ivan pedala Postat Martie 25, 2010 Share Postat Martie 25, 2010 Ca sa umbli la cutia de viteze (sau cutia cu maimute! ) trebuie musai crapat motorul in doua. Singurul lucru care se poate face prin stînga, doar prin desfacerea capacului, este schimbarea placilor de ambreiaj sau pinioanelor de kilometraj sau turometru, lantul primar sau pinionul, oala acestuia... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Masa Postat Martie 25, 2010 Share Postat Martie 25, 2010 uite una cumparata la fel de originala o poza din anunt, unde jurai ca te urci pe ea si pleci si o poza dupa ce m-am urcat pe ea ...da nu am reusit sa plec !! Succes la mesterit ! Mesaj completat Multumesc man, sper sa repari jawasache si sa te bucuri cat mai mult de ea, cat despre motocicleta gasita de mine am avantajul ca este in localitatea unde stau si o pot vedea, astept montarea bateriei si pornirea, cam ce trebuie sa verific din punct de vedere tehnic la cumparare, ce probleme apar de obicei la aceasta motocicleta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Martie 25, 2010 Share Postat Martie 25, 2010 Ca sa umbli la cutia de viteze (sau cutia cu maimute! ) trebuie musai crapat motorul in doua. Singurul lucru care se poate face prin stînga, doar prin desfacerea capacului, este schimbarea placilor de ambreiaj sau pinioanelor de kilometraj sau turometru, lantul primar sau pinionul, oala acestuia... shit..numai de asta nu-mi arde multam fain i-auzi..cutia cu maimute Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 Uite Jawa mea in ce stare a ajuns cu "choppereala"...fiindca asa am luat-o, cu modificarile majore deja facute, urmind ca sa-i completez toate lipsurile si s-o fac sa mormaie! Mi-a ramas sa-i trintesc o instalatie electrica, comenzile si mici retusuri pe la tobe, rezervor...si gata capra! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 stie careva cum se in locuieste partea de frecus la un sabot? am o placa din material special pt asa ceva si trebuie taiata la dimensiunile potrivite si apoi pusa pe sabot dar am obs ca e prinsa cu nituri se poate face asa ceva cu usurinta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 Se scot niturile vechi folosind un burghiu potrivit (cred ca de 3,5-4mm), apoi se curata locul prin indepartarea ferodoului vechi si uzat. Se marcheaza si taie la dimensiune ferodoul nou, se gaureste conform cu gaurile de pe sabotul de aluminiu, se face un sanfren pentru capatul nitului si apoi cu nituri de aluminiu se nitiueste ferodoul nou folosind metoda "in cruce" (ca sa nu se cuteasca). Unii mai folosesc si adeziv pentru o mai buna aderenta a ferodoului pe sabot...dar cred ca este optional, niturile daca sint bine montate asigurind o buna functionare a sabotului respectiv. Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 ferodoul nou nu trebuie sa aiba forma sabotului? sau se nituieste fortat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 Presupun ca ferodoul nou are aproximativ curbura ferodoului si prin presare, se ajunge la forma dorita. Pentru usurinta nituirii poti pune la capete pentru inceput citeva suruburi cu saibe mai late care prin stringere lipesc ferodoul si-l mentin pina plantezi citeva nituri. Apoi le scoti pe rind si in gaurile ramase plantezi niturile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 e plat ferodoul multam fain de sfaturi va fi mai greu cu dimensionarea ferodoului...restul pare floare la ureche Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 Pai daca este mai mare, nu-i bai! Dupa nituire aduci ferodoul la dimensiunea sabotului prin polizarea marginilor...dar atentie, grosimea sa fie de max. 5-6mm, fiindca nu mai intra in interiorul tamburului sau daca intra fortat, blocheaza, neavind spatiu de lucru suficient. Atentie mare si la nituri, capetele lor trebuie sa fie cu cca 2mm in interiorul ferodoului, ca sa nu frece nitul pe tambur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 (editat) da..la capetele niturilor ma gandesc...cu un burghiu de diam=capul nitului sa fac o gaura de 2 mm adancime.. si de grosimea ferodoului e cam greu manual sa-l fac de 5-6 mm cand grosimea placii care o am e de ~1cm...si mai ales suprafetele de contact sa fie ~perfect paralele ) Editat Martie 31, 2010 de kinguh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 da..la capetele niturilor ma gandesc...cu un burghiu de diam=capul nitului sa fac o gaura de 2 mm adancime..si de grosimea ferodoului e cam greu manual sa-l fac de 5-6 mm cand grosimea placii care o am e de ~1cm...si mai ales suprafetele de contact sa fie ~perfect paralele ) sau cumperi saboti noi( au ferodo-ul lipit- se pot folosi pana la aluminiu .......anul trecut erau 30 lei /perechea la motor-line tg.mures. tel. 0747.106.860. trimit prin posta. aveau si de fata - aia cu dubla act. si de spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Masa Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 kinguh ce fel de ferodouri ai cumparat? eu am luat ferodouri de dacie care au curbura mai mare iar la prima apasare s-au rupt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 sau saboti noi. ms de oferta dar pot cumpara dintr-un oras mai apropiat..ma rog nu i-am cumparat, sunt de la fostul proprietar...nu au nici un fel de curbura; iar dimensiunile deloc apropriate de ale unu ferodou. este pur si simplu o placa din material.. de care o fi ..ca nu stiu la dimensiunile de ..sa zic L300-l150-h10 fostul proprietar a facut operatiunea si totul e bine si frumos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 sau saboti noi. ms de oferta dar pot cumpara dintr-un oras mai apropiat..ma rognu i-am cumparat, sunt de la fostul proprietar...nu au nici un fel de curbura; iar dimensiunile deloc apropriate de ale unu ferodou. este pur si simplu o placa din material.. de care o fi ..ca nu stiu la dimensiunile de ..sa zic L300-l150-h10 fostul proprietar a facut operatiunea si totul e bine si frumos cum scria mai sus @ivan pedala...... 1.tu ai grosimea de 10 mm....si necesar e cam de 5-6 mm asa cred si eu....e nevoie de frezor => o mica plata, sau cinste tot bani face. 2. ai zis ca iti e cam frica de lamarea gaurilor pt. capul nitului....eu am lasat cam 1-1,5 mm material => face altul gaurile => inca o cinste 3. nu ai nituri....poate gasesti de dacia de la sabotii spate...pe la un meserias de cartier sau ii faci tu din aluminiu => inca o cinste 4. daca reusesti sa nituiesti ferodoul pe sabot, urmeaza o chinuiala cu pila....sigur nu inta in butruc stiu ca sunt patit......... Un calcul facut tiganeste, adica alea 3-4 beri de fapt sunt 6-8 beri ( ca doar nu te uiti in gura omului cum bea bere........scuza-ma de exagerari, dar asta e scenariul meu !) + munca si "alea sfinte"....ajungi la costuri ca si sabotii noi. Nu sunt eu plin de bani ca sa dau sfaturi altora ce sa faca cu banii lor, dar sunt lucruri care merita si altele care nu merita reparate. ..........parerea mea ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 (editat) Se gasesc la magazinele de piese auto ferodouri aproape identice cu cele de Jawa sau CZ, is ieftine si se pot modifica usor acasa, cu minimum de scule. Grosimea lor se reduce cel mai usor cu un rasper sau la polizor, la pila se incaraca si merge greu. Acum totul depinde de ce ferodouri are omul si cit vrea sa cheltuiasca pentru a avea acea piesa facuta de mina lui! Editat Martie 31, 2010 de ivan_pedala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Aprilie 1, 2010 Share Postat Aprilie 1, 2010 (editat) asa-i . ai dreptate. de mana lui! Mesaj completat calin ai dreptate nu imi e asa frica doar studiez la faculta de mecanica vreau doar sa prind putin curaj la "lucrul manual" si pana la urma cred ca am sa iau noi sa fie treaba buna si frumoasa ) Mesaj completat sal as avea ceva nevoie de ajutor am probleme la cutia de viteze, imi tot sare sau nu intra in viteza si vreau sa demontez motorul si sa vad ce e in neregula, rulment, furci , ce-o mai fi acuma stagneaza treaba ca nu stiu cum sa dau jos rotorul de la alternator si daca nevoie de piesa asta pt a desface in motorul in doua am un manual (poza e din manual), dar nu inteleg mare chestie - e in engleza si nu stiu asa multi termeni tehnici ; si nu e pt incepatori ) orice raspuns imi este de ajutor multumesc Mesaj completat sal as avea ceva nevoie de ajutoram probleme la cutia de viteze, imi tot sare sau nu intra in viteza si vreau sa demontez motorul si sa vad ce e in neregula, rulment, furci , ce-o mai fi acuma stagneaza treaba ca nu stiu cum sa dau jos rotorul de la alternator si daca nevoie de piesa asta pt a desface in motorul in doua am un manual (poza e din manual), dar nu inteleg mare chestie - e in engleza si nu stiu asa multi termeni tehnici ; si nu e pt incepatori ) orice raspuns imi este de ajutor multumesc up!? Editat Aprilie 1, 2010 de kinguh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_kake Postat Aprilie 7, 2010 Share Postat Aprilie 7, 2010 In sfarsit ghidonul complet ! ...mai am...restul ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Aprilie 8, 2010 Share Postat Aprilie 8, 2010 Mesaj completatsal as avea ceva nevoie de ajutor am probleme la cutia de viteze, imi tot sare sau nu intra in viteza si vreau sa demontez motorul si sa vad ce e in neregula, rulment, furci , ce-o mai fi acuma stagneaza treaba ca nu stiu cum sa dau jos rotorul de la alternator si daca nevoie de piesa asta pt a desface in motorul in doua am un manual (poza e din manual), dar nu inteleg mare chestie - e in engleza si nu stiu asa multi termeni tehnici ; si nu e pt incepatori ) orice raspuns imi este de ajutor multumesc Mesaj completat up!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Aprilie 8, 2010 Share Postat Aprilie 8, 2010 1.pentru a scoate rotorul, scoti cama apoi insurubezi un surub de M8 destul de lung ca sa "impinga " in ambielaj. rotorul e pe con, are un stift de 3 mm de pozitionare ( sa nu il pierzi ) 2. pentru a desface motorul in 2....presa din poza o poti face acasa. o platbanda ( sau ce fier paralelipipedic gasesti) cu dimensiuni aprox . L=150mm, l=20....sau cat o fi, h=6-8...10- 12mm. In mijlocul suprafetei mari faci o gaura filetata de M8 sau M10 , apoi masori distanta intre suruburile de la dinam si mai dai 2 gauri de 6,5-8 mm. desfaci toate suruburile de la bloc, pinionul de lant il poti lasa pe axul lui, presa o fixezi in locul dinamului, iar dupa ce incep sa se departeze carterele le ajuti usor cu un ciocan de lemn in partea din spate sa se deschida paralel. Cutia de viteze iti ramane in carterul stang ( cel cu ambreiajul ) Sper ca am reusit sa ma fac inteles. la montaj eu evit siliconul rosu....folosesc carton moale ( de dosar) pt. garnitura. asa arata presa mea......eu am facut canale ( o folosesc in mai multe locuri ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Aprilie 9, 2010 Share Postat Aprilie 9, 2010 (editat) la montaj eu evit siliconul rosu....folosesc carton moale ( de dosar) pt. garnitura.asa arata presa mea......eu am facut canale ( o folosesc in mai multe locuri ) Foarte frumoasa presa. Mi-am facut si eu una. Recunosc ca nu arata asa de bine dar e la fel de utila. Un comentariu vis a vis de silicon. Eu am gasit incheiate carterele cu silicon negru. Asa a pus fabrica, asa am montat si eu. Sper sa nu curga. Inca nu i-am pus ulei. Am si eu o curiozitate: Cum arata pinionul de la lantul secundar inainte de a se uza? As vrea sa compar cu al meu. Are cineva o poza? De asemeni: exista pinioane de mai multe dimensiuni/numar de dinti? Daca da, care ar fi cel mai mare? Editat Aprilie 9, 2010 de panaitepaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Aprilie 9, 2010 Share Postat Aprilie 9, 2010 calin_cz multumesc mult si ca sa scot cama trebuie sa tin rotorul fix si sa intorc de surubul care tine cama presupun si cand sa lovesc in partea din spate cam pe ce zona e recomandat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 calin_czmultumesc mult si ca sa scot cama trebuie sa tin rotorul fix si sa intorc de surubul care tine cama presupun si cand sa lovesc in partea din spate cam pe ce zona e recomandat? scoate toate suruburile carcaselor de pe partea dreapta a motorului. Ai grija sa nu ramana vre-unul acoperit de noroi, ulei, etc. Demonteaza apoi cama care actioneaza ambreiajul cand schimbi vitezele. Scoti stiftul de blocare si apoi tragi usor de ea. Poti sa scoti si axul schimbatorului vitezelor dar acela iese prin partea ambreiajului. Ai grija la clichetii lui. Desfileteaza surubul camei. Trage apoi cu mana de cama si scoate-o fara sa o rotesti pentru ca are pana. Infileteaza apoi in rotorul alternatorului un surub lung M8 si strange-l pana cand iese rotorul. Monteaza presa si incepe sa presezi pe axul ambielajului iar cu ciocanul ... la mine nu a fost nevoie. Cu ciocanul si surubelnita trebuie doar sa ajuti carcasele sa ramana mereu paralele. Ideal ar fi sa le folosesti in asa fel incat sa nu "ciupesi" marginile carcaselor in locuri pe unde ar putea sa curga ulei. De exemplu poti sa bagi surubelnita in spatele gaurilor suruburilor dar nu prea adanc ca sa nu zgarai marginea si dincolo de surub. Mai am putin si o sa postez si manualul de reparare tradus din engleza. Si acolo cam tot asa spune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 acum chiar am priceput daca as avea ansamblul cu mai multe sectiuni a motorului as intelege totul dar daca nu e nu e; umblu cu intrebarile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
comunistul Postat Aprilie 11, 2010 Share Postat Aprilie 11, 2010 salutare,am ceva piese de jawa cz 350 din 1975.cine il intereseaza ceva vb pe mess:dnb20062000. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.