Sari la conținut

Yamaha WR 250 R


Postări Recomandate

Vizitator _Raul_

Personal, nu imi este deloc dor de turele in care mergeam 100 de km pe asfalt, rupeam motorul in doua prin muntii Carasului si aveam de infruntat inca 100 de km inapoi spre casa ud din cap pana in picioare, cu hainele transpirate pe mine, prin frigul serii/noptii. De multe ori caram haine uscate dupa mine. Cea mai buna varianta ramane tot o motocicleta serioasa de hard enduro, ca a doua in garaj. Tot ce este simplu, turistic, faci cu un enduro-turism si restul potecilor le lasi pentru capra. Vii la pantaloni scurti, rupi fasul, te schimbi in haine curate, intri la caldura in masina si mergi ca omul acasa.

Ce vroiam sa zic aici este ca deja nu mai inteleg dorinta asta de a avea intr-un singur pachet si o mobra de enduro-touring si una de hard enduro.

S-a discutat si rasdiscutat treaba asta si s-a ajuns la concluzia ca este o utopie. Eu unul asa o consider. Sunt doua notiuni care se exclud total. Toate motocicletele care au inglobat notiunile acestea doua au produs, mai devreme sau mai tarziu, o dezamagire proprietarilor lor, in functie de locul utilizarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 189
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am zis ce am avut de zis... si imi sustin parerea (am voie sa imi exprim una, nu?) ca o motocicleta de 250 nu prea are ce cauta pe topicul asta.

 

E topicul ei, despre ea e vb in titlu, nu?

 

Bun, atunci la topicurile de strada, 125-urile, 250-urile n-au ce cauta, nu?

 

Ce vroiam sa zic aici este ca deja nu mai inteleg dorinta asta de a avea intr-un singur pachet si o mobra de enduro-touring si una de hard enduro.

S-a discutat si rasdiscutat treaba asta si s-a ajuns la concluzia ca este o utopie. Eu unul asa o consider. Sunt doua notiuni care se exclud total. Toate motocicletele care au inglobat notiunile acestea doua au produs, mai devreme sau mai tarziu, o dezamagire proprietarilor lor, in functie de locul utilizarii.

 

Ok, hai sa presupunem ca vrei sa te duci sa te rupi in figuri prin Maroc / Pamir / Siberia in mod comod... Pleci cu motoreta de competitie si vine dupa tine masina de asistenta?

 

S-a mai vorbit p-aici de-a lungul timpului pe subiectul asta... ma gandeam ca adv inseamna si "ceva" distanta iar asta impune si un minim de confort. Tu cred ar trebui sa stii foarte bine la ce ma refer ;)

 

nu prea inteleg...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Calculand doar raportand masa la putere... ajungi la aceeasi ecuatie cu ceva gen Tenere si bagaje de exemplu... asta inseamna ca la tenere daca mai pui si pasager il dai jos cand incepe urcarea?

Nu stiu cum este Tenerele tau (ma gandesc ca sta mult mai bine), dar al meu, daca ii pun bagaje si pasager este mort fara drept de apel.

Adica, el merge, dar asa, cat sa te deplasezi, dar nu mai are nici o taina cu motocicleta de dinainte, cu/fara bagaje si cu un singur om pe ea.

Eu am fost mereu de parere ca monocilindrele de 600 & co. sunt doar pentru o persoana si bagaje.

Vrei 2 persoane si bagaje? Te abtii de la enduro cu tras si impins si ramai numai pe macadam. Sau treci pe bi/tri - cilindru si ajungi tot la punctul b.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista mobre si mobre... la un capat de enduro touring sunt astea de strada de merg si pe un forestier, la celalat capat sunt astea de camp de merg cat de cat si pe strada... nu e totul doar gama acoperita de GS-uri ca sa zic asa... si daca 2 au mers cu boxere nu inseamna ca altii nu au mers si nu mai merg chiar mai mult cu mono-uri sub 400cmc...

 

Nu stiu cum este Tenerele tau (ma gandesc ca sta mult mai bine), dar al meu, daca ii pun bagaje si pasager este mort fara drept de apel.

Adica, el merge, dar asa, cat sa te deplasezi, dar nu mai are nici o taina cu motocicleta de dinainte, cu/fara bagaje si cu un singur om pe ea.

Eu am fost mereu de parere ca monocilindrele de 600 & co. sunt doar pentru o persoana si bagaje.

Vrei 2 persoane si bagaje? Te abtii de la enduro cu tras si impins si ramai numai pe macadam. Sau treci pe bi/tri - cilindru si ajungi tot la punctul b.

 

Normal ca bagajele si pasagerul se simt... dar nu asa de rau incat sa zicem sa-mi fac probleme daca trebuie sa plec cu catel si purcel in vacanta... a, da... nu ma mai dau ca atunci cand sunt singur, dar oricum am pasager si nu m-as da la fel, nu? Si legat de puterea motorului in afara asfaltului... nu asta ar fi limitarea, ca merge... mai degraba limitarea e de skill in a manevra spre 400kg...

 

Aici vorbim de o motoreta la care nu trebuie sa-ti iei piston de schimb daca pleci la 5000 de km distanta si care merge pe ORIUNDE. Fara pasager si mai greu pe autostrada, dar merge... si nu ca un scuter... iar pe off e cat se poate de aproape de ceva care ai da jos de pe platforma... cat se poate, nu la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Ok, hai sa presupunem ca vrei sa te duci sa te rupi in figuri prin Maroc / Pamir / Siberia in mod comod... Pleci cu motoreta de competitie si vine dupa tine masina de asistenta?

 

Pai in oricare dintre tarile/zonele enumerate de tine mergi la turism, la drum lung, pe macadam, poate pe ici, pe colo, enduro. Marea majoritate a traseului este clar soft. Atunci pentru ce sa batjocoresti o motocicleta de hard enduro acolo?

Eu am spus ca nu inteleg dorinta asta de a avea, intr-un singur pachet, o motocicleta enduro-turism si una hard enduro, cand ele se exclud radical.

Nu are nici o taina enduro-turismul cu ruptul fasului. Parerea mea. Motor de ET + dat enduro = pain. Pentru rider sau pentru mobra, mai devreme sau mai tarziu.

Eu am facut si o mobra si un picior zob. Mi-am restaurat Tenerele si il tin numai pentru soft enduro si imi voi lua, mai devreme sau mai tarziu, un hard-enduro. Fiecare cu utilizarea lui si cu echipamentele lui aferente.

* Daca vreau sa fac turism (plimbare lejera, cascat gura, socializat, pozat) in tarile mentionate de tine imi iau un enduro-turism si ma duc sa ma plimb lejer. Un monoclindru daca caut namoale si/sau sunt singur versus ceva autobuz mai mare daca am echipa sa ma impinga sau merg mai soft/macadam.

* Daca vreau sa ma dau tare, sa ma distrez cu adevarat, sa cad ca nebunul prin namoale, frunze, balti, sa trag gazul ca si cum nu ar mai fi ziua de maine - EXC 400 in sus.

 

Am avut pentru 1 an si aproximativ 1000 de km o Yamaha XT350.

Nu exista nimic mai inutil decat o mobra din asta mica, dual sport. Mai ales daca ai peste 80 de kg, cum spuneam si mai devreme.

Nu stie sa faca mai nimic bine - in off este degeaba (cadru slab, suspensii slabe, ciclistica mediocra), pe asfalt trebuie sa o tii in niste ture crunte, deci si un consum pe masura, pentru a merge la viteze decente (90+), te sufla tirurile ceva de speriat, saua este un "pain in the ass" literalmente iar subcadrul poate fi gandit pentru orice dar nu pentru mai mult de 1.5 kg de chei. So... As vrea sa cred ca acest 250 este radical diferit de ce am experimentat eu, off, dar mai ales on-road cu XT-ul 350, chiar daca sunt diferente de ani lumina intre motocicletele acestea.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu prea inteleg...

 

Ziceam de exemplu ca, daca am inteles bine, ai fost si tu in tura de Kirghistan cu Cristache & co; tura aia, din ce am vazut prin poze, e ceva gen adventure dupa parerea mea. Si sunt convins ca ai apreciat latura de confort la un drum asa lung pe care ti-o da motocicleta ta.

 

 

In rest, gata, nu mai comentez. :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stie sa faca mai nimic bine - in off este degeaba (cadru slab, suspensii slabe, ciclistica mediocra), pe asfalt trebuie sa o tii in niste ture crunte, deci si un consum pe masura, pentru a merge la viteze decente (90+), te sufla tirurile ceva de speriat, saua este un "pain in the ass" literalmente iar subcadrul poate fi gandit pentru orice dar nu pentru mai mult de 1.5 kg de chei. So... As vrea sa cred ca acest 250 este radical diferit de ce am experimentat eu, off, dar mai ales on-road cu XT-ul 350, chiar daca sunt diferente de ani lumina intre motocicletele acestea.

 

cum crezi, una peste alta n-am apucat s-o calaresc si ma bazez pe ce zic oameni comparativ cu motoare care le-am calarit si eu si stiu cum se comporta... eu unul cred ca e diferenta majora intre xt350 si asta, asa doar mentionat e ca suspensiile, ambele sunt complet reglabile... deci nu e un motor ieftin de 250 cu un cadru amarat facut pt Brazilia

 

Ziceam de exemplu ca, daca am inteles bine, ai fost si tu in tura de Kirghistan cu Cristache & co; tura aia, din ce am vazut prin poze, e ceva gen adventure dupa parerea mea. Si sunt convins ca ai apreciat latura de confort la un drum asa lung pe care ti-o da motocicleta ta.

 

Eh, aici e o discutie referitor la ce trasee am fi ales daca am fi mers cu motoare sub 150kg + 20kg de bagaj... sau ce trasee am fi ales pt motoare de 250kg + 30kg de bagaj... eu zic ca variaza datele problemei un pic. Puterea motoarelor zic ca nu conta prea mult... restul da.

 

PS - vad si o problema mai mare cu motoreta asta si tarile mai departate si exotice... mono mic cu raport de compresie mare - problema la benzina sub 80 sa zicem...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O motocicleta de adventure trebuie sa imbine abilitatile offroad cu cele onroad. Parerea mea este ca e mai usor sa iei o mobra buna pe off si sa o ameliorezi pt drum. Invers e si mai complicat si mai costisitor si rezultatele sunt indoielnice.

A se vedea pe advrider cam ce au facut oamenii cu mobra asta si cu altele aprox similare. A se vedea ce a facut Colebatch din X Chalenge-ul ala pe care pana la el marea majoritate il considerau un dirt bike ratat.

Cu zeci de ani inainte Mondo enduro pt cunoscatori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A se vedea pe advrider cam ce au facut oamenii cu mobra asta si cu altele aprox similare. A se vedea ce a facut Colebatch din X Chalenge-ul ala pe care pana la el marea majoritate il considerau un dirt bike ratat.

Cu zeci de ani inainte Mondo enduro pt cunoscatori.

 

Si totul s-a schimbat de la Ewan si Charlie ;) Nu poti sa fi elegant si comod cu mobra prin Siberia in bena camionului decat daca are peste 1000cmc. Errr, stai, ma, ca se poate si cu Aprilia in stilul asta :P

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

locuind in Bucuresti pentru a face off-road ai nevoie de un adventure-touring (pana la off trebuie sa faci dus-intors 300km pe sosea - care vrei sa treaca repede) si cred ca varianta pe care ti-a sugerat-o in alt topic @b374 - husqvarna TE630 cu 20kg in plus fata de WR, poate sa-ti ofere ceva mai mult touring+bagaje cu aceleasi valente de off, mai ales ca tu tragi acum de 180kg.....cam cu acelas numar de accesorii touratech-daca tot esti fanbiggrin.gif

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

locuind in Bucuresti pentru a face off-road ai nevoie de un adventure (pana la off trebuie sa faci dus-intors 300km pe sosea - care vrei sa treaca repede) si cred ca varianta pe care ti-a sugerat-o in alt topic @b374 - husqvarna TE630 cu numai 10kg in plus fata de WR, poate sa-ti ofere ceva mai mult touring cu aceleasi valente de off, mai ales ca tu tragi acum de 180kg.....cam cu acelas numar de accesorii touratech-daca tot esti fanbiggrin.gif

 

TE630 e in alta liga de greutate, putere. A nu se compara plin cu gol intre WR si Husky... Extra - bazat pe experienta anterioara cu un TE610ie - nu prea e adventure... prea putin fiabil ca sa fie mobra de cursa lunga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TE630 e in alta liga de greutate, putere. A nu se compara plin cu gol intre WR si Husky... Extra - bazat pe experienta anterioara cu un TE610ie - nu prea e adventure... prea putin fiabil ca sa fie mobra de cursa lunga.

 

da....diferenta e de 20kg(dar daca-i schimbi tobele si pui una singura, mai scapi de 9 kg)biggrin.gif....insa avand 6 trepte cu aproape 60cai cel putin nu gafaie la viteza si bagaje.....

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da....diferenta e de 20kg....insa avand 6 trepte cu aproape 60cai cel putin nu gafaie la viteza si bagaje.....

 

Offtopic: Aproape 30kg de fapt, 6 trepte au ambele. Bagaje pe Husky stoc e discutabil, subframe-ul nu rezista la mare lucru. 630ie cred ca nu difera mult de 610ie, ala e amuzant rau pentru forestiere, poteci si cam ce ai vrea sa faci cu motoreta de talia aia... dar fiabilitatea nu e punctul forte...

 

Pe de alta parte in afara de ceva probleme cu pompa de benzina la editia 2008, nu stiu chestii majore la WR...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Offtopic: Aproape 30kg de fapt.

mie mi-au iesit 22...si inteleg ca au mai remediat din problemele de la modelul vechi??!!

este evident ca nu se comporta identic pe off insa nici pe sosea....

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mie mi-au iesit 22...si inteleg ca au mai remediat din problemele de la modelul vechi??!!

 

Sper ca ultimul offtopic al meu: depinde unde te uiti daca-ti iese diferenta de 20kg sau 30kg... pe site sau in manual... in manual greutatea fara benzina e de 149kg la TE si 151kg la SM. Pe site variaza daca e trecuta macar in functie de limba aleasa... stiu ca era mai grea decat 610ie in special din cz ca are 2 tobe.

 

este evident ca nu se comporta identic pe off insa nici pe sosea....

 

N-am zis ca Husky ar fi naspa in afara asfaltului. Doar ca liga ei e alta, e mai degraba in liga cu LC4 / XChallenge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca toata lumea e offtopic sa fiu si eu:

 

Pai daca e sa ajung in jurul zonei de 150 kg X-Chalenege se impune de la sine. Da stiu nu are 6 trepte insa Rotax-ul ala e cunoscut deja de multi ani pt fiabilitate si consum mic. Problema ar fi reprezentata de banii destul de multi pe care ar trebui sa-i bagi in modificari ca sa ajunga de adventure. Din nou trebuie alta sa alt parbriz sau cockpit cu totul rezervor schimbat sau aditional si durerea cea mai mare dpdv financiar suspensia care trebuie schimbata integral.

Inca o problema ar fi ca deja diferenta de greutate intre ceea ce detin deja si noua mobra se redusce destul de mult si mai bine imi schimb suspensia la 800 si trag de kilele alea in plus.

 

 

Revenind ontopic are cineva mobra asta sau nu ?

 

Mai pun o poza cu una "adventurizata" gasita pe net:post-47250-0-50846000-1347293011_thumb.jpg

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut o tura pe Grohotis cu un Kawa KLX de 250cmc, vreo 20 CP sau p'acolo;

super plus cum se simte de usoara, dar la 80-90km/h e deja supraturata, la depasiri

nema suflu, pe munte o panta un pic mai abrupta-i taie elanul. E de

neutilizat saua ei mai mult de 200km la rand, noroc ca avea o perna cu aer atasata.

Concluzia: nu as lua o mobra enduro de 250cmc 4T, mai ales dupa ce stii cum merge una

de 800cmc.

Solutia mea la aceeasi problema cu a ta: XR650R Dall'Ara. Intr-adevar relativ mica

diferenta de greutate pana la 200+ ale 800GS(vreo 50kg), dar cred ca XRR poate fi

cosiderata/utilizata in punctul de echilibru dintre stradal si off. E drept ca nu e

cu injectie,are un carburator la fel de sofisticat ca la IJ, dar asta poate fi un

avantaj ca adventure bike.

In acest moment problema mea este raspunsul la intrebarea "ce cauciucuri poti

pune ca sa mergi pe sosea macar 5 mii de km iar in padure sa te tina la orice?"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Am eu WR250X

http://www.youtube.com/user/plaiurimioritice/videos

 

 

Daca ai intrebari nu ezita , nu cred ca este prea mare dif intre X si R.

 

527658_379996812063240_1367879426_n.jpg

 

403525_10150924040443740_1486561456_n.jpg

 

283730_10150924041323740_292238024_n.jpg

 

Pai nu ezit. Intrebari.

 

1 Cum e cu puterea? Sunt suficienti cei 30 de cai pe sosea?

2 Care e viteza max de croaziera pe care o poate sustine?

3 Ai mers cu bagaje pe ea ? I se modifica mult comportamentul odata cu incarcarea?

4 Cum se comporta pe off tinand cont ca ai doar 17 pe fata?

5 Cate reglaje ai pe furca si cate pe amortizorul spate?

6 Cat de incomoda e saua ? Cati km ai facut cu ea pe zi maxim si cum te simteai dupa?

7 Compar-o si tu un pic cu alte mobre din categoria Enduro - Touring daca ai detinut; sau cu mobrele cu care mergi am vazut filmele cu Poiana Rusca in care mai erau un Tenere si un Domi. De asemenea in alt film am vazut un Transalp un Strom si un F650GS.

 

Poti sa povestesti si liber la genul ce iti place ce nu iti place ce ai modificat ce ai vrea sa mai modifici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In acest moment problema mea este raspunsul la intrebarea "ce cauciucuri poti

pune ca sa mergi pe sosea macar 5 mii de km iar in padure sa te tina la orice?"

 

Metzeler Karoo sau Michelin T63

 

 

 

 

WR 250 R e pentru mers zilnic la servici. La 100 km/h cred ca consuma mai mult decat un F800.

Degeaba are kile putine WR-ul asta. Daca mergi "adventure" si-l incarci cu bagaje va deveni la fel de ne-manevrabil ca o vitica de 650. Nu numai kilele in plus dar si modificare (ridicarera) drastica a centrului de greutate va deranja.

Aceeasi dilema am avut-o si eu: un motor cu care sa merg sute de km pe sosea si apoi sa rup potecile montane cu el. M-am oprit la 2 modele: XR 650 R modificat pt adventure sau LC4 / LC4 Adventure. Si nu atat pt greutatea lor care nu e chiar asa mica, cat mai ales pt suspensii (KTM-ul in special). Ambele modele se pare ca nu se mai fabrica la ora actuala.

Intre timp mia venit mintea la cap si acum as opta pt o vaca bicilindrica si o capra 2T. Sa ma bucur ca m-am simt bine, nu sa ma bucur ca m-am chinuit in iesirea respectiva cu o moto pt facut naveta.

 

PS Singura sectiune a forumului care ataca sectorul 'Comuting' se pare ca este "Scootermania". Mutam topicul la "Scootermania" sau facem o noua sectiune pt mobre de mers la servici (cu ele)?

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Degeaba are kile putine WR-ul asta. Daca mergi "adventure" si-l incarci cu bagaje va deveni la fel de ne-manevrabil ca o vitica de 650. Nu numai kilele in plus dar si modificare (ridicarera) drastica a centrului de greutate va deranja.

 

Nu prea inteleg cum 135 de kile + 110 kile calaret si bagaje e la fel ca 210+110. Nici cum e sa tragi de 155kile fatza de 230kile similar nu prea inteleg. Ma rog... parerea mea e ca mobra asta m-ar coafa prin faptul ca merge si sa faci o tura cu ea, merge si s-o lasi o vara la munte si s-o vizitezi fara sa cari ulei si filtre dupa tine de exemplu.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merge si s-o lasi o vara la munte si s-o vizitezi fara sa cari ulei si filtre dupa tine de exemplu.

 

De lasat la munte si de vizitat fara ulei si filtre merge cu orice mobra, ba cu orice obiect, nu? Glumesc. Am inteles: cand o vizitezi o scoti la o tura. Sa-ti iei tigari de la colt ca daca o iei prin spatele casei ti-ai dori un EXC.

Am spus vitica, adica 150+110kg. Si am subliniat faptul ca aceleasi bagaje influenteaza mai mult o mobra mai usoara. Iar daca are putere si suspensii indoielnice incepi sa te gandesti ca ai vrea un LC4.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti exista si variante...........ia uite aici!

http://www.pro-auto.ro/alte-marci-mtm97-supermoto-250-noi-livrar-2012-alba-p-37645.html?osCsid=4q6jp3ej12mq3ktkdo8cmiv6d3

 

Loncin 250cc Enduro . Cica are motor de Yamaha 250cmc , sau cel putin sub licenta Yamaha. La 1610euro cu TVA...........merita intr-un fel..........asta doar daca o folosesti in weekend la enduro.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am spus vitica, adica 150+110kg. Si am subliniat faptul ca aceleasi bagaje influenteaza mai mult o mobra mai usoara. Iar daca are putere si suspensii indoielnice incepi sa te gandesti ca ai vrea un LC4.

 

Deci in zona pana in 150kg nu prea ai ce sa iei daca vrei si relativ nou si fiabil (1). Ceva cu care sa ai tupeu sa pleci in tura de sa zicem 10.000 de km. D-aia si discutia pe tema motoretei asteia...

 

(1) - da, daca inghiti ca DRZ-ul din '05, DR-ul din 2001 sau XR-ul din 2003 are 10,000 km cand vezi clar cablul de kilometraj deconectat sau faze de genul asta... da, poate ai ce sa iei relativ nou.

 

Loncin 250cc Enduro . Cica are motor de Yamaha 250cmc , sau cel putin sub licenta Yamaha. La 1610euro cu TVA...........merita intr-un fel..........asta doar daca o folosesti in weekend la enduro.

 

Hai sa nu vorbim aiurea... si nu e vorba de motor de folosit 3ore pe saptamana in cazul de fatza... e vorba de motor care poti sa-l folosesti ore intregi pe zi timp de 2-3-4 saptamani sa zicem.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...