free Postat Martie 6, 2010 Share Postat Martie 6, 2010 (editat) FOLOSESTE MOTUL , ESTE FOARTE BUN !!! Editat Martie 6, 2010 de free Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ACHIMOTO Postat Martie 6, 2010 Share Postat Martie 6, 2010 (editat) Am citit cu interes ce s-a scris pina acuma si multumesc celor care si-au batut destele in taste pt. mine. Ce am urmarit cu topicul ? Sa vad cine a folosit marca respectiva life , pe mobra lui si cit de multumit / nemultumit a fost. Ca doar nu sint nebun sa fac experimente cu Hondita , sa vad daca merge au ba. Logic ca astept informatii de la cei care au incercat si sa speram ca nu au dat de belea cu uleiul in cauza. Si sa stau sa citesc enspe pagini de WWW , e cam aiurea , cind am aici fratii mei , care ma pot informa direct , in dulcele grai romanesc si cu care mai pot coresponda si pe PM. Parerea mea , o spun pentru ca am si magazin si atelier moto , si am cam testat toate uleiurile posibile de pe piata romaneasca intr-un laborator special pt testat combustibili si uleiuri : 1 si cel mai important , cand cumperi un ulei , indiferent pt ce motocicleta , incearca sa cauti sa gasesti in tabele oficiale , ce ulei ti-se potriveste pentru motocicleta ta . Ca spre exemplu poate sa fie 10w40 , dar daca motoru e din anii 1980 - 1995 , atunci tot ce era 10w40 era mineral , asa ca poate mergi si bagi un 10w40 de astazi care este semi-sintetic sau sintetic , si bagi un ulei foarte bun si ajungi sa scrii pe aici pe forum sau peste tot pe unde ai chef ca e un gunoi de ulei . Asta am vazut la mine in atelier , motor distrus de la ulei , si cand am intrebat ce ulei a bagat , am aflat ca omul habar nu avea , si de unde a luat uleiul vanzatorul era mai habarnist ca el , dar auzise ca asa ceva se baga , si ia dat un ulei mineral cu multi sulfati care ia distrus ambreajul , si uzuri extraordinare in motor . Sau poate trebuie sa bagi un 10w40 , si iti e recomandat un anume 10w40 , si de zagrcit bagi tot un 10w40 dar mai ieftin care nu se potriveste motorului tau , si ajungi tot acolo . 2 Trebuie sa se tina cont si de uzurile de la motocicleta -- cati km are parcursi , zgomote , etc 3 Toate uleiurile au in general , la o categorie de ulei ( gen 15w40 ) o plaja mai larga de produse , atentie ce cumperi pt motorul tau . Spre exemplu daca iei anumite modele de BMW , in cartea tehnica scrie ca poti sa bagi si ulei de masia , si cel mai slab ulei posibil - existent , doar sa fie 15.w40 dar sa il schimbi la maxim 4000 km , asta pt ca motoare lor sunt concepute alt cumva , lucreaza in conditii diferite de functionare - uzura , etc . 4 Am descoperit , la acelasi gen de motociclete si acelasi an , dar doi proprietari diferiti , ca la una dintre ele ii mergea excelent cu Respol si cu Motul , iar la cealalta doar cu Motul , repsolul il papa la km multi . In concluzie difera si cum a fost expluatat motocicleta , stilul de condus al proprietarului . Uite aici 'lil debul' unde poati cauta ce ulei ti se potriveste , si daca cauti pe internet mai gasesti siteuri o gramada : http://www.motul.de/oelberater/motorrad/index.php Ca uleiuri de la noi de pe piata ti-as recomanda urmatoarele : ( astea imi vin in cap acuma ) -- uleiuri cu care poti merge cati km zice cartea : Motul , Repsol , Bardahl , Motorex , Castrol ( daca nu e ambalat al bulgari - la noi - la unguri ) -- ulei cu care sa nu mergi mai mult de 4000 km : Agip , Valvoline , Nipone , Silicone , RESPECT Editat Martie 7, 2010 de Thomas Nu este topic de reclama proprie, rubrica este separata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Martie 6, 2010 Share Postat Martie 6, 2010 Eu schimb uleiul la fiecare 5000km oricum. Uleiul isi cam pierde din proprietati in functie de timp (oxidari), temperatura, actiunea mecanica asupra lui ... De aia nu prea imi vine sa schimb uleiul la 10.000 cum scrie la carte. Iar cand completezi cu ulei trebuie sa pui FIX acelasi BRAND / MODEL peste el. Altfel se poate taia ca maioneza (e doar o expresie, dar in realitate nu se amesteca cum trebuie) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 6, 2010 Share Postat Martie 6, 2010 Eu am mers cu Denicol (un ulei facut in Belgia - ieftinel) si apoi mare parte cu Motorex Formula 10W40. Mi-a placut Motorex, m-am inteles bine cu el. Fata de Denicol, de cand am inceput sa merg cu Motorex (aprox 2 ani) am observat o schimbare mai finuta a vitezelor. Anul asta vreau sa bag Repsol, am gasit o oferta la bidon de 4L, e mai ieftin si decat Motorexul, asa ca .. de ce nu. Chiar asa - cat poate fi tinut la raft un ulei? Eu stiam ca parca 5 ani, e adevarat? Ma gandesc sa nu fie ieftin Repsolul pe care vreau sa-l cumpar doar pentru ca se apropie de data de gratie.. De fapt, un ulei expira? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 Repsol 10w-50 mi s-a parut chiar f bun. Mi-a mai placut f tare castrol care face uleiuri bune in general. Iar de motul...desi am bagat de multe ori, e mai mult numele de el, la honda mi-am dat seama ca nu prea era grozav si nu am mai bagat de atunci desi bagam numai 300V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 De fapt, un ulei expira? DA. Eu am vazut pe bidoane de ulei termen de garantiei, de obicei 4 ani de la data fabricatiei. Cel mai f.utere e ca de exemplu la unele masini spune ca uleiul de cutie nu se schimba niciodata. Intrebarea e: daca are termen de garantie, cum dracu nu se schimba niciodata?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 De fapt, un ulei expira? 1. Pai zice pe eticheta ca daca il "arunci" in natura ii ia sute de ani sa dispara.... .... 5 ani pe raft nu inseamna nimic... doar ca nu isi mai pune producatorul obrazul pentru ulei ambalat inainte de fabricatia motocicletei. 2. Eu un lucru nu pricep si ma declar din oficiu PROST.... Daca (si ma rezum la cazul meu) in manualul utilizatorului cu care a venit motocicleta zica ca uzual este uleiul 10W40 dar se poate schimba specificatia de vascozitate in functie de temperatura de exploatare (intre 0W40 si 20W50) dar specificatiile raman aceleasi (API minim SE/SF) eu ce ulei bag in motor????? ....ca orice gunoi de ulei de la raft intruneste minim specificatiile cerute de Suzuki ?!?!? OBS. PROST in ideea ca nu sunt lamurit de bagatul de ulei de 15 ron sau de 70 ron per litru!!! 3. Uleiurile din Louis (majoritate) au specificatii API identice cu cele auto... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 Eu m-am riscat si am comandat azi de la KRONAU-LOUIS un bidon la 4 L. Sa vedem cum se aude V-ul cu el ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 3. Uleiurile din Louis (majoritate) au specificatii API identice cu cele auto... Specificatiile API, dupa parerea mea, sunt fix... nimic. (sa nu zic ceva urat) American Petroleum Institute a definit aceste standarde pentru uleiuri cu mult timp in urma. Intre timp uleiurile au evoluat. Au impus la vremea respectiva (cand le-a venit idea) pentru producatori sa respecte anumite standarde de fabricatie. Au denumit standardul ala primul SA. Anul urmator le-au venit alte idei, au vrut si mai restrictivi.. asa ca au emis SB. Si tot asa..in timp..au emis: SC,D,E,F,G,H...pana in zilele noastre. SE - SF - se refera la standardele emise prin 1990 parca... dar de atunci uleiurile au evoluat mult. Orice ulei care are o litera mai mare (in ordine alfabetica) teoretic este mai bun. Daca motocicleta a fost facuta in 1988 - normal ca producatorii au trecut la vremea respectiva standardul cel mai ridicat de atunci, adica SD..SE sau ce era atunci actual. In vremurile noastre greu o sa gasesti un ulei SE SF SG.. pentru moto.. Am vazut ca cei de la Motorex il numesc "legend".. Dar daca s-au inventat uleiuri noi, net superioare, de ce sa nu le folosim chiar daca motocicleta noastra este facuta in 1900 toamna.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 2001. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 Uite ca am gasit si ceva documentatie direct la API pe site. http://www.api.org/certifications/engineoi...8forprint-2.pdf Standardele din poza urmatoare, pe care am extras-o din pdf-ul de mai sus NU mai sunt de actualitate, sunt "obsolete", adica vechi, perimate, nu mai sunt in uz... (cine stie o traducere mai buna sa ma corecteze) SA,B,C,D,E,F,G Mai departe, daca vreti sa vedeti cerintele pentru standardele care sunt inca in uz.. adica SH, SJ, SL, SM le puteti gasi in documentul pdf de mai sus incepand de la pagina 60: APPENDIX G—Requirements for API Service Categories SH, SJ, SL and SM by Viscosity Grade Mesaj completat Hahaaaa, am mai descoperit ceva interesant.... da... Referitor la amestecatul uleiurilor. Nenii astia de la API s-au gandit bine ei si au impus un parametru numit: ASTM D 6922, homogeneity and miscibility si vad ca toate uleiurile SH,SJ,SL,SM trebuie sa respecte urmatorul lucru: Homogeneous with SAE reference oils - pentru SH Homogeneous with SAE Reference Oils - pentru SJ Homogeneous with SAE Reference Oils - pentru SL Shall remain homogenous and, when mixed with ASTM reference oils, shall remain miscible. - pentru SM. Deci, pe inteles - API impun prin standard ca uleiurile sa se poata amesteca cu uleiuri de acelasi grad SAE. La amestecarea cu alte uleiuri trebuie sa ramana omogene, sa poata fi amestecate. Buaaaaaahaaaaaaaaahaaaa.. deci oamenii de la API (sa le dea dumnezo sanatate) s-au gandit la acest lucru si impun ca uleiurile sa fie miscibile. Deci mitul conform caruia daca amesteci marcile de ulei se obtine maioneza - BUSTED!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 Deci mitul conform caruia daca amesteci marcile de ulei se obtine maioneza - BUSTED!!!![/b][/size] Adica pot sa amestec un 10-40 de marci diferite dar nu pot sa amestec un 10-40 cu un 20-50 de la aceeasi marca? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 Adica pot sa amestec un 10-40 de marci diferite dar nu pot sa amestec un 10-40 cu un 20-50 de la aceeasi marca? Da. Eu asa inteleg. Daca amesteci uleiuri de grade SAE diferite atunci automat uleiul obtinut nu mai respecta gradele SAE. Adica o sa fie ceva intre si nu mai respecta standardul din punct de vedere al viscozitatii. Din punctul asta de vedere. Dar daca amesteci 10W-40 cu 20W-50 in mod sigur nimic nu se va intampla ci doar uleiul obtinut nu va avea nici vascozitate 10w40 nici 20W50 ci va fi ceva intre cele doua - chestie care nu e definita in nici un standard. Practic nu cred ca se intampla nimic. Amesteci un ulei subtire cu unul gros si rezulta unul mediu. Asta e tot. Bum nu cred ca fac si nici maioneza nu iese. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 Eu nu recomand sa amesteci uleiuri de marci diferite pentru ca au aditivi diferiti. Dar fiecare face cum vrea in mobra lui ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Man_with_Kawa Postat Martie 7, 2010 Share Postat Martie 7, 2010 Nu am folosit inca lubrifianti Motul,dar o voi face in viitorul foarte apropiat.Am sa va spun de ce: 1.Este (din cunostintele mele) singurul producator care are toata productia concentrata intr-o singura locatie:Franta.Veti spune "ei si ce?big deal!".Pai cam este.Asa esti sigur ca daca achizitionezi in-sa zicem-Tombuktu ulei Motul ai siguranta ca este ulei Motul.Eu am patit-o cu Mobil(pentru cine nu stie,sunt cel putin 2 "fabricanti" de ulei Mobil:turcii si belgienii,parca) am completat la auto uleiul de acelasi tip/vascozitate si mi-a "spumat",noroc ca am observat la timp. 2.Sunt pionieri in industria lubrifiantilor,si cu rezultate apreciabile. 3.Daca priviti atent,toti marii constructori "recomanda" diversi lubrifianti:Renault-Elf,VW-Castrol,samd.Poate am incurcat asocierile,dar intelegeti ce vreau sa spun.Motul nu apare in asemenea contexte.De ce oare? 4.Urmariti in marile competitii ce uleiuri se folosesc. http://www.motul-romania.ro/ Pentru cei interesati,gasiti multe info aici,in dulcea noastra limba,inclusiv asistenta in alegere lubrifiantului in functie de auto/moto detinut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 Aha.... Motul este de origine SUA - Swan Finch Company, dar momentan Motul-Singapore are sediul general in Franta. MDA Apropos Motul si cu Subaru isi trag limbi similare cu Renaul-Elf sau Peugeot-Total. Posibil ca Motul sa fie produs intr-un singul loc pe glob.... dar parca prea mult lume il imbuteliaza... Mai nou la magazin de scule de mana (UNIOR) se vinde ulei Motul.... deci se pare ca in curte la Lubrifin "marmota impacheteaza ciocolata in staniol" + Elf + Total Mesaj completat Sincer mai mult incredere am sa cumpar ulei din Louis.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 Nu am folosit inca lubrifianti Motul,dar o voi face in viitorul foarte apropiat.Am sa va spun de ce:1.Este (din cunostintele mele) singurul producator care are toata productia concentrata intr-o singura locatie:Franta.Veti spune "ei si ce?big deal!".Pai cam este.Asa esti sigur ca daca achizitionezi in-sa zicem-Tombuktu ulei Motul ai siguranta ca este ulei Motul.Eu am patit-o cu Mobil(pentru cine nu stie,sunt cel putin 2 "fabricanti" de ulei Mobil:turcii si belgienii,parca) am completat la auto uleiul de acelasi tip/vascozitate si mi-a "spumat",noroc ca am observat la timp. 2.Sunt pionieri in industria lubrifiantilor,si cu rezultate apreciabile. 3.Daca priviti atent,toti marii constructori "recomanda" diversi lubrifianti:Renault-Elf,VW-Castrol,samd.Poate am incurcat asocierile,dar intelegeti ce vreau sa spun.Motul nu apare in asemenea contexte.De ce oare? 4.Urmariti in marile competitii ce uleiuri se folosesc. http://www.motul-romania.ro/ Pentru cei interesati,gasiti multe info aici,in dulcea noastra limba,inclusiv asistenta in alegere lubrifiantului in functie de auto/moto detinut. In general competitiile nu au treaba cu moatoare de strada, uleiuri cu uz stradal...uleiurile race, se folosesc la o singura etapa dupa care se arunca. Atat timp cat se folosesc uleiuri originale nu cred ca unul e mai rasarit ca altul, depinde mult cu ce se impaca si mobra. Ca e Yacco, Motul, Motorex, Castrol, etc, cam tot una e, indiferent ce decarteaza marketing-ul, pana acum nu am vazut la schimbul de ulei(original), sa crape motor, express de la ulei. Schimbul la timp, in functie de exploatare, face tot, mai putin marca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 In general competitiile nu au treaba cu moatoare de strada, uleiuri cu uz stradal...uleiurile race, se folosesc la o singura etapa dupa care se arunca.Atat timp cat se folosesc uleiuri originale nu cred ca unul e mai rasarit ca altul, depinde mult cu ce se impaca si mobra. Ca e Yacco, Motul, Motorex, Castrol, etc, cam tot una e, indiferent ce decarteaza marketing-ul, pana acum nu am vazut la schimbul de ulei(original), sa crape motor, express de la ulei. Schimbul la timp, in functie de exploatare, face tot, mai putin marca. BINGO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 ...si evident ca nu o sa gasesti niciodata, in comert, ulei de competitie care se foloseste o singura data si se arunca.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Martie 8, 2010 Share Postat Martie 8, 2010 Motul 5100 10w/40 11.000 km cu el anul trecut schimbat la 5000km nu am ce sa ii reprosez nu ma intereseaza alt ulei imi convine raportul calitate/pret raman fidel. Motor Transalp 1999 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G-UNIT Postat Martie 9, 2010 Share Postat Martie 9, 2010 (editat) ...si evident ca nu o sa gasesti niciodata, in comert, ulei de competitie care se foloseste o singura data si se arunca.... esti sigur?...ideea era ca, degeaba aducem vorba de competitii...... acolo in general se afla numai prototipuri (motogp, sbk) etc, care nu au legatura cu strada. Omul s-a referit la motoare de serie, stradale, atat, in rest deviem. Fiecare foloseste ce vrea, de asta sunt si atatia producatorim sa ai libertatea de a alege. Editat Martie 9, 2010 de G-UNIT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 9, 2010 Share Postat Martie 9, 2010 (editat) Dar daca s-au inventat uleiuri noi, net superioare, de ce sa nu le folosim chiar daca motocicleta noastra este facuta in 1900 toamna.. Uleiurile "noi" nu sunt neaparat "superioare" sau "inferioare", depinde cum interpretam acesti termeni. De'a lungul timpului standardele API au impus constant restrictii in compozitia pachetelor de aditivi, in special a celor "antiwear" pe considerente de protectia mediului. Spre exemplu, pentru a face fata conditiilor grele ale motoarelor supra-alimentate, atat de populare anilor '80, stadardul SG/SH avea un continut foarte ridicat de fosfor, care ulterior a fost drastic tinut in frau. Cum noile norme de poluare au impus convertoarele catalitice, folosirea unui ulei "vechi" nu numai ca nu e recomandata, dar chiar contraindicata, continutul ridicat de fosfor-zinc distrugand rapid metalele nobile din catalizatoare. Fara fosfor, noile uleiuri au ramas "doar" cu varianta molibdenului si a zincului ca ultima solutie cand uleiul in sine va fi cedat. In cazul motocicletelor stim insa care sunt efectele molibdenului... Situatia e oarecum similara si cazul controversatului subiect al rodajului. Lasand la o parte procedura in sine, cam toata lumea e de acord in folosirea unui ulei mai "vechi", mineral. Dar nu neaparat pentru ca este mai "prost" ci pentru ca, continutul ridicat de agenti "anti-wear" va impiedica contactul direct intre componentele metalice ale motorului si se va interpune in micile denivelari initiale ale honuirii. Uleiurile "speciale" pentru rodaj vor avea un continut extrem de ridicat de fosfor, motiv pentru care nu vor primi certificarea API ! Discutia despre uleiuri este interminabila, facand subiectul multor manipulari comerciale. In plus, noua metoda de "glazurare" a cilindrilor noilor motoare cu diferite materiale compozite relanseaza eterna polemica a "celui mai bun ulei". Ride Safe! P.S. Uleiul propriu-zis, de baza, din componenta "lichidului" pe care'l numim generic "ulei", nu se uzeaza sau distruge NICIODATA, indiferent de perioada de folosire. Aditivii sunt cei care se distrug si fac ca un ulei sa'si piarda caracteristicile initiale, dintre care cel mai importanti sunt cei de imbunatatire a vascozitatii. Nu cred asadar ca un "ulei" sa'si piarda calitatile stand in raft, probabil termenul de garantie o chestie de procedura comerciala. Editat Martie 9, 2010 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 9, 2010 Share Postat Martie 9, 2010 Multumesc pentru lamuriri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 (editat) Ride Safe! P.S. Uleiul propriu-zis, de baza, din componenta "lichidului" pe care'l numim generic "ulei", nu se uzeaza sau distruge NICIODATA, indiferent de perioada de folosire. Aditivii sunt cei care se distrug si fac ca un ulei sa'si piarda caracteristicile initiale, dintre care cel mai importanti sunt cei de imbunatatire a vascozitatii. Nu cred asadar ca un "ulei" sa'si piarda calitatile stand in raft, probabil termenul de garantie o chestie de procedura comerciala. OFF - de curand calculatorul masinii(1,9 TDI 2006) spune sa ma duc la service din cauza "scurgerii" celor 2 ani de garantie ai uleiului si nu din cauza numarului de km. Uleiul este Motorex longlife 5W30 ... Cat de comerciala e alarma? ca nu as schimba uleiul pe criza asta 65lei/l etc. O fi alarma din setarea computerului (pentru timp) sau senzorii din motor analizeaza uleiul si spun ca nu mai are proprietatile necesate ? Editat Martie 11, 2010 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 OFF - de curand calculatorul masinii(1,9 TDI 2006) spune sa ma duc la service din cauza "scurgerii" celor 2 ani de garantie ai uleiului si nu din cauza numarului de km. Uleiul este Motorex longlife 5W30 ... Cat de comerciala e alarma? ca nu as schimba uleiul pe criza asta 65lei/l etc. O fi alarma din setarea computerului (pentru timp) sau senzorii din motor analizeaza uleiul si spun ca nu mai are proprietatile necesate ? Este setat in bord sa te avertizeze..... stie doar cand ai nivel scazut.... ca doar nu este un mic chimist in baia de ulei care se da cu parerea.... Mesajul poate fi anulat direct din bord sau cu ajutorul unui soft special (cel mai probabil VAG COM) ... si poti sa modifici si intervalul "de service" dar doar cu PC-ul Scuze de OFFTOPIC !!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.