moshulik Postat Februarie 28, 2007 Share Postat Februarie 28, 2007 Salutare man si felicitari pentru planurile mari . Am avut si eu tentative de-astea , m-am oprit insa la faza de avans digital controlat de microcontroler cu o singura variabila de intrare - anume turatia motorului. M-am enervat insa ca din cauza parazitilor de pe aprindere care se transmiteau pe alimentare in atmel (attiny2313) - asta se reseta in draci. Partea de semnal - captor Hall si comanda - catre aprindere - prin optocuplor - le separasem galvanic, dar pe alimentare tot isi lua paraziti atmelul, indiferent cate diode shotkey si condensatori pusesem. Singura solutie care mi-a functionat (experimental) a fost alimentarea atmelului dintr-o baterie mica separata de 9V. Chiar si asa, tot isi mai lua din cand in cand cate un parazit - dadea rateu pe aprindere din cauza ca foloseam oscilator extern cu cuartz, care cred ca prindea ceva puls electromagnetic. Asadar - doua recomandari pentru inceput privitoare la atmel - 1 - folosesti osilatorul intern RC - pentru asta programezi LowFuse incat sa-ti iasa sursa de clock RC-ul de 8MHz si activezi CKDIV-ul la 8 => 1MHz, dar curat. (scrii valoarea ASCII d in mod raw mode in low fuse, garantat, testat, pe attiny2313). - 2 - alimentarea - pentru inceput iti recomand sa folosesti baterie externa - de-aia de 9V cu LM7905 pentru aducerea tensiunii la 5V. Atmelul consuma oricum putin, nu are sens sa te complici de la inceput cu trafo 1:1 pentru separarea galvanica a alimentarii. - 3 - atmelul trebuie izolat total si complet galvanic - adica sa nu aiba nici un fir comun (nici macar masa) cu restul instalatiei electrice - deci folosesti numai opto-cuploare pentru semnale de iesire si iti alimentezi senzorul hall tot din sursa "curata" de 9V. Astea cu microcontroleala.... Acuma cu motoreala - Motoru in 2 timpi este prin definitie un fel de "petarda cu mai multe focuri", de genul alora de revelion . Adica nu prea o sa observi rezultate notabile din controlul digital al alimentarii si al avansului. Nu uita ca la motorul in 2 timpi amestecul carburant trece intai prin carter, deci degeaba il atomizezi tu cat mai aproape de admisie, ca el intai se va plimba prin carter, inainte de a ajunge sa arda. Punctul 2 - motoarele comuniste in 2 timpi au "limitare electronica" prin avansul fix cu care sunt dotate pentru ca altfel, daca le faci avans variabil, s-ar tura peste limita rezistentei materialelor din care sunt facute si s-ar dezintegra. Singurul avantaj al motorului in 2 timpi este simplitatea functionala si raportul cai putere/greutate, dar in nici un caz nu se preteaza la experimente de genul "sistem supra-controlat". Motorul tau "candidat" nu prea se preteaza deloc pentru asta, iar lipsa cutiei de viteze e o problema majora pentru ca prin cutie functioneaza mecanismul de lansare a motorului (ca sa poti da la pedala sa-i dai motorului inertia initiala, ca doar nu are demaror electric). Cam asa stau lucrurile pana aici. Sa-ti zic cum as face eu in locul tau : 1 - procurat motor in 4 timpi, de comunista - evident motorul de Simson e cel mai pretabil. Teoretic pe la un milion gasesti unul cu tot cu cutie, care sa nu mearga - la simsonuri magnetoul se demagnetizeaza si nu mai porneste motorul ala in veci - evident ca vanzatorul nu va putea sa ceara mai mult de un milion pe un motor care nu porneste. 2 - dezvoltat proiectul incremental - intai aprinderea - senzor hall, partea tranzistorizata pentru bobina, atmel, etc..... 3 - Injectia - aici e aici, am incercat si eu sa fac sistem de injectie pe oltcit, cu "low-budget". Am reusit sa improvizez pentru teste atat pompa de benzina cat si injectorul (dintr-un cui pontou montat controlat de un electromagnet si o duza atomizoare). Pompa de benzina nu era pompa, ci o rezerva de aer comprimat - la 2 atmosfere - care produceau presiune intr-o incinta metalica rigida - cu benzina - astfel aveam la dispozitie benzina la 2 atm, disponibila la intrarea injectorului. 4 - Clapeta de aer - muncesti inutil incercand sa improvizezi asta. Problema va fi regimul de ralanti. Din cate stii, chiar si la masini regimul de ralanti este o cu totul alta mancare de peste - controlul necesar este mult mai fin, clapeta principala nu face fatza, ci intervine un canal secundar, controlat de un motoras pas cu pas. Recomandarea mea - folosesti pe post de clapeta de aer carburatorul original de pe motor - ii pastrezi functional doar circuitul de ralanti si obturezi celelalte circuite. Ii dai o gaura si infigi in el injectorul. In felul asta ai si circuit de ralanti, ai si clapeta de aer - evident iti pui si potentiometrul convenabil sa fie actionat de clapeta. Oricum vei avea nevoie de carburator pentru punerea la punct a aprinderii, nu poti sa te apuci de experimente simultan in toate punctele sistemului. 5 - Pe un motor in 4 timpi poti sa faci apoi si control digital al supapelor - renunti la arborele cu came si culbutori si pui electromagneti sa-ti apese supapele. In felul asta obtii randament maxim al motorului in orice regim de turatie - si asta inca nu s-a facut pe nici un motor de serie inca. - Alegerea motorului ramane insa problema numarul 1.... simsonul nu va urca mai mult de 5000 de ture, ca se dezintegreaza, are mase mult prea mari in miscare. Ideal ar fi sa iti faci rost de un motor in 4 timpi "de rasa" de la vreo japoneza daramata venita din vest - un motor gen cb250 sau de la vreun enduro mic in 4 timpi. Nu investi bani in pompa de benzina inainte de a vedea cum iti lucreaza celelalte componente ale sistemului. Hai bafta, spor la lucru si nu ezita cu intrebari . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosmin_neb1 Postat Februarie 28, 2007 Autor Share Postat Februarie 28, 2007 Legat de interferentele motor-microcontroller am avut destule experiente neplacute,cu un turometru. In casa, cu semnal de test, mergea totul brici.Cand il montam pe masina (nu motocilceta), imi indica numai aiureli,mii de ture la relanti. Solutia a fost ca la intrare sa pun un filtru "trece jos" si sa fac si un debounce software, in rutina de intrerupere.Pana la urma a mers. Pana nu vad cum se va comporta microcontrollerul in conditii reale si in cazul motorului de moto, nu pot sa-mi dau cu parerea ce ar trebui facut. Am retinut toate sugestiile tale, multumesc.Cand o sa ajung la partea de implementare soft, te mai intreb. In toate experimentele facute, am folosit doar oscilatorul intern al microcontrollerului. Inca o chestie ciudata ce mi s-a intamplat de curand a fost cu vitezometrul electronic.Senzorul montat pe cutia de viteza, in locul cablului de kilometraj, e facut de mine, cu magnet si senzor hall. Problema e ca in conditii reale, cu masina pe strada, imi indica totul bine pana pe la 80-90km/h, apoi oricat as fi crescut viteza, imi afisa valori intre 80-90. In casa, am rotit cu un motoras in c.c. senzorul si "s-a dus" pana pe la 300km/h lejer. Inca nu am gasit solutia la problema asta si nici explicatia fenomenului. Eu vreau sa elimin de tot platina de pe motor, care e si-asa praf, si sa trec la aprindere cu senzor magnetic. Motorul nu mai are nici bobina magnetolui, deci e imposibil de folosit si nu stiu exact nici principiul de functionare al magnetolui. De aceea, aprinderea va fi, in cazul meu, facuta cu bobina de inductie auto si acumulator auto. ==== Legat de avansul variabil...Spui ca ar fi mai bine sa-l las fix?Sa nu-l modific in functie de turatie, cum e avansul centrifugal la auto? O sa fixez magnetul si senzorul astfel incat sa-mi dea semnalul inainte de momentul in care ar trebui sa fie data scanteia, iar din software mai astept un timp "bine calculat" de mili,micro (sau ce-or fi ele) secunde pana se va da scanteia. E bine asa? ==== Pornirea motorului o s-o fac ori prin sfoara, montand o fulie,ceva, la celalalt capat al bielei (opus magnetoului), ori cu o bormasina cu acumulator, cu un sistem,ceva,de decuplare rapida. ==== Un alt motor nu vreau sa incerc ca nu am de unde sa iau. Adica poate as avea,dar nu de "comuniste", ci mai mult de scutere.La mine in oras e un centru de dezmembrari si vanzari moto. O sa incerc cu ce am,sa vad ce mancatorie iese. ==== Clapeta de aer...nu am decat s-o fac, carburatorul nu mai exista, si oricum era incomplet de cand am luat motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Februarie 28, 2007 Share Postat Februarie 28, 2007 Un alt motor nu vreau sa incerc ca nu am de unde sa iau. Adica poate as avea,dar nu de "comuniste", ci mai mult de scutere.La mine in oras e un centru de dezmembrari si vanzari moto. O sa incerc cu ce am,sa vad ce mancatorie iese. ==== Clapeta de aer...nu am decat s-o fac, carburatorul nu mai exista, si oricum era incomplet de cand am luat motorul. Cum ai rezolvat problema cu rugina?!? Garnituri ai gasit pana la urma? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosmin_neb1 Postat Februarie 28, 2007 Autor Share Postat Februarie 28, 2007 nu am rezolvat nici cu rugina,nici cu garniturile. asteptam sa primesc niste sfaturi de la cei patiti. deocamdata motorul este la inmuiat in motorina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosmin_neb1 Postat Martie 2, 2007 Autor Share Postat Martie 2, 2007 (editat) feruginol e bun? sau lichid de frana? Editat Martie 2, 2007 de cosmin_neb1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jon22 Postat Martie 2, 2007 Share Postat Martie 2, 2007 -rugina o cureti cu un smirgel fin -garniturile le faci din carton de coperta de caiet -verifica rulmentii si mai ales simeringurile functionarea motorului in 2 timpi depinde f mult de acestea si cum bine a zis moshulik -- trateaza problemele separat ca altfel nu rezolvi nimic --mai intai pui la punct aprinderea (iti trebuie carburator) --apoi incerci injectia Si inca o observatie desteapa pe care a facut-o tot moshulik e ca ar fi bine sa cauti un motor in 4 timpi pt teste, nu poti sa reglezi injectia pe 2 timpi! Am o intrebare injectia se face in momentul de compresie maxima? Proiectul e interesant, sunt f. curios ce o sa iasa! Sa ai spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Martie 6, 2007 Share Postat Martie 6, 2007 Pana la urma vedem sau nu injectie pe 'hoinar" ?!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosmin_neb1 Postat Martie 7, 2007 Autor Share Postat Martie 7, 2007 Fac tot posibilul. Din pacate nu pot lucra decat in weekend, cand ajung acasa, in restul saptamanii sunt in Sibiu la facultate. Weekendul trecut nu am mai avut timp sa fac poze.Sunt in stadiu de reconditionare motor, refacere garnituri..etc..Deocamdata l-am lasat pe tata sa se ocupe de improvizarea unei tevi de esapament. O sa revin in weekend cu intrebare privind momentul in care se face admisia la motoarele in 2T, dar dupa ce ma conving de o treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Martie 7, 2007 Share Postat Martie 7, 2007 Fac tot posibilul. .....Sunt in stadiu de reconditionare motor, refacere garnituri..etc..Deocamdata l-am lasat pe tata sa se ocupe de improvizarea unei tevi de esapament. Pana la urma tu vrei sa faci "sistemul de injectie" sau tata?!? Daca in timpul facultatii nu ai timp.. sa vezi cum o sa fie dupa... eu m-am lamurit cand o sa vad sistem de injectie pe "Hoinar".. :finger: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosmin_neb1 Postat Martie 8, 2007 Autor Share Postat Martie 8, 2007 Tata se ocupa de suduri. Eu sunt din Ramnicu Valcea si facultatea o fac in Sibiu, de-asta nu pot lucra decat la sfarsit de saptamana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Martie 8, 2007 Share Postat Martie 8, 2007 ma bag si eu ca musca in lapte......da' acuma mi-a tunat o idee: "ce ar fi daca ai putea sa injectezi combustibilul cat mai aproape de o fereastra de admisie?....adica sa montezi injectorul intr-unul din canalele de transfer? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Martie 8, 2007 Share Postat Martie 8, 2007 Pana la urma tu vrei sa faci "sistemul de injectie" sau tata?!? Daca in timpul facultatii nu ai timp.. sa vezi cum o sa fie dupa... eu m-am lamurit cand o sa vad sistem de injectie pe "Hoinar".. :finger: Omule, de ce mai postezi? Vrei sa iti bati joc de topicul omului? Respectivul are ceva in cap spre deosebire de multi altii. @Cosmin: mult succes! (lucrez in embedded si stiu ce te asteapta) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosmin_neb1 Postat Martie 20, 2007 Autor Share Postat Martie 20, 2007 Multumesc. Motorul este curatat, asamblat, in curand voi face rost de un injector de Opel Astra,cu care voi experimenta. Chiar daca nu mai postez pe forum (ca nu am noutati notabile deocamdata), treaba merge inainte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Martie 20, 2007 Share Postat Martie 20, 2007 Crezi ca daca tu nu poti face asta, nimeni nu poate?De ce crezi ca sunt aberatii? Carburator nu ma intereseaza sa cumpar, motorul va merge doar pe stand. Dupa cum am mai spus, conversia o voi face in scop didactic. Motorul arata ca naiba deocamdata.Exact asa arata dupa ce l-am scos din fan:) ole, ole, numa' motor de Hoinar ala nu e! ala e de Carpati...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Martie 20, 2007 Share Postat Martie 20, 2007 : Pana la urma tu vrei sa faci "sistemul de injectie" sau tata?!? Daca in timpul facultatii nu ai timp.. sa vezi cum o sa fie dupa... eu m-am lamurit cand o sa vad sistem de injectie pe "Hoinar".. :D :D mai eu cred ca omul merita tot creditul nostru pentru ceea ce face daca ai citii mai atent ai observa ca tatal sau nu face altceva decat sa improvizeze o teava de esapament si cateva suduri restul, adica subiectul topicului, adica : injectie pe un motor de hoinar(crede ) e facut de el in putinul timp liber asa ca mai bine l-ai incuraja (asta e spiritul motociclistilor) in loc sa faci ironii de doi lei @ cosmin_neb1: multa bafta poate imi pun si eu pe Dnepr(cu ajutorul tau ca o sa ai experienta ) serios... succes in aplicarea planurilor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0zmin Postat Martie 20, 2007 Share Postat Martie 20, 2007 ma bag si eu ca musca in lapte......da' acuma mi-a tunat o idee: "ce ar fi daca ai putea sa injectezi combustibilul cat mai aproape de o fereastra de admisie?....adica sa montezi injectorul intr-unul din canalele de transfer? si jos la ambielaj cu ce se mai unge ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Martie 21, 2007 Share Postat Martie 21, 2007 si jos la ambielaj cu ce se mai unge ?? pai oricum se pastreaza clapeta de aer, nu? s-ar putea folosi o poma de ulei de genul celor de scuter, care arunca ulei direct in galeria de admisie. Avantajul este ca potzi regla exact cantitatea de ulei, shi nu este direct dependenta de amestec, asha cum este la motaorele 2t ruseshti (daca foloseshti un amestec mai sarac trebuie sa pui mai mult ulei in benzina, daca foloseshti un amestec bogat trebuie sa reduci cantitatea de ulei) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 21, 2007 Share Postat Martie 21, 2007 pai oricum se pastreaza clapeta de aer, nu? s-ar putea folosi o poma de ulei de genul celor de scuter, care arunca ulei direct in galeria de admisie. Avantajul este ca potzi regla exact cantitatea de ulei, shi nu este direct dependenta de amestec, asha cum este la motaorele 2t ruseshti (daca foloseshti un amestec mai sarac trebuie sa pui mai mult ulei in benzina, daca foloseshti un amestec bogat trebuie sa reduci cantitatea de ulei) pai n-ar merge pt. ca uleiul nu este pulverizat cum trebuie si nu unge bine. el se amesteca cu benzina in galeria de admisie, jeturile se intersecteaza si se amesteca. nu la fel de bine ca in cazul preamestecului dar se amesteca. daca mergi pe baza de balta in carter (adica sa bagi atata ulei cu pompa incat tot timpul sa fie o balta) iarasi nu e bine! rulmentul se va unge oricum dar fara sa beneficieze de ceva in plus, dimpotriva! va ingreuna miscarea motorului la fiecare intrare in balta! in plus lipsesti cilindrul, pistonul, boltul, segmentii de ungere! la 2t sistemul de ungere este chiar sistemul de alimentare. ca sa faci un 2t cu injectie directa trebuie sa faci un motor asemanator cu un 2t diesel. evident, poti face si un sistem de injectie indirecta. in legatura cu amestecul... cu cat mergi mai sarac trebuie sa reduci si cantitatea de ulei din benzina! de ce? simplu: cu cat pui mai mult ulei in amestec saracesti de fapt amestecul aer-benzina, cu mai mult il imbogatesti! explicatie: sa zicem ca ai un jiglor care ofera un debit de 100 l/min. daca ai 20% amestec inseamna ca prin acelasi jiglor trec 80l de benzina si 20 de l de ulei. daca maresti raportul de amestec ulei-benzina vei saraci amestecul aer-benzina. este logic, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Martie 21, 2007 Share Postat Martie 21, 2007 ok, ai dreptate, nu m-am gandit din puinctul asta de vedere . Nu shtiu daca e acelashi lucru, da' am constatat ca daca dai cuiu de dozaj mai jos la ij spre exemplu, atunci trebuie sa pui ceva mai mult ulei in benzina.....nu shtiu daca e corect da' cel putzin eu asha procedam. cat despre ungerela doi timpi, am intalnit un motor foarte vechi in doi timpi, Triumph twn DB200(cel cu doua pistoane shi o singura camera de ardere), care avea pompa de ulei, shi pulveriza ulei sub presiune, prin nishte duze plasate corespunzator direct in carter..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 21, 2007 Share Postat Martie 21, 2007 ok, ai dreptate, nu m-am gandit din puinctul asta de vedere . Nu shtiu daca e acelashi lucru, da' am constatat ca daca dai cuiu de dozaj mai jos la ij spre exemplu, atunci trebuie sa pui ceva mai mult ulei in benzina.....nu shtiu daca e corect da' cel putzin eu asha procedam. cat despre ungerela doi timpi, am intalnit un motor foarte vechi in doi timpi, Triumph twn DB200(cel cu doua pistoane shi o singura camera de ardere), care avea pompa de ulei, shi pulveriza ulei sub presiune, prin nishte duze plasate corespunzator direct in carter..... cuiul ala de dozaj are o forma conica, regleaza debitul prin jiglor. daca il dai mai jos saracesti amestecul. daca pui si mai mult ulei il saracesti si mai mult. despre triumph-ul ala pot sa spun ca nu l-am vazut desi am vazut un motor cu 2 pistoane si o singura camera de ardere. in poze, nu pe viu! anyway, presupun ca ungerea se facea la fel ca si in cazul admisiei de ulei prin galerie. tot in contact cu benzina sa vina. spune-mi daca ma insel sau da o poza sa imi fac o idee. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Martie 21, 2007 Share Postat Martie 21, 2007 din pacate, motorul nu mai este la mine.... Oricum o constructie foarte ciudata pentru anul in care a fost facut ('39-'40) un piston comanda ferestrele de baleiaj shi celalalt ferestrele de evacuare, cursa lor fiind decalata cu cateva grade, adimisia se facea cu un sistem bazat pe o valva rotativa comandata de arborele motor (carburatorul era prins de carter in dreapta motorului shi era acoperit de capacul care venea peste dinam. Diuzele prin care era pulverizat uleiul erau situate in dreptul manetoanelor....Din pacate nu l-am auzit niciodata mergand cred ca suna tare frumos..... scuze de offtopic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 21, 2007 Share Postat Martie 21, 2007 din pacate, motorul nu mai este la mine.... Oricum o constructie foarte ciudata pentru anul in care a fost facut ('39-'40) un piston comanda ferestrele de baleiaj shi celalalt ferestrele de evacuare, cursa lor fiind decalata cu cateva grade, adimisia se facea cu un sistem bazat pe o valva rotativa comandata de arborele motor (carburatorul era prins de carter in dreapta motorului shi era acoperit de capacul care venea peste dinam. Diuzele prin care era pulverizat uleiul erau situate in dreptul manetoanelor....Din pacate nu l-am auzit niciodata mergand cred ca suna tare frumos..... scuze de offtopic de ce sa nu foloseasca injector de ulei ptr. maneton si paliere si un amestec[ex.1:100]ptr. ungerea cilindrului si pistonului?acesta ar fi injectat odata cu benzina.cat despre ungerea cu pompa la 2 timpi acest sistem se foloseste de mult[191` si ceva]la motoarele firmei britanice Scott[pompa se numea pilgrim(lb. eng.)si se putea doza in picaturi pe minut[sic!]].acestea erau twin-uri cu baleiaj cu piston cu cap deflector cu racire prin termosifon[500,600,750 si chiar 1000 cm3]. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rados Postat Martie 21, 2007 Share Postat Martie 21, 2007 mult succes in ceea ce faci cosmine , nu ma prea pricep eu la mecanica dar apreciez faptul ca vrei sa faci ceva ce altii nu au incercat . nu te cunosc dar iti tin pumiii sa reusesti ceea ce ai gindit , iar cei care incearca sa se bage in seama aiurea tineti minte un singur lucru visul uman si dorinta de a realiza ceva nu se poate infringe asa usor !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 21, 2007 Share Postat Martie 21, 2007 mult succes in ceea ce faci cosmine , nu ma prea pricep eu la mecanica dar apreciez faptul ca vrei sa faci ceva ce altii nu au incercat . nu te cunosc dar iti tin pumiii sa reusesti ceea ce ai gindit , iar cei care incearca sa se bage in seama aiurea tineti minte un singur lucru visul uman si dorinta de a realiza ceva nu se poate infringe asa usor !!!!!!!!!!!!!!!!!!! au incercat si au si reusit si inca de mult timp.nu inventeaza el roata nu te speria.si oricum sunt sigur ca o sa abandoneze o asemenea incercare cat de curand.no ofense! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Martie 21, 2007 Share Postat Martie 21, 2007 Oameni buni.......voi incerca sa concluzionez cumva acest topic........asadar, ala e motor de Carpati romanesc, care este copiat dupa motorul de pe simson moped SR2.....eu le-am avut pe ambele........sa revenim la Carpati, are capacitatea de 68cmc, cursa 42, alezaj 45, 2 segmenti la piston, pistonul este usor bombat, camera de ardere este semisferica iar raportul de compresie undeva in jurul valorii de 7:1......motorul are, daca-mi aduc aminte bine, 2,6CP la 5000 rot/min...........avansul la aprindere, este fix, si este de 3-4mm inainte de punctul mort superior......functionarea oricarui motor in 2 timpi este relativ simpla, pistonul avand si rolul de a inlocui supapele de la motoarele in 4 timpi prin acoperirea sau eliberarea fantelor aflate in oglinda cilindrului.....astfel, admisia se face intotdeauna in spatele pistonului, ea fiind simultana cu timpul de compresie, in aceeasi cursa la piston.........amestecul carburant contine si ulei intr-o anumita proportie specificata de producator, ungerea facandu-se prin circularea acestui amestec prin zonele de frecare ale lagarelor, rulmentilor........ungerea segmentilor, a capatului bielei cu bucsa de bronz in care culiseaza boltul se face combinat prin barbotare si centrifugare, iar a rulmentilor de la palier se face, oarecum, prin presiune, presiune creata de circularea amestecului prin orificiile de baleiaj, care, in traseul lor trec prin rulmenti........este de admirat, intr-adevar, ceea ce face el, dar, pe de o parte mi se pare ceva copilaresc.......adica, de ce sa ma chinui sa reinventez sistemul de injectie de benzina, daca el exista deja de prin anii '30, cand era folosit pe avioane?!?.......exemplul tau este demn un mare creator de automobile care se cheama Citroen.....io nu am mai vazut dobitoci mai mari ca cei de acolo....intotdeauna s-au scarpinat in poponeata cand ii manca in gura......sa revin la oile noastre..........de ce sa te chinui pe un motor in 2 timpi?!?...........doar pentru ca il ai????.....asta nu e o scuza......chiar nici una..........in primul rand, cand vrei sa faci o modificare, trebuie sa ai motorul in buna stare, ca sa ai de unde pleca, sa-i stii bine parametrii, asa, hai sa luam o seringa de plastic si sa facem motoare de 100 de CP, nu e cam acelasi lucru?............chiar daca e mai simplu prin contructie (mult mai putine anexe), motorul in 2 timpi are o functionare mult mai neliniara decat a celui in 4 timpi............viata lui sta in etansari.....in etansarile semeringurilor...................offf, io nu va inteleg pe voi, oameni, hai sa facem ceva constructiv.........de ce nu vrei sa construiesti un motor Wankel?..........sau un motor Gnome.........ce zici de astea?............ai auzit macar de ele?...................sincer, iti doresc din tot sufletul sa reusesti, macar sa reusesti sa-ti dea un rateu.........cat despre ungere, la multe motoare in 2 timpi, in special cele de pe scutere, se foloseste principiul carter sec, adica, exista 2 pompe de presiune cu 2 randuri de pinioane.......una stropeste cu presiune in carter iar cealalta absoarbe cantitatea de ulei in exces..............si, in plus, se mai pune si o conducta cu ulei in carburator, care baga o anumita proportie, in paralel cu pompele, in combustibil, in carburator........de ce?.....ca sa fie siguri ca ungerea exista, caci, altfel, se gripeaza instant.....crede-ma.....motoarele in 2 timpi au cuplul destul de mic, punctul lor forte este turatia.....pune mana pe carti si apuca-te temeinic de studiu, pana nu iti explodezi motorul in cap sau dai foc la casa.......serios......studiaza fenomenele, principiile de functionare, si apoi treci la experimente........fa-ti o baza minima de cunostinte!mare grija!............nu o lua ca pe o distrugere a topicului tau.....ci ia-o ca pe un sfat prietenesc......daca vrei, intreaba-ma si-ti spun despre cum functioneaza..........mai detaliat......dar, gasesti pe net garla de principii de functionare ale oricarui motor vrei tu!.......in plus, problemele pe care le-ati tot intampinat la lucrul cu microprocesoare se datoreaza faptului ca nu le-ati ecranat corespunzator......chiar daca nu folositi platini, ganditi-va la scanteile aparute intre electrozii bujiilor......parazitii de acolo cum ii puteti ecrana?.....io nu am auzit de motor fara bujii decat in cazul celor care au aprinderea prin compresie (diesel, mai popular)............bagati-va toate montajele in cutii de tabla legate la masa (cusca Faraday, cunoscuta in tehnica)..........asa veti reusi sa scapati de paraziti.......aveti grija ca firele care transporta semnale electrice de joasa amplitudine ( cele de la senzori) sa fie si ele de asemenea ecranate.........sunt reguli de baza ale electronicii auto.......by the way, sunt inginer electronist.......asa ca nu incercati sa ma corectati, please......sunt satul de pafaristi care isi dau aiurea cu parerea........ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.