ERU Postat Septembrie 9, 2012 Share Postat Septembrie 9, 2012 Pe scurt ma bate gandul sa imi achizitionez o noua jucarie, si dupa ce m-am gandit si m-am suscit cred ca WR250R e cea mai apropiata mobra de ceea ce imi doresc. Cateva poze: Sunt curios daca exista vre un posesor si ce ne poate spune despre ea. Informatie pe web exista, are un topic pe advrider de peste o mie de pagini. Pe scurt este o motocicleta de enduro/motocross adaptata pt strada, oglinzi + semnale si de asemenea un motor care are intervale de service ca pt motociclete nu ca la cross la nr de ore de functionare de zici ca sunt utilaje. Astea ar fi tech spec : Engine Type 250cc liquid-cooled DOHC 4-stroke; 4 valves Bore x Stroke 77.0 x 53.6mm Compression Ratio 11.8:1 Fuel Delivery Fuel injection Ignition TCI with direct ignition coil Transmission Constant-mesh 6-speed; multiplate wet clutch Final Drive Chain Chassis Suspension / Front Inverted fork; fully adjustable, 10.6-in travel Suspension / Rear Single shock; fully adjustable, 10.6-in travel Brakes / Front Hydraulic single-disc brake, 250mm Brakes / Rear Hydraulic single-disc brake, 230mm Tires / Front 80/100-21 Tires / Rear 120/80-18 Dimensions Length 85.6 in Width 31.9 in Height 48.4 in Seat Height 36.6 in Wheelbase 55.9 in Ground Clearance 11.8 in Fuel Capacity 2.0 gal / California model 1.9 gal Fuel Economy** 71 mpg Wet Weight*** 295 lb Other Warranty 1 Year (Limited Factory Warranty) Ce nu imi place sau ce as fi vrut sa fie altfel . Pai in primul rand motorul as fi vrut sa fie de 400 ~ 450 si sa aiba firesc mai mult cuplu si ceva caluti in plus. De asemenea mi-as fi dorit sa aiba ABS ca echipare optionala si de ce nu si un "fairing" in gen dakar sau o varianta mai "adventure". Partea buna e ca exista foarte multe accesorii after market pt ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexey04 Postat Septembrie 9, 2012 Share Postat Septembrie 9, 2012 in clasa 400 exista DRZ-ul. ceva mai grea, dar si mai puternica, mai ales in cazul modelului "E", care are 49 cai vs 40 (la S). o gramada de accesorii aftermarket, inclusiv rezervoare mai mari si rally fairings. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Septembrie 9, 2012 Share Postat Septembrie 9, 2012 Merita WR-ul asta R pt tine daca scapi de vaca actuala. Cel mai bine fa si tu ca orice om normal: pastraza vaca si ia-ti un utilaj d-ala cu ore de functionare. WR 250F daca tii sa fie Yamaha. PS 4 ore de enduro fac cel putin cat 12 ore de touring (incluzand si forestiere). Nu o sa te dai tu atat de mult enduro incat sa inceapa sa te deranjeze schimbul des de ulei la o moto enduro 4T sau de piston la 2T. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Septembrie 9, 2012 Share Postat Septembrie 9, 2012 De asemenea mi-as fi dorit sa aiba ABS ca echipare optionala Cand o sa fie ala obligatoriu in UE - modelul asta o sa ramana pt piete non UE, o sa dispara de pe oferta de Europa. Si asa nu este foarte de success in Europa pentru ca in afara de cateva tari unde offroad-ul e mai accesibil, in rest nu prea ai voie decat pe circuit sau la concursuri - si modelul nu e nici de cross nici de enduro... si e prea underpowered de strada - deci nu se cumpara. Tarile din Europa in care mobrele de genul asta au sens nu prea sunt piete mari. Cel mai bine fa si tu ca orice om normal: pastraza vaca si ia-ti un utilaj d-ala cu ore de functionare. WR 250F daca tii sa fie Yamaha. Treaba cu motoretele pe ore e ca le cari si ajungi inapoi unde ai platforma. Nu poti sa faci un tur / un circuit, un weekend plecat si intors cu ea... tot cu masina prin aglomeratie vii inapoi... e altceva... nisa pe care e motoreta asta e sa pleci pe ea si sa te intorci tot pe ea. Si mie imi surade, vreo 1 an am tras de toti dealer-ii Yamaha de prin Bucuresti sa-mi aduca una dar se pare ca foamea nu era destul de mare - mi se sugera sa iau un XT660R sau un WR125R ... in clasa 400 exista DRZ-ul. ceva mai grea, dar si mai puternica, mai ales in cazul modelului "E", care are 49 cai vs 40 (la S). o gramada de accesorii aftermarket, inclusiv rezervoare mai mari si rally fairings. Ihi, o singura duda cu el... nu se mai vinde in UE. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Septembrie 9, 2012 Autor Share Postat Septembrie 9, 2012 in clasa 400 exista DRZ-ul. ceva mai grea, dar si mai puternica, mai ales in cazul modelului "E", care are 49 cai vs 40 (la S). o gramada de accesorii aftermarket, inclusiv rezervoare mai mari si rally fairings. Il stiu pe DRZ dar nu imi place ciclistica si e mai greu semnificativ. Merita WR-ul asta R pt tine daca scapi de vaca actuala. Cel mai bine fa si tu ca orice om normal: pastraza vaca si ia-ti un utilaj d-ala cu ore de functionare. WR 250F daca tii sa fie Yamaha. PS 4 ore de enduro fac cel putin cat 12 ore de touring (incluzand si forestiere). Nu o sa te dai tu atat de mult enduro incat sa inceapa sa te deranjeze schimbul des de ulei la o moto enduro 4T sau de piston la 2T. Cine a zis ca as vrea sa scap de vaca pe care o am. In continuare o consider o mobra foarte buna si foarte capabila insa cu siguranta ca in anumite momente as prefera una mai usoara si cu o suspensie mai buna. Evident cu aprox 2000 Euro ii schimb suspensia total dar cu kg alea in plus nu prea pot sa fac nimic. Chestia cu orele de enduro care fac cat nush cate de touring n-am inteles-o ...daca ar fi asa probabil ca astia de se dau la enduro ar trebui sa traiasca mai putin ca urmare a efectului relativist descris de tine . Treaba cu revizia la ore mi se pare o porcarie si nu ma vad luandu-mi o astfel de mobra ..in mare parte ti-a raspuns B374 de ce ..si stie le ce stie. Pe scurt vreau sa pastrez 800-le [cel putin o perioada poate il schimb cu KTM-ul ala de 800 anuntat de nush cand] pt distante mari si pt turele mai tehnice care in mod evident sunt si mai scurte ma gandesc la ceva mai usor si cu suspensii mai bune si oricum intre un utilaj din ala de care zici tu si mobra asta sunt diferente foarte mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Septembrie 9, 2012 Share Postat Septembrie 9, 2012 Cand ai deshis p-aici topicul cu Terra am zis ca hai c-o merge, dar panarama asta ce cauta la enduro-TOURING?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 Pai nu prea e nici strut, nici camila. Eu unul nu mi-as lua asa ceva, din urmatoarele motive. Vrei sa faci adventure....pai BMW-ul ala din dotare e super suficient, te duce pe forestiere, tu sa stii sa-l stapanesti. Vrei sa faci si trasee mai grele, nu doar forestiere. Si sa si ajungi pe mobra de la Bucuresti pe Valea Prahovei si inapoi. Pai, in primul rand, nu vei gasi tovarasi gata sa te urmeze, vor fi ori cei cu enduro-touringuri, pe care-i lasi in urma pe off-road, ori cei cu hard enduro, care te lasa ei in urma, sau refuza sa te ia. In al doilea rand, stii cam in cati km pe asfalt rupi crampoanele? Cam 2-300 si gata cauciucul. In al treilea rand, ai idee cum e sa te tii de ghidonul unei motociclete de 135 kg, cand pe langa tine trece un tir? Te sufla de pe sosea. Nu degeaba au enduro-touring-urile peste 180 kg, ca sa stea bine la drum lung. Asa ca fa si tu ca orice om normal. Ramai la BMW si, daca vrei, ia-ti o remorca si o Yamaha WR 250 F, care e o mobra foarte reusita, si da-te pe dealuri. Iti spun eu ca, intr-o zi de enduro, iti consumi adrenalina mai ceva decat intr-o tura de 4-500 km de adventure. Si, in acel moment, iti vei da seama ca, la regimul de exploatare al unui hard-enduro, faptul ca schimbi un litru de ulei plus un filtru la 3-4 iesiri nu reprezinta nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 Ce am vrut sa spun e ca eu mai repede fac 5000km cu Tenere decat 15 ore cu EXC. Si caut sa merg la fel de "mult" cu ambele mobre. Asa ca nu ma deranjeaza financiar faptul ca schimbul de ulei la EXC se face la ore de functionare. Asta te poate deranja doar psihic, din principiu. Si, intradevar, WR250R nu prea are ce sa caute la Enduro-touring. Poate la Comuting. PS Daca faci enduro, pt observatorii de pe margine traiesti la fel de mult sau putin. Pt tine timpul se dilata. Traiesti mai mult. E=mc2, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edi Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 (editat) Pai nu prea e nici strut, nici camila. Eu unul nu mi-as lua asa ceva, din urmatoarele motive. Vrei sa faci adventure....pai BMW-ul ala din dotare e super suficient, te duce pe forestiere, tu sa stii sa-l stapanesti. Vrei sa faci si trasee mai grele, nu doar forestiere. Si sa si ajungi pe mobra de la Bucuresti pe Valea Prahovei si inapoi. Pai, in primul rand, nu vei gasi tovarasi gata sa te urmeze, vor fi ori cei cu enduro-touringuri, pe care-i lasi in urma pe off-road, ori cei cu hard enduro, care te lasa ei in urma, sau refuza sa te ia. In al doilea rand, stii cam in cati km pe asfalt rupi crampoanele? Cam 2-300 si gata cauciucul. In al treilea rand, ai idee cum e sa te tii de ghidonul unei motociclete de 135 kg, cand pe langa tine trece un tir? Te sufla de pe sosea. Nu degeaba au enduro-touring-urile peste 180 kg, ca sa stea bine la drum lung. Asa ca fa si tu ca orice om normal. Ramai la BMW si, daca vrei, ia-ti o remorca si o Yamaha WR 250 F, care e o mobra foarte reusita, si da-te pe dealuri. Iti spun eu ca, intr-o zi de enduro, iti consumi adrenalina mai ceva decat intr-o tura de 4-500 km de adventure. Si, in acel moment, iti vei da seama ca, la regimul de exploatare al unui hard-enduro, faptul ca schimbi un litru de ulei plus un filtru la 3-4 iesiri nu reprezinta nimic. Uleiul la WR250F dupa carte se schimba la 5 iesiri (rezervoare) sau 1000 km (eu l-am schimbat din inertie ca la ktm la 15 ore adica 200/300 km) La WR250R se schimba la 10000 km Avand Wr250F si pe mine ma incanta o WR250R cu anvelope de fabrica nu cu crampoane. Cu tirurile ma descurc eu. Editat Septembrie 10, 2012 de edi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Septembrie 10, 2012 Autor Share Postat Septembrie 10, 2012 Cand ai deshis p-aici topicul cu Terra am zis ca hai c-o merge, dar panarama asta ce cauta la enduro-TOURING?? Sectiunea asta se cheama Enduro Touring & Adventure. Iar mobra asta e mult mai adventure decat multe "panarame" care au topic aici. Daca o sa pui o intrebare mai detaliata o sa incerc sa-ti raspund. Pe scurt panarama asta merge pe strada mult mai bine decat pare baietii de prin state raportand viteze de 160km/h.O ajuta cutia cu 6 trepte. Cu ceva modificari s-au facut ture de multe mii de km cu ea. Deci nu prea inteleg nedumerirea ta ...nici despre Terra nu vad unde e problema. Daca crezi ca am amplasat topicul gresit sugereaza-mi tu in ce sectiune ar fi trebuit sa postez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 Sectiunea asta se cheama Enduro Touring & Adventure. Iar mobra asta e mult mai adventure decat multe "panarame" care au topic aici. In primul rand, nu trebuia sa iei postul meu asa in serios, nu asta a fost intentia. Apoi, ar trebui sa gasim o definitie ceva mai clara asupra termenului de adventure. Eu unul inteleg ca trebuie sa-ti ofere si un minim de confort, ca vorbim probabil de ceva distante cand zicem adventure, nu? Adica exact acea parte touring care ii cam lipseste dupa parerea mea. (saua, motorul mic etc etc) Daca tu intelegi ADV ca fiind in principal capabilitatea de a merge in teren destul de greu, inseamna ca imi cam confirmi parerea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 Apoi, ar trebui sa gasim o definitie ceva mai clara asupra termenului de adventure. Simplu... daca se poate face in Germania sau Austria, nu e adventure Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edi Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 In primul rand, nu trebuia sa iei postul meu asa in serios, nu asta a fost intentia. Apoi, ar trebui sa gasim o definitie ceva mai clara asupra termenului de adventure. Eu unul inteleg ca trebuie sa-ti ofere si un minim de confort, ca vorbim probabil de ceva distante cand zicem adventure, nu? Adica exact acea parte touring care ii cam lipseste dupa parerea mea. (saua, motorul mic etc etc) Daca tu intelegi ADV ca fiind in principal capabilitatea de a merge in teren destul de greu, inseamna ca imi cam confirmi parerea... Zi si tu ca nu-ti place si gata. Are sa deci minim de confort asigura. Vitezele legale pe sosele sunt 50 si 90/100 si face fata. Pe autostrada sunt ceva probleme dar nu cred ca vrei sa faci enduro turing pe autostrada. Consuma mai nimic si asta conteaza pt unii mai mult decat confortul. Nu are sens sa o comparam cu GS-ul dar sigur poti sa faci ocolul pamantului din bucati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 Bun,Âşi enduro de la ce? Cu o vacă enduro-touring de categorie medie sau grea nu faci un off road mai serios decât cu un naked să zicem,asta însemnând un forestier rău cu 30-50 km/h iar mai greu de atâta cu viteza a întâia Âşi cu picioarele pe jos. GreÂşesc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Septembrie 10, 2012 Autor Share Postat Septembrie 10, 2012 (editat) Ce am vrut sa spun e ca eu mai repede fac 5000km cu Tenere decat 15 ore cu EXC. Si caut sa merg la fel de "mult" cu ambele mobre. Asa ca nu ma deranjeaza financiar faptul ca schimbul de ulei la EXC se face la ore de functionare. Asta te poate deranja doar psihic, din principiu. Si, intradevar, WR250R nu prea are ce sa caute la Enduro-touring. Poate la Comuting. PS Daca faci enduro, pt observatorii de pe margine traiesti la fel de mult sau putin. Pt tine timpul se dilata. Traiesti mai mult. E=mc2, nu? E un pic ciudat ce zici pt ca 5000 km cu o viteza medie de 100 km/h ==> 50 ore fara pauze fara alimentare fara nimic . Nu e neaparat vb de underanj financiar ci mai degraba asa cum ai zis si tu de unul psihic. Mi se pare aiurea sa cari un "mijloc de transport" terestru cu alt mijloc de transport ca sa te dai cateva ore. De ex daca vreau sa ma sui pe mobra si sa ma dau un pic pe malul Argesului si ai Neajlovului si prin padurile si satele dintre ce fac ? Iau platforma si o las cu tot cu rabla pe marginea drumului pe unde m-am gandit eu sa o iau pe camp dupa care tre sa o aduca cineva cum dau in primul drum public .... no way. Zici ca nu are locul la Enduro Touring ...zi-mi tu in ce zona a forumului sa mut topicul asta ? Pai nu prea e nici strut, nici camila. Eu unul nu mi-as lua asa ceva, din urmatoarele motive. Vrei sa faci adventure....pai BMW-ul ala din dotare e super suficient, te duce pe forestiere, tu sa stii sa-l stapanesti. Vrei sa faci si trasee mai grele, nu doar forestiere. Si sa si ajungi pe mobra de la Bucuresti pe Valea Prahovei si inapoi. Pai, in primul rand, nu vei gasi tovarasi gata sa te urmeze, vor fi ori cei cu enduro-touringuri, pe care-i lasi in urma pe off-road, ori cei cu hard enduro, care te lasa ei in urma, sau refuza sa te ia. In al doilea rand, stii cam in cati km pe asfalt rupi crampoanele? Cam 2-300 si gata cauciucul. In al treilea rand, ai idee cum e sa te tii de ghidonul unei motociclete de 135 kg, cand pe langa tine trece un tir? Te sufla de pe sosea. Nu degeaba au enduro-touring-urile peste 180 kg, ca sa stea bine la drum lung. Asa ca fa si tu ca orice om normal. Ramai la BMW si, daca vrei, ia-ti o remorca si o Yamaha WR 250 F, care e o mobra foarte reusita, si da-te pe dealuri. Iti spun eu ca, intr-o zi de enduro, iti consumi adrenalina mai ceva decat intr-o tura de 4-500 km de adventure. Si, in acel moment, iti vei da seama ca, la regimul de exploatare al unui hard-enduro, faptul ca schimbi un litru de ulei plus un filtru la 3-4 iesiri nu reprezinta nimic. Si daca vreau mai mult decat forestiere ? Stai linistit ca tovarasi pt toate prostiile care imi vin mie [si lor] in cap se gasesc. Depinde de cauciuc nu stiu exact la ce crampoane te referi. Metzeler Karoo m-au tinut cam 5000 km ok iar acum au 7000 si inca mai respira un pic ma gandesc ca pe o mobra mai usoara vor tine mai bine.un amic cu un Dakar care le-a schimbat odata cu mine insa a pus un Mitas E09 are crampoanele in stare semnificativ mai buna. Folosit ca adventure are aprox 130 kg + bagaje 20 de kg + fluide alte 20 de kg ma apropii. Editat Septembrie 10, 2012 de ERU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 E un pic ciudat ce zici Omul se refera ca face mai des revizia la Tenere decat la capra. Nu la timpul efectiv in sa. Folosit ca adventure are aprox 130 kg + bagaje 20 de kg + fluide alte 20 de kg ma apropii. motoreta din subiect are 134kg cu toate fluidele, nu mai tre' sa le aduni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edi Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 Bun,Âşi enduro de la ce? Cu o vacă enduro-touring de categorie medie sau grea nu faci un off road mai serios decât cu un naked să zicem,asta însemnând un forestier rău cu 30-50 km/h iar mai greu de atâta cu viteza a întâia Âşi cu picioarele pe jos. GreÂşesc? Nu e vaca, o jignesti; e vitica la 145 kg. Si la greutatea ei inseamna ca intri pe orice drum forestier practicabil fara sa-ti fie frica de cazaturi. Si poti sa mergi si pe asfalt cu ea fara sa strici anvelopele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Septembrie 10, 2012 Autor Share Postat Septembrie 10, 2012 Omul se refera ca face mai des revizia la Tenere decat la capra. Nu la timpul efectiv in sa. motoreta din subiect are 134kg cu toate fluidele, nu mai tre' sa le aduni. Da sry . Greseala mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 (editat) @edi, @kevin77 se referea la motoarele mai mult touring decat enduro din sectiunea asta din ce inteleg eu. Nu vorbea de motoreta din topicul asta ci avea intrebari pt @khk referitor la incadrari. Editat Septembrie 10, 2012 de b374 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 (editat) Simplu... daca se poate face in Germania sau Austria, nu e adventure ha ha ha S-a mai vorbit p-aici de-a lungul timpului pe subiectul asta... ma gandeam ca adv inseamna si "ceva" distanta iar asta impune si un minim de confort. Tu cred ar trebui sa stii foarte bine la ce ma refer Bun,şi enduro de la ce? Cu o vacă enduro-touring de categorie medie sau grea nu faci un off road mai serios decât cu un naked să zicem,asta însemnând un forestier rău cu 30-50 km/h iar mai greu de atâta cu viteza a întâia şi cu picioarele pe jos. Greşesc? Da, eu cred ca gresesti. Cand vorbim de adventure, nu vorbim de curse de motocros sau cele mai gerele trasee posbile. Putem vorbi de exemplu de trasee "serioase" gen Siberia, Mongolia... sau chiar ceva mai scurt. Iar pt asemenea distante, pana ajungi la partea de "hard-enduro", ai cateva mii de km. Si pana acolo trebuie sa ai autonomie, sa ai capacitatea de a cara multe bagaje, sa ai inca fundul apt de a merge mai departe. Asta este cert! Si unde gresesti cel mai rau este preconceptia asta gresita, de turma, cu comparatia cu naked (chiar daca acceptam si ca este o mica exagerare). Un enduro-touring, chiar gen 1200GS (sa nu mai vorbim de cele gen Tenere sau 800GS&co) incaltat cu anvelopele corespunzatoare, as zice ca face fata fara probleme (si s-a dovedit de n ori) la un traseu (foarte) dificil. Eu am zis ce am avut de zis... si imi sustin parerea (am voie sa imi exprim una, nu?) ca o motocicleta de 250 nu prea are ce cauta pe topicul asta. Asta nu inseamna ca facem cap de tara din asta. Editat Septembrie 10, 2012 de khk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 B374 : exact! Mie mi se pare foarte ok Wr ul ăsta pentru oraÂş Âşi teren. De fapt, mă gândeam azi că ne plângem prea mult. Mai demult nu existau motociclete specializate Âşi totuÂşi oamenii mergeau peste tot Âşi făceau orice cu motoarele lor. ÂŞi azi am realizat că am pierdut ceva : senzația pură de mers cu moto, libertatea pură, trăite acum 6 ani cu un junghi de MZ Etz 250. Căutăm performanțe,confort,imagine dar pierdem esența. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Septembrie 10, 2012 Autor Share Postat Septembrie 10, 2012 ha ha ha S-a mai vorbit p-aici de-a lungul timpului pe subiectul asta... ma gandeam ca adv inseamna si "ceva" distanta iar asta impune si un minim de confort. Tu cred ar trebui sa stii foarte bine la ce ma refer Da, eu cred ca gresesti. Cand vorbim de adventure, nu vorbim de curse de motocros sau cele mai gerele trasee posbile. Putem vorbi de exemplu de trasee "serioase" gen Siberia, Mongolia... sau chiar ceva mai scurt. Iar pt asemenea distante, pana ajungi la partea de "hard-enduro", ai cateva mii de km. Si pana acolo trebuie sa ai autonomie, sa ai capacitatea de a cara multe bagaje, sa ai inca fundul apt de a merge mai departe. Asta este cert! Si unde gresesti cel mai rau este preconceptia asta gresita, de turma, cu comparatia cu naked (chiar daca acceptam si ca este o mica exagerare). Un enduro-touring, chiar gen 1200GS (sa nu mai vorbim de cele gen Tenere sau 800GS&co) incaltat cu anvelopele corespunzatoare, as zice ca face fata fara probleme (si s-a dovedit de n ori) la un traseu (foarte) dificil. Eu am zis ce am avut de zis... si imi sustin parerea (am voie sa imi exprim una, nu?) ca o motocicleta de 250 nu prea are ce cauta pe topicul asta. Asta nu inseamna ca facem cap de tara din asta. Intr-o oarecare masura ai dreptate cu argumentatia ta . Dar si 800-le pe care il detin ca sa ajunga mobra de adv a avut nevoie de multe chestii inlocuite sau adaugate pe el. La mobra asta daca schimbi rezervorul saua si pui un parbriz + scut si handguards esti aproape gata si cam asta am facut is cu 800-le meu. Da probabiul ca nu o sa ai confortul unui 800 dar tot faci 500 km pe zi fara probleme. Revin cu intrebarea : PE CE SECTIUNE ISI ARE LOCUL MOBRA ASTA ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 (editat) Eu zic ca daca ai mai mult de 80 kg cu echipament cu tot nu ai ce face cu motocicleta asta. Mie motocicleta asta imi inspira asa: - vehicul de commuting montan. Ideala pentru o persoana ce are pensiune pe Valea Prahovei si o tine pentru inchiriat la clienti sau pentru mers la vecinul de pe versantul Y. - motocicleta de scoala moto, probabil foarte indicata pentru niste cursuri de baza in ale enduroului. Si atat. Nu hard sau extrem. In stilul scolilor off-road Bmw, dar in nici un caz al celor organizate chiar si in Ro cu mari nume din scena hard enduro-ului. - enduro-touring ideal pentru incepatori de statura si gabarit mic, inclusiv de sex feminin. Nu mi-as risca nervii si sanatatea mai mult de 100 de km pe sosea cu asa ceva. Acum aprox. 2 ani am mers cu cineva cu un TTR 250 prin munti, prin Caras, la o tura de funduro. Omul era destul de micut, nu am mers sa rupem definitiv terenul pe acolo, dar se plangea mereu de lipsa de putere. Presupun ca mare diferenta intre ele nu poate fi. Personal, nu imi este deloc dor de turele in care mergeam 100 de km pe asfalt, rupeam motorul in doua prin muntii Carasului si aveam de infruntat inca 100 de km inapoi spre casa ud din cap pana in picioare, cu hainele transpirate pe mine, prin frigul serii/noptii. De multe ori caram haine uscate dupa mine. Cea mai buna varianta ramane tot o motocicleta serioasa de hard enduro, ca a doua in garaj. Tot ce este simplu, turistic, faci cu un enduro-turism si restul potecilor le lasi pentru capra. Vii la pantaloni scurti, rupi fasul, te schimbi in haine curate, intri la caldura in masina si mergi ca omul acasa. Editat Septembrie 10, 2012 de _Raul_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 Intr-o oarecare masura ai dreptate cu argumentatia ta . Dar si 800-le pe care il detin ca sa ajunga mobra de adv a avut nevoie de multe chestii inlocuite sau adaugate pe el. Revin cu intrebarea : PE CE SECTIUNE ISI ARE LOCUL MOBRA ASTA ? Daca tot am prelungit discutia... dupa parerea ta, de ce doar "intr-o oarecare masura"? ce este gresit in ce am zis? Asa tu poti sa adaugi si tot catalogul Touratech... important este ce este strict necesar. Dupa parerea mea, pe langa anvelope si un mod decent de a cara bagjele, la un 800/1200GS strict necesar este doar scutul de motor. Restul sunt mai mult sau mai putin necesare. in schimb, la asta de 250, cat de usor cagesti o sa confortabila (sa mai intreb cat de confortabila va fi si aia?)? cat de usor gasesti alte accesorii, rezervor etc? cat de bine poate duce motorul ala la un drum lung un om si multe bagaje si ce ritm poti tine asa? Ne cam pierdem vremea cu discutia asta... Pai daca si p-asta o bagam la enduro-touring... la sectiunea enduro & motocross bagam strict d-alea de competitie, neinmatriculabile? Asa inseamna ca toate de 250/350 etc ar trebui sa fie aici, nu? De fapt, poate si naked-urile, dupa cum zicea un coleg mai sus... de fapt, de ce sa ne mai chinuim sa le impartim pe categorii? Era unul care a facut inconjurul lumii pe SS, altul pe chopper... deci se poate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 Asa tu poti sa adaugi si tot catalogul Touratech... [...] in schimb, la asta de 250, cat de usor cagesti o sa confortabila (sa mai intreb cat de confortabila va fi si aia?)? cat de usor gasesti alte accesorii, rezervor etc? Intrebari aiurea, in ultima instanta exact de la Touratech care face si pt ei... asa la prima vedere vad vreo 90 de repere... daca nu te satisfac, Adventure Spec, daca nici aia, sunt gramada de furnizori de aftermarket in state pt mobra asta. Pai daca si p-asta o bagam la enduro-touring... la sectiunea enduro & motocross bagam strict d-alea de competitie, neinmatriculabile? Enduro sunt inmatriculabile. Toate. Eu zic ca daca ai mai mult de 80 kg cu echipament cu tot nu ai ce face cu motocicleta asta. Calculand doar raportand masa la putere... ajungi la aceeasi ecuatie cu ceva gen Tenere si bagaje de exemplu... asta inseamna ca la tenere daca mai pui si pasager il dai jos cand incepe urcarea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.