Sari la conținut

Probleme Frână Față


Postări Recomandate

Am avut un accident relativ usor mai acum ceva vreme si de abia am reusit de mi-am luat piesele si mi-am refacut jucaria. In urma accidentului (care s-a soldat cu furca stramba) roata fata se invartea greu si se auzea cum ceva atinge. Frana fata era foarte slaba si nu mai tinea decat la capatul cursei manetei iar cateodata o trageam in gol. Am dus motocicleta la service, au schimbat baietii ce era de schimbat pe acolo si s-au uitat si la frana. Au desfacut etrierii, i-au curatat, au curatat placutele, au dat cu degripant si totul parea in regula, pana la proba contrarie. M-am dus la ei, mi-au arat ce si cum cu frana, si au ajuns la concluzia ca este pompa defecta, ca a cedat la accident, din cauza ca a fost suprasolicitata (e adevatat, m-am urcat ca disepratul pe frane, in ziua aia si a doua zi m-a durut palma de cat am strans maneta aia). am fost, am luat o alta pompa de frana, au montat-o, au aerisit franele, si cand sa o iau la o proba, cum am tras maneta de frana, mi-a scapat in gol. la fel ca si cu pompa initiala, aceleasi simptome. am lasat motocicleta in service si urmeaza sa vad ce mai fac in continuare.

 

intrebari:

1) exista posibilitatea ca problema sa nu fie de la pompa de frana ci din alta parte (totusi baietii mi-au zis ca au verificat discurile sa nu fie deformate in urma accidentului, au verificat etrierii - totul era in regula)

sau

2) sunt eu ghinionist si si pompa SH pe care am cumparat-o era si aia bushita?!?!?!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ar avea pe stoc, o sa ma duc calare pe ei, daca trebuie sa astept minimum doua saptamani, dupa o pompa de frana de la importator, cred ca o sa turbez!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut un accident relativ usor mai acum ceva vreme si de abia am reusit de mi-am luat piesele si mi-am refacut jucaria. In urma accidentului (care s-a soldat cu furca stramba) roata fata se invartea greu si se auzea cum ceva atinge. Frana fata era foarte slaba si nu mai tinea decat la capatul cursei manetei iar cateodata o trageam in gol. Am dus motocicleta la service, au schimbat baietii ce era de schimbat pe acolo si s-au uitat si la frana. Au desfacut etrierii, i-au curatat, au curatat placutele, au dat cu degripant si totul parea in regula, pana la proba contrarie. M-am dus la ei, mi-au arat ce si cum cu frana, si au ajuns la concluzia ca este pompa defecta, ca a cedat la accident, din cauza ca a fost suprasolicitata (e adevatat, m-am urcat ca disepratul pe frane, in ziua aia si a doua zi m-a durut palma de cat am strans maneta aia). am fost, am luat o alta pompa de frana, au montat-o, au aerisit franele, si cand sa o iau la o proba, cum am tras maneta de frana, mi-a scapat in gol. la fel ca si cu pompa initiala, aceleasi simptome. am lasat motocicleta in service si urmeaza sa vad ce mai fac in continuare.

 

intrebari:

1) exista posibilitatea ca problema sa nu fie de la pompa de frana ci din alta parte (totusi baietii mi-au zis ca au verificat discurile sa nu fie deformate in urma accidentului, au verificat etrierii - totul era in regula)

sau

2) sunt eu ghinionist si si pompa SH pe care am cumparat-o era si aia bushita?!?!?!?

 

 

lucrul asta l-am patit la 'conserva" exact la fel, pompa luata la mana a doua frana la fel ca a mea dupa ce am luat una nou s-a schimbat total...........principiul de functionare este la fel ...........sunt sigur ca pompa noua o sa faca diferenta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maneta merge in gol cand in loc de lichid de frana ai aer in instalatie. Sigur au aerisit totul ca la carte ?

 

 

asta mi-a zis si baiatul de la care am cumaprat pompa, ca exista posibilitatea ca ei sa nu fi facut treaba cum trebuie, sai mai fie aer in pompa sau sa se fi cedat bifurcatia de la furtunele de frana, dar ma indoiesc ca a cedat aia...

 

pompa pe care mi-am luat-o acum e de pe un CBR F3. daca nici asta nu e o motocicleta fiabila, atunci pana mea... nu mai stiu ce sa fac. pana acum n-am auzit pe nimieni cu F3 sa se planga ca i-a cedat pompa de frana.

 

LATER EDIT:

 

am fost la service, am venit putin mai devreme, tot fara motocicleta din pacate.

 

am vb cu omul de la care am luat pompa si mi-a zis ca pompa e buna, ca n-are cum sa fie stricata. asadar, hop la baieti cu pompa-n dinti si hai sa ne apucam de treaba. am montat pompa, am pus lichis am aerisit-o cum trebuie, am aerisit si franele, am sters-o bine si am lasat-o sa se usuce, sa vedem daca scapa lichid pe undeva. apoi ne-am pus pe verificat. tot slaba. nu tinea deloc cu trebuie. deja incepeam sa fierb si eu si mecanicul. ok, hai sa o luam pe eliminate. omul a zis ca pompa-i buna, sa vedem cat e de buna. am scos etrierul drept de pe disc si am luat un furtun de frana si l-am cuplat direct la pompa (la Fazerul meu, pleaca un furtun din pompa, si pe jugul inferior exista un spliter din care pleaca doua furtune, cate unul pentru fiecare etrier). dupa ce am aerisit alea, frana tinea beton, la jumatatea cursei (am bagat o cheie cam de latimea discului intre pistonase). deci am rezolvat problema pompei si a etrierului dreapta. acelasi lucru l-am facut si pentru etrierul din stanga, pus pe furtun direct din pompa. aici surpriza, frana tinea, dar mai jos decat la etrierul celalalt si cursa manetei era mai moale. ok... din pacate, furtunul cu care am facut verificarile era cam scurt, deci nu ajungea de la pompa la etrier. am montat furtunul la loc pe etrier, dar nu l-am montat pe disc. am mai facut niste probe, cu etrierul stang scos de pe disc si cu cel drept montat. frana tinea, dar la capatul cursei, aproape de mansonul acceleratiei. acelasi lucru l-am facut si cu etrierul stanga (cel din stanga montat pe disc, cel din drepata scos de pe disc, cu o cheie intre placute). aici frana era prag, nu prindea deloc, era egala cu 0.

 

concluzia: etrierul stanga are ceva. maine or sa-l desfaca sa vada ce e in neregula. daca etrierul e ok, atunci se pare ca e ceva in neregula cu furtunele. o sa vedem, exista niste furtune bune, sa le inlocuim in caz de nevoie.

 

maine plec la mare, si tare as fi vrut sa merg calare, dar se pare ca norocul nu-i de partea mea. asta e, sper sa-i dea de cap pana ma intorc. cel putin am eliminat o problema (pompa de frana) care ma facea sa dau niste bani aiurea si tot sa nu fie ok.

Editat de Metal Heart
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica discurile de frana pt ca e posibil ca unul dintre ele sa fie ovalizat. Ovalizat asa tare incat in momentul in care trece partea ovalizata prin etrier departeaza placutele si ti se inmoaie frana. Eu am patit chestia asta. :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca departeaza placutele se intareste frana. incalcite sunt caile hidraulicii, bafta la detectat beleaua..

 

desfa un etrier, departeaza putin placutele de frana si apoi strange maneta de frana sa vezi ce se intampla. Pariu pe mobra ta ca prima data cand strangi de frana o sa mearga in gol :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai dreptate, daca discul indeparteaza placutele si tu actionezi frana pe o portiune dreapta a discului frana va fi fleasca. eroarea mea de logica.

doar ca la el frana e moale static, adica mobra nu se misca.

 

asa e, daca e moale si cand sta pe loc ( fara sa se invarta roata fata) atunci probabil nu e de la discuri.

mie mi se inmuia in mers, dupa ce roata fata facea o rotatie completa ...... pauza frane.strangeam de 3-4 ori in timp ce stateam si se intarea. cum plecam din loc cu se inmuia din nou. :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine ca era vorba de frana si nu de altceva. nasol sa ti se inmoaie "in mers"... :friends:

 

nasol e sa-ti se " inmoooaaaaeeee" oricand ti-e lumea mai draga!!! mai @metale ai luat toti banii de asigurator care ti se cuveneau? daca nu... sa stii ca asa se intampla la "carpeala"

Editat de pachemon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema ar fi ca pompa de CBR F3 care am luat-o nu avea debit suficient pentru cele doua etriere cu cate 4 pistonase pe fiecare. s-a schimbat pompa de frana cu una de pe un CBR 600 RR. pe loc tine bine de tot. in mers nu e cam ce ma asteptam eu. cica ar fi problema din cauza discului, care este stramb din cauza accidentului. motocicleta e ok, are frana buna, daca fac "pedala", a doua e foarte tare de am impresia ca ma da in nas. saptamana asta o sa schimb si discul si vedem daca problema e de acolo sau din alta parte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica intai sa vezi daca char e discul stramb sa nu-l schimbi degeaba.

Un disc stramb ar trebui sa se simta la franare, daca nu se simte verifica-l cu un comparator si vezi daca "bataia" se incadreaza in specificatiile producatorului.

Daca la prima apasare tine mai slab iar la a doua tine bine , probabil mai ai aer in instalatie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica discurile de frana pt ca e posibil ca unul dintre ele sa fie ovalizat. Ovalizat asa tare incat in momentul in care trece partea ovalizata prin etrier departeaza placutele si ti se inmoaie frana. Eu am patit chestia asta. :cheers:

ai baut apa de la caine?????

aici nu e ca la sex cu inmuiatul, mai studiaza, e doar hidraulica

:bigstar:

 

desfa un etrier, departeaza putin placutele de frana si apoi strange maneta de frana sa vezi ce se intampla. Pariu pe mobra ta ca prima data cand strangi de frana o sa mearga in gol :)

bai desteptule, merge in gol pentru ca tu, impingand pistonasele inapoi in etrier, ai dus lichidul de acolo inapoi in borcanul pompei, e normal ca daca vei pune etrierul cu placutele pe acelasi disc, adica la aceeasi grosime, pistonasele nu vor acoperi din prima apasare de pompa toata aceasta distanta. e hidraulica, in pompa sectiune mica, la pistonase sectiune cat mai mare, sa fie forta mare, unde erai in clasa a sasea, parca, cand se studia la fizica presa hidraulica??????

 

 

Verifica intai sa vezi daca char e discul stramb sa nu-l schimbi degeaba.

Un disc stramb ar trebui sa se simta la franare, daca nu se simte verifica-l cu un comparator si vezi daca "bataia" se incadreaza in specificatiile producatorului.

Daca la prima apasare tine mai slab iar la a doua tine bine , probabil mai ai aer in instalatie...

ori are aer in instalatie, ori pompa are sectiunea prea mica (avand in vedere ca e originala) pentru toti luminatii de aici, daca ai discul stramb, iti bate in maneta de nu iti mai poti folosi mana sa-ti dezmoi........"pompa proprie si personala", in nici un caz nu-ti inmoaie maneta. ori peirde, ori are aer, ori garniturile din pompa scapa inapoi, ori sunt furtunele proaste si se umfla. grija mare ca daca e din furtune alea explodeaza. inca ceva, nu exista "am slocicitat frana prea mult ca am sarit in ea ca ce zici tu aca ai sarit". iti dai seama, metal heart ca frana aia trebuie sa rezista la forte mult mai mari decat ai putea tu sa apesi, pune-i pe dobitocii aia de mecanicii lu' peste prajit sa faca treaba calumea, ca de nimic nu sunt in stare. icg, du-te si fa altceva decat sa ma stressezi, auzi la el, asa a patit si el, ai pus tu mana sa o faci cu mainile tale coordonate de mintea ta? nu mai vorbiti din ce ati vazut la altii. daca-ti bat discurile ai frana moale, :laugh: :clap: :P :P :) io bag de seama ca voi revolutionati fizica, hidraulica, dinamica fluidelor, tot...... o intrebare directa pentru icg, referitor la tehnica: de ce se pun 4 supape in loc de 2 (adica de ce are performante mai bune un motor cu 4 supape pe cilindru decat unul cu 2 supape pe cilindru la aceeasi capacitate cilindrica si acelasi tip de motor) si, o alta intrebare, de ce in loc sa aiba un singur piston cum e la majoritatea etrierelor mai vechi, pun astia 2, 3, 4 pistonase in etrier? de ce sunt dobitoci si batuti in cap si se complica atat???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai baut apa de la caine?????

aici nu e ca la sex cu inmuiatul, mai studiaza, e doar hidraulica

:D

 

 

bai desteptule, merge in gol pentru ca tu, impingand pistonasele inapoi in etrier, ai dus lichidul de acolo inapoi in borcanul pompei, e normal ca daca vei pune etrierul cu placutele pe acelasi disc, adica la aceeasi grosime, pistonasele nu vor acoperi din prima apasare de pompa toata aceasta distanta. e hidraulica, in pompa sectiune mica, la pistonase sectiune cat mai mare, sa fie forta mare, unde erai in clasa a sasea, parca, cand se studia la fizica presa hidraulica??????

 

 

 

ori are aer in instalatie, ori pompa are sectiunea prea mica (avand in vedere ca e originala) pentru toti luminatii de aici, daca ai discul stramb, iti bate in maneta de nu iti mai poti folosi mana sa-ti dezmoi........"pompa proprie si personala", in nici un caz nu-ti inmoaie maneta. ori peirde, ori are aer, ori garniturile din pompa scapa inapoi, ori sunt furtunele proaste si se umfla. grija mare ca daca e din furtune alea explodeaza. inca ceva, nu exista "am slocicitat frana prea mult ca am sarit in ea ca ce zici tu aca ai sarit". iti dai seama, metal heart ca frana aia trebuie sa rezista la forte mult mai mari decat ai putea tu sa apesi, pune-i pe dobitocii aia de mecanicii lu' peste prajit sa faca treaba calumea, ca de nimic nu sunt in stare. icg, du-te si fa altceva decat sa ma stressezi, auzi la el, asa a patit si el, ai pus tu mana sa o faci cu mainile tale coordonate de mintea ta? nu mai vorbiti din ce ati vazut la altii. daca-ti bat discurile ai frana moale, :blink: :kiss: :lol: :hug: :lol: io bag de seama ca voi revolutionati fizica, hidraulica, dinamica fluidelor, tot...... o intrebare directa pentru icg, referitor la tehnica: de ce se pun 4 supape in loc de 2 (adica de ce are performante mai bune un motor cu 4 supape pe cilindru decat unul cu 2 supape pe cilindru la aceeasi capacitate cilindrica si acelasi tip de motor) si, o alta intrebare, de ce in loc sa aiba un singur piston cum e la majoritatea etrierelor mai vechi, pun astia 2, 3, 4 pistonase in etrier? de ce sunt dobitoci si batuti in cap si se complica atat???

 

 

Nu-i cazul sa folosesti un astfel de limbaj deoarece nu cred ca am jignit si deranjat pe nimeni prin faptul ca mi-am dat cu parerea despre o problema pe care am avut-o si eu.

Si ca sa nu mor prost explica-mi si mie urmatoarele: Unul din disurile de frana de pe motorul meu era putin stramb, vibra ghidonul si batea maneta de fiecare data cand puneam frana. Am decis sa il schimb si am pus altul tot folosit. Cand stateam pe loc frana prindea perfect. Plec cu motorul si dupa 1 metru maneta de frana merge in gol de 2-3 ori dupa care prinde. Mai merg 1 metru si la fel...de 2-3 ori in gol si apoi prinde bine. DE CE ??? Am pus alt disc nou si merge perfect. M-am gandit logic : discul e ovalizat FFFFF TARE, cand trece partea ovalizata prin etrier impinge placutele de frana si pistonasele inapoi in etrier, lichidul de frana urca in borcanas si e normal ca la primele 2-3 actionari ale manetei aceasta sa mearga in gol.

Explica-mi si mie unde gresesc ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i cazul sa folosesti un astfel de limbaj deoarece nu cred ca am jignit si deranjat pe nimeni prin faptul ca mi-am dat cu parerea despre o problema pe care am avut-o si eu.

Si ca sa nu mor prost explica-mi si mie urmatoarele: Unul din disurile de frana de pe motorul meu era putin stramb, vibra ghidonul si batea maneta de fiecare data cand puneam frana. Am decis sa il schimb si am pus altul tot folosit. Cand stateam pe loc frana prindea perfect. Plec cu motorul si dupa 1 metru maneta de frana merge in gol de 2-3 ori dupa care prinde. Mai merg 1 metru si la fel...de 2-3 ori in gol si apoi prinde bine. DE CE ??? Am pus alt disc nou si merge perfect. M-am gandit logic : discul e ovalizat FFFFF TARE, cand trece partea ovalizata prin etrier impinge placutele de frana si pistonasele inapoi in etrier, lichidul de frana urca in borcanas si e normal ca la primele 2-3 actionari ale manetei aceasta sa mearga in gol.

Explica-mi si mie unde gresesc ???

gresesti prin faptul ca, daca ai avea o bataie atat de mare incat sa-ti impinga atat de mult placutele inapoi, motocicleta aia nu ar avea cum sa mearga, ar insemna sa ai vreo 4-5 mm bataie laterala, ceea ce sigur va face ca discul sa atinga de etrier. discul nu prea are cum sa se ovalizeze, ovalizare inseamna abatere de la forma de cerc, asa ca, ai grija la exprimare. fenomenele care duc la deformarile unui disc de frana sunt: ori pur si simplu descentrari in plan longitudinal ori mici umflaturi de-a lungul zonei de franare a discului, umflaturi care apar ori din cauza defectelor de material sau din cauza tensiunilor neuniforme aparute in timpul procesului de fabricatie, ori din cauza modificarilor foarte bruste de temperatura si neuniforme in toata masa discului (franare excesiva - incalzire, balta, apa - racire brusca)

ceea ce descrii tu in pentru primele 2 discuri strambe este o chestie de proasta aerisire a circuitului. nu cumva, dupa ce ai schimbat si cel de-al doilea disc cu unul nou, ai facut si o aerisire a sistemului? ia fii tu sincer acushica :blink:

nu vreau sa ma dau mare artist aici, pe forum, ca nu ma imbogatesc din asta. insa, sunt cam mancat de porcariile astea mecanice. desi sunt inginer electronist, fiarele sunt pasiunea vietii mele. si am si ceva masini/motociclete ale prietenilor venite de prin service-uri si rezolvate de mine.

poate ca sunt mai acid asa, in exprimare, recunosc, dar asta este din cauza faptului ca sunt faorte multi cei care isi dau cu parerea chiar daca habar nu au in felul acesta nu facand decat sa incurce aiurea omul aflat la anaghie. zi-mi si mie de ce, atunci cand isi mai repara cate-un amarastean ca de-alde mine asa, mai mini tehnicus :kiss: , masina in fata blocului, trebuie sa se stranga vreo 6-7 bosorogi cu fete arse de soare si care put a gunoi de container si a fum de paie, eventual cu cate o bere in mana si, obligatoriu, bagand cine stie ce tigari bulgaresti sau moldovenesti, ca-s mai ieftine si "bune" si care incep ba sa-ti dea sfaturi ca nu faci bine ce faci, ba ca nu se face asa, se mai si iau la cearta intre ei iar tu iti pierzi orice logica, nu mai stii ce suruburi sau piulite ai strans, in ce ordine, etc.

daca te-ai suparat pe mine, asta e, iti trece, nu am intentionat asta. discutiile contradictorii nu duc intotdeauna la capete sparte si ochi umflati ci pot duce si la idei si tehnici inovatoare :D mie asa-mi place sa cred despre aceste mici polemici.

 

metal , pune-i pe papagalii aia sa-ti faca aerisire cu incredere, din cauza faptului ca ai pompa sus si etrierul jos, e un pic mai dificila aerisirea, recomand sa se tina cat mai tare stransa maneta in momentul in care se desface aerisitorul, iar, acesta, la randul lui, sa fie desfacut cat mai brusc, in asa fel incat lichidul sa iasa cu jet puternic din etrier, antrenand astfel si bulele de aer de pe circuit. eventual, se pot face 2 aerisiri intermediare:

- intai pompa, adica cateva apasari de maneta si, cu ea stransa cat de tare posibil, slabit furtunul chiar din pompa, asa, aerul din pompa e sigur dat afara, insa, trebuie avuta grija mare la lichid sa nu imprastie peste elementele vopsite ale caroseriei/carenajului, pentru ca ataca vopseaua. bine-nteles, banuiesc ca se stie deja faptul ca NU SE ELIBEREAZA SUB NICI O FORMA maneta de frana pana nu se strange la loc furtunul slabit, altfel este tras la loc aer in circuit;

- a doua oara, se procedeaza la fel, numai ca acum se slabeste unul din furtunele aflate pe acel distribuitor de pe furca;

hai, mai, oameni buni, ca sunt de-a dreptul banale operatiunile astea! ce naiba?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i cazul sa folosesti un astfel de limbaj deoarece nu cred ca am jignit si deranjat pe nimeni prin faptul ca mi-am dat cu parerea despre o problema pe care am avut-o si eu.

Si ca sa nu mor prost explica-mi si mie urmatoarele: Unul din disurile de frana de pe motorul meu era putin stramb, vibra ghidonul si batea maneta de fiecare data cand puneam frana. Am decis sa il schimb si am pus altul tot folosit. Cand stateam pe loc frana prindea perfect. Plec cu motorul si dupa 1 metru maneta de frana merge in gol de 2-3 ori dupa care prinde. Mai merg 1 metru si la fel...de 2-3 ori in gol si apoi prinde bine. DE CE ??? Am pus alt disc nou si merge perfect. M-am gandit logic : discul e ovalizat FFFFF TARE, cand trece partea ovalizata prin etrier impinge placutele de frana si pistonasele inapoi in etrier, lichidul de frana urca in borcanas si e normal ca la primele 2-3 actionari ale manetei aceasta sa mearga in gol.

Explica-mi si mie unde gresesc ???

 

jhon, matale ai aer pe instalatia de franare, ceea ce faci tu cu alea 2-3 pompe e exact ce facea batranu tau cand il punea pe vecinu sa faca, ca disperatu pedale la dacia lui 1300 din 1978

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gresesti prin faptul ca, daca ai avea o bataie atat de mare incat sa-ti impinga atat de mult placutele inapoi, motocicleta aia nu ar avea cum sa mearga, ar insemna sa ai vreo 4-5 mm bataie laterala, ceea ce sigur va face ca discul sa atinga de etrier. discul nu prea are cum sa se ovalizeze, ovalizare inseamna abatere de la forma de cerc, asa ca, ai grija la exprimare. fenomenele care duc la deformarile unui disc de frana sunt: ori pur si simplu descentrari in plan longitudinal ori mici umflaturi de-a lungul zonei de franare a discului, umflaturi care apar ori din cauza defectelor de material sau din cauza tensiunilor neuniforme aparute in timpul procesului de fabricatie, ori din cauza modificarilor foarte bruste de temperatura si neuniforme in toata masa discului (franare excesiva - incalzire, balta, apa - racire brusca)

ceea ce descrii tu in pentru primele 2 discuri strambe este o chestie de proasta aerisire a circuitului. nu cumva, dupa ce ai schimbat si cel de-al doilea disc cu unul nou, ai facut si o aerisire a sistemului? ia fii tu sincer acushica :D

 

Crede-ma ca motocicleta mergea si NU am facut nici o aerisire. Singurul lucru pe care l-am facut a fost sa schimb discurile.

Si cu asta am incheiat discutia, pt ca nu vreau sa stric topicul omului. Sunt curios si eu cum isi rezolva metal heart problema.

Bafta tuturor si spor la mestereala !

Editat de ICG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nicaieri. amandoi ati spus acelasi lucru, dar altfel formulat. :D

conspect: daca se apasa frana cu disc ovalizat, in prima faza maneta va fi moale pana se apropie placutele de disc, iar apoi va trepida maneta.

sunt de acord, dar, gandeste-te la faptul ca el spune ca apasa de 2 - 3 ori maneta pana cand i se intarea sa bata, nu ti se pare ciudat? ma rog, trecem peste intelesul adjectivului "ovalizat", ca sa nu aiba frana la primele 2-3 apasari, ar trebui sa-i deplasese pistonasele inapoi cativa milimetri, ori, decativa mm este distanta dintre disc si corpul etrierului, chiar nu vad o logica in explicatia cu bataia discului. un fulaj normal al unui disc de frana este cam de o zecime de mm, ca daca nu ar avea fulaj, nu s-ar mai indeparta placutele, la 2-3 zecimi fulaj, discul ala deja bate, 3-4 mm se vad la ochi......cum dracu' e pana la urma?

 

Crede-ma ca motocicleta mergea si NU am facut nici o aerisire. Singurul lucru pe care l-am facut a fost sa schimb discurile.

Si cu asta am incheiat discutia, pt ca nu vreau sa stric topicul omului. Sunt curios si eu cum isi rezolva metal heart problema.

Bafta tuturor si spor la mestereala !

nu vad de ce i-am strica topicul omului, daca nu incepem sa ne certam. recunosc, am fost un pic acid. in fond, discutiile noastre sunt despre sistemul de franare fata, cu opinii si pareri tehnice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aloooo! Domnul critic! Nu exista plan longitudinal la discuri.

Exista directie radiala si directie axiala (Abatere axiala si abatere radiala). E o chestie de bun simt pentru ingineri. Mama ei de scoala.

Si daca tot a venit vorba de milimetri.

De cati milimetri cursa la maneta ai nevoie ca sa misti tu 3-mm cele 4 pistoane de 30 mm diametru?

pune si tu niste formule nu ne mai aburi.

 

Eu sustin ideea ca un joc al rotii sau o bataie axiala a unui disc, maresc cursa libera a manetei de frana.

 

Placutele cilindrul de frana se retrage foarte putin datorita garniturii etrierului.

 

Rog postatorii care nu vad 3 zecimi bataie la un disc, sa se duca la un control oftalmologic.

 

Pur intuitiv, fara nici un calcul, 0.3mm cursa la 4 pistoane inseamna cel putin 30 mm cursa libera la capatul manetei de frana

3mm cam 300mm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alo! lasati dracu balariile, daca nu are ''frana tare din prima'' e clar, are aer pe instalatia de franare, eu de ex le aerisesc simplu, umplu borcanelul cu lichid, desfac de tot aerisitoarele, las sa curga lichidul pana nu mai iese aer( fara sa apas pe nimic), pun alea la locul lor, le strang si nu am probleme, am acelasi sistem ca si el, e o mobra oarecum identica

 

2) sunt eu ghinionist si si pompa SH pe care am cumparat-o era si aia bushita?!?!?!?

 

da, esti ghinionist, o pompa SH care sta mult timp e buna sa te pisi pe ea, se usuca garniturile si e PA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...