sorinm Postat Ianuarie 16, 2008 Share Postat Ianuarie 16, 2008 salut ! sunt curios cum pot reduce uzura motorului la pornire mai ales la temperaturile din sezonul asta Din experienta proprie (de la dacie ) am incercat sa fac cum stiu eu, adica...uleiul schimbat inainte de inghet, sa fie cat mai proaspat De asemenea o pornesc o data la 2-3 zile si o las pana ajunge la 80..90 de grade , de asemenea nu o turez mai mult de 2000-3000 rpm pana la temperatura de regim iar dupa aceea ii dau cateva sprituri mai puternice pentru a curata calamina si toate tampeniile din motor care s`au depus De mentionat ca atunci cand o pornesc vreau sa evit folosirea socului , astfel incat la 10 secunde dupa ce o pornesc , inchid socul. Acum, nu stiu daca procedez bine si astept sa ma corectati daca e asa, daca nu ii dau cu soc la temp asta, ea nu porneste , doar invarte motorul. Prin urmare eu incerc sa o pornesc fara soc cam 10 secunde (stiind ca nu va porni) pentru a nu forta pistoanele si alte ansambluri prin motor, pentru a-si trage ulei pompa si lubrifia alte piese. Este bine cum procedez sau mai rau fac ? trebuie sa ii dau soc sa porneasca din prima ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Ianuarie 16, 2008 Share Postat Ianuarie 16, 2008 Asa zic (si fac) si eu....cind vine frigul fac plinul la rezervor, o incalzesc bine pentru ultima oara in sezon, verific antigelul, scot bateria si o bag la iernat...nu ma mai ating de demaror pina in primavara (sau pina se face iar vremea de moto). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Ianuarie 16, 2008 Share Postat Ianuarie 16, 2008 A raspuns strumfuadi inaintea mea de ce nu e o idee buna sa pornesti motorul doar cate putin iarna. Daca vrei doar sa fie motorul uns, fa altfel: scoate bujiile din cilindrii, baga-le in fise si lasa-le sa atinga de motor (ca sa nu arzi CDI-ul sau pipele) si invarte motorul asa, dand la buton. Daca nu mai are de invins compresia, electromotorul o sa invarta destul de vioi, si in 10 secunde deja s-a pompat uleiul prin tot motorul de vreo 2 ori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Ianuarie 16, 2008 Share Postat Ianuarie 16, 2008 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Ianuarie 16, 2008 Share Postat Ianuarie 16, 2008 Da, stiu, ca mi se parea ca la mine fac spume la gura (la TDM fata de GS, unde erau la vedere fara sa desfaci nimic). Dup-aia mi-am adus aminte de cum e sa la scoti la o sportiva, si deja pare banal la TDM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristicbr Postat Ianuarie 16, 2008 Share Postat Ianuarie 16, 2008 Daca nu mergi cu ea si o pornesti doar pentru amuzament mai bine i'ai lua bateria in casa ca altfel mai rau ii faci mobrei. Faci condens in motor si ii mai si dai gaz ca sa arzi calamina pe care nu ai fi format'o daca nu o porneai (oricum nu se arde, bujiile nu ajung la temperatura de autocuratare). Las'o nepornita pana in momentul in care chiar o sa incepi sa mergi cu ea. Parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Danube Postat Ianuarie 16, 2008 Share Postat Ianuarie 16, 2008 (editat) Am si eu o problema ceva de genu asta.am luat de curand o solutie care o amesteci cu benzina in rezervor si acu nu mai porneste deloc.Lam curatat de tot.Da numai rateuri,singura sansa sa o mai pornesc e doar cu socu tras,fara nici nu ma gandesc k stiu k nu are nici un efect.Nu stiu ce sai mai fac sa porneasca.Nu am chef sa o abandonez in service Editat Ianuarie 16, 2008 de Danube Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Ianuarie 16, 2008 Share Postat Ianuarie 16, 2008 Daca nu mergi cu ea si o pornesti doar pentru amuzament mai bine i'ai lua bateria in casa ca altfel mai rau ii faci mobrei. Faci condens in motor si ii mai si dai gaz ca sa arzi calamina pe care nu ai fi format'o daca nu o porneai (oricum nu se arde, bujiile nu ajung la temperatura de autocuratare). Las'o nepornita pana in momentul in care chiar o sa incepi sa mergi cu ea. Parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mdvd Postat Ianuarie 17, 2008 Share Postat Ianuarie 17, 2008 Deci, sa inteleg ca-i mai bine sa o lasi nepornita in perioada cat e la conservat ? Unii spun ca-i bine sa o pornesti macar o data la 2 saptamani.. Eu fac parte din categoria neglijentilor.. n-am mai pornit-o de prin noiembrie.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Ianuarie 17, 2008 Share Postat Ianuarie 17, 2008 Da, e mai bine sa nu o pornesti deloc. Cea mai mare uzura a motorului e la pornire, cand pentru cateva secunde merge aproape fara ulei, plus ca jocurile in lagare nu sunt corecte (nefiind la temperatura normala de functionare). In plus, functionarea motorului la temperaturi f scazute pentru putin timp nu duce decat la contaminarea uleiului cu acizi, aparuti din cauza condensului si benzinei nearse. Daca insa e tinuta intr-un loc cu multa umezeala in aer, sau pentru mult timp, e preferabil sa incerci solutia pe care am mentionat-o mai sus (invartit motorul cu bujiile scoase) pentru a tine motorul uns. Evident, sfatul e valabil pentru motoarele la care scosul bujiilor se poate face cu un efort rezonabil. Alternativ, se poate face operatiunea doar o singura daca, in primavara, impreuna cu schimbatul uleiului, filtrelor, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Ianuarie 17, 2008 Share Postat Ianuarie 17, 2008 Daca scoti bujiile, nu are nici un rost sa invirti motorul, dar poti profita sa bagi un spray lubrifiant in cilindri. Asta ar fi operatiunea de conservare ideala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Borosescu Postat Ianuarie 17, 2008 Share Postat Ianuarie 17, 2008 eu nu cred ca ma incardrez pe aici .. sunt mai ticnit putin. Tin motorul in casa .. (stau la bloc la et1 .) dar nebuni sunt de tot felul .. salutare tuturor .. iar apropo de discutia asta .. eu cred ca cel mai bine e sa nu-l pornesti decat atunci cand incepi sa te dai cu el ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Ianuarie 17, 2008 Share Postat Ianuarie 17, 2008 Daca scoti bujiile, nu are nici un rost sa invirti motorul, dar poti profita sa bagi un spray lubrifiant in cilindri. Asta ar fi operatiunea de conservare ideala. Invartind motorul, se invarte si pompa/pompele de ulei, care astfel ajunge in lagarele vibrochenului, pe care nu le poti unge altfel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Ianuarie 17, 2008 Share Postat Ianuarie 17, 2008 spray de pornire in gura de admisie a filtrului de aer...porneste usor asa si nu iti f.ute bateria. Dupace ai incalzit motorul....opreste-l si ia bateria in casa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LOTRU Postat Ianuarie 17, 2008 Share Postat Ianuarie 17, 2008 nu de bacterie se vaita lumea aicea Achile ci de uzura la pornirea la rece si de condensul ce se face dupa . ideal este cred sa nu o pornesti deloc daca nu umbli cu ea . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Infinity Postat Ianuarie 17, 2008 Share Postat Ianuarie 17, 2008 eu nu il pornesc numai daca plec pe el si tot asa cu socu tras, il las putin cu socu (nici jumate de minut) tai socu, il las putin sa se incalzeasca si la drum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Ianuarie 19, 2008 Share Postat Ianuarie 19, 2008 nu de bacterie se vaita lumea aicea Achile ci de uzura la pornirea la rece si de condensul ce se face dupa . ideal este cred sa nu o pornesti deloc daca nu umbli cu ea . mah, eu nu prea o pornesc la temp negative I-am pus 5 ml de ulei in capul pisonului, am dat la automat sa invarta o data si am lasat-o sa doarma bateria e in casa... Cand o fi sa o pornesc o sa ii dau niste spray de pornire si benzinica proaspata cu 1-2% ulei...ca ma comuniste, maica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
augustyn Postat Ianuarie 27, 2008 Share Postat Ianuarie 27, 2008 nu de bacterie se vaita lumea aicea Achile ci de uzura la pornirea la rece si de condensul ce se face dupa . ideal este cred sa nu o pornesti deloc daca nu umbli cu ea . eu tb sa plec cu motoru la pitesti pe 21 12 2007.mare belea pt ca era inghetat tun,am descarcat bateria,am incarcat-o,intre timp am bagat motoru la cald,dupa 2 zile am pus bateria,am tras socul la maxim,si apornit.am lasat-o nsa ajunga la 41 grade dupa care am pornit la drum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kalabash07 Postat Ianuarie 28, 2008 Share Postat Ianuarie 28, 2008 pt motoare in 2T ..tot aja se face ? se scot bujiile si se da la automat ..se baga benzina cu 1-2% ulei inainte de pornire? cand il pornesc pe al meu ..las la relanti pana cade shoku` ...si apoi 2 3 min ..apoi plec la drum.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Piratul Postat Februarie 1, 2008 Share Postat Februarie 1, 2008 Dupa ce a lenevit 1 luna, cat a fost zapada pe jos, m-am dus hotarat la ea si am dezbracat-o in 2 miscari de prelata, de a ramas naked. Am pus cheia in contact, am rasucit-o, am tinut apasat manerul de ambreiaj si in acelasi timp, cu hotarare, am actionat butonul de start. O data. De 2 ori. A pornit. Dupa 63 de secunde de incalzire am facut o tura pe straduta, am parcat-o si m-am dus sa imi pun echipamentul. Am coborat, am incercat sa fac resuscitare buson de baterie la buson de baterie din Suza mea la moto lui St3ge, fara succes. 4 cilindri, de 2 ori mai multa bataie de cap. Asa ca mi-am pus casca si am plecat la plimbare GS500 Powah. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Martie 15, 2008 Share Postat Martie 15, 2008 A raspuns strumfuadi inaintea mea de ce nu e o idee buna sa pornesti motorul doar cate putin iarna. Daca vrei doar sa fie motorul uns, fa altfel: scoate bujiile din cilindrii, baga-le in fise si lasa-le sa atinga de motor (ca sa nu arzi CDI-ul sau pipele) si invarte motorul asa, dand la buton. Daca nu mai are de invins compresia, electromotorul o sa invarta destul de vioi, si in 10 secunde deja s-a pompat uleiul prin tot motorul de vreo 2 ori. cind coboara pistonul scoate uleiul de pe peretii pistonului se recomanda in cartea tehnica sa pui o lingurita de ulei in camera de ardere prin gaura pt bujie eu pun ulei de amestec si porneste din prima la primavara (scoate un pic de fum) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.