Aici m-ai pierdut complet. Ce-i drept, Beta este de categoria A2, dar celelalte considerente sunt venite de nicăieri. Ca să fac un rezumat, nu de pe net, ci ca fost posesor de Beta Alp200 (model 2020): Din toate cele ce ai scris în postul anterior și luând de bune cele scrise despre SWM, singurul lucru la care stă mai bine decât Beta este suspensia. Dar băiatul ăsta vrea SWM. Atunci să-l cumpere sănătos, dar să fim onești și să îi spunem adevărul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.