Sari la conținut

Sincronizare Carburatoare


chino
 Share

Postări Recomandate

Poate cineva sa puna aici procedura de sincronizat carburatoarele, presupunand ca se dispune de sincrotester ?

Eu as vrea sa-mi cumpar un de-asta

http://www.polo-motorrad.de/product/137568...tdetails.0.html

 

Am un coleg care are un prieten in Germania si poate sa il trimita.

Problema este ca e cam aiurea sa dau 50 de euro si sa-l folosesc doar o data, deci ce ziceti, punem mana de la mana sa facem mai multe maini ? :hug:

Daca ne adunam 5 insi, vin 10 euro de fiecare, iar de plimbat de la unul la altul nu cred ca-i problema, eventual apoi ramane si la "oferta publica" pe forum pentru cine are ceva aptitudini tehnice de a invarti 2-3 surubele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare,

vreau sa imi sincronizez si eu carburatoarele ca a inceput sa faca cam cam urat

cine o face calumea si lucreaza sambata ?

 

Poti apela la Cata M de pe forum, are sincrotester cu 4 ceasuri, timp de lucrat sambata si pricepere :what:

Tel. lui e 0722 621 060. Multa bafta! :hug:

Editat de tashulina
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da... la 100 de euro e chiar exagerat de scump. Acum vad si eu ca acolo par intr-adevar doua perechi de-alea de manometre puse unul langa altul.

Intre timp, in week-end mi-am improvizat un sincrotester cu doua ceasuri - m-a costat 200 de mii. Sursa de manometre sunt sfigmomanometrele de la aparatele de masurat tensiunea arteriala. Am mers in piata, am negociat cu "rusii" de pe-acolo si am luat doua ceasuri (numai ceasurile) cu 100 de mii bucata. (aparatul cu totul - cu pompitza si stetoscop era 250.000 fara nici o negociere). Manometrul asta de la tensiometru are insa in interior un limitator mecanic, care il face initial sa masoare doar presiuni pozitive. E de ajuns sa scoti inelul de crom, geamul, acul indicator si cadranul ca sa ai acces la lamela limitatoare - indoita spre exterior nu mai ia contact cu scala mobila si gata - manometrul e bun de masurat depresiuni, cu grad de precizie de -1bar pe toata scala (aparatul are pe plus pana la 350 mmHg, deci comparabil cu 1atm).

 

In poza asta - se vede lamela care trebuie indoita spre exterior :

post-271-1177309516_thumb.jpg

 

Le-am pus furtune, le-am lipit cu poxipol pe o bucata de lemn si e gata sincrotesterul, l-am probat cu un furtun 1->2 - care sa imi asigure depresiune egala pe cele doua ceasuri - si verificat ca indicatiile acului sunt identice. post-271-1177309645_thumb.jpg

 

Acum mai trebuie sa improvizez niste robineti pe furtune, pentru a limita debitul de aer tras de carburatoare, altfel am inteles ca acul oscileaza in ritmul motorului si nu e ok, insa daca se ingusteaza fluxul de aer, apare o "integrare" in timp a variatiilor de depresiune din carburator si se afiseaza depresiunea medie. Robineti nu stiu unde gasesc, cred ca aici o sa fac niste simple cleme (de genul clestilor de rufe), supra-fortate cu un surub pentru a "strangula" furtunul care pleaca de la manometru.

 

Ramane insa intrebarea cu procedura. Am inteles ca si la 4 carburatoare, teoretic se poate face sincronizarea si cu doua ceasuri, pentru ca reglajul se face la cate o pereche de carburatoare. Totusi, care e ideea, tehnica - se regleaza doar la ralanti sau si la turatii medii... inalte... ce se urmareste, cum actioneaza reglajele... ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ai dreptate, nu cred ca mie imi masoara ceasurile pana la -1bar, dar se pare ca nici nu e nevoie.

Am gasit in manualul motocicletei procedura de sincronizare si cateva informatii in plus, anume :

- Vacuum at idle speed : 175 +/- 5 mm Hg - deci ma incadrez ok cu ceasurile mele

- Maximum vacuum difference between cylinders : 10 mm Hg

- Engine idle speed : 1200 +/- 50 rpm.

 

Apoi, am gasit si procedura de sincronizare. Modul cum sunt aranjate suruburile de reglaj la mine cel putin permite 3 operatiuni de sincronizare, adica are 3 suruburi.

1 - se aduce motorul la 1200 rpm, motorul sa fie cald, la temperatura de regim

2 - se leaga ceasurile pe carburatoarele 1 si 2 - la racordurile speciale pentru sincronizare - aici cred ca e ceva ciudat, la mine aceste stuturi la mine nu sunt obturate, ci conectate intre cilindri doua cate doua... in fine, detaliu.

3 - din surubul dintre carburatorul 1 si 2 se regleaza pana cand depresiunea indicata de manometre este egala pe ambii cilindri, la ralanti. - Operatiunea se repeta eventual dupa cateva accelerari, pentru a elimina erorile de reglaj date de tensiuni si elasticitati din surub si parghiile de comanda.

 

4 - se muta ceasurile pe cilindri 3 si 4 - se face aceeasi operatiune din surubul dintre ele

 

5 - se pun apoi ceasurile pe cilindrii 2 si 3 - si in felul asta se balanseaza final si perechea (1-2) cu (3-4)

 

Apoi ma intreb cum se aduce ralanti-ul la nivel - ralantiul trebuie sa fie 1200rpm, dar totodata depresiunea trebuie sa fie 175 mm Hg... Cred ca primeaza totusi turatia motorului, depresiunea fiind doar o valoare de referinta, de fixat primul cilindru la inceputul operatiunii .

 

Diseara fac rost de clemele-robineti pentru furtune si maine execut operatiunea ;) . Sa vedem ce iese :nono:)) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai putea incerca sa mai cumperi 2 manometre, ca sa faci o scula pt 4 cilindri

eu, personal, nu prea am incredere in calitatea acelor manometre...

ai grija ca furtunele pe care le conectezi la motor sa nu fie f moi, ca se "stranguleaza" din cauza vacuum-ului

si mai ai grija ca atunci cand umbli la suruburile de sincronizare sa nu accelerezi necontrolat motorul (e posibil ca suruburile de reglaj sa fie pozitionate pe partea care este la inceputul cursei acceleratiei)

succes

 

PS

am mai vazut si la alte mobre furtune conectare la stutzurile de vacuum, asa ca stai linistit, nu e nimic ciudat la a ta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Furtunele nu se stranguleaza, le-am probat.

Ceasurile sunt de incredere, le-am probat cu metoda aia cu furtunul cu bifurcatie. Acele se misca perfect sincron si egal. Nu ma intereseaza in esenta valorile absolute indicate, ci comparativ sa ma incadrez in acel 10mm Hg diferential.

 

Intrebare intrebatoare - unde gasesc robineti de-aia cu bila, cu stutzuri la capete ? In piata am vazut doar robineti de-aia mari de instalatii de apa, dar la capete au piulite cu flansa, nu stuturi. Unde gasesc robineti de-aia "de trecere" pentru montat pe furtun ? Chiar ar fi aiurea sa ma complic cu cleme de-alea, teoretic e destul de profesional pana aici aparatul :nono: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai ai putea folosi si robinetii din piata, cumperi niste stutzuri separat si le insurubezi in plansele robinetilor

dar mie mi se par cam mari robinetii aia....

poti incerca sa cauti niste robineti mai mici pe la magazinele cu produse tehnico-medicale

sau, cum am vazut la un alt tip de sincronizator, exista o reductie pe furtun care are o gaura de 1mm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Furtunele nu se stranguleaza, le-am probat.

Ceasurile sunt de incredere, le-am probat cu metoda aia cu furtunul cu bifurcatie. Acele se misca perfect sincron si egal. Nu ma intereseaza in esenta valorile absolute indicate, ci comparativ sa ma incadrez in acel 10mm Hg diferential.

 

Intrebare intrebatoare - unde gasesc robineti de-aia cu bila, cu stutzuri la capete ? In piata am vazut doar robineti de-aia mari de instalatii de apa, dar la capete au piulite cu flansa, nu stuturi. Unde gasesc robineti de-aia "de trecere" pentru montat pe furtun ? Chiar ar fi aiurea sa ma complic cu cleme de-alea, teoretic e destul de profesional pana aici aparatul :nono: .

Nu vrei sa-ti dau eu cu 4 ceasuri cu 49 euroi gata de lucru ?? ca eu nu mai am nevoie momentan??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Danke de oferta, Ducu, dar deja am implementat operatiunea, cu ceasurile pe care le am si merge treaba. Am ezitat sa cumpar ceasuri profesionale pentru ca nu am timp sa sincronizez si la altii, sa mai recuperez din investitie, iar pentru a le folosi doar o data nu mi-a venit sa dau mai mult de 2-300 de mii, cat am dat pe improvizatia de pana acum.

 

Asadar, nu am gasit robineti, nu am avut timp sa caut prea mult. Am folosit alta solutie, anume am bagat pe furtune niste burete, indesat bine si in cantitati progresiv mai mari pana cand acele nu mai oscilau prea mult. Putin de tot le-am lasat sa oscileze, ca sa ma asigur ca am totusi o citire reala a vacuumului, nu ca furtunul e strangulat de tot.

 

In rest, operatiunea a decurs ca la carte, furtunele de care ziceam de echilibrat vacuumul intre carburatoarele 1-4 si 2-3 le-am suspendat pe rand infigand cate o coada de burghiu de 5- 6 mm in ele. Din 1-4 mai era o deviatie intr-un teu care mergea la robinetul vacuumatic de la rezervor. Evident am suspendat tot, pentru a nu influenta mersul celorlalte carburatoare (care nu erau legate la sincrotester).

 

In rest - a mai fost nevoie sa dau jos rezervorul, apoi sa adaptez o sticla de plastic pe post de rezervor temporar, sa ma asigur ca fac reglajele ca lumea, cu nivelul benzinei cat trebuie in carburatoare.

 

Am pus apoi ceasurile pe cilindrii 1-2, am adus ralantiul la 1250rpm, apoi balansat din surubul dintre ele pana cand indicatiile vacuumetrelor au fost egale. Repetat manevra asta si la 3-4, apoi la 2-3 si gata...

 

Vreau sa mai repet operatiunea o data, dupa ce calibrez vacuumetrele pentru precizie maxima in plaja -175mmHg, precum si debitele limitate de bureti (ieri unul din ace oscila mai mult decat celalalt).

 

- Hint - cred ca teoretic un "adevarat" ar putea face sincronizarea si la ureche. In timp ce treceam cu surubul de sincronizare dintr-o parte in alta (fata de pozitia ideala de mijloc indicata de vacuumetru), sunetul de pe esapament dadea indicii clare de "sincron", adica incepea sa se auda o "bataie" de rezonanta. La sfarsit la fel, cand am terminat de sincronizat toate carburile, sunetul motorului are un "galopaj sanatos", adica turatia este constanta, dar sunetul de pe esapament are puncte perfect simetrice si repetabile in timp date de vreun fenomen de rezonanta - probabil faptul ca prin deschiderea supapelor de evacuare se elibereaza aceeasi cantitate de gaze arse pe detenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Danke de oferta, Ducu, dar deja am implementat operatiunea, cu ceasurile pe care le am si merge treaba. Am ezitat sa cumpar ceasuri profesionale pentru ca nu am timp sa sincronizez si la altii, sa mai recuperez din investitie, iar pentru a le folosi doar o data nu mi-a venit sa dau mai mult de 2-300 de mii, cat am dat pe improvizatia de pana acum.

 

Asadar, nu am gasit robineti, nu am avut timp sa caut prea mult. Am folosit alta solutie, anume am bagat pe furtune niste burete, indesat bine si in cantitati progresiv mai mari pana cand acele nu mai oscilau prea mult. Putin de tot le-am lasat sa oscileze, ca sa ma asigur ca am totusi o citire reala a vacuumului, nu ca furtunul e strangulat de tot.

 

In rest, operatiunea a decurs ca la carte, furtunele de care ziceam de echilibrat vacuumul intre carburatoarele 1-4 si 2-3 le-am suspendat pe rand infigand cate o coada de burghiu de 5- 6 mm in ele. Din 1-4 mai era o deviatie intr-un teu care mergea la robinetul vacuumatic de la rezervor. Evident am suspendat tot, pentru a nu influenta mersul celorlalte carburatoare (care nu erau legate la sincrotester).

 

In rest - a mai fost nevoie sa dau jos rezervorul, apoi sa adaptez o sticla de plastic pe post de rezervor temporar, sa ma asigur ca fac reglajele ca lumea, cu nivelul benzinei cat trebuie in carburatoare.

 

Am pus apoi ceasurile pe cilindrii 1-2, am adus ralantiul la 1250rpm, apoi balansat din surubul dintre ele pana cand indicatiile vacuumetrelor au fost egale. Repetat manevra asta si la 3-4, apoi la 2-3 si gata...

 

Vreau sa mai repet operatiunea o data, dupa ce calibrez vacuumetrele pentru precizie maxima in plaja -175mmHg, precum si debitele limitate de bureti (ieri unul din ace oscila mai mult decat celalalt).

 

- Hint - cred ca teoretic un "adevarat" ar putea face sincronizarea si la ureche. In timp ce treceam cu surubul de sincronizare dintr-o parte in alta (fata de pozitia ideala de mijloc indicata de vacuumetru), sunetul de pe esapament dadea indicii clare de "sincron", adica incepea sa se auda o "bataie" de rezonanta. La sfarsit la fel, cand am terminat de sincronizat toate carburile, sunetul motorului are un "galopaj sanatos", adica turatia este constanta, dar sunetul de pe esapament are puncte perfect simetrice si repetabile in timp date de vreun fenomen de rezonanta - probabil faptul ca prin deschiderea supapelor de evacuare se elibereaza aceeasi cantitate de gaze arse pe detenta.

[/quot

Este de apreciat efortul :lol: ,dar cu ultima parte ai dat-o in bara. ;) o sincronizare nu se face dupa ureche,si cu ce auzi tu la esapament!!! :lol: Poate sa fie super sincr.dar daca aerul nu este reglat corect, o sa ai un mers super neregulat la relanti,cu reprize proaste la acceleraratie pe anumite parti din cursa etc :nono: +

de preferinta pentru 4 cilindri ar trebui sa ai 4 vacummanometre.si cine a sincronizat stie de ce ,la o simpla accelerare dupa ce zici tu ca le-ai echilibrat, o sa vezi ca valorile se schimba,mai ales daca ai un motor cu racire pe aer si sa supra incalzit cit timp ai incercat sa-l reglezi si asa mai departe.........

Dar cu toate astea, ma repet,efortul tau este de apreciat si te felicit! :lol: este frumos sa incerci ,si sa ai satisfactia ca ai facut ceva si functioneaza! :smoke:

Citeste ce poti inainte, de operatia care vrei sa o faci, si baga mare!! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, cum ziceam, deja am rezultate mai mult decat spectaculoase, parca am alta motoreta, trage pe toata plaja mai bine, nu se mai chinuie, suna mai rotund.

 

Oricum, esential vorbind, din teoria aparatelor de masura rezulta ca ceasurile mele sunt chiar mai potrivite pentru scopul de fata, pentru ca au plaja de masurare maxima mai apropiata de variatia marimii de masurat.

 

Buretii aia nu se dizolva ei de la cativa vapori de benzina, in cateva minute de operare.

 

Oricum, analizand procesul rezulta ca operatiunea de sincronizare se bazeaza mai mult pe balansari 1 la 1 intre diverse zone de vacuum, deci mult mai potrivita ar fi o scula de masurat diferentiala, sa zicem un tub de sticla in care avem un piston de otel etans, cu grad de libertate longitudinal, evident si cu doua resorturi relativ egale (nu e critica egalitatea elasticitatii lor) care sa fixeze o pozitie de mijloc, la echipresiune, marcata vizibil. Robineti pe fiecare din cele doua ramuri si gata. Oricum, in cazul asta integrarea in timp a neliniaritatii producerii depresiunii de pe admisie este asigurata si de inertia pistonului de metal, care se va deplasa intr-o parte sau alta a pozitiei de echi-presiune doar cand evident sursele de vacuum nu sunt balansate. Diferentele de constanta K din arcuri sunt irelevante, ar rezulta doar intr-o deplasare mai mare in unul din sensuri, dar o data stabilita pozitia de repaus avem garantia vacuumului identic de o parte si de alta a pistonului.

 

O scula de-asta s-ar face banal de usor daca as gasi o seringa de-aia clasica, de sticla, cum erau pe vremuri. Mai exista oare asa ceva prin farmacii ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca e o regula, difera probabil de la motor la motor. XJ-ul meu de 600 are 4 cilindri in linie, iar metoda de reglaj am luat-o din manualul de service. Uitandu-ma si la aranjamentul parghiilor se vede clar ca nu exista o "tija" comuna si suruburi spre fiecare carburator, ci fiecare sunt grupate doua cate doua si apoi cele doua grupe intre ele. Oricum, si in cazul de care spui tu, cu o tija comuna de referinta, se poate utiliza tot un dispozitiv diferential, nu ceasuri cu indicatii absolute.

 

Din electronica in general stiu ca principiul de etajul diferential are avantaje considerabile, in primul rand toleranta la variatiile de temperatura si zgomote electrice.

 

Sper sa gasesc o seringa de-aia de sticla, cu piston cat mai mobil, pentru a face dispozitivul ala de reglaj diferential, asa, de amorul artei :nono: .

- cu bila nu cred ca merge, ar trebui legata de arcuri cumva - si inca nu am reusit sa dau gaura cu burghiul intr-o bila de rulment - iar prin utilizarea de arcuri pe compresie (nu extensie) tot s-ar imobiliza rostogolirea bilei si ar intampina frecari mari la deplasarea prin alunecare. Etansarea nu ar fi o problema, cateva picaturi de ulei ar realiza o pelicula suficienta pe peretii interiori ai tubului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...