Sari la conținut

Cum E Mai Bine Sa Pornim Motocicleta La Temp Negative ?


sorinm
 Share

Postări Recomandate

salut !

 

sunt curios cum pot reduce uzura motorului la pornire mai ales la temperaturile din sezonul asta

 

Din experienta proprie (de la dacie :wink: ) am incercat sa fac cum stiu eu, adica...uleiul schimbat inainte de inghet, sa fie cat mai proaspat

 

De asemenea o pornesc o data la 2-3 zile si o las pana ajunge la 80..90 de grade , de asemenea nu o turez mai mult de 2000-3000 rpm pana la temperatura de regim iar dupa aceea ii dau cateva sprituri mai puternice pentru a curata calamina si toate tampeniile din motor care s`au depus

 

De mentionat ca atunci cand o pornesc vreau sa evit folosirea socului , astfel incat la 10 secunde dupa ce o pornesc , inchid socul.

 

Acum, nu stiu daca procedez bine si astept sa ma corectati daca e asa, daca nu ii dau cu soc la temp asta, ea nu porneste , doar invarte motorul. Prin urmare eu incerc sa o pornesc fara soc cam 10 secunde (stiind ca nu va porni) pentru a nu forta pistoanele si alte ansambluri prin motor, pentru a-si trage ulei pompa si lubrifia alte piese.

 

Este bine cum procedez sau mai rau fac ? trebuie sa ii dau soc sa porneasca din prima ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu mergi cu ea si o pornesti doar pentru amuzament mai bine i'ai lua bateria in casa ca altfel mai rau ii faci mobrei. Faci condens in motor si ii mai si dai gaz ca sa arzi calamina pe care nu ai fi format'o daca nu o porneai (oricum nu se arde, bujiile nu ajung la temperatura de autocuratare).

Las'o nepornita pana in momentul in care chiar o sa incepi sa mergi cu ea. Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa zic (si fac) si eu....cind vine frigul fac plinul la rezervor, o incalzesc bine pentru ultima oara in sezon, verific antigelul, scot bateria si o bag la iernat...nu ma mai ating de demaror pina in primavara (sau pina se face iar vremea de moto).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A raspuns strumfuadi inaintea mea de ce nu e o idee buna sa pornesti motorul doar cate putin iarna.

Daca vrei doar sa fie motorul uns, fa altfel: scoate bujiile din cilindrii, baga-le in fise si lasa-le sa atinga de motor (ca sa nu arzi CDI-ul sau pipele) si invarte motorul asa, dand la buton. Daca nu mai are de invins compresia, electromotorul o sa invarta destul de vioi, si in 10 secunde deja s-a pompat uleiul prin tot motorul de vreo 2 ori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu mergi cu ea si o pornesti doar pentru amuzament mai bine i'ai lua bateria in casa ca altfel mai rau ii faci mobrei. Faci condens in motor si ii mai si dai gaz ca sa arzi calamina pe care nu ai fi format'o daca nu o porneai (oricum nu se arde, bujiile nu ajung la temperatura de autocuratare).

Las'o nepornita pana in momentul in care chiar o sa incepi sa mergi cu ea. Parerea mea.

 

:wink: :P :makeout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o problema ceva de genu asta.am luat de curand o solutie care o amesteci cu benzina in rezervor si acu nu mai porneste deloc.Lam curatat de tot.Da numai rateuri,singura sansa sa o mai pornesc e doar cu socu tras,fara nici nu ma gandesc k stiu k nu are nici un efect.Nu stiu ce sai mai fac sa porneasca.Nu am chef sa o abandonez in service :wink: :P :makeout: :makeout:

Editat de Danube
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dai jos rezervorul, il speli cu putina benzina proaspata (2l) si apoi il umpli cu benzina proaspata. Daca ai filtru de benzina schimba'l si pe ala. Ar trebui sa porneasca mai greu si sa dea rateuri pana trage benzina curata apoi ar trebui sa se curete. Pune Efix95 de la Rompetrol, are ceva aditiv de curatare, la masina mea din '84 mi'a facut minuni la injectoare. :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu mergi cu ea si o pornesti doar pentru amuzament mai bine i'ai lua bateria in casa ca altfel mai rau ii faci mobrei. Faci condens in motor si ii mai si dai gaz ca sa arzi calamina pe care nu ai fi format'o daca nu o porneai (oricum nu se arde, bujiile nu ajung la temperatura de autocuratare).

Las'o nepornita pana in momentul in care chiar o sa incepi sa mergi cu ea. Parerea mea.

 

:P :wink: :makeout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci, sa inteleg ca-i mai bine sa o lasi nepornita in perioada cat e la conservat ?

Unii spun ca-i bine sa o pornesti macar o data la 2 saptamani.. :wink:

 

Eu fac parte din categoria neglijentilor.. n-am mai pornit-o de prin noiembrie.. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e mai bine sa nu o pornesti deloc. Cea mai mare uzura a motorului e la pornire, cand pentru cateva secunde merge aproape fara ulei, plus ca jocurile in lagare nu sunt corecte (nefiind la temperatura normala de functionare). In plus, functionarea motorului la temperaturi f scazute pentru putin timp nu duce decat la contaminarea uleiului cu acizi, aparuti din cauza condensului si benzinei nearse.

Daca insa e tinuta intr-un loc cu multa umezeala in aer, sau pentru mult timp, e preferabil sa incerci solutia pe care am mentionat-o mai sus (invartit motorul cu bujiile scoase) pentru a tine motorul uns. Evident, sfatul e valabil pentru motoarele la care scosul bujiilor se poate face cu un efort rezonabil. Alternativ, se poate face operatiunea doar o singura daca, in primavara, impreuna cu schimbatul uleiului, filtrelor, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu cred ca ma incardrez pe aici .. :blink: sunt mai ticnit putin. Tin motorul in casa .. (stau la bloc la et1 .) dar nebuni sunt de tot felul .. :o salutare tuturor .. iar apropo de discutia asta .. eu cred ca cel mai bine e sa nu-l pornesti decat atunci cand incepi sa te dai cu el ... :laugh:

post-27996-1200571670_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca scoti bujiile, nu are nici un rost sa invirti motorul, dar poti profita sa bagi un spray lubrifiant in cilindri. Asta ar fi operatiunea de conservare ideala.
Invartind motorul, se invarte si pompa/pompele de ulei, care astfel ajunge in lagarele vibrochenului, pe care nu le poti unge altfel.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu de bacterie se vaita lumea aicea Achile ci de uzura la pornirea la rece si de condensul ce se face dupa .

 

ideal este cred sa nu o pornesti deloc daca nu umbli cu ea .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu de bacterie se vaita lumea aicea Achile ci de uzura la pornirea la rece si de condensul ce se face dupa .

 

ideal este cred sa nu o pornesti deloc daca nu umbli cu ea .

mah, eu nu prea o pornesc la temp negative

I-am pus 5 ml de ulei in capul pisonului, am dat la automat sa invarta o data si am lasat-o sa doarma

bateria e in casa...

Cand o fi sa o pornesc o sa ii dau niste spray de pornire si benzinica proaspata cu 1-2% ulei...ca ma comuniste, maica :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

nu de bacterie se vaita lumea aicea Achile ci de uzura la pornirea la rece si de condensul ce se face dupa .

 

ideal este cred sa nu o pornesti deloc daca nu umbli cu ea .

eu tb sa plec cu motoru la pitesti pe 21 12 2007.mare belea pt ca era inghetat tun,am descarcat bateria,am incarcat-o,intre timp am bagat motoru la cald,dupa 2 zile am pus bateria,am tras socul la maxim,si apornit.am lasat-o nsa ajunga la 41 grade dupa care am pornit la drum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce a lenevit 1 luna, cat a fost zapada pe jos, m-am dus hotarat la ea si am dezbracat-o in 2 miscari de prelata, de a ramas naked. Am pus cheia in contact, am rasucit-o, am tinut apasat manerul de ambreiaj si in acelasi timp, cu hotarare, am actionat butonul de start. O data. De 2 ori. A pornit. Dupa 63 de secunde de incalzire am facut o tura pe straduta, am parcat-o si m-am dus sa imi pun echipamentul. Am coborat, am incercat sa fac resuscitare buson de baterie la buson de baterie din Suza mea la moto lui St3ge, fara succes. 4 cilindri, de 2 ori mai multa bataie de cap.

 

Asa ca mi-am pus casca si am plecat la plimbare :bigstar:

 

GS500 Powah.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

A raspuns strumfuadi inaintea mea de ce nu e o idee buna sa pornesti motorul doar cate putin iarna.

Daca vrei doar sa fie motorul uns, fa altfel: scoate bujiile din cilindrii, baga-le in fise si lasa-le sa atinga de motor (ca sa nu arzi CDI-ul sau pipele) si invarte motorul asa, dand la buton. Daca nu mai are de invins compresia, electromotorul o sa invarta destul de vioi, si in 10 secunde deja s-a pompat uleiul prin tot motorul de vreo 2 ori.

 

cind coboara pistonul scoate uleiul de pe peretii pistonului

se recomanda in cartea tehnica sa pui o lingurita de ulei in camera de ardere

prin gaura pt bujie

eu pun ulei de amestec

si porneste din prima la primavara :crack:

(scoate un pic de fum)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...