Sari la conținut

Nu A Vrut Sa Mai Porneasca


Postări Recomandate

Treaba sta cam asa: am un Vulcan de 800 cu care vreau sa fiu a dracului de vizibil in trafic; prin urmare, am cumparat 2 proiectoare DE MASINA din targul Vitan (eftin, 70 ron perechea) si le-am montat PE FAZA SCURTA. Mentionez ca le-am pus asa si nu pe faza lunga pentru ca eu prin oras merg cu luminile aprinse (ceea ce va dorim si dumneavoastra!) si am vrut sa se vada toate 3. Ieri le-am montat, azi am mers cativa km fara probleme, apoi, la un drum catre seara, am oprit sa vorbesc cu cineva la telefon si nu a mai vrut sa porneasca. Am sunat unul din mecanicii pe care ii cunosc si mi-a spus ca s-ar putea ca proiectoarele, fiind prea puternice, sa fi prajit releul de incarcare. Am deconectat proiectoarele, am pornit-o impinsa, am forjat-o sa vad daca se incarca bateria si, din fericire, s-a incarcat.

 

Dar am ramas cu proiectoarele doar de decor si eu nu vreau asta. Ce as putea sa fac? Un alt mecanic mi-a spus sa vad de cat sunt becurile si, eventual, sa caut de putere mai mica. Dar cat de mica? Una peste alta, ce as putea face sa sa pot merge cu faza scurta+proiectoare fara sa mai am probleme?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu consumul tau acum este de (55+55+55+restul de becuri=aproximativ 200W)/12V = cam 18 amperi. In primul rind proiectoarele trebuia sa le pui prin releu (si cu un fir gros luat direct de la baterie, prin siguranta suplimentara), sa nu se prajeasca, contactul.

In al doilea rind, alternatorul scoate cam 25A la vreo 5000 rpm, respectiv 10-15A la 2000 rpm...deci in oras bateria nu apuca sa se incarce.

Releul, daca e bine racit, o sa reziste, dar lucreaza din greu....

 

Cred ca e mai bine sa pui un bec mai puternic pe far, decit proiectoarele alea....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu consumul tau acum este de (55+55+55+restul de becuri=aproximativ 200W)/12V = cam 18 amperi. In primul rind proiectoarele trebuia sa le pui prin releu (si cu un fir gros luat direct de la baterie, prin siguranta suplimentara), sa nu se prajeasca, contactul.

In al doilea rind, alternatorul scoate cam 25A la vreo 5000 rpm, respectiv 10-15A la 2000 rpm...deci in oras bateria nu apuca sa se incarce.

Releul, daca e bine racit, o sa reziste, dar lucreaza din greu....

 

Cred ca e mai bine sa pui un bec mai puternic pe far, decit proiectoarele alea....

Da

ASA AR FI CEL MAI BINE :baldy: :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu consumul tau acum este de (55+55+55+restul de becuri=aproximativ 200W)/12V = cam 18 amperi. In primul rind proiectoarele trebuia sa le pui prin releu (si cu un fir gros luat direct de la baterie, prin siguranta suplimentara), sa nu se prajeasca, contactul.

In al doilea rind, alternatorul scoate cam 25A la vreo 5000 rpm, respectiv 10-15A la 2000 rpm...deci in oras bateria nu apuca sa se incarce.

Releul, daca e bine racit, o sa reziste, dar lucreaza din greu....

 

Cred ca e mai bine sa pui un bec mai puternic pe far, decit proiectoarele alea....

Mersi mult de informatii. In ce priveste becul mai mare, nu vreau asta, ca puteam sa merg cu faza lunga. Eu vreau lumina mai "lata", cu mai multe surse, pentru a fi mai vizibil ziua.

 

In consecinta, o solutie ar fi sa folosesc becuri mai mici pe proiectoare. Dar in caz ca nu gasesc, pot sa micsorez puterea becurilor actuale intercaland niste rezistente pe firul lor de alimentare? Si de cat sa fie rezistentele, stie cineva o formula, ca eu am terminat scoala de prea multa vreme ca sa imi mai amintesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am patit si eu asta cu virago. in primul rand, proiectoarele trebuie musai pe releu cum spune prietenul de mai sus.

daca le lasi cuplate la faza mica, iti mananca bateria pe paine (testat de mine) si nu ai ce sa-i faci, indiferent de bec. dupa ce le-am mutat pe faza mare, nu au mai fost probleme. mergeam cu faza scurta aprinsa, si daca aveam nevoie sa fiu vazut aprindeam faza mare cu proiectoare cu tot si efectul era acelasi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In consecinta, o solutie ar fi sa folosesc becuri mai mici pe proiectoare. Dar in caz ca nu gasesc, pot sa micsorez puterea becurilor actuale intercaland niste rezistente pe firul lor de alimentare?

 

Pai daca estimarile lui cristi-mic sunt corecte, trebuie sa reduci cu cca 8A consumul pentru ca alternatorul sa faca fata. La 12V asta inseamna cca 100W. Deci de la 55W/bec ramai cu 5W, adica fara. Deci se pare ca estimarile sunt destul de corecte :crack:.

 

Daca pui rezistente scade intr-adevar amperajul, dar puterea se va distribui pe bec si pe rezistenta si rezultatul va fi tot o lumina mai slaba.

 

Mai ai varianta "trial and error", da poate sa te coste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NICIODATA sa nu mai pui proiectoare pe faza scurta. din motivele de mai sus. ce am vazut la un basinos-avea niste lampi stroboscopice pe motoreta. noaptea este imposibil sa nu-l vezi, nu stiu cat de legal este....era cu altceva decat chopper.

parerea mea: mergi cu faza lunga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Este ceva normal ce s-a intimplat la tine la motor. "Puterea instalata " din istalatia electrica a depasit puterea produsa de alternator. In compensare a intrat bateria, dar si ea nu mai primea curent de la alternator. A dat cit a avut dupa care "colaps". Corect ar fi sa te uiti in cartea tehnica, vezi ce putere are alternatorul si functie de asta reduci consumatorii respectiv becuri de putere mai mica. Nu rezolvi nimic cu inseriere de rezistente. De regula diferenta la puterea becului intre "faza lunga" si "faza scurta" este de 5 W. Folosind "faza lunga"chiar ziua in localitate : 1- nu este regulamentar si 2-efectiv si ziua ii poti orbi pe cei de pe contrasens. Refuz sa ma gindesc la ceva urit dar o sacosa de injuraturi ti-ai asigurat pe ziua respectiva circulind asa. Si nu ai rezolvat problema. Daca proiectoarele i-ti permit incearca sa montezi in ele becuri normale de 10 W sau 21W. Cred ca vei gasi un electrician bun care sa faca o "Romaneasca" la ele. Vor "da" suficienta lumina. V-a scade si consumul. Si proiectoarele sa fie orientate putin in lateral. Nu intotdeauna pericolul vine din fata. Am inteles ideea, tu nu ai nevoie de lumina, tu vrei sa fii vazut. O alta rezolvare ar fi un alternator mai puternic. Aici intervin conditii tehnice ,dimensiuni, montaj, releu de incarcare,situatia motocicletei (in garantie sau nu) si de ce nu, chiar financiar. Asfalt uscat numai sub roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cumparat VULCANUL cu proiectoarele montate la reprezentanta, la MOTORRADHAUS-COTTBUS.

Proiectoarele sunt legate pe faza lunga.

Cel din dreapta este mai puternic si are alt desen pe sticla.

Am intrerupator ,dar nu pot singe decat proirctorul din dr.

Am mers cu fz.lunga dar (bat in lemn ) nu au fost probleme.

Iaca cum arata proiectoarele!

post-15724-1175498156_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. " Ezista o isplicatie", la tot ce ai scris.

Sint legate pe faza lunga ptr. iluminare foarte buna a drumului.

Din cauza "desenului de pe sticla" apare lumina mai puternica, in fond ai nevoie de iluminare mai buna pe dreapta, unde pot apare pericole, carute, biciclisti, pietoni mai mult sau mai putin treji si ce nu te astepti.

Se stinge numai cel din dreapta ptr ca acela este PROIECTOR si orbeste pe cei din sens invers .( Cel din stinga "dispersor", nu orbeste.) Cine a executat montajul i-si stia temele.

Cred ca din constructie motorul are un generator (alternator) cu putere mare si permite consumatori mai multi s-au becurile din cele doua proiectoare nu au o putere(W) asa mare. "Lumina puternica" se realizeaza si din focalizarea in oglinzi si forma sticlei din proiector.

Daca exista ceva in neregula, pina acum aveai o groaza de probleme asa ca: Asfalt uscat numai sub roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit becuri de 15 W si, cu o mica adaptare a sistemului de prindere pe proiectoare, le-am montat. Dau o lumina destul de puternica, datorita cred diametrului mare al oglinzilor. Azi o sa ies cu ele prin oras si o sa vad cum merg. Daca veti vedea pe unul transpirat impingand la un Vulcan veti sti ca si becurile astea sunt prea mari.

 

@ Arkan: Te poti uita la becurile tale de pe proiectoare, sunt cumva de 35 W?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Becurile de la proiectoare sunt de 35 w.

2. Daca foloseste la ceva ,iata schema electrica din cartea tehnica pt. VULCAN 800.

Reparatie usoara si reusita!

post-15724-1175580114_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...