Sari la conținut

ulei 10W40


Postări Recomandate

M-am gandit ca ar fi o idee buna sa imi schimb uleiul dar nu prea stiu ce sa cumpar sau de unde si mai ales la ce bani.

Am un suzuki gsxf de 600 din 1993. Producatorul recomanda 10W40 si asta intentionez sa folosesc.

Imi poate recomanda cineva un anumit produs, o marca etc?

Oamenii cu care am mai vorbit mi-au spus sa iau semi-sintetic - ca un compromis calitate/pret; cel 100% sintetic fiind destul de scump.

Voi ce folositi? cat a costat si de unde(bucuresti) ?

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 55
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut! Daca motorul are mai mult de 20000 de Km. este recomandat sa ii bagi macar un 15/50 sau chiar un 20/50 semisintetic. In functie de regimul de turatie la care mergi de obicei: Vavoline(<8-9000 rpm) sau Motul(>9000 rpm)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Motorex Top Speed 1 litru - 33.8 RON

Motorex Top Speed 4 litri - 126.6 RON

 

Motorex Formula 1 litru - 27.5 RON

Motorex Formula 4 litri - 100.4 RON

 

Top Speed este semi-sintetic (60-70%) dar are aproape calitatile unui ulei sintetic iar Formula este cu baza sintetica (25-30%).

 

Magazinul Motoboom este situat in incinta complexului de karting Amckart, de pe soseaua de centura, iesirea Tunari.

 

art_motorex_topspeed.jpg

Editat de MOTOBOOM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, uite preturi pt MOTUL

 

300 V Competition  sintetic 1005 -la  2l - 586.000 / l

                                                -la 1l - 646.000

5100 Ester semisintetic 15w-50 - la 4 l -1.100.000

                                              - la 1l - 327.000

3000 mineral - 278.000 la 1 l

 

in ceea ce priveste 10w-40, mai ales pe timp de vara recomand 15w-50, este vorba despre o diferenta de vascozitate, in favoarea lui 15w-50, din care rezulta ca acest 15w-50 se comporta mult mai bine la temperaturi mari, cum este cazul vara, pastrandu-si proprietatile si la aceste temperaturi, la care 10w-40 nu prea mai face fata. diferenta financiara este de 150.000 la un schimb (4l) si cred ca merita un 15w-50.

 

va astept la schimb de ulei

205067[/snapback]

 

Imi permit sa copiez aici ceea ce a scris Lizu-ka pe alt topic pentru a avea toate ofertele intr-un singur loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana acum cele mai interesante par :

-Motorex top speed

-Motul 5100 Ester

Cred ca o sa merg pe 15W50 desi am inceput topicul cu 10W40(recomandat de producator). Am vazut ca ambii producatori au 15W50 in liniile respective de uleiuri.

Am racire pe ulei si o uzura de aproape 50.000 km la motor. Poate sa dauneze in vreun fel folosirea de 15W50 in loc de 10W40 ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am dat search cu motorex pe net si nimic. Mai e si PREEEA SCUMP.

Cu 300.000 imi iau mobil 10w40 si eu RULEZ

 

Am gasit pe situl unei reviste moto straine un top ten la uleiuri pt moto: LOCUL 1: MOBIL

 

Gasiti cu 300.000 litru pe calea grivitei (vis-a-vis de AGIP) - practic la capatul autobuzului 300.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa multe experimente cu uleiuri pe masina, concluzia mea a fost ca nimic nu mai "rulez" in tara, cu atatea falsuri/importuri dubioase/rebranduite. Motorexul nu e scump la 1 milion, respectiv 1.3 milioane bidonul de 4 litri, fata de 1.1 si 1.16 milioane la Motul. Plus ca e facut in Elvetia, nu in CE/Turkey/etc.

 

Eu am pus Motorex 15W50; e recomandat si in carte (impreuna cu 20W50).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda aici e o problema. Falsuri nu sunt dar sunt imbogatite cu RO3. Ca sa fure cat mai mult la un litru de ceva ei baga 0.3 ulei prost.

 

Ideea daca se ia un ulei, sa nu fie ambalat in RO. Sa scrie si in chineza pe el dar nu in RO.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clymer - Kawasaki GPZ500S service, repair and maintenance manual, pagina IX, Quick Reference Data; recommended engine oil: rated SE or SF, 10W40/10W50/20W50.

 

Explicatia pe scurt la cifre este asa: cu cat e mai mica prima cifra, cu atat rezista mai bine iarna; cu cat e mai mare a doua cifra, cu atat rezista mai bine vara. Tinand cont ca nu prea se merge iarna cu motorul, am sacrificat prima cifra :ok:

 

Cel mai scump ulei de masina este 0W60 (greu de gasit, se foloseste de catre posesorii de Ferrari si scump in draci, costa 60 de dolari quart-ul - aproape un litru, iar la Ferrari intra 12 quarts, deci un schimb de ulei la Ferrari costa 720$ fara manopera :birthday: ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuia sa-mi iau si eu acum dar din motive financiare trb sa mai astept putin.

Am gasit brosura la uleiurile moto:

http://www.motorex.ch/art/produkte/e_ML.FlyerA6_5.pdf

 

Am facut testul cu Valvoline 20W50 Durablend si nu-mi place. Cel putin la Dominator. Aveam un 10W40 inainte si intra f. usor in viteze, acum merge mai greoi desi n-am plecat niciodata de pe loc fara s-o las cel putin 2-3 min sa se incalzeasca, cu soc si fara acceleratie.

Intrebarea e daca sa-i bag un 15W50, 10W40 sau, de ce nu, 10W60?! Sintetic sau semisintetic...

In carte scrie ca merge 20W50 pt vara si de asta i-am si bagat, in oras e crima si pedeapsa... Dar se pare ca nu l-a gustat. Cel putin Valvoline-ul.

Sugestii, ceva?!

PS: Cat e 10W60-ul??!! Ma gandesc ca 200.000 in plus per total nu ma omoara. Prioritatea absoluta e the best for my little baby :birthday:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mai explicat asta undeva: diferenta intre 10w-40 si 15w-50 consta in diferenta de vascozitate a uleiului. mai ales vara, este recomandat 15w-50 pt ca isi pastreaza proprietatile mult mai bine decat 10w-40 la temperatuir inalte, unde cel din urma nu face fata.

 

la AutoZone - Motul

 

sintetic - 300 v competition este 590.000 / l la ambalaj de 2 l

640.000 / l la ambalaj 1 l

semisintetic - 5100 ester 15w-50 la 4 l - 1.100.000

la 1 l - 327.000 / l

mineral 3000 - 20w-50 278.000 la l

 

pt orice varianta de ulei cumparat, schimbul este GRATUIT

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unele moto au jicloare de ulei, ungerea ambielajului prin interiorul lagarelor etc. Un ulei cu o viscozitate mai mare decat cea maxima recomandata poate creste presiunea in circuitul de ulei, si forta in garnituri/o-ringuri/semeringuri.

 

Deci iarna 20Wxx nu e recomandat. Toamna/primavara xxW60 cred ca e prea mult.

Cu 10W40 nu te pacalesti. Baga un 10W50 daca esti racer-wannabe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca motorul are 50.000 KM, nu baga 10W.

Baga-i linistit un 15W50, iarna sau vara, pe ploaie sau pe soare si nu o sa ai probleme.

@ Demostene, nu mai baga 20W, e mineral, te-ai ticnit?

La moto cu cilindree unitara mare sau motoare mai uzate, bagati 15W, altfel il consuma ca pe seminte.

20W este bun pentru choppere foarte mari (>900), cu cilindree unitara foarte mare si cu ture putine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu teoria... De asta m-am gandit la altceva decat 10W40. Nu e motor de curse dar as vrea sa-l menajez fiindca majoritatea km facuti cu el sunt in oras, unde e imposibil sa nu se incinga rau. Nu-mi dau seama daca nu inghite Valvoline-ul sau 20W50-ul! Cred ca un 15W50 poate e mai indicat ca sa fiu sigur...

20W50-ul Valvoline Durablend nu e mineral, ci semisintetic. M-am gandit daca sa-i bag sintetic sau semi si am optat pt ultimul pana la urma datorita km pe care ii are la bord.

Am mai vb cu cineva care a bagat tot 20W50 Durablend intr-un Dominator si imediat dupa i-a facut acelasi figuri, nu mai mergea cutia ca inainte, agata, iesea + intra mai greu. Motorul pare sa se simta okay insa cutia se pare ca s-a suparat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca mi-a venit si mie timpul sa schimb uleiul, am facut o documentare pe net. Iata ce am retinut de acolo:

 

In principiu nu prea are mare importanta producatorul daca motorul ruleaza normal(nu reising :ok: ). Sa fie totusi un brand(nota mea :kick: ). Cel mai important lucru este insa standardul API si/sau JASO in care se incadreaza, sa fie minim SE sau SF pt GSXF-ul tau. Majoritatea uleiurilor de azi depasesc cu mult aceste clase, fiind SJ(pentru motociclete SH, nu mai scriu aici explicatia).

A doua problema, a vascozitatii, cel mai indicat ar fi 10W/40(50), ca iarna nu merge nimeni cu moto la -25 C.

A treia problema, mineral, semi-sintetic, sintetic: nu prea conteaza. Ce a ce conteaza e cati km vrei sa faci cu un schimb de ulei. Daca bagi mineral la 2000 km il schimbi. Semisintetic la 4-5 mii. iar sintetic poti sa il folosesti si 7000 km. Multi mesteri-mari-calfe-si-zidari recomanda mineral si schimburi cat mai dese. Mai intervine aici si turatia, daca mergi supercalifragilistic(14000 rpm) mai bine pui sintetic.[/color]

 

P.S. ca sa fiu roman carcotas(ca Baiazid cu RO3 :birthday: ), parca as avea mai multa incredere intr-un ulei adus de afara, decat unul ambalat in RO(indiferent de brand)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...