Sari la conținut

Mobra


Postări Recomandate

salut

am si eu o mobra 50 super.

trebuie inmatriculata.

dar nu prea porneste saraca la pedala...iar atunci cand vrea, trebe sa tin acceleratia deschisa.

aaa...si e din 1979 si are bobina ducati.

e in stare originala.impinsa porneste fara probleme, iar dupa ce a pornit functioneaza bine

daca poate sa-mi spuna careva pe unde e problema ei :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

bai uite eu nu am mai putut intra ca nu am mai avut net o perioada .. dar faza e urmatoare .. se pune o aprindere de drujba cu cititor electronic... si volanta din aluminiu ... dar toata treaba e sa te tina ambielaju .. daca vrei sa faca multe ture .. iti tre : un ambielaj mai mic si mai usor .. transfere marite .. adica de la 8 mm la vreo 2.1 cm ..3 evacuari pe cilindru .. 4 transfere .. .. si vreo 2 admisii .. in loc dce fusta la piston iti tre clapetzi ... pinion de atac de 14 .. carburator mai mare .. de cz sport ... bujie de 3.40 .. umblat pe cartere .. si uite asa ajungi cu mobra pe la 150 km ... daca te tine .... faza e ca iti tre o toba noua cu un volum de vreo 2 ori mai mare decat aia de serie .. care are sa imi dea si mie un cilindru de mobra sau hoinar si un carb de hoinar

bah poveste daca faci tu o mobra care sa mearga cu 150 la ora eu iti dau nu un cilindru ci un hoinar intreg.si nou pe deasupra! :disappointed: :crack: :sick:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai om, si eu is in domeniu cu modificari de mobre si din astea, un motor de mobra merge pe kart cam 110 si pe motoreta cam 120, daca tine cadrul ala de mobra. si crede-ma ca astea is testate, nu cu aprinderi de drujba si alte alea. de grade in cilindru ai auzit? transferele nu se fac asa pur si simplu mai mari, trebuie sa deschida si sa inchida exact cand trebuie toate porturile, daca is gandite bine nu trebuie mai mult, cu alea care le are, dar mobificate poate sa zboare un motor din asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

am si eu o mobra 50 super.

trebuie inmatriculata.

dar nu prea porneste saraca la pedala...iar atunci cand vrea, trebe sa tin acceleratia deschisa.

aaa...si e din 1979 si are bobina ducati.

e in stare originala.impinsa porneste fara probleme, iar dupa ce a pornit functioneaza bine

daca poate sa-mi spuna careva pe unde e problema ei :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Mobristi!

 

Caut sa cumpar si io o Mobra50S sau un Hoinar. Deasemenea 1-2 motoare si piese noi pt. motor,mai ales consumabile.

Pentru cei interesati, cred ca mai am intr-un pod undeva, catalogul de piese de schimb pt Mobra, format A4 cu vre-o 150 de pagini in care absolut toate subansamblele agregatului sunt pozate in format "explodat" astfel incat se poate vedea ordinea montajului. Daca-l gasesc si nu mi l-a shutit nimeni, al vostru este. Ajutati-ma numa' sa gasesc 1-2 motoare bune si o mobra perfecta. :disappointed:

 

Va salut cu faru'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alona, daca chiar esti intersat... am o Mobra de vanzare in stare f buna de functionare....mai am si ceva piese de rezerva... si actele sunt perfecte(are ITP valabil , asigurare pe tot anul)...mai vorbim daca te intereseaza

 

Salutari cu faru'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu a-si mai vorbi insa n-am inca despre ce.

In copilarie aveam cart Karo10 cu motor de mobra, apoi am avut o mobra 50 (primul model) foarte fiabila cu care mi-am facut ucenicia tare bine. La un moment dat, la casa pionierilor din Cluj, profesorul de Karting a realizat un motor cu 2 cilindrii in linie realizat prin alaturarea a doua cartere de mobra, unuia fiindu-i inlaturata cutia de viteze . Cuplarea celor doua motoare se facea printr-un ambreiaj conic placat cu ferodou.

 

Asa cum scriam mai sus, acum m-am hotarat sa revin la Mobra. Insa in interesul fetitei mele care are acum 8 ani si pentru care vreau sa revitalizez ramasitele istorice ale cartului. Chiar daca tocmai am deschis cufarul fermecat cu resturi de fiare ce-mi starnesc amintiri frumoase, nu cred ca dupa 20 de ani ma mai pricep sau mai am rabdare sa le asamblez la loc in ceea ce au fost. Pentru acest motiv m-am hotarat sa cumpar un motor complet (fie el si impreuna cu o mobra intreaga) in cea mai perfecta stare de functionare. Se pare ca motorul de hoinar nu ar fi chiar cea mai buna alegere, asa ca prefer mobra 50S. Hoinarul are probleme de racire, mai ales in cazul cartului, acesta fiind in cazul meu asezat in spatele scaunului.

 

In acest scop am fost duminica la targ in Vitan unde am vazut doua Mobre acceptabile, aveau pornirea ff buna si mersul cum trebuie dar pretul ..... fiuuuuu......5 meleoane bucata. prea mult clar pentru bugetul meu. Pe mine nu ma intereseaza actele, asa ca astept poate voi gasi si astfel de variante, mai ieftine.

 

Deci, cumpar Mobra50S, sau motor perfect pentru aceasta, nu ma intereseaza actele sau inmatricularea, urmeaza sa-l folosesc la un Kart.

 

0723 300301-catalin

 

 

PS- pentru alecs: te rog niste poze si un pret - deasemenea lista de piese pe care o ai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:smoke: am eu un motor complect dar este de hoinar

M-am gandit sa alezez cilindru si sa pun un piston de carpati sau sa dau comanda de un piston care sa mareasca capacitatea cilindrica de la 49cmc la 75 cmc

Ce ziceti merge

in prezent pe Hoinarul meu am un alt motor care este stas

acum este in rodaj

am schimbat setul motor(am pus cilindru alezat perfect dupa un piston care l-am facut la comand,pistonul avand cota de 40-50)

si vreau sa va spun ca sa micit consumul si motorul fuge mai bine si trage mai bine. :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

martea viitoare imi iau si eu carnetul..(sper) ...de A si B... apoi voi fi mandrul posesor al unui mobre s50 de la bunicamiu.. deci se pare ca voi fi si eu mobrist incepator :banana: deocamdata sunt foarte nerabdator sa ma plimb cu motocicleta legal... cu carnet si alea alea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am luat azi carnetu si de A si de B... la sala am avut noroc... 22 in cap... bine ca am luat-o. :banana: orasul la B nu am avut probleme. In poligon am fost cam dezamagit... exersasem ff bine poligonul inainte, scoteam timpi din ce in ce mai buni,totul perfect... bla bla bla... partea proasta e ca examinatorul nici nu s-a uitat prea mult la mine, cronometru... ceva de genu " repejor baiatu ca mai am multi cu B-u care asteapta dupa tine" .

 

Pana mi-am scos casaca cu greu de pe cap asta deja fugea spre o masina si a zis asa in viteza "esti admis" :smoke:))))) tare... acuma trebuie sa pun mobra in functiune :-/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

am auzit ca cineva vrea sa isi faca un kart .. am eu un motor de vanzare .... de mobra perfect functional si putzin preparat ....adik are vreo 7 kai ... uite daca te intereseaza facem un schimb .. eu iti dau motoru coplet cu carburator cu tot .. iar tu imi dai o rama de karo10 .. sau daca nu accept si bani ...iti convine .. astept un raspuns ... la adresa mea de mail dark_war18@yahoo.com sau pe messenger ... daca mai intereseaza pe cineva sa isi mareasca capacitatea cilindrica la motor adik sa puna un piston de carpatzi am eu un set prearat cu 3 evacuari .... grade si toate cele calculate ..piston ... dar fara segmentzi .. la un pretz bun .. care sigur o sa urce mobra de la 4 la 10 cai si o sa ajunga la cca 100km/h ... dar nu viteza este punctul forte al acestui set motor .. ci puterea pe care o dezvolta ...

 

CINE M AJUTA SI PE MINE CU UN CILINDRU, AMBREIAJ, CARBURATOR DE HOINAR ....... rog seriozitate

post-10129-1161780706_thumb.jpg

post-10129-1161780778_thumb.jpg

post-10129-1161781118_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

uite mai manualul /index.php?...=8762&st=60

 

chiar ca tu ai inceput sa faci acte de binefacere :cheers: tare de tot....ce or avea oamenii cu manualu de mobra acu pe sfarsit de an?ciudat tare...

 

acum, parerea mea...desi la mobra schimbi repejor piesuletele in motor datorita miilor de rotatii si uzurii mari, te duce frate :crack: ulei bun, aranjata frumos, si merge de n-ai stres

 

spor la treaba cei cu mobrele la iernat :crack: :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

chiar ca tu ai inceput sa faci acte de binefacere :cheers: tare de tot....ce or avea oamenii cu manualu de mobra acu pe sfarsit de an?ciudat tare...

 

acum, parerea mea...desi la mobra schimbi repejor piesuletele in motor datorita miilor de rotatii si uzurii mari, te duce frate :crack: ulei bun, aranjata frumos, si merge de n-ai stres

 

spor la treaba cei cu mobrele la iernat :crack: :crack:

 

 

pai eu am o Mobra din '78 care inca merge foarte bine. Reparata de mai multe ori. Doar capacele motorului cred ca mai sunt din 78, atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai eu am o Mobra din '78 care inca merge foarte bine. Reparata de mai multe ori. Doar capacele motorului cred ca mai sunt din 78, atat.

 

pai stiu, si imi place ca desi ai japoneza, inca o tii :crack: traiasca autentica :crack:

 

offtopic:am vaz ca ai schimbat statusu, ma pregatisem sa intreb de placa de baza....ai gasit? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

pai stiu, si imi place ca desi ai japoneza, inca o tii :crack: traiasca autentica :crack:

 

offtopic:am vaz ca ai schimbat statusu, ma pregatisem sa intreb de placa de baza....ai gasit? :crack:

da am gasit...

mobra o tin... e buna de fatait prin oras... consuma putin...n-are itp da who cares?

 

da, am gasit... multumesc pentru grija... MRORL meriti o bere buna sau un vin... esti sustinatorul meu NR1! Sa stii ca ai dreptate... chiar sunt baiat bun... si cred ca tu esti mai mult decat mine... LA MULTI ANI!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da am gasit...

mobra o tin... e buna de fatait prin oras... consuma putin...n-are itp da who cares?

 

da, am gasit... multumesc pentru grija... MRORL meriti o bere buna sau un vin... esti sustinatorul meu NR1! Sa stii ca ai dreptate... chiar sunt baiat bun... si cred ca tu esti mai mult decat mine... LA MULTI ANI!

 

frate, desi iti place tie mult japoneza ta si te inteleg, tot mobrist d-al nostru esti, si asta imi place la nebunie :crack: :crack:

 

LA MULTI ANI :crack: :cheers: TIE, SI TUTUROR

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveti careva idee despre catalogul de piese de schimb pentru Mobra?

Eu am avut unul si nu-l mai gasesc nicicum. Avea formatul A4 rasturnat, vre-o 120 pagini si inauntru erau schite excelente, descriptive, cu toate subansamblele "explodate" astfel incat era foarte usor sa demontezi-montezi ceva.

Daca cineva il are, platesc pt. el!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveti careva idee despre catalogul de piese de schimb pentru Mobra?

Eu am avut unul si nu-l mai gasesc nicicum. Avea formatul A4 rasturnat, vre-o 120 pagini si inauntru erau schite excelente, descriptive, cu toate subansamblele "explodate" astfel incat era foarte usor sa demontezi-montezi ceva.

Daca cineva il are, platesc pt. el!

 

ezista asa ceva???

 

daca vrei desfac eu motorul in doua si iti pozez fiecare piesa in parte... ce ziceti? Facem un catalog? mai aveam un motor prin casa dar pacat ca l-am dat la fier vechi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ezista asa ceva???

 

daca vrei desfac eu motorul in doua si iti pozez fiecare piesa in parte... ce ziceti? Facem un catalog? mai aveam un motor prin casa dar pacat ca l-am dat la fier vechi...

 

asta vroiam si eu sa intreb :crack: daca vrea cineva pt mini metrom, sa imi zica....ii fac poze :crack: da cand voi desface fieru :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Un vis frumos, dar stins...pacat :scratch:

 

696-R: Mobra REDIVIVA?

 

“Libertatea visarii” ar fi subtitlul rubricii in care vom incerca sa imaginam “moto-himere”, utopice aparent, ce ar trebui - dar nu stim daca vor fi vreodata - produse. Sa visam asadar impreuna, dragi prieteni, incepand cu tentativa “anestezierii” unei mai vechi dureri romanesti.

 

Am calarit-o, am reparat-o (cam des...), am bricolat-o, am si ironizat-o uneori, dar in final am iubit-o sincer. Asa mica si imperfecta cum era ramasese poate ultima iluzie a libertatii in peisajul represiv al “iepocii de aur”: Mobra-50, defunct simbol al mobilitatii minimaliste. Modesta, dar accesibila, nu prea fiabila, dar cvasisportiva in varianta ultima “Hoinar”, motoreta nationala ar fi meritat, dupa ’89, macar o fireasca modernizare; din pacate, eroina anecdotelor spumoase legate de cei 4 CP s-a stins discret, irosind realul capital de simpatie acumulat in timp. Clar, “cineva, acolo sus”… nu ne iubeste pe noi, cei fara bani de Mertane, se intelege!

Problema nu este minora, in ciuda aparentelor. Regresul industrial, inclusiv cel din domeniul moto, adanceste decalajul tehnologic ce ne separa de lumea civilizata, imposibil de remontat numai cu discursuri sterile despre varii integrari viitoare. Ne laudam cu excompatriotii ajunsi experti in Silicon Valley, in loc sa ne alarmeze migratia cu sens unic a “intelighentiei” inca disponibila, capabila - de ce nu? - sa conceapa, printre altele, un demn urmas al Mobrei, mai mare, dar si mai tare, in toate sensurile cuvantului.

Cel mai simplu scenariu de continuitate, sincer vorbind, ar fi constat in semnarea unui acord cu un mare producator, care ar fi fabricat, probabil, un “125 bazic”. Ar fi fost - in urma cu niste ani buni - o solutie de inceput, cu sanse de evolutie, mai ales daca legislatia europeana in domeniul circulatiei ar fi fost nu doar maimutarita, ci realmente adoptata. Cine oare nu a dorit insa ca “125”-urile de pana la 15 CP sa poata fi conduse doar cu permis categoria B? Poate ne lamureste cineva... Ramasi de 15 ani nelamuriti, nu dezarmam totusi si credem, inca, intr-o solutie mai radicala, dar cu sanse de a “rupe pisica-n doua”.

Un roadster de conceptie suta la suta romaneasca (incluzand, bineinteles, unele componente “globalizate”), de cilindree medie (cca 700 cmc), relativ simple conceptual, dar cu impact vizual maxim, ar fi posibila solutie a reintoarcerii “de la spital la bal”. Mai concret: ipoteticul roadster - sa il numim provizoriu “696-R” - ar putea fi propulsat de un monocilindru in patru timpi cu patru supape, dotat, pe langa un sistem de injectie si catalizator (inevitabile in Europa de maine) si cu necesarul arbore secundar de echilibrare... si mentinere a plombelor in masele, ar adauga cunoscatorii monovibratiilor forte! Ar rezulta astfel cca 50 CP “curati”, chiar in varianta racirii cu aer/ulei, de doua ori avantajoasa: atat costurile de productie, cat si greutatea totala scad sesizabil - 175 kg la plin fiind, in cazul dat, o tinta realista. Nu am exclude doar din patriotism varianta mai comoda a utilizarii polivalentului motor “mono” Rotax de 650 cmc, racit cu lichid, actuamente prezent pe nenumaratele modele BMW, Aprilia sau chiar Jawa; totusi, complexitatea, dar si pretul evident “vestic” al acestuia, ar favoriza mai degraba un motor original, probabil mai usor si sigur mai ieftin - in cazul productiei de serie mare, fireste. La clasica intrebare a lui Moromete (pe ce te bazezi?) reamintim faptul prea putin cunoscut ca la IMGB un mic grup de entuziasi a reusit, cu mijloace si resurse infime, dar cu enorma pasiune si talent, producerea unor originale motoare de curse competitive - in anii ’80, fara computere si know-how importat!

Alte obiectii? 700 cmc vi se par cam multi pentru un singur cilindru? Nici vorba - sa nu uitam de Suzuki DR S 800, supranumit “Big”, fara prea multi cai, dar cu un cuplu de tractor preferabil, in multe situatii, “hergheliilor turate” de pe hartie. |n rest, bine cunoscuta stare a insiruirilor de gropi, numite pe la noi drumuri, ar impune, pe langa o garda la sol bunicica, un scut-motor cu dublu rol: spoiler si “protej-bolovani”. Cat despre transmisia finala, alegerea curelei dintate, ceva mai scumpa, dar mai silentioasa si cu o durata de viata dubla fata de clasicul lant, ar reduce sensibil costul intretinerii, nemaivorbind de economia de detergent cerut de petele uleioase.

{i daca tot visam, macar sa o facem lata: o frana disc radiala nu ar mai fi tocmai excentrica, iar furca “monotub” ar aduce un plus de farmec, rupand definitiv, pe langa pisica, si gura targului! Iar daca “himera” noastra ar costa in jur de 4.500 euro, exportul ar fi asigurat, nostalgicii disparutelor roadstere mono, gen Yamaha SRX 600, fiind mai numerosi decat credem. Fireste, ar fi posibile si “variatii la tema” ulterioare, ca sa nu mai fantazam pe ipoteza unui bicilindru “culturist” de 1.400 cmc... Chiar problema finantarii proiectului va fi usor rezolvabila atunci cand miile de miliarde furate de pe la Bancorex-uri se vor intoarce din conturile elvetiene! “Alo, trezirea, in visul asta chiar nu mai credem”, veti spune, din nefericire, pe buna dreptate.

Ne oprim deci la timp, cu speranta ca am fost scurti, dar surprinzatori.

post-12624-1171454199_thumb.jpg

post-12624-1171454208_thumb.jpg

post-12624-1171454215_thumb.jpg

post-12624-1171454222_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...