Sari la conținut

Sistem De Injectie Pe Un Motor De Hoinar (cred)


cosmin_neb1
 Share

Postări Recomandate

Oameni buni.......voi incerca sa concluzionez cumva acest topic........asadar, ala e motor de Carpati romanesc, care este copiat dupa motorul de pe simson moped SR2.....eu le-am avut pe ambele........sa revenim la Carpati, are capacitatea de 68cmc, cursa 42, alezaj 45, 2 segmenti la piston, pistonul este usor bombat, camera de ardere este semisferica iar raportul de compresie undeva in jurul valorii de 7:1......motorul are, daca-mi aduc aminte bine, 2,6CP la 5000 rot/min...........avansul la aprindere, este fix, si este de 3-4mm inainte de punctul mort superior......functionarea oricarui motor in 2 timpi este relativ simpla, pistonul avand si rolul de a inlocui supapele de la motoarele in 4 timpi prin acoperirea sau eliberarea fantelor aflate in oglinda cilindrului.....astfel, admisia se face intotdeauna in spatele pistonului, ea fiind simultana cu timpul de compresie, in aceeasi cursa la piston.........amestecul carburant contine si ulei intr-o anumita proportie specificata de producator, ungerea facandu-se prin circularea acestui amestec prin zonele de frecare ale lagarelor, rulmentilor........ungerea segmentilor, a capatului bielei cu bucsa de bronz in care culiseaza boltul se face combinat prin barbotare si centrifugare, iar a rulmentilor de la palier se face, oarecum, prin presiune, presiune creata de circularea amestecului prin orificiile de baleiaj, care, in traseul lor trec prin rulmenti........este de admirat, intr-adevar, ceea ce face el, dar, pe de o parte mi se pare ceva copilaresc.......adica, de ce sa ma chinui sa reinventez sistemul de injectie de benzina, daca el exista deja de prin anii '30, cand era folosit pe avioane?!?.......exemplul tau este demn un mare creator de automobile care se cheama Citroen.....io nu am mai vazut dobitoci mai mari ca cei de acolo....intotdeauna s-au scarpinat in poponeata cand ii manca in gura......sa revin la oile noastre..........de ce sa te chinui pe un motor in 2 timpi?!?...........doar pentru ca il ai????.....asta nu e o scuza......chiar nici una..........in primul rand, cand vrei sa faci o modificare, trebuie sa ai motorul in buna stare, ca sa ai de unde pleca, sa-i stii bine parametrii, asa, hai sa luam o seringa de plastic si sa facem motoare de 100 de CP, nu e cam acelasi lucru?............chiar daca e mai simplu prin contructie (mult mai putine anexe), motorul in 2 timpi are o functionare mult mai neliniara decat a celui in 4 timpi............viata lui sta in etansari.....in etansarile semeringurilor...................offf, io nu va inteleg pe voi, oameni, hai sa facem ceva constructiv.........de ce nu vrei sa construiesti un motor Wankel?..........sau un motor Gnome.........ce zici de astea?............ai auzit macar de ele?...................sincer, iti doresc din tot sufletul sa reusesti, macar sa reusesti sa-ti dea un rateu.........cat despre ungere, la multe motoare in 2 timpi, in special cele de pe scutere, se foloseste principiul carter sec, adica, exista 2 pompe de presiune cu 2 randuri de pinioane.......una stropeste cu presiune in carter iar cealalta absoarbe cantitatea de ulei in exces..............si, in plus, se mai pune si o conducta cu ulei in carburator, care baga o anumita proportie, in paralel cu pompele, in combustibil, in carburator........de ce?.....ca sa fie siguri ca ungerea exista, caci, altfel, se gripeaza instant.....crede-ma.....motoarele in 2 timpi au cuplul destul de mic, punctul lor forte este turatia.....pune mana pe carti si apuca-te temeinic de studiu, pana nu iti explodezi motorul in cap sau dai foc la casa.......serios......studiaza fenomenele, principiile de functionare, si apoi treci la experimente........fa-ti o baza minima de cunostinte!mare grija!............nu o lua ca pe o distrugere a topicului tau.....ci ia-o ca pe un sfat prietenesc......daca vrei, intreaba-ma si-ti spun despre cum functioneaza..........mai detaliat......dar, gasesti pe net garla de principii de functionare ale oricarui motor vrei tu!.......in plus, problemele pe care le-ati tot intampinat la lucrul cu microprocesoare se datoreaza faptului ca nu le-ati ecranat corespunzator......chiar daca nu folositi platini, ganditi-va la scanteile aparute intre electrozii bujiilor......parazitii de acolo cum ii puteti ecrana?.....io nu am auzit de motor fara bujii decat in cazul celor care au aprinderea prin compresie (diesel, mai popular)............bagati-va toate montajele in cutii de tabla legate la masa (cusca Faraday, cunoscuta in tehnica)..........asa veti reusi sa scapati de paraziti.......aveti grija ca firele care transporta semnale electrice de joasa amplitudine ( cele de la senzori) sa fie si ele de asemenea ecranate.........sunt reguli de baza ale electronicii auto.......by the way, sunt inginer electronist.......asa ca nu incercati sa ma corectati, please......sunt satul de pafaristi care isi dau aiurea cu parerea........

:baldy: good posting! :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 72
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

cat despre ungere, la multe motoare in 2 timpi, in special cele de pe scutere, se foloseste principiul carter sec, adica, exista 2 pompe de presiune cu 2 randuri de pinioane.......una stropeste cu presiune in carter iar cealalta absoarbe cantitatea de ulei in exces..............si, in plus, se mai pune si o conducta cu ulei in carburator, care baga o anumita proportie, in paralel cu pompele, in combustibil, in carburator........de ce?.....ca sa fie siguri ca ungerea exista, caci, altfel, se gripeaza instant.....crede-ma.....

 

 

pana acum mi-au trecut cateva scutere prin mana da' nu am intalnit nici unul care sa aiba unere cu carter sec, au doar o pompa de ulei care baga ulei direct in carburator. Dina cate shtiu eu carterul sec se foloseshte la 4 timpi......

imi dai shi mie un exemplu de motor in doi timpi care functioneaza cu carter sec?

 

la restu' nu am nimic de comentat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana acum mi-au trecut cateva scutere prin mana da' nu am intalnit nici unul care sa aiba unere cu carter sec, au doar o pompa de ulei care baga ulei direct in carburator. Dina cate shtiu eu carterul sec se foloseshte la 4 timpi......

imi dai shi mie un exemplu de motor in doi timpi care functioneaza cu carter sec?

 

la restu' nu am nimic de comentat

Bogdanowo probabil a incurcat borcanele[deh el e inginer electronist].intr-adevar conceptul de carter sec e cunoscut ca apartinand motoarelor in patru timpi,desi la cele in doi timpi ar fi folosit mai la propriu[la patru timpi exista o anumita cantitate de ulei pe fundul carterului in orice moment,chiar cu motorul oprit,pe cand la doi timpi e vorba despre o ceata de ulei prezenta doar atunci cand motorul functioneaza].si carterul sec in sine nu se foloseste.e vorba de conceptul de carter sec[desi impropriu spus dupa cum am explicat mai sus].in orice caz diferenta majora dintre sistemul de ungere al unui motor in patru timpi si unul in doi timpi e ca la al doilea uleiul odata ce isi face datoria[adica unge]este pierdut,pe cand la 4 timpi el este recuperat in carter si refolosit.de aici si problemele grave de poluare cu care se confrunta ciclul in doi timpi. :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problemele grave de poluare cu care se confrunta ciclul in doi timpi. :baldy:

 

hai ca nu-s asa grave.... m-ai vazut niciodata raba sau autobuz sau Aro care lasa ceata in spate? sau locomotive diesel? Sau avioane cu motor "tot timpul :baldy:)))"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu, realist vorbind, cam asa sta treaba, in general nu are sens reinventarea rotii, dar atractia imperecherii unui microcontroler cu o bestie care arde benzina si scoate fum si zgomot este destul de puternica :baldy:.

 

Dozarea amestecului benzina/ulei nu pare o datorie prea demna pentru capacitatile unui microcontroler, dar este un inceput. Intrebarea este insa ce s-ar putea face mai mult decat atat, prin implicarea mai profunda a supra-controlului in mecanica. O realizare notabila este controlul distributiei, mai precis comanda unor solenoizi pe supape in functie de turatie si sarcina, dar si asta s-a facut deja prin metode mecanice, cu axe cu came profilate 3D, cu grad de libertate axial - controlat de un mecanism centrifugal.

 

Am studiat intens problema motoarelor alternative, insa majoritatea nu se bazeaza pe control, ci sunt pur conceptii mecanice. Motorul clasic sufera in primul rand la randament din cauza mecanismului biela manivela si a miscarii de du-te/vino.

 

Am gasit un singur model de generat cuplu de rotatie de tip "tor", insa prelucrarea materialelor in forma torica nu e la indemana oricui si costa mult.

 

Motorul rotativ are avantajul eliminarii supapelor - comanda admisiei si evacuarii se face tot prin porturi, in schimb prelucrarea pieselor si functionareaa etansarilor sunt criminale... Acelasi lucru facut de un piston la motorul in 2 timpi insa vine cu penalizarea - biela/manivela + miscarea de du-te vino "gratuita".

 

O chestie interesanta era cu doua pistoane fara bolt, fara biela, fiecare pe cilindrul propriu, avand sub ele o cavitate cu lichid (evident incompresibil). Toata comanda pur electronica - senzori pentru pozitia pistoanelor. Lucrul mecanic era preluat de o turbina dintre cavitatile de sub fiecare piston, turbina antrenata de miscarea lichidului.

 

Ma gandesc ca directia in care ar trebui sa cautam "design-ul absolut de motor cu ardere interna" trebuie sa fie ceva care sa utilizeze intens capacitatile de control puse la dispozitie astazi de tehnologia electronica, in ideea ca design-urile mecanice deja au fost descoperite :baldy:. Eu stiu... ceva de genul unui piston care alearga intr-un tor.. sau doua pistoane care se alearga unul pe altul in acelasi tor, pentru a apare volume variabile. Asta se poate face teoretic, cu senzori si pini care sa blocheze pentru fractiuni de secunda cate unul din pistoane... problema apare la recuperarea lucrului mecanic - o articulatie mecanica pe pistoane presupune gaurirea torului, de jur imprejur... - deci adio etansare.

 

Sper sa nu se supere omul ca i-am invadat topicul, dar creativitatea si inventica sunt arii sensibile si cateodata reinventarea rotii te ajuta sa inventezi alta roata, mai buna ca prima. Istoria inventiilor arata chiar faptul ca nu prea exista inventii pure, ci doar un lung sir de inovatii si "update-uri", completat de combinatii cat mai diverse intre acestea.

 

Spor la lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Sper sa nu se supere omul ca i-am invadat topicul, dar creativitatea si inventica sunt arii sensibile si cateodata reinventarea rotii te ajuta sa inventezi alta roata, mai buna ca prima. Istoria inventiilor arata chiar faptul ca nu prea exista inventii pure, ci doar un lung sir de inovatii si "update-uri", completat de combinatii cat mai diverse intre acestea.

 

Spor la lucru.

 

De la un simplu sistem de injectie s-a ajuns la filozofie!!! Exact asta am vrut sa specific la inceputul acestui topic...

Peste tot se gasesc oameni care sunt plini cu idei si stiinta..dar foarte putini au ambitia sa duca ceva pana la capat!!

 

Spor la lucru!!! :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la un simplu sistem de injectie s-a ajuns la filozofie!!! Exact asta am vrut sa specific la inceputul acestui topic...

Peste tot se gasesc oameni care sunt plini cu idei si stiinta..dar foarte putini au ambitia sa duca ceva pana la capat!!

 

Spor la lucru!!! :baldy:

asta am zis si eu.la teorie suntem buni cu totii,practica ne omoara. :baldy: :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

perpetuum-mobile e cam greu de facut, io nu inteleg pana in ce punct vreti sa mergeti cu performanta de a arde benzina... eu zic ca s-a ajuns destul de departe..

 

 

 

solutii alternative la combustibil ar fi ceva! asta da ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

perpetuum-mobile e cam greu de facut, io nu inteleg pana in ce punct vreti sa mergeti cu performanta de a arde benzina... eu zic ca s-a ajuns destul de departe..

 

 

 

solutii alternative la combustibil ar fi ceva! asta da ...

 

 

shi pe astea le-au inventat altzii inainte, vezi motoru' diesel care merge cu ulei de rapitza sau ulei uzat de la mc'donald's, etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bogdanowo probabil a incurcat borcanele[deh el e inginer electronist].intr-adevar conceptul de carter sec e cunoscut ca apartinand motoarelor in patru timpi,desi la cele in doi timpi ar fi folosit mai la propriu[la patru timpi exista o anumita cantitate de ulei pe fundul carterului in orice moment,chiar cu motorul oprit,pe cand la doi timpi e vorba despre o ceata de ulei prezenta doar atunci cand motorul functioneaza].si carterul sec in sine nu se foloseste.e vorba de conceptul de carter sec[desi impropriu spus dupa cum am explicat mai sus].in orice caz diferenta majora dintre sistemul de ungere al unui motor in patru timpi si unul in doi timpi e ca la al doilea uleiul odata ce isi face datoria[adica unge]este pierdut,pe cand la 4 timpi el este recuperat in carter si refolosit.de aici si problemele grave de poluare cu care se confrunta ciclul in doi timpi. :baldy:

...ei, spuneti voi ce vreti, oricum, io va spun ca mereu aveti timp sa mai cititi in plus......chiar mai aveti nevoie de documentare........cat despre pompele de ungere de scuter......eu am desfacut doua, unul era Honda, de 49cmc cred, iar celalalt parca era tot ceva japonez, dar nu-mi mai aduc aminte bine ce anume era......cele 2 randuri de pinioane ale pompei erau unul roata cu dinti inclinati plus pinion melcat iar celalalt era format din doua pinioane radiale, clasice.......nu-mi mai aduc aminte care baga si care scotea......asadar, documentatie, baieti, documentatie.......circula o carte mai demult.....avea copertile portocalii si avea o motocicleta desenata din fata pe prima coperta....si se chema Motocicleta.....si era editie 1969.......ia cautati-o....asa, la shtromberg :baldy:

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...ei, spuneti voi ce vreti, oricum, io va spun ca mereu aveti timp sa mai cititi in plus......chiar mai aveti nevoie de documentare........cat despre pompele de ungere de scuter......eu am desfacut doua, unul era Honda, de 49cmc cred, iar celalalt parca era tot ceva japonez, dar nu-mi mai aduc aminte bine ce anume era......cele 2 randuri de pinioane ale pompei erau unul roata cu dinti inclinati plus pinion melcat iar celalalt era format din doua pinioane radiale, clasice.......nu-mi mai aduc aminte care baga si care scotea......asadar, documentatie, baieti, documentatie.......circula o carte mai demult.....avea copertile portocalii si avea o motocicleta desenata din fata pe prima coperta....si se chema Motocicleta.....si era editie 1969.......ia cautati-o....asa, la shtromberg :baldy:

in primul rand la scutere[si alte motoare in doi timpi in general]se foloseste o pompa cu piston plonjor comandat de o cama profilata cu comanda separata:de la cablul de acceleratie ptr. marirea cantitatii de ulei in functie de sarcina si de la pinioanele alea melcate si rotile dintate care sunt de fapt un reductor si antreneaza pompa cam de 125 de ori mai incet ca vilbrochenul.cat despre sfatul tau cu cartea cu coperti portocalii,pe asta ti-o recomand tie ca esti incepator.eu am trecut la lucruri mai serioase.va sa zica ce ai vazut tu acolo cand cica ai desfacut pompele alea era doar reductorul de antrenare.mecanismul e sigilat si nu e recomandat sa umbli la el.motoarele monocilindrice au de obicei un singur piston plonjor dar exista pompe chiar cu 6 pistonase fiecare furnizand ulei pe cate o conducta fie spre un rulment de ambielaj fie spre peretele unui cilindru.[vezi Suzuki GT 750 spre edificare]. :baldy: :baldy:

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primul rand la scutere[si alte motoare in doi timpi in general]se foloseste o pompa cu piston plonjor comandat de o cama profilata cu comanda separata:de la cablul de acceleratie ptr. marirea cantitatii de ulei in functie de sarcina si de la pinioanele alea melcate si rotile dintate care sunt de fapt un reductor si antreneaza pompa cam de 125 de ori mai incet ca vilbrochenul.cat despre sfatul tau cu cartea cu coperti portocalii,pe asta ti-o recomand tie ca esti incepator.eu am trecut la lucruri mai serioase.va sa zica ce ai vazut tu acolo cand cica ai desfacut pompele alea era doar reductorul de antrenare.mecanismul e sigilat si nu e recomandat sa umbli la el.motoarele monocilindrice au de obicei un singur piston plonjor dar exista pompe chiar cu 6 pistonase fiecare furnizand ulei pe cate o conducta fie spre un rulment de ambielaj fie spre peretele unui cilindru.[vezi Suzuki GT 750 spre edificare]. :baldy: :baldy:

incepator, huh?......ii bun, ii bun........ :baldy: ...posteaza documentatia aici.....sa ma edific!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bogdane, Kyvacka are dreptate. Cat despre documentatie, nu am timp acuma, da' internetu' e mare.

Shtii ce a zis Lenin, nu? "Invatzatzi, invatzatzi, invatzatzi!" Mai citeshte....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bogdane, Kyvacka are dreptate. Cat despre documentatie, nu am timp acuma, da' internetu' e mare.

Shtii ce a zis Lenin, nu? "Invatzatzi, invatzatzi, invatzatzi!" Mai citeshte....

ok, eu, totusi, voi astepta documentatia pe care sa o puneti voi.....o mica sugestie......pentru ca mi se zgarie urechile.......vocativul de la "bogdan" este "bogdan" si nu "bogdane"....... :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, eu, totusi, voi astepta documentatia pe care sa o puneti voi.....o mica sugestie......pentru ca mi se zgarie urechile.......vocativul de la "bogdan" este "bogdan" si nu "bogdane"....... :baldy:

 

 

Ok, Ok! imi fac Mea culpa, Sepuku shi Harakiri shi voi folosi corect vocativul. Cat despre documentatzie, cand ii faci o vizita varului tau de la mangalia poate ne intalnim la o bere/suc shi stam de vorba pe indelete :baldy: :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, Ok! imi fac Mea culpa, Sepuku shi Harakiri shi voi folosi corect vocativul. Cat despre documentatzie, cand ii faci o vizita varului tau de la mangalia poate ne intalnim la o bere/suc shi stam de vorba pe indelete :baldy: :baldy:

da, nu-i rau, il cunosti pe Pink Helmet?.....good, poate la vara, prin Vama, eventual....... :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

kyvacka, citi ani ai de cind umbli in motoare? nu-l face incepator pe bogdan ca el are fo' 12 din cei 26 in total...

aici a fost vorba de o mica rautate pe care mi-o asum.dar daca o sa citesti postul lui in care ne da sfatul cu cartea galbena cred ca o sa intelegi.cat despre experienta lucruri noi inveti pana mori.doar cei cu ochelari de cal pe ochi privesc doar inainte.si ca sa-l edific pe Bogdan[hai corecteaza-ma filologule] uite mai jos si documentatia[parte din ea,ca ptr. restul imi trebuie vreo 2DVD-uri]:daca zici ca esti inginer[chiar daca electronist]ar trebui sa-ti dai seama din diagramele de mai jos cum sta treaba. :baldy:

post-10713-1174938925_thumb.jpg

post-10713-1174938965_thumb.jpg

post-10713-1174939007_thumb.jpg

post-10713-1174939044_thumb.jpg

post-10713-1174939073_thumb.jpg

post-10713-1174939111_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte interesanta documentatzia, nu mai citisem nicaieri de sistemul asta de reciclare al uleiului din carter.

si e foarte simplu dupa cum vezi.problema e ca excesul de ulei tot ars ajunge si tot eliberat in atmosfera.asa ca pana la urma totul nu era decat un gimmick publicitar.de altfel la versiunile finale nici nu a mai fost folosit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici a fost vorba de o mica rautate pe care mi-o asum.dar daca o sa citesti postul lui in care ne da sfatul cu cartea galbena cred ca o sa intelegi.cat despre experienta lucruri noi inveti pana mori.doar cei cu ochelari de cal pe ochi privesc doar inainte.si ca sa-l edific pe Bogdan[hai corecteaza-ma filologule] uite mai jos si documentatia[parte din ea,ca ptr. restul imi trebuie vreo 2DVD-uri]:daca zici ca esti inginer[chiar daca electronist]ar trebui sa-ti dai seama din diagramele de mai jos cum sta treaba. :baldy:

..hmmm, nu sunt filolog, doar imi place sa-mi respect limba pe care o vorbesc de cand m-am nascut.......mi-am facut o idee despre cum functioneaza acea pompa de ulei..........si, totusi, despre acea asa-zisa recirculare a uleiului, nu e similar cu ceea ce ti-am spus eu in posturile mele anterioare (cand vorbeam de o pompa care baga si una care scoate).........ma rog, poate ca eu m-am exprimat mai grosolan si, probabil, mai invechit......dar, pare-mi-se mie.......principiul e acelasi, nu?.......oricum, despre studentul nostru care vrea sa faca injectia pe motorul de "hoinar".....voi ati mai auzit ceva? :baldy: .......oare sa fi dat bir cu fugitii?........se pare ca noi am postat cel mai mult aici.......titularul topicului ce face?.....doarme? :baldy: gata?.....s-a spart seringa sau s-a infundat acul?....ce s-a intamplat?

......asa si, revenind la tine, sa-mi dai id-ul de messenger pe privat sa ne mai conversam.......imi place ca nu faci parte din categoria pafaristilor........good!...sincer, tot respectul pentru tine, Kyvacka!

 

kyvacka, citi ani ai de cind umbli in motoare? nu-l face incepator pe bogdan ca el are fo' 12 din cei 26 in total...

ma rog, inca nu am implinit 26 :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..hmmm, nu sunt filolog, doar imi place sa-mi respect limba pe care o vorbesc de cand m-am nascut.......mi-am facut o idee despre cum functioneaza acea pompa de ulei..........si, totusi, despre acea asa-zisa recirculare a uleiului, nu e similar cu ceea ce ti-am spus eu in posturile mele anterioare (cand vorbeam de o pompa care baga si una care scoate).........ma rog, poate ca eu m-am exprimat mai grosolan si, probabil, mai invechit......dar, pare-mi-se mie.......principiul e acelasi, nu?.......oricum, despre studentul nostru care vrea sa faca injectia pe motorul de "hoinar".....voi ati mai auzit ceva? :baldy: .......oare sa fi dat bir cu fugitii?........se pare ca noi am postat cel mai mult aici.......titularul topicului ce face?.....doarme? :baldy: gata?.....s-a spart seringa sau s-a infundat acul?....ce s-a intamplat?

......asa si, revenind la tine, sa-mi dai id-ul de messenger pe privat sa ne mai conversam.......imi place ca nu faci parte din categoria pafaristilor........good!...sincer, tot respectul pentru tine, Kyvacka!

ma rog, inca nu am implinit 26 :baldy:

pai aici dupa cum vezi e vorba despre excesul de ulei care dupa ce unge nu este ars de combustia din cilindru si se depune pe fundul carterului[pardon my french].de aici o combinatie intre presiunea generata de piston pe cursa de coborare si depresiunea existenta in cilindrul adiacent pe durata celei de urcare impinge acest exces in cilindrul respectiv.aici acest ulei fie unge ceva,dar cel mai sigur este ars treptat.o recirculare in adevaratul sens al cuvantului nu poate fi luata in discutie,ci cel mult o reciclare[dupa cum si denumirea comerciala a sistemului o spune].in plus aici nu exista nici o pompa de retur.pistoanele in miscarea lor dute-vino prin cilindri fac oficiul de pompa,ca sa spun asa.si principiul exprimat de tine,grosolan sau nu,se foloseste la motoarele in patru timpi cu ungere asa zisa cu carter sec,dupa cum am mai zis.cat despre titularul topicului nu pot sa cred decat ca a realizat,in sfarsit,enormitatea unui astefel de proiect si a renuntat,considerandu-l inutil.

cat despre id:vezi PM. :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...