Sari la conținut

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Postări Recomandate

Ca sa umbli la cutia de viteze (sau cutia cu maimute! :cheers: ) trebuie musai crapat motorul in doua. Singurul lucru care se poate face prin stînga, doar prin desfacerea capacului, este schimbarea placilor de ambreiaj sau pinioanelor de kilometraj sau turometru, lantul primar sau pinionul, oala acestuia... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

uite una cumparata la fel de originala ;) o poza din anunt, unde jurai ca te urci pe ea si pleci si o poza dupa ce m-am urcat pe ea ...da nu am reusit sa plec !! ;)

Succes la mesterit ! :)

Mesaj completat

 

:)

 

Multumesc man, sper sa repari jawasache si sa te bucuri cat mai mult de ea, cat despre motocicleta gasita de mine am avantajul ca este in localitatea unde stau si o pot vedea, astept montarea bateriei si pornirea, cam ce trebuie sa verific din punct de vedere tehnic la cumparare, ce probleme apar de obicei la aceasta motocicleta? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa umbli la cutia de viteze (sau cutia cu maimute! :cheers: ) trebuie musai crapat motorul in doua. Singurul lucru care se poate face prin stînga, doar prin desfacerea capacului, este schimbarea placilor de ambreiaj sau pinioanelor de kilometraj sau turometru, lantul primar sau pinionul, oala acestuia... ;)

 

 

shit..numai de asta nu-mi arde

multam fain

i-auzi..cutia cu maimute ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite Jawa mea in ce stare a ajuns cu "choppereala"...fiindca asa am luat-o, cu modificarile majore deja facute, urmind ca sa-i completez toate lipsurile si s-o fac sa mormaie! Mi-a ramas sa-i trintesc o instalatie electrica, comenzile si mici retusuri pe la tobe, rezervor...si gata capra! :)

post-2215-1269978888_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stie careva cum se in locuieste partea de frecus la un sabot?

am o placa din material special pt asa ceva si trebuie taiata la dimensiunile potrivite si apoi pusa pe sabot

dar am obs ca e prinsa cu nituri

se poate face asa ceva cu usurinta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se scot niturile vechi folosind un burghiu potrivit (cred ca de 3,5-4mm), apoi se curata locul prin indepartarea ferodoului vechi si uzat. Se marcheaza si taie la dimensiune ferodoul nou, se gaureste conform cu gaurile de pe sabotul de aluminiu, se face un sanfren pentru capatul nitului si apoi cu nituri de aluminiu se nitiueste ferodoul nou folosind metoda "in cruce" (ca sa nu se cuteasca). Unii mai folosesc si adeziv pentru o mai buna aderenta a ferodoului pe sabot...dar cred ca este optional, niturile daca sint bine montate asigurind o buna functionare a sabotului respectiv. Spor! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presupun ca ferodoul nou are aproximativ curbura ferodoului si prin presare, se ajunge la forma dorita. Pentru usurinta nituirii poti pune la capete pentru inceput citeva suruburi cu saibe mai late care prin stringere lipesc ferodoul si-l mentin pina plantezi citeva nituri. Apoi le scoti pe rind si in gaurile ramase plantezi niturile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca este mai mare, nu-i bai! Dupa nituire aduci ferodoul la dimensiunea sabotului prin polizarea marginilor...dar atentie, grosimea sa fie de max. 5-6mm, fiindca nu mai intra in interiorul tamburului sau daca intra fortat, blocheaza, neavind spatiu de lucru suficient. Atentie mare si la nituri, capetele lor trebuie sa fie cu cca 2mm in interiorul ferodoului, ca sa nu frece nitul pe tambur. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da..la capetele niturilor ma gandesc...cu un burghiu de diam=capul nitului sa fac o gaura de 2 mm adancime..

si de grosimea ferodoului e cam greu manual sa-l fac de 5-6 mm cand grosimea placii care o am e de ~1cm...si mai ales suprafetele de contact sa fie ~perfect paralele :lol:)

Editat de kinguh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da..la capetele niturilor ma gandesc...cu un burghiu de diam=capul nitului sa fac o gaura de 2 mm adancime..

si de grosimea ferodoului e cam greu manual sa-l fac de 5-6 mm cand grosimea placii care o am e de ~1cm...si mai ales suprafetele de contact sa fie ~perfect paralele :lol:)

sau cumperi saboti noi( au ferodo-ul lipit- se pot folosi pana la aluminiu :) .......anul trecut erau 30 lei /perechea la motor-line tg.mures. tel. 0747.106.860. trimit prin posta. aveau si de fata - aia cu dubla act. si de spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sau saboti noi. ms de oferta dar pot cumpara dintr-un oras mai apropiat..ma rog

nu i-am cumparat, sunt de la fostul proprietar...nu au nici un fel de curbura; iar dimensiunile deloc apropriate de ale unu ferodou. este pur si simplu o placa din material.. de care o fi ..ca nu stiu la dimensiunile de ..sa zic L300-l150-h10

fostul proprietar a facut operatiunea si totul e bine si frumos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sau saboti noi. ms de oferta dar pot cumpara dintr-un oras mai apropiat..ma rog

nu i-am cumparat, sunt de la fostul proprietar...nu au nici un fel de curbura; iar dimensiunile deloc apropriate de ale unu ferodou. este pur si simplu o placa din material.. de care o fi ..ca nu stiu la dimensiunile de ..sa zic L300-l150-h10

fostul proprietar a facut operatiunea si totul e bine si frumos

:) cum scria mai sus @ivan pedala......

1.tu ai grosimea de 10 mm....si necesar e cam de 5-6 mm asa cred si eu....e nevoie de frezor => o mica plata, sau cinste tot bani face.

2. ai zis ca iti e cam frica de lamarea gaurilor pt. capul nitului....eu am lasat cam 1-1,5 mm material => face altul gaurile => inca o cinste

3. nu ai nituri....poate gasesti de dacia de la sabotii spate...pe la un meserias de cartier sau ii faci tu din aluminiu => inca o cinste

4. daca reusesti sa nituiesti ferodoul pe sabot, urmeaza o chinuiala cu pila....sigur nu inta in butruc :lol: stiu ca sunt patit.........

Un calcul facut tiganeste, adica alea 3-4 beri de fapt sunt 6-8 beri ( ca doar nu te uiti in gura omului cum bea bere........scuza-ma de exagerari, dar asta e scenariul meu !) + munca si "alea sfinte"....ajungi la costuri ca si sabotii noi. Nu sunt eu plin de bani ca sa dau sfaturi altora ce sa faca cu banii lor, dar sunt lucruri care merita si altele care nu merita reparate.

..........parerea mea !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se gasesc la magazinele de piese auto ferodouri aproape identice cu cele de Jawa sau CZ, is ieftine si se pot modifica usor acasa, cu minimum de scule. Grosimea lor se reduce cel mai usor cu un rasper sau la polizor, la pila se incaraca si merge greu. Acum totul depinde de ce ferodouri are omul si cit vrea sa cheltuiasca pentru a avea acea piesa facuta de mina lui! :lol:

Editat de ivan_pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa-i . ai dreptate. de mana lui!:)

Mesaj completat

calin ai dreptate

nu imi e asa frica doar studiez la faculta de mecanica :lol:

vreau doar sa prind putin curaj la "lucrul manual"

si pana la urma cred ca am sa iau noi sa fie treaba buna si frumoasa :))

Mesaj completat

sal as avea ceva nevoie de ajutor

am probleme la cutia de viteze, imi tot sare sau nu intra in viteza si vreau sa demontez motorul si sa vad ce e in neregula, rulment, furci , ce-o mai fi

acuma stagneaza treaba ca nu stiu cum sa dau jos rotorul de la alternator si daca nevoie de piesa asta pt a desface in motorul in doua

61029679.th.png

am un manual (poza e din manual), dar nu inteleg mare chestie - e in engleza si nu stiu asa multi termeni tehnici ; si nu e pt incepatori :P)

orice raspuns imi este de ajutor

multumesc

Mesaj completat

sal as avea ceva nevoie de ajutor

am probleme la cutia de viteze, imi tot sare sau nu intra in viteza si vreau sa demontez motorul si sa vad ce e in neregula, rulment, furci , ce-o mai fi

acuma stagneaza treaba ca nu stiu cum sa dau jos rotorul de la alternator si daca nevoie de piesa asta pt a desface in motorul in doua

61029679.th.png

am un manual (poza e din manual), dar nu inteleg mare chestie - e in engleza si nu stiu asa multi termeni tehnici ; si nu e pt incepatori :P)

orice raspuns imi este de ajutor

multumesc

 

up!?

Editat de kinguh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mesaj completat

sal as avea ceva nevoie de ajutor

am probleme la cutia de viteze, imi tot sare sau nu intra in viteza si vreau sa demontez motorul si sa vad ce e in neregula, rulment, furci , ce-o mai fi

acuma stagneaza treaba ca nu stiu cum sa dau jos rotorul de la alternator si daca nevoie de piesa asta pt a desface in motorul in doua

61029679.th.png

am un manual (poza e din manual), dar nu inteleg mare chestie - e in engleza si nu stiu asa multi termeni tehnici ; si nu e pt incepatori :blink:)

orice raspuns imi este de ajutor

multumesc

Mesaj completat

 

 

up!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.pentru a scoate rotorul, scoti cama apoi insurubezi un surub de M8 destul de lung ca sa "impinga " in ambielaj. rotorul e pe con, are un stift de 3 mm de pozitionare ( sa nu il pierzi )

2. pentru a desface motorul in 2....presa din poza o poti face acasa. :blink: o platbanda ( sau ce fier paralelipipedic gasesti) cu dimensiuni aprox . L=150mm, l=20....sau cat o fi, h=6-8...10- 12mm. In mijlocul suprafetei mari faci o gaura filetata de M8 sau M10 , apoi masori distanta intre suruburile de la dinam si mai dai 2 gauri de 6,5-8 mm. desfaci toate suruburile de la bloc, pinionul de lant il poti lasa pe axul lui, presa o fixezi in locul dinamului, iar dupa ce incep sa se departeze carterele le ajuti usor cu un ciocan de lemn in partea din spate sa se deschida paralel.

Cutia de viteze iti ramane in carterul stang ( cel cu ambreiajul )

Sper ca am reusit sa ma fac inteles.

la montaj eu evit siliconul rosu....folosesc carton moale ( de dosar) pt. garnitura.

asa arata presa mea......eu am facut canale ( o folosesc in mai multe locuri )

post-15613-1270752072_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la montaj eu evit siliconul rosu....folosesc carton moale ( de dosar) pt. garnitura.

asa arata presa mea......eu am facut canale ( o folosesc in mai multe locuri )

Foarte frumoasa presa. Mi-am facut si eu una. Recunosc ca nu arata asa de bine dar e la fel de utila. Un comentariu vis a vis de silicon. Eu am gasit incheiate carterele cu silicon negru. Asa a pus fabrica, asa am montat si eu. Sper sa nu curga. Inca nu i-am pus ulei.

Am si eu o curiozitate: Cum arata pinionul de la lantul secundar inainte de a se uza? As vrea sa compar cu al meu. Are cineva o poza? De asemeni: exista pinioane de mai multe dimensiuni/numar de dinti? Daca da, care ar fi cel mai mare?

Editat de panaitepaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

calin_cz

multumesc mult

si ca sa scot cama trebuie sa tin rotorul fix si sa intorc de surubul care tine cama presupun

si cand sa lovesc in partea din spate cam pe ce zona e recomandat?

scoate toate suruburile carcaselor de pe partea dreapta a motorului. Ai grija sa nu ramana vre-unul acoperit de noroi, ulei, etc. Demonteaza apoi cama care actioneaza ambreiajul cand schimbi vitezele. Scoti stiftul de blocare si apoi tragi usor de ea. Poti sa scoti si axul schimbatorului vitezelor dar acela iese prin partea ambreiajului. Ai grija la clichetii lui.

Desfileteaza surubul camei. Trage apoi cu mana de cama si scoate-o fara sa o rotesti pentru ca are pana. Infileteaza apoi in rotorul alternatorului un surub lung M8 si strange-l pana cand iese rotorul. Monteaza presa si incepe sa presezi pe axul ambielajului iar cu ciocanul ... la mine nu a fost nevoie. Cu ciocanul si surubelnita trebuie doar sa ajuti carcasele sa ramana mereu paralele. Ideal ar fi sa le folosesti in asa fel incat sa nu "ciupesi" marginile carcaselor in locuri pe unde ar putea sa curga ulei. De exemplu poti sa bagi surubelnita in spatele gaurilor suruburilor dar nu prea adanc ca sa nu zgarai marginea si dincolo de surub.

Mai am putin si o sa postez si manualul de reparare tradus din engleza. Si acolo cam tot asa spune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...